چه خودروهایی در سامانه یکپارچه خودرو عرضه میشوند؟

سامانه فروش یکپارچه خودرو از ۲۰ تا ۲۳ شهریور ماه مجددا بازگشایی میشود. چه خودروهایی در سامانه یکپارچه خودرو عرضه میشوند؟ | چه کسانی میتوانند ثبت سفارش کنند؟
کد خبر: ۱۱۹۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰ 11 September 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، سامانه فروش یکپارچه خودرو از ۲۰ تا ۲۳ شهریور ماه مجددا بازگشایی شود اما این بار هم قرار نیست ثبتنام از افراد جدیدی صورت گیرد بلکه در این بازگشایی امکان ویرایش اولویت‌بندی برای متقاضیان خودرو در اولین و دومین دوره سامانه یکپارچه که موعد تحویل ١۴٠٣ دارند، فراهم شده است.

پرونده مرحله دوم فروش بسته نمیشود!

از ۶ شهریورماه، در پی ایجاد ظرفیت توسط خودروسازان برای ۳ درصد متقاضیانی که در مرحله دوم سامانه فروش، خودرویی به آن‌ها تخصیص داده نشده بود؛ سایت سامانه یکپارچه تا ۹ شهریور ماه با عرضه ۹ مدل خودرو از محصولات دو شرکت‌ خودروساز، باز شد. بنظر می‌رسید با اتمام این مرحله پس از حدود چهار ماه از آغاز فرآیند مرحله دوم، بالاخره پرونده این مرحله بسته شود، اما حال سامانه یکپارچه فروش خودروها، اطلاعیه‌ای منتشر کرده که براساس آن امکان ویرایش اولویت‌بندی برای متقاضیان دومین دوره (و اولین دوره) سامانه یکپارچه که موعد تحویل ١۴٠٣ دارند، فراهم شده است.

چرا ظرفیت خالی شد؟

به گفته مدیر سامانه فروش، با روند کاهشی قیمت خودرو در بازار، متقاضیان اقدام به انصراف از مرحله دوم طرح فروش یکپارچه کرده‌اند، به طوری که در ۲۴ ساعت ۵۰ هزار متقاضی از این طرح خارج شدند و با مراجعه به بانک‌ها اقدام به برداشت پول‌های خود کرده‌اند و حتی منتظر اعلام نتایج و اولویت‌بندی محصولات نشدند. از این رو ظرفیت خودروسازان خالی ماند.

چه خودروهایی میتوانید انتخاب کنید؟

 

کرمان موتور

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند، طرح پیش فروش یا طرح فروش نقد و اقساطی کرمان موتور را انتخاب کنند که در صورت انتخاب طرح اقساطی، بازپرداخت اقساط در موعد ۱۸ ماهه و ۲۴ ماهه و ۳۰ ماهه است. موعد تحویل خودروها به صورت ۹۰ روز کاری یا پیش فروش بهمن و اسفند ۱۴۰۲ اعلام شده است.

 

چه خودروهایی در سامانه یکپارچه خودرو عرضه میشوند؟/ چه کسانی میتوانند ثبت سفارش کنند؟

 

*پرداخت نهایی شامل مالیات و عوارض ارزش افزوده و شماره گذاری، گواهی اسقاط، پلاک، بیمه شخص ثالث، کارت هوشمند و پست است.

مدیران خودرو

مدیران خودرو اما این ۵ خودرو را از سبد محصولاتی خود جوا کرده و پشت ویترین سامانه یکپارچه در دسترس متقاضیان قرار داده بود.

چه خودروهایی در سامانه یکپارچه خودرو عرضه میشوند؟/ چه کسانی میتوانند ثبت سفارش کنند؟

 

شاید سایپا هم بیاید

براساس اخبار سایپا نتوانسته برای ۵۰ درصد ظرفیت عرضه خود در سامانه یکپارچه مشتری پیدا کند. بنابراین این احتمال وجود دارد که مدیران صمت زیر مجوز حضور سایپا در دور سوم را امضا کنند تا این خودروساز بتواند خودروهای فروش نرفته در ادوار گذشته طرح های فروش را بار دیگر پشت سامانه یکپارچه قرار دهد.  

کدام متقاضیان واجد شرایط هستند؟

  1. متقاضیانی که موعد زمانی تحویل آن‌ها در سال ۱۴۰۳ تعیین شده است
  2. متقاضیانی که در دور دوم سامانه نوبت‌دهی هیچ خودرویی به آن‌ها تخصیص داده نشده است.

نکته: کلیه افرادی که تاکنون دعوتنامه برایشان صادر شده یا خرید خودرو داشته‌اند مشمول این طرح نیستند

فرایند خرید

مرحله اول: ورود به سایتwww.esalecar.ir

مرحله دوم: مراجعه به بخش سفارشات

مرحله سوم: لغو سفارش

مرحله چهارم: انتخاب محصول جدید از خودروساز

مرحله پنجم: مرتب سازی اولویت ها و اعلام به خودروساز

مرحله ششم: فراخوان خودروساز جهت واریز وجه و تکمیل فرایند فروش

نکته: بیداربورس نوشت  پس از ارسال فهرست اولویت‌بندی شده به شرکت‌های خودروساز و اطلاع‌رسانی به متقاضیان، امکان تکمیل وجه به مدت ۵ روز فراهم خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست