بازدید 1903

لیبی مخالف عادی‌سازی روابط با اسرائیل است

عبدالحمید الدبیبه نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی بار دیگر بر موضع کشورش مبنی بر مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هر شکلی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۹۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 01 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبدالحمید الدبیبه گفت: ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که به هر نحوی با عادی سازی با رژیم صهیونیستی مخالفیم.

وی با تاکید بر جانبداری «نجلا منقوش» وزیر خارجه لیبی از منافع مردم و دفاع از منافع کشورش، بیان کرد که مسئولیت ایجاب می‌کند وی عواقب تخلف به ویژه در این موضوع را متحمل شود.

نخست وزیر لیبی افزود: ما از طریق تحقیقات در حال انجام از جزئیات آنچه در رم رخ داده است، مطلع خواهیم شد.

الدبییه اضافه کرد: طرف‌های بسیاری هستند که از حادثه رم برای تسویه حساب‌های بی‌ارزش سیاسی سوء استفاده کردند.

وی همچنین بر لزوم حفظ مواضع ثابت مردم لیبی به ویژه در مورد مسائل ملی و عربی تاکید کرد.

در پی افشای دیدار منقوش وزیر خارجه لیبی با الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم ایتالیا، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی بامداد روز دوشنبه منقوش را از کار تعلیق کرد. سرویس امنیت داخلی این کشور نیز وی را تا انجام تحقیقات ممنوع السفر کرد.

این در حالی است که یک مسئول بلندپایه رژیم صهیونیستی مدعی شد که دیدار منقوش با کوهن با اطلاع نخست وزیر لیبی بوده و مسئولان اسرائیلی پس از افشای این خبر، از فرار منقوش به ترکیه با یک هواپیمای شخصی اطلاع داشتند.

در همین حال رسانه لیبیایی «الوسط» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد منقوش که به استانبول ترکیه فرار کرده بود، این کشور را به مقصد لندن ترک کرد.

گروه‌ها، شخصیت‌ها و مردم لیبی یکشنبه شب در واکنش به دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه روابط با این رژیم اعلام کرده و تظاهرات کنندگان لیبیایی نیز پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند.

رئیس حزب کار و از اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به دیدار کوهن با منقوش گفت که وی به خاطر اعلام شتاب زده این دیدار باید استعفا دهد و سیاست‌های حزب حاکم لیکود به روابط خارجی رژیم صهیونیستی آسیب‌های شدیدی وارد می‌کند.

«میراف میخائیلی» در اظهاراتی گفت که وزیر خارجه این رژیم باید منصب خود را ترک و استعفا دهد.

وی افزود: آسیبی که کوهن وارد کرد بی‌سابقه است، اعلام شتابزده وی درمورد یک دیدار، زندگی یک وزیر لیبیایی را نابود تا جایی که وی را مجبور به فرار به ترکیه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی