بازدید 2335

کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

کد خبر: ۱۱۹۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸ 30 August 2023

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا هم‌اکنون روی عدد ۱۰۶ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش شهر، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز -چهارشنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۲- پایتخت در اکثر مناطق در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و وضعیت آلاینده شاخص (PM ۲.۵) هم‌اکنون عدد ۱۰۶ را نشان می‌دهد، به طوری که ۱۰ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) و ۱۹ ایستگاه نیز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارند. همچنین عدد شاخص در یک ایستگاه (شهرداری منطقه ۱۵) وضعیت ناسالم برای همه یا قرمز را نشان می‌دهد. 

گفتنی است؛ شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۹۳ و وضعیت قابل قبول داشت.

تهران از ابتدای امسال تاکنون ۸ روز هوای پاک، ۱۱۴ روز قابل قبول و ۳۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز ناسالم برای همه را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۲ روز هوای پاک و ۷۵ روز هوای قابل قبول، ۷۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۸ روز هوای ناسالم، یک روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک را تجربه کرده بودند.

بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI)، زمانی که شاخص عددی بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ را نشان دهد، کیفیت هوا در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" است. 

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست