اخبار مهم بورس فردا یکشنبه ۱۲ شهریور

بورس فردا در دومین روز معاملاتی هفته در حالی آغاز خواهد شد که این اخبار می‌توانند بر روی آن تاثیرگذار باشند. پیشنهاد می‌شود قبل از معاملات فردا این اخبار را بخوانید.
کد خبر: ۱۱۹۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳ 02 September 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، امروز اخبار بسیاری در حوزه بورس منتشر شد، اما به نظر می‌رسد این اخبار بیشتر از سایر اخبار بورس فردا را تحت تاثیر قرار دهند. پیشنهاد می‌شود قبل از معاملات فردا این اخبار را بخوانید.

۱- وزیر صمت در نامه‌ای به محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، خواستار حذف زعفران از تصویب‌نامه خردادماه هیئت وزیران در رابطه با موضوع پرداخت نیم درصد عوارض صادراتی شد.
۲- «بکاب» و فروش سهام: شرکت صنایع جوشکاب یزد از واگذاری تعداد ۹۹، ۸۲۶ سهم جمعا به مبلغ ۵، ۲۰۴، ۶۴۰، ۱۴۱ ریال خبر داد.
۳- شرکت مارگارین با نماد غمارگ بیان داشت محصولات تولیدی جهت مصرف خانوار بین ۱۲% تا ۱۵% و محصولات تولیدی صنف و صنعت و فله بین ۱۰% تا ۱۵% کاهش قیمت خواهند داشت.
۴- معاون وزیر صمت: مکانیزم واردات شمش طلا با هدف بازگشت ارز به کشور تسهیل شده و ۵ تن شمش طلا در ۲ هفته اخیر وارد کشور شد.
۵- برخی از منابع خبری از احتمال آزادسازی نرخ ارز پتروشیمی‌ها در بورس کالا تا حدود ۳ هفته آینده خبر می‌دهند. گفته می‌شود پس از جلسات گوناگون، قرار شده است که نرخ ارز فروش محصولات پتروشیمی تا محدوده ۳۷ هزارتومان افزایش یابد.
۶- وزیر اقتصاد: به سازمان امور مالیاتی از جهت مسدود شدن برخی حساب‌های ناشی از بدهی‌های معوق باشگاه و همچنین سازمان خصوصی‌سازی بابت ربط و نسبتی که در حوزه بورسی شدن باشگاه ایفا می‌کند دستوراتی داده‌ام و امیدوارم هر دو سازمان کمک کنند تا باشگاه استقلال از این شرایط عبور کند و هواداران روز‌های خوب و خوشی را شاهد باشند.
۷- افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی فنورد از محل سود انباشته مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
۸- مهم برای تاپیکو و شستا: با افزایش ظرفیت شیرین‌سازی؛ نخستین محموله نفت سفید ستاره خلیج فارس صادر می‌شود
۹- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حال بررسی قیمت‌های جدید انواع خودرو برای یکدست سازی و همسان سازی نرخ‌ها است.
۱۰- در صورتی که نرخ ارز تسعیر معادل ٣٧۵٠٠ مرکز مبادله شود، برای صنعت پالایشی که در حال حاضر با نرخ ٢٨۵٠٠ محصولاتشان را می‌فروشند، مصوبه مذکور افزایش درآمدی حدود ۳۰ درصد در پی خواهد داشت.
۱۱- نرخ سود بازار بین بانکی با کاهش جزئی به ۲۳.۵۷ درصد رسید
۱۲- عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام موسسه اعتباری ملل با نماد وملل با هدف تامین مالی / تاریخ عرضه یکشنبه ۱۲ شهریور ماه
۱۳- در راستای بازگشت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به فرمول، تغییر نرخ ازر به مرکز مبادله یک سیگنال مثبت در مسیر خروج از سیاست قیمت گذاری دستوری است که برای کل صنایع و کلیت بازار سرمایه خبری مثبت است

  • اخبار مهم بورس فردا هر روز راس ساعت ۱۷ منتشر خواهد شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست