هشدار جدی به الهام علی‌اف از سوی یک نماینده مجلس

یعقوب رضازاده نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به سایت جماران در خصوص موضع ایران در قبال ارمنستان و آذربایجان گفت: علی اف اگر بخواهد عملیات نظامی انجام دهد با ۱۰ برابر آن مقابله می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ 14 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، یعقوب رضازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آذربایجان اگر بخواهد در مرزهای جمهوری اسلامی ایران تغییرات ژئوپلتیکی انجام دهد و اقدام به ایجاد کانال یا تونلی کند که خاک ارمنستان را به طرف نخجوان باز کند، در حقیقت تجاوز به حاکمیت ملت ارمنستان است و تغییر در مرزهای ژئوپلتیکی محسوب می شود.

وی یادآور شد: باز شدن این کانال از خاک ارمنستان از جهت اتصال به نخجوان تغییر در مرزهای ژئوپلتیکی و سیاسی ما است و ما این تغییر را به هیچ وجه قبول نمی‌کنیم و قطعا به علی اف اعلام می‌کنیم که ایشان هماهنگ با سیاست‌های کشورهای به ظاهر دوست خود مثل رژیم صهیونیستی این موضوع را مطرح نکند، چرا که این موضوع نه شدنی است و نه قابل اجرا است و اگر بخواهد این کار را انجام بدهد ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم. او اگر بخواهد عملیات نظامی انجام دهد ما قادر هستیم آن عملیات نظامی را طی ۲۴ ساعت با ده برابر آن مقابله کنیم. لذا بیخود و بی مورد سربازان خود را به کشتن ندهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هیئت‌های نظامی و سیاسی با جمهوری آذربایجان در حال ارتباط و مذاکره هستند، اما من به عنوان یکی از نمایندگان مردم شمال غرب کشور و همچنین به عنوان خادم کل مردم ایران توصیه می‌کنم که الهام علی اف با طناب پوسیده دشمنان یا دوستان به ظاهر خود به چاه نیفتد. در غیر این صورت از این گرداب نمی‌تواند خارج شود. آذربایجان اگر بخواهد در مرزهای جمهوری اسلامی ایران تغییرات ژئوپلتیکی انجام دهد و اقدام به ایجاد کانال یا تونلی کند که خاک ارمنستان را به طرف نخجوان باز کند، در حقیقت تجاوز به حاکمیت ملت ارمنستان است و تغییر در مرزهای ژئوپلتیکی محسوب می شود.

مناقشات باید از راه گفت و گوهای سیاسی حل شود

رضازاده در پایان در خصوص موضع ترکیه در این تنش گفت: ترکیه دوست صمیمی جمهوری آذربایجان است و شاید بخواهد از این قضیه حمایت کند یا در راستای اجرایی شدن آن اقدام کند. اما قطعا سیاستمداران جدید ترکیه از این که بخواهند این قضیه را طریق نظامی حل کنند، مخالف هستند. این موضوع و موضوعات دیگر مربوط به مناقشات آذربایجان یا مناقشه در داخل کشور آذربایجان باید از راه گفت و گوهای سیاسی حل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
درود بر شما
هشدار به این گنده لات باید زودتر ازاینها انجام میشد واگر زبان حالی نشود اقدام قاطع نظامی. ضمنا متعجبم ازاین حرف آقای نماینده که میگوید سیاستمداران جدید ترکیه!!!- درحالیکه اردوغان ودارودسته اش بیش از20 سال است حکمران ترکیه هستند وبرخلاف گفته ایشون رابطه اش با اقلیم موسوم به آذربایجان نه صمیمانه که اصولا گنده لات باکو دست نشانده رجب اردوغان است ودستورات اورا ازجمله در زمینه اتصال بخش اصلی اقلیم به نخجوان که هم مرز ترکیه است انجام میدهد. درحقیقت ترکیه میخواهد با این اقلیم جداافتاده ازایران راکه به استانی از خود تبدیل کرده اتصال جغرافیایی هم پیدا کند.
آخه اگر قرار باشه همه نماینده ها هرکدوم یک هشداری به الهام بدهند پس ریس مجلس و وزیر دفاع و ریس جمهور چیکاره هستند وظیفه نماینده مشخص است لطفا دخالت نکنید در کارهایی که به دیگران ارتباط دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی