بازدید 4622

بررسی تازه‌ترین تحولات بازار اوره/ افزایش بیش از ۲۰ درصدی قیمت اوره

رویداد‌های غیرمنتظره در هند و چین، احساسات محتاطانه در بازار اوره را تغییر داده است، به طوری که قیمت‌ها تنها در چند روز در چندین منطقه بیش از ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ 09 September 2023

به گزارش تابناک اقتصادی،️ هند خیلی زودتر از حد انتظار مناقصه واردات را منتشر کرده است، در حالی که چین با تمرکز بر افزایش ذخایر داخلی و جلوگیری از کاهش قیمت در بازار آتی، بار دیگر صادرات خود را محدود می کند.

️ وضعیت در چین جدی شده است به طوری که چندین تاجر برای بارگیری به موقع محموله ها برای مناقصه قبلی هند با چالش روبرو هستند. در مجموع 1.2 میلیون تن برای هند تعهد شده است که حداقل 600000 تا 800000 تن آن هنوز بارگیری نشده است.

️ گمرک چین بازرسی ها را حداقل تا 11 سپتامبر متوقف کرده است، در حالی که چندین تولیدکننده دولتی از جمله CNAMPGC، Sino-Agri، Sinoche  و CNOOC، قراردادهای صادراتی را امضا نمی کنند و تمرکز خود را بر بازار داخلی معطوف کرده اند.

قیمت ها در مصر 4 سپتامبر 24 درصد افزایش یافت و از 366 دلار در هر تن فوب به 455 دلار در هر تن فوب برای محموله سپتامبر رسید. پس از اخبار هند و چین، معامله گران به سرعت موقعیت های فروش کوتاه مدت را پوشش دادند.

️ قیمت ها در خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی نیز بالاتر است، در حالی که ارزش بارج در نیواورلئان نیز افزایش یافت. در برزیل و اروپا، پیشنهادات به طور قابل توجهی بالاتر است، اما هنوز انتظار می رود که خریداران زمان زیادی برای هضم دور جدید اخبار صرف کنند.

️ چین مسیر آینده بازار را با توجه به سیاست صادراتی خود تعیین خواهد کرد. هرگونه مشکل عمده برای بارگیری محموله ها برای مناقصه قبلی هند نشان می دهد که چین بار دیگر از بازار صادرات فاصله می گیرد و قیمت ها را در سه ماهه چهارم افزایش می دهد.

️ قیمت غلات ثابت است، بنابراین هرگونه افزایش چشمگیر در قیمت اوره و کود ممکن است به راحتی توسط کشاورزان پذیرفته نشود و در نتیجه تقاضا در اواخر سال مختل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی