بازدید 1913

اگر نقد جرم باشد اولین جایی که ضرر می‌کند دولت است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره توقیف سایت انتخاب گفت: جامعه‌ای که نقد آرام سایت انتخاب را نپذیرد، طبیعتا آن دولت با سر زمین می‌خورد. هیچ دولتی بی‌نیاز از نقد دلسوزان نیست.
کد خبر: ۱۱۹۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ 11 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل ا اعتماد، محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره توقیف سایت انتخاب به اعتمادآنلاین گفت: اگر نظرات رهبری و رئیس‌جمهور را پیگیری کنید، همه نه تنها نقد را ایراد نمی‌دانند بلکه در گفتار‌هایشان آن را تشویق می‌کنند. بیشتر از هر کسی وظیفه رئیس‌جمهور است که به عنوان حافظ قانون اساسی پیگیری کند که نقد هم جرم شده است؟ اگر نقد جرم باشد اولین جایی که ضرر می‌کند دولت است.

وی در ادامه افزود: جامعه‌ای که نقد آرام سایت انتخاب را نپذیرد، طبیعتا آن دولت با سر زمین می‌خورد. هیچ دولتی بی‌نیاز از نقد دلسوزان نیست. حداکثر این است که در یک جامعه مدنی باید پاسخی برای این نقد‌ها پیدا کرد، چرا که اگر نقد با تعطیلی روبه‌رو شود نشان می‌دهد که این نقد جواب ندارد و درست است. امیدوارم به زودی رفع توقیف سایت انتخاب انجام شود. این سایت از سایت‌های خوب کشور است و اطلاع‌رسانی متفاوتی می‌کند. وزارت ارشاد و رئیس‌جمهور باید این آب‌باریکه‌ای که در برخی از سایت‌ها برای نقد وجود دارد را حفظ کنند و جلو بسته شدن آن را بگیرند.

ابطحی درباره شباهت محدودسازی رسانه در شرایط امروز با دهه هفتاد گفت: شرایط امروز با گذشته قابل مقایسه نیست. آن زمان در یک نزاع سیاسی تاثیر روزنامه‌ها خیلی زیاد بود و آنها را بستند. اما امروز تعطیلی یک سایت به معنای حل مشکل و رقابت سیاسی نیست. سیستم اطلاع‌رسانی مجازی این‌قدر جدی است که این کارها نتیجه نمی‌دهد. محدود‌سازی با شرایط امروز امکان‌پذیر نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی