بازدید 30218

جهان در انتظار خورشید گرفتگی حلقوی ۲۲ مهر

آژانس فضایی آمریکا "ناسا" اعلام کرد: در روز شنبه ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۲ مهر ۱۴۰۲) خورشید گرفتگی حلقوی در جهان قابل مشاهده خواهد بود. این خورشید گرفتگی شبیه به حلقه آتش خواهد بود و هنگام وقوع آن ماه کمی کوچکتر از خورشید به نظر می‌رسد و بنابراین نمی‌تواند کل قرص خورشید را آن گونه که در یک خورشید گرفتگی کامل اتفاق می‌افتد، بپوشاند، بلکه سایه ماه وسط قرص خورشید را فرا می‌گیرد و لبه بیرونی را وامی گذارد و باعث ایجاد یک "حلقه آتش" می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ 04 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، آژانس فضایی آمریکا "ناسا" نما‌های تلسکوپ خورشید گرفتگی حلقوی را از سراسر ایالات متحده در کانال یوتیوب خود پخش خواهد کرد. این آژانس همچنین با دانشمندان خورشیدی صحبت و از مردم دعوت خواهد کرد تا در چت زنده با استفاده از #askNASA سوالاتی در مورد کسوف بپرسند.
 
کسوف حلقوی، زمانی رخ می‌دهد که ماه در نقطه‌ای دور از زمین باشد (چون مسیر ماه به دور زمین بیضی شکل است)، بنابراین قرص ماه برای پوشاندن کامل قرص خورشید بسیار کوچک است و در این مورد بالای مخروط سایه ماه به سطح زمین نمی‌رسد، بنابراین قرص خورشید از وسط در مناطقی که در امتداد مخروط سایه قرار دارند، گرفته می‌شود. مدت زمان این خورشید گرفتگی ممکن است به دوازده دقیقه و سی ثانیه برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست