بازدید 8314

کابینت ممبران بهتر است یا کابینت هایگلاس؟

در این مقاله کابینت پرفروش و محبوب در آشپزخانه‌های ایران یعنی کابینت ممبران و کابینت هایگلاس را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا بتوانید انتخاب بهتری برای آشپزخانه زیبای خود داشته باشید!
کد خبر: ۱۱۹۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ 02 September 2023

از کجا کابینت هایگلاس و ممبران باکیفیت بخریم؟

دو مورد از کابینت‌های جذاب و پرکاربردی که در آشپزخانه و همچنین در کمد دیواری‌ها استفاده می‌شود، بدون شک کابینت ممبران و کابینت هایگلاس هستند. کابینت ممبران از پوشش پی وی سی روی ام دی اف ساخته می‌شود و ظاهر بسیار زیبا و تنوع بالایی نیز به لحاظ طرح و رنگ دارد. کابینت هایگلاس نیز دارای مغزی ام دی اف بوده و ظاهری شیشه‌‌ای و براق دارد. در ادامه کابینت پرفروش و محبوب در آشپزخانه‌های ایران یعنی کابینت ممبران و کابینت هایگلاس را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا بتوانید انتخاب بهتری برای آشپزخانه زیبای خود داشته باشید!

کابینت ممبران چیست؟

معمولاً مغز و جنس اصلی این نوع کابینت از ام دی اف است؛ اما آنچه این محصول را از ام دی اف معمولی جدا می‌کند، پوششی است که به ممبران شناخته شده است. ممبران به روکشی گفته می‌شود که روی ام دی اف و دیگر مواد و مصالح خام کشیده می‌شود.

از کجا کابینت هایگلاس و ممبران باکیفیت بخریم؟

پوششی که معمولاً در صنعت کابینت سازی استفاده می‌شود، پی وی سی است؛ بنابراین با افزودن لایه‌‌ای از پی وی سی بر روی ام دی اف، صفحات ممبران شکل می‌گیرد. کابینت ممبران نیز از صفحات ممبران ساخته می‌شود. آنچه کابینت ممبران را با کابینت‌هایی که با ام دی اف خام ساخته می‌شوند، جدا می‌کند، ظاهر و طرح و نقش‌های متنوع آن است. علاوه بر این دوام و استحکام ام دی اف نیز با استفاده از این پوشش افزایش خواهد یافت.

کابینت هایگلاس چیست؟

کابینت هایگلاس از یک نظر بسیار شبیه به ممبران است؛ هردوی این کابینت‌ها معمولاً دارای مغزی ام دی اف هستند. بدین منظور که در هردوی آن‌ها ام دی اف خام استفاده شده و روی آن با ماده‌‌ای دیگر پوشش داده می‌شود. در ممبران از پی وی سی برای پوشش ام دی اف استفاده می‌شود. برای پوشش کابینت هایگلاس نیز از ماده‌‌ای تحت عنوان پلکسی گلاس استفاده می‌شود. احتمالاً آکواریوم‌های بزرگ و غول پیکری که داخل آن‌ها کوسه و انواع ماهی نگهداری شده و در معرض عموم قرار داده می‌شوند را دیده اید. جنس این آکواریوم‌ها از پلکسی گلاس است.

از کجا کابینت هایگلاس و ممبران باکیفیت بخریم؟

همچنین در برخی زیردریایی‌ها و شناورهای عمق بالا نیز از این ماده برای پنجره‌ها استفاده می‌شود. پس از استحکام کابینت هایگلاس خیالتان راحت باشد! اگر دوست دارید ببینید که کابینت هایگلاس در آشپزخانه چه شکلی خواهد داشت، می‌توانید برای مشاوره‌ی رایگان و کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ با کارشناسان و طراحان گروه گریت کابینت در ارتباط بوده و از طریق سایت گریت کابینت، نمونه کارها و پروژه‌‌‌‌های انجام شده را مشاهده نمایید.

معمولاً مانند کابینت ممبران، کابینت هایگلاس نیز تنها از یک طرف دارای پوشش پلکسی گلاس است. شفافیت و ظاهر شیشه‌‌ای این محصول باعث می‌شود که احساس بسیار متفاوتی از ام دی اف را تجربه کنید. همچنین برخی افراد ظاهر و زیبایی روکش هایگلاس را به ممبران ترجیح می‌دهند. البته هرکدام از این کابینت‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب کابینت ممبران

در مقاله مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ممبران به صورت مفصل به مزایا و معایب این کابینت‌ها پرداخته ایم. در این بخش به چند مورد از این مزایا و معایب اشاره می‌کنیم. ممبران امروزه طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است که دلایل منطقی هم برای آن یافت می‌شود.

  • قیمت مناسب: چوب ماده ارزشمند و کمیابی است. هر روزه می‌شنویم که جنگل‌های بزرگ در حال تخریب، آتش گرفتن و از بین رفتن هستند. اینجا است که ام دی اف به میدان می‌آید. ام دی اف از قطعات و ذرات کوچک چوب تشکیل می‌شود؛ بنابراین تأثیر بسیار کمتری در تخریب محیط زیست خواهد داشت. قیمت چوب اصل بسیار بالا است اما ام دی اف ارزان قیمت است؛ اما بسیاری افراد با ظاهر ساده و تکراری ام دی اف مشکل دارند. اینجا است که روکش ممبران به کمک ام دی اف آمده و ظاهر زیبا و متنوع را با قیمت مناسب همراه می‌کند.
  • تنوع طرح و رنگ: ممبران به ام دی اف جان تازه‌‌ای می‌بخشد. ده‌ها طرح و رنگ متفاوت را به وسیله روکش پی وی سی می‌توان به ام دی اف اضافه کرد. به وسیله دستگاه سی ان سی بر روی ام دی اف ظاهر دلخواه خود را پیاده کرده و آن را با طرح و رنگ زیبای ممبران پوشش خواهید داد.
  • سطح یکپارچه: ام دی اف دارای درز و منافذ زیادی است. همچنین ممکن است بعد از مدتی با نفوذ آب و رطوبت از کیفیت آن کاسته شود. ممبران این عیب بزرگ را برطرف کرده و کابینتی یکپارچه و مقاوم در برابر رطوبت و نفوذ آب به شما ارائه می‌دهد.
  • ظرافت پایین: با اینکه نمی‌توان این مسئله را یک مشکل جدی به شمار آورد اما برای برخی افراد ممکن است دردسرساز باشد. پوشش پی وی سی روی ام دی اف به کار برده می‌شود. اگر طرح‌های خراطی شده روی ام دی اف بسیار ریز و دارای جزئیات فراوان باشد، ممکن است روکش به درستی روی ام دی اف سوار نشود و پس از مدتی ورقه کند. از این رو در ساخت کابینت‌های ممبران معمولاً از طرح‌های درشت با ظرافت پایین استفاده می‌شود.

مزایا و معایب کابینت هایگلاس

هایگلاس ظاهر زیبا و متفاوتی از ممبران دارد. چند مورد از مزایا و معایب هایگلاس به شرح زیر هستند:

  • ظاهر درخشان و زیبا: برخی افراد ظاهر درخشان و شیشه‌‌ای هایگلاس را به ممبران ترجیح می‌دهند. ممکن است دکوراسیون منزل شما با جنس براق و شیشه‌‌ای سازگاری بیشتری داشته باشد که در این صورت بهتر است از هایگلاس استفاده کنید.
  • قیمت مناسب: معمولاً هایگلاس قیمت کمتری نسبت به محصولات هم رده ممبران دارد. همین موضوع باعث شده که بسیاری افراد به سمت کابینت هایگلاس تمایل داشته باشند.
  • لک، خش و لبه‌های تیز: روکش پلکسی گلاس هم بسیار زیاد لک برمی دارد و هم امکان خش خوردن آن وجود دارد. بخصوص اگر لوازم بسیار نوک تیز و سنگین به آن برخورد کند. همچنین لبه‌های کابینت هایگلاس مقداری تیز است. برخلاف محصولات دیگر، نمی‌توان آن را با سمباده نیز صاف کرد چون جنس آن این قابلیت را ندارد. البته در مجموع مقاومت و دوام هایگلاس از ممبران بیشتر است.

تفاوت ممبران و هایگلاس از لحاظ طرح

شاید یکی از مزیت‌های برجسته و قابل توجه کابینت ممبران این باشد که اجرای انواع طرح و نقش، انواع ابزار زنی و انواع حجم سازی در آن به راحتی امکان پذیر است. این ویژگی برای کابینت‌های کلاسیک بسیار مفید است. اگرچه کابینت هایگلاس هم از نظر رنگ، انواع سطح و انواع طرح تنوع بالایی دارد ولی قابلیت اینکه طرح و ابزاری روی آن اجرا شود را ندارد.

تفاوت ممبران و هایگلاس از لحاظ مقاومت و دوام

همانطور که بیان شد در کابینت ممبران لایه PVC روی ام دی اف چسبانده می‌شود. نکته مهم این است که کیفیت چسب و لایه PVC بسیار اهمیت دارد. از آنجا که کیفیت این اجناس در شرکت‌های کابینت سازی مختلف بسیار متفاوت است، بسیار پیش آمده که لایه PVC بعد از مدتی به علت ضعف در چسباندن آن در اثر رطوبت بلند می‌شود. به طور کلی کابینت هایگلاس مقاومت بهتری نسبت به کابینت ممبران دارد.

تفاوت ممبران و هایگلاس از لحاظ سرعت اجرا

همانطور که بیان شد برای ساخت کابینت ممبران ابتدا باید طرح آن مشخص و ساخته شود، سپس لایه PVC روی آن چسبانده شود و در نهایت در محل اجرا شود. ولی در مورد کابینت هایگلاس کافیست بعد از طراحی ورق‌های ام دی اف برش خورده و اجرا شوند. معمولاً بازه تقریبی سفارش تا اتمام کابینت ممبران چیزی در حدود بیست روز تا یک ماه می‌باشد. در حالی که عدد برای انواع کابینت ام دی اف از جمله هایگلاس چیزی در حدود یک هفته است.

نهایتا کابینت ممبران بهتر است یا هایگلاس؟

انتخاب نهایی بین کابینت ممبران و هایگلاس سلیقه‌ای بوده و به نظر شما بستگی دارد. ولی به طور کلی می‌توان گفت که کابینت ممبران جایگزینی ارزانتر برای کابینت چوب، طرح چوب یا پلی اورتان است.  اینگونه کابینت‌ها در طراحی‌های کلاسیک و نئوکلاسیک کاربرد داشته ولی هزینه زیادی دارند. به نظر متخصصین گریت کابینت بهتر است اگر طراحی کلاسیک داریم بودجه مورد نیاز آن را نیز داشته باشیم و از اصل آن (کابینت‌های چوب، روکش چوب یا پلی اورتان) استفاده کنیم. در غیر این صورت برای طراحی‌های مدرن و هزینه متوسط کابینت هایگلاس که امروزه در انواع پلی گلاس یا لمی گلاس نیز عرضه شده انتخاب بهتری است.

آشپزخانه شما قلب خانه‌تان است و طراحی درست و اصولی این محل تاثیر زیادی در زیبایی خانه شما دارد. اگر در انتخاب مدل کابینت خود بین کابینت‌های مدرن مانند کابینت انزو و کابینت هایگلاس و کابینت‌های کلاسیک‌تر مانند کابینت چوبی و کابینت ممبران مردد هستید، بودجه‌ی کافی ندارید یا‌‌‌ نمی‌دانید باید از چه کسی کمک بگیرید و به چه طراحانی اعتماد کنید،‌‌‌ می‌توانید همه روزه از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ با کارشناسان و طراحان گروه گریت کابینت در ارتباط بوده و از طریق سایت نمونه کارها و پروژه‌‌‌‌های انجام شده را مشاهده نمایید. همچنین با مراجعه به سایت شرکت کابینت گریت می‌توانید از مشاوره‌ی واتساپی و آنلاین ما بهره‌مند شوید. ما به شما کمک می‌کنیم که جانی دوباره به آشپزخانه و منزلتان ببخشید!

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست