بازدید 7369

عکس‌های ارسالی «لوسی» از فضا به زمین

نقطه کوچکی که در پس زمینه حرکت می‌کند، اولین نمای فضاپیمای لوسی ناسا از سیارک کمربند اصلی دینکینش است، اولین سیارک از ۱۰ سیارکی که این فضاپیما در سفر ۱۲ ساله اکتشافی خود از آنها بازدید خواهد کرد. لوسی این دو تصویر را در ۲ و ۵ سپتامبر ۲۰۲۳ گرفته‌است.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 13 September 2023

به گزارش تابناک از خبرآنلاین، لوسی این تصاویر را در حالی گرفت که ۱۴ میلیون مایل (۲۳ میلیون کیلومتر) از سیارک فاصله داشت که تنها حدود نیم مایل عرض (۱ کیلومتر) دارد. در طول دو ماه آینده، لوسی به پیشروی تا نزدیکترین فاصله ۲۶۵ مایلی (۴۲۵ کیلومتری) در ۱ نوامبر ۲۰۲۳ به سمت دینکینش ادامه خواهد داد.

تیم لوسی از این رویارویی به عنوان فرصتی برای آزمایش سیستم‌های فضاپیما استفاده خواهد کرد. سیستم ردیابی پایانه فضاپیما، طراحی شده برای نگه داشتن سیارک در میدان دید ابزارها در حالی که فضاپیما با سرعت ۱۰۰۰۰ مایل در ساعت (۴.۵ کیلومتر بر ثانیه) پرواز می‌کند.

لوسی در ماه‌های آینده به تصویربرداری از سیارک به عنوان بخشی از برنامه ناوبری نوری خود ادامه خواهد داد. دینکینش تا زمانی که لوسی به آن برخورد نکند، به طورت یک نقطه مرموز در فضا باقی خواهد ماند.

عکس‌های ارسالی «لوسی» از فضا به زمین

درخشان‌ترین ستاره در این میدان دید HD ۳۴۲۵۸ است، ستاره‌ای با قدر ۷.۶ در صورت فلکی «ارابه‌ران» که برای دیده شدن با چشم غیرمسلح از زمین بسیار کم‌نور است. در این فاصله، دینکینش ۱۹ قدر است، حدود ۱۵۰۰۰۰ بار کم نورتر از آن ستاره. ( قدر ظاهری مقیاسی عددی از روشنایی ستارگان از دید ناظر در زمین است. قدر ظاهری را با m نشان می‌دهند و هرچه مقدار m کوچکتر باشد ستاره پرنورتر دیده می‌شود)

این مشاهدات توسط دوربین با وضوح بالا لوسی، ابزار L'LORRI - مخفف Lucy Long Range Reconnaissance Imager - ارائه شده‌است.

منبع: NASA

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی