ترکیب جنجالی در راه مجلس

جنجالی‌ترین سیاستمدار ایران گویا همچنان تلاش می‌کند در اخبار حضوری پر رنگ داشته باشد. از این رو خبرها نشان می‌دهد «محمود احمدی‌نژاد» قصد دارد با دو بال سیاسی خود یعنی مشایی و بقایی وارد رقابت‌های دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است در اسفند ماه برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۹۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸ 03 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از آرمان امروز، «عباس امیری فر»، از نزدیکان سابق رییس دولت بهار از دیدارهای هفتگی احمدی نژاد با مشایی و بقایی خبر داده و گفته «احمدی‌نژاد هفته‌ای یک‌بار به شمال می‌رود و با مشایی دیدار دارد، دو روز در هفته هم به خانه‌ بقایی سر می‌زند و چند ساعت با هم گفت‌وگو می‌کنند. اگر این موضوع را از محافظان احمدی‌نژاد بپرسید تایید خواهند کرد.» وی معتقد به برنامه‌ریزی انتخاباتی رییس جمهوری سابق است و تاکید می کند؛ «برنامه‌شان برای انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری است و انتخابات مجلس را مقدمه‌ انتخابات ریاست‌جمهوری می‌دانند. احمدی‌نژاد ممکن است لیستی را برای انتخابات مجلس اعلام کند و البته تلاشش هم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.»

ریاست شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی در دولت دهم درباره‌ سکوت رئیس دولت‌های نهم و دهم هم به انصاف نیوز گفته؛«احمدی‌نژاد را همه می‌شناسند که ناگهانی تصمیم می‌گیرد؛ چه برای اینکه سکوت کند و چه برای اینکه در انتخابات شرکت کند و همه چیز را به هم بزند. با روحیه‌ای که از او می‌شناسیم قطعا دست بردار نیست و معارضه با نظام و انقلاب همچنان در دستور کار او خواهد بود.»

برخی کارشناسان بر این اعتقادند که رییس جمهور پیشین بدش نمی‌آید ردپایی از خود در مجلس آینده به جای بگذارد و برخی همفکرانش در پیش ثبت نام انتخابات حضور یافته اند از همین رو فعلا سکوت نصفه و نیمه اتخاذ کرده تا نتایج تایید صلاحیت ها اعلام شود. براین اساس احمدی نژاد زمانی که خیالش از بابت تایید صلاحیت چهره های نزدیک به خود راحت شود از لیست مورد حمایتش رونمایی خواهد کرد.

برخی دیگر از کارشناس انتخابات پیش رو را فرصتی مناسب برای احمدی نژادی ها می دانند، از یک سو دولتی بر سر کار است که نزدیکی فکری با دولت احمدی نژاد دارد و فضای فعالیت سیاسی برای این طیف راحت تر از دولت قبل است. از سوی دیگر حتی اگر احمدی نژاد نخواهد با لیست مشخص وارد انتخابات شود ممکن است با برخی جریان سیاسی که نزدیکی فکری دارند وارد ائتلاف شود، حتی ائتلاف پنهان نه آشکار.

همزمان با این زمزمه های خبری، ادعایی درباره تلاش برای ترور احمدی نژاد منتشر شد. کانال تلگرامی دولت بهار منتسب به محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری سابق در ادعایی عجیب از تلاش برای ترور او خبر داد. خبری که حالا از این کانال تلگرامی حذف شده است اما در این مطلب آمده بود: «حسب اطلاع واصله از منابع موثق، دفتر آقای دکتر احمدی نژاد با ارسال نامه ای خطاب به فرماندهان و مقامات ارشد نظامی و امنیتی مسئول، نسبت به برخی تحرکات و اقدامات بسیار نگران کننده علیه ایشان هشدار داد و خواستار اتخاذ تدابیر لازم حفاظتی و برخورد با عوامل مربوط در این زمینه شد. این منابع تصریح کردند که تحرکات و اقدامات عملی صورت گرفته در روزهای اخیر، آشکارا از یک تلاش سازمان یافته برای سوء قصد علیه احمدی نژاد حکایت داشته است.»

اما احمدی نژاد از چه مسیری و با چه عنوانی وارد انتخابات خواهد شد؟ او قطعا در قامت یک کاندیدا در صحنه انتخابات حاضر نیست اما می‌تواند در پشت پرده فعال باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست