بازدید 2111

افشاگری درباره دیدار نخست‌ وزیر لیبی و رئیس موساد

یک روزنامه لبنانی پس از افشای دیدار محرمانه وزیر خارجه لیبی و همتای صهیونیست او در ایتالیا، می‌گوید نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی نیز در سال 2022 با رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 04 September 2023


به گزارش تابناک،‌ روزنامه «الاخبار» نوشت که به یک سند دیپلماتیک سری دست یافته و مطلع شده «عبدالحمید الدبیبه» نخست‌وزیر لیبی با «دیوید بارنیع» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اردن گفت‌وگویی تصویری داشته است.

طبق گزارش امروز صبح (دوشنبه) این روزنامه لبنانی، «عبد الباسط البدری» سفیر لیبی در امان در دیدار با سفیر یکی از کشورهای عربی که اشاره‌ای به نام آن نشده، به این موضوع اشاره داشته و گفته: «نخست‌وزیر الدبیبه در سال ۲۰۲۲ گفت‌وگویی تصویری با دیوید بارنیع مدیر اطلاعات اسرائیل داشته است».

این رسانه لبنانی با استناد به سند مذکور، نوشت سفیر لیبی خود شخصا در این دیدار حضور داشته و دو طرف درباره گام‌های عملی عادی‌سازی روابط به ازای حمایت سیاسی و نظامی تل‌آویو از الدبیبه و دولتش گفت‌وگو کرده‌اند.

براساس گزارش الاخبار، البدری همچنین فاش کرد مجاری ارتباطی دیگری نیز مرتبط با این موضوع وجود داشته و کشور مغرب بر تماس‌های تل‌آویو و «عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی در طبرق و «خالد المشری» رئیس شورای این کشور اشراف داشته است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مردم لیبی در روزهای اخیر به دنبال علنی شدن خبر دیدار «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه این کشور با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند و المنقوش مجبور شد از این کشور پا به فرار بگذارد.

 وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ۲۷ آگوست از دیدارش با همتای لیبیایی‌اش خبر داد که این اقدام، خشم و عصبانیت شدید مردم لیبی را به همراه داشت.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با علنی کردن خبر دیدار محرمانه وزیر امور خارجه لیبی با همتای صهیونیستش در ایتالیا باعث شد مردم لیبی در شهر الزاویه و تاجوراء به خیابان‌ها بیایند و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش بکشند. از طرف دیگر، کاربران لیبی نیز در شبکه‌های اجتماعی این دیدار را محکوم کردند و آن را خیانت خواندند.

کار به جایی رسید که رئیس دولت موقت وحدت ملی لیبی نجلا المنقوش را از پست خود تعلیق و او را برای تحقیق به سازمان‌های نظارتی معرفی کرد. 

به دنبال تعلیق منقوش، رسانه‌ها خبر دادند که وزیر خارجه لیبی به ترکیه گریخته و سپس از آنجا به کشور انگلیس رفته است.


منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست