بازدید 2114

اعلام وضعیت فوق‌العاده در پایتخت پرو

دینا بولوارته رئیس جمهور پرو دوشنبه شب در سه منطقه این کشور وضعیت فوق‌العاده امنیتی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 19 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، بولوارته تاکید کرد که دولت وی در سه منطقه پرو از جمله ۲ منطقه در پایتخت این کشور که آمار جنایت در آنها افزایش پیدا کرده است، وضعیت فوق‌العاده امنیتی اعلام کرده است، اقدامی که به ارتش اجازه می‌دهد تا در برقراری امنیت به نیروهای انتظامی کمک کند.

وی با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: وضعیت اضطراری امنیتی در مناطق سان خوان د لوریگانچو و سن مارتین د پوراس (هر دو در لیما پایتخت پرو) و نیز در ناحیه شمالی تالارا اعلام شده است.

رئیس جمهور پرو تاکید کرد: هدف از برقراری وضعیت اضطراری امنیتی، مبارزه گسترده با جرم و جنایت سازمان یافته و فزاینده در این کشور است.

در همین رابطه آلبرتو اوتارولا نخست‌وزیر پرو نیز اعلام کرد: برقراری وضعیت اضطراری امنیتی از امروز (سه‌شنبه) اجرایی می‌شود.

به نوشته رویترز، مقامات پلیس پرو در روزهای اخیر از حملات مرگباری در سان خوان از جمله پرتاب یک نارنجک جنگی به داخل یک کلوپ و پرتاب نارنجک دیگری در نزدیکی همان محل خبر داد که این دو حمله دست‌کم ۱۵ زخمی برجای گذاشتند.

در همین ارتباط، دفتر دادستان کشور پرو اعلام کرد: گزارش‌های جنایی به پلیس پایتخت در سال گذشته به بیش از ۱۶۰ هزار مورد افزایش یافت که در مقایسه با آمار ۱۲۰ هزار موردی گزارش‌های جنایی در سال ۲۰۲۱ از افزایش ۲۵ درصدی حکایت دارد.

مقامات محلی در مناطق مختلف پرو نیز طی روزهای اخیر از نیروهای مسلح این کشور تقاضا کردند تا به نیروهای پلیس محلی در مبارزه با جرم و جنایت کمک کنند و برخی از قانونگذاران جناح راست حتی اقدامات سختگیرانه‌تری را پیشنهاد کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست