بازدید 2827

شاهین اتوماتیک، مهمان جدید خیابان‌های ایران

کد خبر: ۱۱۹۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ 17 September 2023

گروه خودروسازی سایپا،‌ همانطور که وعده داده بود در سال جاری،‌ خودروی شاهین اتوماتیک را به بازار عرضه می‌کند. پیش‌بینی‌ها بر این است که خودروی جدید و به روز سایپا، می‌تواند رضایت اکثر متقاضیان به خصوص آنهایی که به دنبال خرید خودروی اتوماتیک بودند، را کسب کند. یکی از خلاءهای جدی که در بازار خودرو، وجود داشت و  همواره مورد نقد جدی خریداران بود، عدم معرفی و عرضه خودروهای اتوماتیک تولید داخل به بازار بود،‌ از همین رو گروه خودروسازی سایپا با هدف تکمیل سبد محصولات خود، ‌سعی کرد که طی 20 ماه اخیر، ضمن معرفی محصولات جدید،‌ با رفع عیوب گذشته خودروی شاهین، شاهین اتوماتیک را روانه بازار کند. در دومین طرح فروش در سامانه یکپارچه خودرو،‌ گروه خودروسازی سایپا شاهین اتوماتیک را عرضه کرد و از همین رو به زودی متقاضیان این خودرو می توانند،‌ خودروی ثبت‌نامی خود را تحویل بگیرند. 

این خودرو با ویژگی‌های که دارد،‌ قرار است سهم خوبی در بازار خودرو کشورمان داشته باشد. از جمله برتری‌های این محصول در مقایسه با محصولات گذشته، ارتقای سطح ایمنی است. شاهین اتوماتیک با داشتن سیستم ضد سرقت، مجهز به سه آپشن کنترل پایداری (ESC)، کنترل کشش (TCS) و کنترل حرکت در سربالایی (HSA) است. كمربند ايمنی پيش كشنده با مكانيزم كاهنده نيرو  و سیستم هشداردهنده امنیتی از دیگر تجهیزات و امکانات ایمنی است که برای خودروی یاد شده در نظر گرفته شده و با هدف افزایش ایمنی راننده و سرنشینان آن است لذا باید تاکید کرد که شاهین اتوماتیک موفق شده تمام استانداردهای 85 گانه را پاس کند. شاهین اتوماتیک از گیربکس CVT بهره می‌برد و قابلیت تعویض 7 دنده به‌صورت تیپ‌ترونیک را هم دارد. 

ترمز جلو و عقب این خودروی یورو5،‌ دیسکی است و مصرف سوخت ترکیبی به ازای هر صدکیلومتر پیمایش 7.52 لیتر خواهد بود. شاهین اتوماتیک توربو شارژ،‌ با موتور M15TC و حجم 1500 سی سی ،‌۱۱۰ اسب بخار قدرت با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند و لذا این خودرو می تواند شتاب خوبی را برای راننده فراهم کند. 

امکانات رفاهی که برای خودروی شاهین اتوماتیک در نظر گرفته شده،‌ در مقایسه با سایر خودروهای داخلی بسیار پیشرفته‌تر است. این خودرو به نشانگر تعویض دنده GSI،‌ سنسور پارک دنده عقب،‌ چراغ همراهی تا درب منزل، چراغ روشنایی روز (Day Light)، ‌چراغ اتوماتیک (Auto Light)، ‌کنترل صدا از روی فرمان و نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS) مجهز شده است.

از دیگر امکانات رفاهی که شاهین اتوماتیک از آن برخوردار است می‌توان به ورود به خودرو بدون کلید PEPS و استارت دکمه‌ای، ‌گرمکن آینه‌های جانبی،‌ سيستم تهويه مطبوع اتوماتيک،‌ سیستم ناوبری(نقشه آفلاین)،‌ دوربین عقب و سانروف اشاره کرد. 

شاهین اتوماتیک ویژگی‌های دیگری هم دارد که آن را متمایز از سایر خودروها می‌کند که از جمله آن می‌توان به قطعات هيدروگرافی (زير آرنجی، ابروی داشبورد، پنل دسته دنده)،‌ مولتی مدیا با نمایشگر ۱۰ اینچ مجهز به GPS  و USB، جلو پنجره و اهرم دستگيره داخلی و خارجی طرح كروم،‌ کروز کنترل،‌ كف پوش سه بعدی و همچنین‌ دريچه‌های هوا JET BLACK اشاره کرد. 

مشخصات فنی خودروی شاهین اتوماتیک 

CVT تیپ ترونیک ۷ سرعته

نوع گیربکس

۴ عدد / M۱۵TC

تعداد سیلندر / تیپ

توربوشارژر

پرخوانی

الکتریکی

دریچه گاز

۱۴۹۷ cc

حجم موتور

109hp/5000rpm

حداكثر قدرت

178Nm/2500rpm

حداكثر گشتاور

 

            تجهیزات ایمنی شاهین اتوماتیک

مجهز به سیستم ترمز  ABS+EBD+BAS+TCS+ESC+HSA

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم ضد سرقت  (Immobilizer)

سیستم هشداردهنده امنیتی

كمربند ايمنی پيش كشنده با مكانيزم كاهنده نيرو

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل