بازدید 2039
پول نداریم با آلمان بازی تدارکاتی بکنیم

قلعه‌نویی: تیم ملی را تغییر می‌دهم اما بعداز جام ملت‌ها!

کد خبر: ۱۱۹۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ 12 September 2023

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران وعده داد، با توجه به برنامه فشرده فوتبال ایران در ماه‌های آتی تغییرات در تیم ملی بعد از جام ملت‌های آسیا صورت خواهد گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، امیر قلعه‌نویی پس از برتری 4 بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل آنگولا اظهار داشت: ابتدا از آقای رئیسی (رئیس جمهور) خواهش می‌کنم نگاه ویژه‌ای به ورزشگاه آزادی داشته باشد. این ورزشگاه مظهر ملی ماست و یکی از استادیوم‌های کامل دنیا، اما متأسفانه نزدیک 40 و خُرده‌ای سال است که فقط از آن استفاده می‌کنند. عسگریان (رئیس شرکت توسعه اماکن ورزشی) تلاش می‌کند بازسازی کند، اما بودجه این پروژه خیلی مهم است.

مسئولان باید کمک کنند تا ورزشگاه آزادی نابود نشود

وی ورزشگاه آزادی را آبروی ورزش و فوتبال ایران دانست و خاطر نشان کرد: عسگریان تلاش می‌کند این استادیوم را بازسازی کند و نیاز به نگاه ملی داریم. داود منظور (رئیس سازمان برنامه و بودجه) و رئیس جمهور باید توجه و نگاه ملی به این پروژه داشته باشند. دریاچه، سالن‌ها و فضای سبز این مجموعه مشکل دارد و فضای سبز در حال خشکیدن است. مسئولان باید کمک کنند این سرمایه ملی و اَبَرپروژه نابود نشود.

بعد از زدن 3 گل بازیکنان بی‌انگیزه شدند که طبیعی بود

سرمربی تیم ملی ایران با انتقاد از کیفیت چمن ورزشگاه آزادی بیان کرد: زمین کیفیت خیلی خوبی نداشت که نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. ما بازی را خوب شروع کردیم و به سه گل رسیدیم، اما بازیکنان سپس تا حدودی بی‌انگیزه شدند که طبیعی بود. زمین شرایط خوبی نداشت و هنگامی که سه گل می‌زنید، چنین نگرشی ایجاد می‌شود که انرژی کمتری بگذارید.

 

از نتیجه راضی هستیم اما توقع داریم باانگیزه‌تر از این باشیم

قلعه‌نویی با اشاره به برخی نکاتی که دیدار با آنگولا در بر داشت، گفت: کلین‌شیت کردیم، مغانلو اولین گل ملی خودش را زد و مرادمند برای اولین بار در تیم ملی بازی کرد. اینها نکات خیلی خوبی بود که در این مسابقه ثبت شد. با این حال توقع داریم بیشتر، بهتر و باانگیزه‌تر از این باشیم. از نتیجه راضی هستیم، اما سرعت و ریتم تیم در دقایقی از بازی خوب نبود. فاصله طولی و عرضی خوبی در ساختار دفاعی و هجومی داشتیم، اما نیاز داریم بهتر از اینها باشیم. وی درباره غیبت رضا اسدی در تیم ملی تصریح کرد: دلیل آن را قبلاً اعلام کردند.

شاید بازیکنان با شرایط زمین، از خودشان محافظت می‌کردند

سرمربی تیم ملی ایران در مورد اعتراض به محمد محبی به‌خاطر بی‌انگیزگی در گلزنی خاطر نشان کرد: این موضوع به بازیکنی مرتبط نبود. باید به سمتی برویم که ساختارمان را در هر شرایطی حفظ کنیم و سرعت بازی را در دفاع و حمله بالا ببریم. روند و راه خوبی داریم، اما باید بهتر از این باشیم. همه بازیکنان در زمین تلاش کردند تا بهترین کیفیت را داشته باشند. بازیکنان ما چند روز دیگر بازی دارند و شاید به خاطر شرایط زمین، از خودشان محافظت می‌کردند.

در هر تیمی که بودم یا شرایط جدولی خوبی نداشت یا پول

قلعه‌نویی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در مورد بالا بودن انتظارات از تیم ملی، با وجود شرایط بد ساختاری برای آماده‌سازی این تیم اظهار داشت: من دنبال بهانه‌جویی نیستم. در هر تیم باشگاهی که بودم، یا شرایط جدولی خوبی نداشت یا پول. با این وجود بهانه‌جویی نمی‌کردم و مسئولیت را با شرایط موجود پذیرفتم. در این شرایط باید هر چه در توان داشته و داریم، انجام بدهیم.

دوست داریم با تیم‌های قوی‌تر بازی کنیم اما پول نداریم

وی با انتقاد از شرایط آماده‌سازی تیم ملی کشورمان تصریح کرد: شرایط مطابق چیزی نیست که می‌خواهم. دوست داریم با تیم‌های قوی‌تر بازی کنیم و نامه زدیم که این نامه موجود است. متأسفانه مشکلات ارتباطی وجود دارد و این بازی‌ها باید از قبل باید برنامه‌ریزی می‌شد؛ همچنین پول هم نداریم. با این زمین بد به‌جای اینکه بهانه‌جویی کنیم، باید بیشتر تلاش کنیم. رقبای ما پیشرفت‌های آنچنانی داشتند و با تیم‌های بزرگتر بازی کردند؛ ما هم این وضعیت را دوست داریم.

به جای بهانه‌جویی باید بیشتر تلاش کرده و کمبودها را داخل زمین جبران کنیم

سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه مدیران فدراسیون فوتبال دنبال فراهم کردن بهترین بستر برای تیم ملی هستند، خاطر نشان کرد: وقتی تحریم هستیم و پولی داده نمی‌شود، به جای بهانه‌جویی باید بیشتر تلاش و کمبودها را داخل زمین جبران کنیم. ان‌شاءالله شرایط مالی، زیرساختی و مسائل دیگر خوب شود تا با تیم‌های بهتر بازی کنیم. من هم خیلی دوست دارم با آلمان بازی کنیم و زمانی که در سال 2007 سرمربی تیم ملی بودم، در اولین فرصت با مکزیک بازی کردیم.

اگر انتقادی باشد می‌شنوم اما تخریب‌ به درد نمی‌خورد

«این شرایط مملکت ماست و باید مطابق آن کار کنیم.»، قلعه‌نویی ضمن بیان این جمله عنوان کرد: اگر بگوییم فلان چیزها را نداریم، آن وقت همین مسائل را به زمین می‌بریم. به جز دو یا سه تیم،‌ در باشگاه‌هایی فعالیت کردم که شرایط جدولی یا مالی خوبی نداشتند و به جای آن تلاش کردیم. باید همه به هم کمک کنیم. اگر انتقادی وجود دارد، می‌شنوم؛ با این حال انتقاد تخریب‌کننده به درد نمی‌خورد.

مردم ایران حق دارند آرامش و زندگی بهتری داشته باشند

وی در ادامه بیان کرد: وظیفه داریم تا زمانی که هستیم، مردم را خوشحال کنیم و امیدوارم این اتفاق مهم رخ بدهد. مردم ایران شریف‌ترین و نجیب‌ترین مردم هستند و حق دارند آرامش و زندگی بهتری داشته باشند. ما از طریق فوتبال باید مردم را خوشحال کنیم.

باید شاکله تیم ملی را حفظ کنیم

سرمربی تیم ملی ایران در مورد اینکه لزوم جوانگرایی در این تیم گفت: روزی که سال 82 به استقلال آمدم، 12 یا 13 بازیکن از تیم جدا شدند و نفراتی چون طالب‌لو، انصافی، پیروز قربانی و امیرحسین صادقی را از تیم امید استقلال آوردیم. در آن دوره زمان کافی داشتیم، اما حالا زمان نداریم و سه تا چهار ماه تا جام ملت‌های آسیا فاصله داریم. باید شاکله تیم ملی را حفظ و نفراتی را که می‌خواهیم از آنها استفاده کنیم، از الان شناسایی کنیم.

از روزی که آمدم، بیش از 40 بازیکن در تیم ملی بازی کردند

قلعه‌نویی در ادامه دفاع خود از عملکردی که در تیم ملی ایران داشته است، تأکید کرد: از روزی که آمدم، بیشتر از 40 بازیکن در تیم ملی بازی کردند که آماری بسیار بالاست. علاوه بر اینکه به فکر جام ملت‌های آسیا هستیم، باید به جوانگرایی هم فکر کنیم. چهار یا پنج جوان خیلی خوب در تیم امید هستند و دو یا سه بازیکن جوان خوب ما دچار مصدومیت شده‌اند که شاکله تیم ملی با آنها جوان‌تر می‌شود.

تا زمانی که بازیکنان بزرگ حضور دارند، از آنها نهایت استفاده را خواهیم داشت

وی با بیان اینکه کریستیانو رونالدو هنوز در 38 سالگی بازی می‌کند، تصریح کرد: وقتی بازیکنان بزرگی مانند طارمی، جهانبخش و حاج‌صفی دارید و آنها کیفیت لازم را دارند، باید به نحو احسن از این نفرات استفاده کنید. البته سؤال شما درست است و ما برنامه کوتاه‌مدتی تا جام ملت‌های آسیا داریم؛ در کنار آن به تغییرات هم فکر می‌کنیم. تا زمانی که بازیکنان بزرگ حضور دارند، از آنها نهایت استفاده را خواهیم داشت.

تغییرات در تیم ملی بعد از جام ملت‌های آسیا

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: در جام ملت‌های آسیا باید به گونه‌ای به این بازیکنان بازی بدهیم که آنها در دقایقی از مسابقه یا برخی دیدارها استراحت کنند. سال 2007 تیم «ب» ایران را درست کردیم که در مسابقات غرب آسیا در اردن قهرمان شد و خیلی از بازیکنان این تیم، در تیم ملی بازی کردند. با توجه به برنامه فشرده و برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو و لیگ قهرمانان آسیا، باید این تغییرات را بعد از جام ملت‌های آسیا آغاز کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست