بازدید 3042
۳

ضرب الاجل وزارت کشور به احزاب سیاسی

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ چگونگی فعالیت احزاب و گروه های سیاسی گفت: در پنجمین جلسه این کمیسیون، ۲۲ درخواست تاسیس حزب، تشکیل جبهه، بررسی مجامع عمومی و تاسیس شعب احزاب در استان ها بررسی شد.
کد خبر: ۱۱۹۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 10 September 2023

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: عبداله مرادی، مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ در نشست خبری بعد از پنجمین جلسه کمیسیون احزاب، با تاکید بر رعایت مفاد قانون در برگزاری مجامع عمومی و تشکیل ارکان حزب در موعد و حدنصاب مقرر در اساسنامه، پایان شهریور را آخرین فرصت برای احزاب سیاسی جهت اعلام زمان برگزاری مجامع آنها برشمرد.

وی افزود: در این جلسه سه مصوبه در مورد کلیات فعالیت حزبی از جمله: نظام مند شدن تشکیل جبهه های سیاسی، چگونگی حضور احزاب سیاسی در برنامه های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و اصلاح الگوی اساسنامه احزاب، مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه کمیسیون احزاب به استناد قانون احزاب مصوب سال ۱۳۹۴ مقرر داشت: متقاضیان تشکیل جبهه، فرم های مربوطه که به امضا و مهر دبیران کل احزاب متقاضی رسیده را با ذکر محدوده زمانی و نیز نوع فعالیت جبهه به کمیسیون اعلام کنند.

همچنین مصوب شد؛ جبهه های سیاسی در سطح ملی باید متشکل از احزاب ملی باشند. در همین راستا حداقل سه حزب داری مجوز سطح استانی نیز می توانند در سطح استان یک جبهه سیاسی تشکیل دهند.

مرادی همچنین با استقبال از حضور احزاب سیاسی در برنامه های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: افرادی که به نمایندگی از احزاب در برنامه های رادیویی و تلویزیونی شرکت می کنند، حتما باید از احزاب دارای پروانه فعالیت باشند.

وی اضافه کرد: در این جلسه با درخواست تاسیس جمعیت رهروان حضرت زینب(س) موافقت و درخواست اعضای هیات موسس آبادگران جهادی برای تاسیس، به تغییر نام حزب مشروط شد. همچنین تشکیل جمعیت تحول و توسعه ایرانی اسلامی به تصویب کمیسیون نرسید.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ چگونگی فعالیت احزاب و گروه های سیاسی اظهار کرد: همچنین برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی احزاب؛ جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، حزب مشارکت های مردمی استان گیلان مورد تایید قرار گرفت و با تمدید پروانه فعالیت مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی استان قم نیز موافقت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
وقتی شما به احزاب اجازه برپایی هیچگونه اجتماع را نمی دهید، کارکرد احزاب چیست و برگزاری مجمع آنها چه فایده ای بر ای ملت دارد!!!!
کارکرد احزاب در کشور محدود شده به تهیه آمار توسط وزارت کشور از احزاب تاسیس شده و امر و نهی آنها!!!!
شوخی نکنید بابا مگه حزب هم داریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست