بازدید 10775
در سومین نشست خبری رئیس دولت سیزدهم با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح شد:

در کنار راهیان نور راهیان پیشرفت فعال شود / با انصاف نسبت به دیگران نقد کردن خیلی مهم است / به وعده‌های داده شده وفادارم

نشست امروز، سومین نشست خبری رئیسی در مقام رئیس جمهور ایران است؛ وی ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ و سه روز بعد از ۲۸ خرداد ماه به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم، پاسخگوی اهالی رسانه بود.
کد خبر: ۱۱۹۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 29 August 2023

در کنار راهیان نور راهیان پیشرفت فعال شود/با انصاف نسبت به دیگران نقد کردن خیلی مهم است/به وعده‌های داده شده وفادارم

تابناک _ سومین نشست خبری «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور دقایقی پیش و با حضور بیش از ۲۵۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران آغاز شد.

نشست امروز، سومین نشست خبری رئیسی در مقام رئیس جمهور ایران است؛ وی ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ و سه روز بعد از ۲۸ خرداد ماه به عنوان رئیس جمهور منتخب پاسخگوی اهالی رسانه بود.همچنین شهریور ماه ۱۴۰۱ و در یکسالگی دولت سیزدهم، رئیس جمهور میزبان ۲۵۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی بود. رئیسی در دو سال گذشته و متناسب با شرایط و رویداد‌های مختلف در ۹ گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم سخن گفته است که نخستین آن ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ و آخرین آن ۳۰ خردادماه امسال بود.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری در نشست خبری که صبح سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ به مناسبت هفته دولت در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی اظهاراتی گفت: دولت دو سال قبل کارش را در حالی آغاز کرد که شرایط و وضعیت کشور خاص بود و در آن شرایط با کرونا و کسری بودجه، تورم و کاهش کالا‌های اساسی مواجه بود که برخی از صاحب نظران نسبت به مدیریت شرایط توسط دولت تردید داشتند. ما با اتکا به خدا و توانمندی‌های داخلی در کشور کار را آغاز کردیم. برخی از دشمنان ما برای پیشبرد شرایط ناباور بودند، اما در کشور ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد و ما معتقدیم با تغییر گفتمانی که در دولت رخ داد و بازگشت به مردم اتفاق افتاد و با رجوع به داخل می‌توان بسیاری از مسائل را در کشور حل کرد. دولت کار خود را با این نگاه آغاز کرد.

همه شاخص‌ها نشان دهنده رشد، تلاش و پیشرفت است

وی با اشاره به «تلاش‌های انجام شده از سوی کادر درمان در پایان دادن به کرونا در کشور» عنوان کرد: کسری بودجه می‌توانست نزدیک به ۴۸۰ هزار میلیارد در کشور مشکل ایجاد کند، با ایجاد منابع در کشور جبران شد و وضعیت تورمی قریب به ۶۰ درصد به ۴۶ درصد فعلی تبدیل شد و همچنین وضعیت کالا‌های اساسی به نحوی اطمینان بخش گشت و شرایط کسب و تحصیل و تلاش متفاوت شد به نحوی که رشد اقتصادی در ۱۴۰۰ بر خلاف قبل ۴ درصد و بیشتر از آن را نشان داد که این‌ها نشان دهنده ایجاد امید در کشور است.

وی هم‌چنین با اشاره به «کاهش تورم تولید از ۱۰۳ به ۳۰ درصد» ادامه داد: همه شاخص‌ها نشان دهنده رشد، تلاش و پیشرفت است. وضعیت اشتغال نیز که بسیاری نگران آن بودند به ۸.۲ درصد رسیده است. همه شاخص‌ها نشان می‌دهد، تلاش‌هایی که انجام شده، جواب داده و بعد از این هم جواب خواهد داد.

دشمنان در منزوی کردن ایران اسلامی موفق نشدند

رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست‌های دشمنان در قبال ایران گفت: دشمن تلاش کرد دو راهبرد منزوی کردن ایران در جهان و مایوس کردن مردم در درون را دنبال کند که در هر دو شکست خورد؛ در بعد منزوی کردن ایران اسلامی موفق نشدند؛ چراکه در ابتدا اعلام کردیم که موضوع برجام نه اولین مورد پیگیری ما است و نه آخرین آن خواهد بود و ما پرونده‌های زیادی در حوزه سیاست خارجی داریم که در دستور کار دولت است و همه آن‌ها را همزمان دنبال می‌کنیم؛ ارتباط با کشور‌های همسایه و همچنین کشور‌های اسلامی و کشور‌های همسو را دنبال کردیم و سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری را ارتقا دادیم و در حوزه ارتباط تجاری با کشور‌های همسایه و همسو شرایط ما نسبت به دولت قبل با رشد ۱۴ درصدی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: در حوزه ارتباطات تجاری منطقه و همچنین اقدامات تجاری که برخی معتقد بودند که نمی‌شود آن‌چنان که باید، کاری انجام داد، در دولت رکورد آن شکسته و معلوم شد که ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد؛ ارتباطات با آمریکای لاتین، آفریقا و بسیاری از کشور‌های آسیایی و فعال شدن در اتحادیه اوراسیا و عضویت در پیمان شانگ‌های و اخیرا در بریکس همه نشان از آن است که ایران اسلامی ظرفیت و جایگاه دارد و دشمن در سیاست و راهبرد منزوی کردن ایران اسلامی موفق نشد؛ وضعیت سیاسی، تجاری و اقتصادی ما نشانگر شکست دشمن در این راهبرد خود است.

مردم دشمن را ناکام گذاشتند

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «در حوزه ناامید کردن مردم همین روند را دنبال کردند»، گفت: چند ماهی از دولت نگذشته بود که حمله سایبری سراسری به پمپ بنزین‌ها صورت گرفت. در سراسر کشور تلاش کردند با ایجاد مشکل مردم را عصبانی کنند، اما مردم هشیارانه و با بصیریت کار را دنبال کرده و دشمن را ناکام گذاشتند.

وی ادامه داد: دشمن فهمید مردم با دولت همراهی دارند و بنای دولت هم بر کار است و شعار دولت «ما می‌توانیم» است؛ اعتقاد دولت این است همچنان که ایران در حوزه‌های مختلف، دفاع مقدس و دفاع از حریم حرم و حوزه علم و فناوری و صنایع هسته‌ای و نظامی موفق شد، حتما در حوزه‌های دیگر هم موفق می‌شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: دشمن احساس کرد کشور در حال پیشرفت است؛ این همان تحلیل بجا و حکیمانه‌ای که رهبری در دانشکده افسری فرمودند؛ لذا دشمن به ایجاد اغتشاش در کشور روی آورد. تصور می‌کرد که می‌تواند کار را با اغتشاش دنبال کند. حتی غربی‌ها میز مذاکره را ترک کرده و دل به اغتشاشات بستند. تصورشان این بود که در اغتشاشات می‌توانند به اهداف‌شان برسند، اما مردم دشمن را ناکام گذاشتند. بعد از آن، آن‌ها بلافاصله پیام دادند که می‌خواهیم به میز مذاکره برگردیم و دوباره سخن را آغاز کنیم، آن‌ها برای دنبال کردن اهداف‌شان در اغتشاشات ناامید شدند.

وی ادامه داد: آن‌ها دنبال ناامید کردن مردم در بخش‌های مختلف بودند که مردم آن‌ها را ناامید گذاشتند و تلاش و امید در مردم روز به روز زیاد شد که شاخص‌های اقتصادی تولید و علم و فناوری و کار‌های دانش‌بنیان در کشور این موضوع را نشان می‌داد که همه به دست جوانان و مردم انجام شده است. در سفر‌های خارجی که قبلا از صنایع دستی و محصولات اصفهان و بخش‌های دیگر کشور می‌بردند، ما ترجیح می‌دهیم محصولات دانش بنیان را ببرند تا توانمندی علمی جوانان را نشان دهیم. امروز را روزی برای ایران اسلامی می‌دانیم که از ایران پیشرفته و فناور یاد می‌شود.

رئیس جمهور بیان کرد: بسیاری تلاش می‌کنند عرصه را به نحوی اطلاع‌رسانی کنند و جلوه دهند که ناامیدی و «شما نمی‌توانید» و «مگر می‌شود» را القا کنند، اما کار‌های بزرگی انجام شده است. نمونه آن پروژه و طرحی است که دیروز بهره‌بردای آن آغاز شده است. این از جلوه‌هایی است که قرارداد بسته و ایران را در شرایط تحریمی ترک کردند، چون تصور می‌کردند کار روی زمین می‌ماند، اما متخصصان ایرانی نشان دادند کار بر زمین نمی‌ماند. کار را به نتیجه رساندند و ما دیروز دیدیدم و از این قبیل کار‌ها در کشور داریم.

در کنار راهیان نور راهیان پیشرفت فعال شود

رئیسی افزود: به دوستان دانشگاهی پیشنهاد کردم در کنار راهیان نور راهیان پیشرفت فعال شود که چه کار‌های بزرگی انجام شده و چه کار‌هایی در دست اقدام است. دشمن در این حوزه هم نتوانست کارش را پیش ببرد. برای مشکلات اساسی که باعث نگرانی شده، برنامه‌ریزی داریم از جمله آن ناترازی در حوزه برق، آب، گاز، بانکی و بودجه‌ای است که در برنامه هفتم آمده است. این برنامه‌ریزی همراه حرکت و اقدام است.

وی گفت: ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشته و ۷ هزار مگاوات آن ناترازی جبران شده یعنی تولید برق با ایجاد نیروگاه داشتیم. برق صنعتی را از خانگی جدا می‌کنیم که برق صنعتی خودش می‌تواند تولید داشته باشد و به برق خانگی متصل نمی‌کنیم. مدیریتی برای برق شد که خاموشی در خانه‌ها نباشد و در تابستان مردم اذیت نشوند. این‌ها کار‌های مدیریتی صورت گرفته است.

رئیس جمهور با اشاره به دور اول سفرش به اهواز گفت: در دور اول سفر برای رفع مشکل فاضلاب اهواز چهار جبهه کاری مشغول به کار در اهواز بود که این میزان در سفر دوم به ۱۵۴ جبهه کاری رسید و تمام شهر تبدیل به کارگاه شد و دیگر نگرانی‌ها رفع شده که در بسیاری از شهر‌ها مثل سنندج و همدان اینگونه است.

وی ادامه داد:هدف گذاری شده است؛ ۱۰ هزار روستا که تنش آبی داشت مشکل تنش آبی ۳۵۰۰ روستا حل شده و دیگر نگرانی مساله آب ندارند و برای روستا‌های دیگر هم برنامه ریزی شده است.

رایگان شدن آب و برق و گاز خانواده‌های کم درآمد در برنامه دولت است

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری خود با تاکید بر این‌که «در مساله آب، برق و گاز و مسائل مختلف قشر محروم جامعه دغدغه داریم» گفت: دولت نسبت به پرداخت یارانه‌ها و تامین مسکن قشر محروم و همچنین اختصاص زمین و دادن تسهیلات به این قشر دغدغه دارد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «بخشی از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که پریروز تحویل داده شد در همین راستا بوده است» گفت: رایگان شدن آب و برق و گاز برای خانواده‌های کم درآمد نیز در برنامه دولت است همچنین بیمه سلامت ۶ میلیون نفر در کشور به صورت رایگان انجام شده است.

وی با بیان این‌که «اولین تاکید دولت این است که اقتصاد را مردمی کنیم» خاطرنشان کرد: معتقدیم با مشارکت مردم و نشاط اجتماعی خیلی از مسائل حل می‌شود.

رئیسی با اشاره به این‌که «بهار امسال ۲۵ میلیون نفر از مردم در رویداد‌های مختلف فرهنگی و هنری با نشاط بالا شرکت کردند» تصریح کرد: عید امسال نیز ۵ میلیون سفر نوروزی داشتیم و همه این‌ها نشان می‌دهد که مردم علی‌رغم گله‌هایی که دارند، با نشاط و مشارکت بالا برای باز کردن گره‌ها حضور دارند. امیدواریم دولت بتواند با همراهی مردم و با نگاه به ظرفیت‌های داخلی مسیرش را ادامه دهد، چون همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به قله نزدیکیم و هرگز در این مسیر ناامیدی در دل راه نخواهیم داد.

با انصاف نسبت به دیگران نقد کردن خیلی مهم است

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه جوان که درباره عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و سانسور این عملکرد توسط برخی رسانه‌ها و منتقدان اصلاح‌طلب گفت: انصاف بسیار خوب است و با انصاف نسبت به دیگران نقد کردن خیلی مهم است و اشکال ندارد؛ اما باید آن‌چه انجام شده و دولت تحویل گرفته و تلاش‌هایی که می‌شود را دید، ممکن است دولت با یک دستگاه در حوزه‌هایی موفق نشود، اما بنا داریم به مردم در این زمینه شفاف توضیح دهیم. معتقدم که باید به آنچه که برای دولت حاصل شده است نگاه کنیم و این‌ها را در سبد نظام ببینم.

ما آمده‌ایم که مشکل جامعه را به گردن بگیریم و حل کنیم

رئیسی با بیان این‌که «اختلاف دیدگاه در کشور طبیعی است و روش و منش من در برهه‌های مسئولیتی که داشته‌ام نیز همین بوده است»، عنوان کرد: نکته متفاوت در کشور طبیعی است، اما نیابد نسبت به منافع ملی بی‌توجه باشیم. همه گروه‌های سیاسی که دل در گروی نظام و مردم دارند، یک اشتراک نظر دارد و آن منافع مردم است. طبیعتاً ایرادی ندارد نقایص بازگو شود و تمام تلاش ما در این دو سال این بوده که تمام نقایص و مشکلات و کاستی‌ها را با نگاهی که داریم، می‌توانیم برطرف کنیم. در این مدت با مشکلاتی مواجه شدیم، اما دولتی نیستیم که مشکلات را به مردم منتقل کنیم؛ تحمل حرف‌ها برای ما خیلی سهل‌تر از آن است که به عنوان دولت مشکلات را به درون جامعه منتقل کنیم؛ ما آمده‌ایم که مشکل جامعه را به گردن بگیریم و حل کنیم نه اینکه اگر با مشکلی مواجه شدیم، جامعه را نگران و دغدغه‌مند کنیم.

وی تاکید کرد: به همه مدیران دولتی گفته‌ام که در مسائل مختلف به هیچ وجه حق نگران کردن مردم را ندارند؛ واقعیت را به مردم می‌گوییم، اما بنای ما بر حل مشکل است. همچنین نباید از جلوی مسایل بجای حل آن‌ها عبور کنیم؛ مسأله ارز ۴۲۰۰تومانی موضوعی است که سال‌های درباره آن نوشته شد و بدون استثناء اقتصاددانی نیست که درباره آن ننوشته باشد، اما دولت بنای عبور از آن را نداشت. معتقدیم که اگر چاله‌ای موجود شد، باشد آن را پر کرد، چالش را شناسایی و رفع کرد؛ و ما با این نگاه به میدان آمده‌ایم؛ نگاه ما حل مساله است و در حل مسأله از همه صاحب‌نظران و نخبگان کمک خواستیم و کمک می‌گیریم و به همه دوستان و دغدغه من آن به نظام و مردم هستند می‌گوییم که حتما با انصاف بنگرند، با انصاف بنگرید و با انصاف نظر بدهید. معتقدیم که باید در نگاه اصحاب قلم نگاه منصفانه‌ای وجود داشته باشد در عین این‌که ممکن است نقدی هم وجود داشته باشد.

صرف رفتن و آمدن به استان‌ها مطرح نیست بلکه اقدام و عمل مطرح است

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ایرنا درباره انتقادات نسبت به سفر‌های استانی ریاست جمهوری اظهار کرد: برخی در اوایل به من درباره سفر‌های استانی انتقاد می‌کردند که من به آن‌ها گفتم که ۶ روز تهران و کار ملی و یک روز کار استانی و نگاه به استان‌ها؛ حتما باور من این است که رفتن به استان‌ها، دیدن به مسایل و شنیدن حرف‌های عزیزان داستانی به دولت کمک می‌کند و تاکنون نیز تجربه نشان داده که همینطور بوده است.

رئیسی با اشاره به ضرب‌المثل «شنیدن کی بود مانند دیدن» ادامه داد: می‌شود در تهران نشست و گزارشی برای ما بیاورند، اما به نظرم حضور در استان‌ها و دیدن نقایص کار به انسان حس بسیاری می‌دهد و به همکارانم نیز توصیه می‌کنم که با حضور در میدان حس را پیدا کنند، چون این اقدام به حل مشکل حس بیشتری می‌دهد؛ از این جهت بسیار از سفر به استان‌ها استفاده کردم و توصیه من به همه همکاران این است که وزرا عین این کار را انجام دهند و استانداران نیز به بخش‌های تحت مدیریت خود سفر کنند.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری مصوبات سفر‌های استانی اظهار کرد: در دولت سیزدهم پیگیری مصوبات سفر بر عهده مدیران دستگاه‌ها، استانداران و معاون اجرایی رئیس جمهوری است. از چند جانب این مصوبات پیگیری می‌شود و مردم شاهد باشند که صرف رفتن و آمدن به استان‌ها مطرح نیست بلکه اقدام و عمل مطرح است.

راهپیمایی اربعین جلوه مقاومت اسلامی و اتحاد کشور‌ها و ملت‌های مختلف است

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور در ادامه سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه العراقیه عراق درباره مشارکت ایران با عراق در تامین امکانات برای زائران مراسم راه‌پیمایی اربعین حسینی با بیان این‌که «از دولت و ملت عراق صمیمانه تشکر می‌کنم»، اظهار کرد: دولت عراق تمام امکانات را برای برگزاری بهتر این رویداد مهم به کار گرفته است و مردم این کشور نیز پذیرای زائران حرم امام حسین (ع) هستند. دولت جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای تامین زیر ساخت‌ها جهت فراهم زیارتی ارزان، آسان و دلنشین برای زائران انجام داده است، اما کار اصلی در دست مردم عزیز است؛ چراکه آن‌ها در این عرصه حضور پررنگ و با نشاطی دارند.

رئیسی با اشاره به مشارکت مردمی در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌هایی بسیاری در ایران و عراق تشکیل شده است. من از همکارانم در دولت و ملت عزیزمان که حضورشان بسیار پررنگ و مثال زدنی است و هم از ملت و دولت عراق تشکر می‌کنم؛ امیدوارم همکاری دو ملت و دولت رویداد بزرگی را رقم بزند. این رویداد بزرگ و به یادماندنی جلوه مقاومت اسلامی و اتحاد کشور‌ها و ملت‌های مختلف است. امیدوارم با تمهید مقدماتی که دولت عراق انجام داده و اقداماتی که همکاران من در مرز و مسیر انجام می‌دهند و همچنین حضور ملت، امت اسلامی اربعین بسیار باشکوهی را رقم بزنند.

ائتلاف‌هایی مثل شانگ‌های و بریکس حتماً در مقابل یک جانبه‌گرایی آمریکا تاثیرگذار است

در ادامه این نشست، خبرنگار راشا تودی با اشاره به اظهارات برخی صاحب نظران مبنی بر این‌که عضویت در سازمان شانگ‌های و بریکس کمکی به اقتصاد ایران برای نجات از تحریم‌ها نمی‌کند و تنها راه رفع این مشکلات روابط نزدیک با غرب است از رئیس جمهور پرسید که نظر شما درباره این اظهار نظرات چیست؟

رئیسی در پاسخ با تاکید بر این‌که «ما میز مذاکره برای رفع تحریم را ترک نکرده‌ایم» تصریح کرد: دیگران میز مذاکره را ترک کردند که خودشان پشیمان شدند و الان می‌گویند که آماده مذاکره هستند.

رئیس دولت سیزدهم با بیان این‌که ما فقط پرونده رفع تحریم‌ها را دنبال نمی‌کردیم» توضیح داد: از دیگر پرونده‌هایی که دنبال می‌کردیم، عضویت ایران در ائتلاف‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای بود.

وی با بیان این‌که «شانگ‌های یک ائتلاف منطقه‌ای است که در آسیا نقش آفرین است» اظهار کرد: اتباط با زیرساخت‌های شانگ‌های برای ما اهمیت دارد این‌که دیگران می‌گویند راه برون رفت از مشکلات ما لبخند آمریکا یا چند کشور اروپایی است در پاسخشان تاکید می‌کنم که ما منتظر لبخند آن‌ها نخواهیم شد.

رئیسی با اشاره به این‌که «ائتلاف‌هایی مثل شانگ‌های و بریکس حتماً در مقابل یک جانبه‌گرایی آمریکا تاثیرگذار است»، خاطرنشان کرد: ایران نیز در کنار آن‌ها می‌تواند با ظرفیت‌های بالایی که دارد تاثیرگذار باشد و این تاثیر دو طرفه است پس ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و منتظر نمی‌مانیم که آن‌ها برای ما تصمیم بگیرند.

دشمن می‌خواهد دو قطبی و التهاب را به جامعه القا کند

در ادامه این نشست، خبرنگار روزنامه شرق با اشاره به برخی نگاه‌های کارشناسی مبنی بر این‌که در دولت شما از مدیران جناحی از جمله امام صادقی‌ها و پایداری‌ها استفاده شده است و آن‌ها نتوانسته‌اند بحران را کنترل کنند و همچنین باعث دو قطبی سازی و ایجاد التهاب در جامعه شده‌اند، پرسید در زمان انتخابات دختر شما گفته بود که پدر من قرار نیست دیوار بکشد بلکه قرار است پل بسازد، امروز به زعم دخترتان پل ساخته‌اید یا دیوار؟

رئیس دولت سیزدهم در پاسخ به این اظهارات تاکید کرد: ما معتقد نیستیم که در جامعه التهاب وجود دارد بلکه اعتقاد داریم التهاب در دل دشمن وجود دارد و دشمن است که می‌خواهد دو قطبی و التهاب را به جامعه القا کند.

رئیسی با بیان این‌که «ما در جامعه نقاط اشتراک بسیار بالایی داریم» افزود: البته اختلاف نظر‌هایی هم وجود دارد که هیچ اشکالی ندارد و قابل حل است.

وی با تاکید دوباره بر این‌که «التهاب را در جریان مقابل می‌بینیم» افزود: دشمن است که التهاب دارد تا با این انقلاب در حال پیشرفت و مردم مصمم چه بکند.

رئیسی از همه کسانی که دغدغه کشور را دارند خواست که توجه داشته باشند دشمن به دنبال القای دوقطبی و التهاب در جامعه است و گفت: معتقدم عموم ملت ایران و جریانات درون نظام دغدغه انقلاب و نظام و مردم را دارند البته در جامعه اختلافات سلیقه‌ای هم وجود دارد که به آن‌ها نیز احترام می‌گذارم.

وی با اشاره به نامه‌ای که ۶۱ اقتصاددان در گذشته برای او نوشته بودند و نسبت به ایجاد تورم سه رقمی هشدار داده بودند نیز گفت: همان زمان کسانی هم بودند که می‌گفتند اگر بر همین اصول و مبنا پیش برویم می‌توانیم تورم را در کشور کنترل کنیم؛ پس دو نگاه در جامعه وجود داشت که به معنی دو قطبی بودن نیست.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت مسائل اجتماعی نیز گفت در زمانی هم که شاهد اغتشاشاتی در کشور بودیم من به دانشگاه و خیابان می‌رفتم و مورد استقبال مردم قرار می‌گرفتم البته کسانی هم بودند که اعتراض یا انتقاد داشتند و این به هیچ وجه اشکال ندارد و نشانه التهاب و دو قطبی در جامعه نیست.

به وعده‌های داده شده وفادارم

رئیسی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی مطرح گفت: من هم آن وعده‌ها را به یاد دارم، هم سخن‌ها را به ذهن دارم و هم وفادار به آن‌ها هستم.

وی تاکید کرد: تا آخر هم بنابر همان مشی هستم که در انتخابات مطرح کردیم البته ممکن است تفسیر‌ها از مشی ما متفاوت باشد ما هم جلوی تفسیر‌های متفاوت را نمی‌گیریم.

وی با بیان این‌که «به آنچه در انتخابات گفته‌ایم پایبند بوده و خواهیم بود» افزود: هیچ کدام از آن وعده‌ها را از یاد نبرده و از یاد نخواهیم برد.

تاکید ما بر فضای دانشگاهی پرنشاط، علمی و قانون‌مدار است

در ادامه نشست خبری خبرنگار خبرگزاری فارس از رئیس جمهور پرسید با توجه به اغتشاشات سال گذشته و رفتار‌های مجرمانه برخی اساتید و سوءاستفاده از محیط دانشگاه و پنهان شدن پشت ادعای آزادی بیان توقع می‌رفت که دولت برخوردی داشته باشد، اما شما در امتداد بخشنامه عفو رهبری برخورد جدی نداشتید و تنها اخیرا یکی دو مورد را شاهد بودیم که مشخص نشد این کار به خاطر مسائل علمی و یا سیاسی است؛ برنامه دولت برای تضمین محیط علمی دانشگاه چیست؟

رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال گفت: حفظ محیط علم و دانش و ارتقای علم و دانش در گروی حفظ آرامش در دانشگاه‌هاست. این بستگی به کار استاد، دانشجو، مدیر و همه دست‌اندرکاران دانشگاه دارد. باید نشاط علمی در دانشگاه حفظ شود و دچار آسیب نشود. کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی باید در دانشگاه‌ها فعال شده و فضای گفتگو و سخن گفتن و سخن شنیدن نیز فعال شده و همواره از این استقبال کردیم این دیدگاه مربوط به زمانی که بنده در دولت هستم نمی‌شود بلکه در هر مسئولیتم در دانشگاه حضور داشته و با حوزه و دانشگاه ارتباط داشتم.

وی ادامه داد: در هر جلسه دانشگاه برای پرسش و پاسخ متقاضی می‌شدم که به سوالات پاسخ دهم. به تاسی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی این رویکرد را دارم که هر سال رهبری با سعه صدر به صحبت‌های دانشجو و اساتید گوش می‌دهند و مسائل را توضیح داده و تبیین می‌کنند. با تاسی به رهبری معتقدم که ما همه مسئولان باید این روش را پسندیده دانسته و آن را دنبال کنیم که بنده هم همین کار را انجام می‌دهم.

رئیسی بیان کرد: در قضایای اخیری که رخ داد برخی دچار غفلت شدند که باید آن‌ها را آگاه کرد تا دچار غفلت نشوند محیط دانشگاه نباید از محیط آرامش و علم افزایی و معرفت افزایی به محیط دیگری تبدیل شود. حال افرادی که به هر دلیل دچار خطا و اتهام شدند با الهام گرفتن از عفو عمومی رهبری رفتار کردیم البته عفو عمومی نسبت به کسانی بود که مرتکب جرم و اتهامی شده بودند؛ ما با الهام گرفتن از عفو رهبری نسبت به متهمان نسبت به کسانی که تخلفی در دانشگاه کرده و اتهاماتی مرتکب شدند قرار شد عفو نسبت به آن‌ها شامل شود که همان زمان اعلام شد.

وی ادامه داد: در این بین اگر افراد نادری بخواهند قانون شکنی کنند و نظم دانشگاه را برهم زند، خود دانشگاه یعنی دانشجو و استاد نباید اجازه این کار را دهند، چون دانشگاه چارچوبی دارد باید همه به قانون پایبند باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که «قانون‌مداری می‌تواند دانشگاه را به پیش ببرد»، اظهار کرد: باید مساله قانون مداری، قانون محوری و انضباط در دانشگاه مورد تاکید همه باشد که حافظ این انضباط، اساتید، دانشجویان و مدیران و دست‌اندرکاران دانشگاه هستند؛ در دو سه روز اخیر مواردی به بنده گزارش شده که افرادی تخلف کرده و در کمیته‌های انضباطی برخورد شده گفته‌ام که این موضوع را پیگیری کنند که وزیر علوم و بنده پیگیری خواهیم کرد تا مساله روشن شود. تاکید ما بر این است که فضای دانشگاه فضای پرنشاط، علمی، قانون مداری و توجه به قانون باشد تا بتواند منتهی به ارتقاء علم و دانش باشد.

بنای دولت ایجاد ثبات در بازار و قیمت‌هاست

به گزارش ایسنا، در ادامه خبرنگار صداوسیما از رئیس جمهور پرسید که برنامه دولت برای توزیع عادلانه‌تر یارانه و رفع خط فقر مطلق و افزایش سطح دهک‌های درآمدی پایین در یکسال آینده چیست؟

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال گفت: بعد از اصلاح اقتصادی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ یارانه‌هایی که به دهک‌های مختلف به غیر از یک دهک داده می‌شد، به مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان رسید. اخیرا هم با کالابرگی که اعلام شده این مبلغ افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: قانون در سال ۱۴۰۱ موضوع کالابرگ را قید کرده بود منتهی زیرساخت‌های آن آماده نبود که ما به دوستانمان در مجلس شورای اسلامی گفتیم این موضوع احتیاج به زیرساخت فنی داشته تا بتواند کالابرگ را عملیاتی و اجرایی کند این زیرساخت در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ آماده شد؛ این موضوع از مواردی است که نسبت به واقعیات مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی یادآور شد: از همان زمان که زیرساخت‌ها آماده شد، آزمایشی در استان‌ها عملیاتی گردید امسال برای آن‌که قیمت‌ها با تغییر قیمت ارز تغییر نکرده و سفره مردم دچار تلاطم نشود کالابرگ در نظر گرفته شد. در حال حاضر به پنج دهک داده می‌شود و بعدا امکان توسعه است که قیمت کالا‌های مصرفی با تلاطم قیمت ارز جابه‌جا نشود. پیش از این مبلغ یارانه ۴۵ هزار تومان بود که تبدیل به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان شد و اکنون با تغییری که داده می‌شود به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.

رئیس جمهور اظهار کرد: یارانه‌ها کمکی برای قشرها بوده و فاصله طبقاتی را کمتر می‌کند، اما تمام نگاه دولت ثبات قیمت‌ها بوده و این‌که کاهشی هم شود. این‌ها منوط به این است که اقدامات ما در حوزه تولید رشد داشته باشد و به دنبال آن اقتصاد رشد پیدا کند بنای دولت این است که روز به روز پول ملی افزایش پیدا کند البته که دشمن نمی‌خواهد و عدد سازی می‌کند، چون قصدش این است که وضعیت اقتصادی را به نحوی که می‌خواهد رقم بزند وقتی چند روز تعطیل است و داد و ستدی نمی‌شود شاهد جابه‌جایی عدد‌ها هستیم معلوم است که این عدد‌ها با داد و ستد مشخص نشده و عددسازی است.

وی ادامه داد: بنای دولت ایجاد ثبات در بازار و قیمت‌ها است که این جزو برنامه‌های جدی دولت به شمار می‌آید همچنین حفظ ارزش پول ملی در دستور کار دولت است برهمین اساس در ابتدای سال جاری وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برنامه مشترکی در جهت تحقق شعار سال ارائه کردند که این برنامه رصد می‌شود تا در عمل و در زندگی مردم عملیاتی شود؛ لذا برنامه دولت توزیع عادلانه یارانه‌ها است تا یارانه‌ها تنها مشمول یک عده خاص نشود، چون قبل از اصلاح اقتصادی این پول به عده‌ای خاص می‌رسید که اکنون بین آحاد جامعه تقسیم می‌شوند برخی فکر می‌کردند که دولت برای کسری بودجه خودش این کار را می‌کرده است حال این‌که همین رقم و مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی به عنوان توزیع عادلانه یارانه‌ها بین مردم تقسیم می‌شود و الان هم رقم آن افزایش پیدا کرده است.

وی مجددا گفت: در دستور دولت توزیع عادلانه یارانه‌هاست و از آن طرف کار‌های اساسی را در حوزه اقتصادی دنبال می‌کنیم.

حتما در تولید کاغذ می‌توانیم خودکفا شویم

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره رویکرد دولت در زمینه افزایش سرانه مطالعه و کاهش قیمت کتاب، گفت: دغدغه فرهنگی بسیار مهم است قیمت کتاب بیشتر به قیمت کاغذ برمی‌گردد. حتما در تولید کاغذ می‌توانیم خودکفا شویم. میزان تولید کاغذ در کشور باید افزایش می‌یافت که در این دو سال افزایش چشمگیر یافته و کتب درسی یا کاغذ داخل چاپ می‌شود. این روند را باید ادامه دهیم، زیرا موفقیت بزرگی است. تولید چند برابر شده و یک گام دیگر برداریم به خودکفایی کامل در تولید ماغذ وی رسیم. خواسته رهبری در این زمینه کاملا قلبا تحقق است. با زودی در کاغذ تولید به خودکفایی می‌رسیم.

توصیه ما به دولت ژاپن این است که مستقل باشد

وی همچنین در پاسخ یه سوال خبرنگار ژاپنی درباره برنامه دولت برای آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در ژاپن و سفر وی به توکیو، اظهار کرد: هر کشوی دست دوستی به سوی ما دراز کند، دست او را به گرمی می‌فشاریم و اگر کشوری تعدی کند، دست او را قطع می‌کنیم. بنای ما همکاری و روابط اقتصادی و سیاسی با ژاپن است و ما دنبال توسعه این روابط هستیم. یکی از اقدامات دولت، آزادسازی پول‌های مسدودشده ایران در سایر کشورهاست. توصیه ما به دولت ژاپن این است که مستقل باشد وتحت تاثیر آمریکا نباشد و پول ایران را مسدود نکند. خوب است دولت ژاپن ظلم‌های آمریکا را به مردم خود تجربه کرده است.

وی افزود: ما ارتباطات خوبی با ژاپن خواهیم داشت. مبالغ مسدودشده هم در داد و ستد باید به ایران بازگردد تا ایران با آن‌ها دادوستد عادلانه داشته باشد. در وقت مقتضی به ژاپن سفر خواهم کرد و از مقامات این کشور هم دعوت کرده‌ایم.

ملت ایران با تهدید‌ها و تحریم‌ها متوقف نمی‌شوند موفق می‌شوند

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه کیهان درباره عصبانیت آمریکا، متحدان و برخی غرب گرایان داخلی از موفقیت‌های ملموس دولت سیزدهم و علت این موفقیت تاکید کرد: اولین علت موفقیت دولت توکل به خداست. دومین رمز موفقیت ما اعتماد به نفس و داشته‌های ملت بزرگ ایران است. سومین رمز موفقیت دولت امید به آینده است؛ دشمن می‌خواهد ما و مردم ما را نا امید کند و ما باید او را مایوس و وادار به عقب‌نشینی کنیم که ملت ما این کار را انجام داده‌اند.

رئیس‌جمهور گفت: در دیدار‌هایی که با مقامات خارجی دارم برخی از آن‌ها می‌پرسیدند چگونه ایران با وجود تحریم‌ها و تهدیدات متعدد این همه پیشرفت داشته است که من به آن‌ها می‌گویم هنر ملت ایران تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌هاست و این دشمن را عصبانی کرده است؛ ما بیشترین تهدید و تحریم را در صنایع نظامی و هسته‌ای داشته‌ایم که در صنعت نظامی حرف اول را می‌زنیم و در صنایع هسته‌ای حرف برتر و بالایی داریم. در خوزه علم و فناوری بیشترین تحریم‌ها را داشته‌ایم، اما امروز کار‌های بزرگی که به دست بچه‌ها و جوانان عزیز مادر حوزه‌های مختلف انجام شده، دیدنی است.

توجه به قانون و قانون مداری و توان موجود در مردم رموز موفقیت دولت سیزدهم است

رئیسی گفت: علت عصبانیت دشمنان این است که فکر می‌کنند با تهدید‌ها و تحریم‌های‌شان ملت ایران متوقف می‌شود غافل از این‌که ملت ما موفق می‌شوند. آن‌ها می‌خواستند ما رشد اقتصادی و تولید نداشته باشیم، اما امروز هر دو را داریم؛ آن‌ها می‌خواستند که کشور ما دچار مشکلات فزاینده شود.

وی اظهار کرد: تورم در کشور‌های دیگر هم وجود دارد و در کشور‌های اطراف تورم ۲۹ درصد و در برخی کشور‌های بطور خاص تورم ۷۰ درصدی وجود دارد؛ این‌ها هست و طبیعتاً با تلاش و پیگیری می‌تواند وضعیت متفاوت شود؛ حتما سعادت در کار و تلاش و امید به آینده و توجه به سیاست‌های اساسی نظام که توسط امام و رهبری تبیین و ابلاغ شده‌ و عملیاتی کردن آن‌هاست. در حوزه‌های مختلف سیاست‌های مصوب داریم که ابلاغ شده است؛ باید به سیاست‌های ابلاغی و اسناد بالادستی توجه شود؛ چراکه توجه به این استاد و همچنین توجه به قانون و قانون مداری و توان موجود در مردم رموز موفقیت دولت سیزدهم است؛ ان‌شاءالله با همین نگاه ملت عزیزمان موفقیت‌های بسیاری را پیش رو دارند.

شناسایی گلوگاه‌های فساد در دستور کار دولت بوده است

رییسی در پاسخ به سوال دیگری گفت: شناسایی گلوگاه‌های فساد در دستور کار دولت بوده است. مواردی هم در دستگاه قضایی پیگیری کرده‌اند. بخش دریافت اخبار فساد در دولت وجو دارد. وزارت اطلاعات و بازرسی‌های درون سازمانی را فعال کرده‌ایم و از هر گزارش مردمی در مورد فساد استقبال می‌کنیم. دولت برای برخورد با فساد و رشوه قاطع است؛ چراکه این موارد برای کشور مضر است. بخش خبری مبارزه با فساد را در دولت فعال کرده‌ایم. رسانه‌ها هم می‌توانند بسیار کمک کنند. امیدوارم شاهد کاهش روز به روز فساد در کشور باشیم.

همه منطقه به حزب الله اعتماد دارد

رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگار لبنانی درباره موضع ایران در خصوص تحرکات مناطق مرزی سوریه و عراق از سوی آمریکا و داعش، اظهار کرد: شرایط لبنان و سوریه و منطقه و محور مقاومت کاملا با قبل متفاوت شده است. رهبری فرمودند فاصله جنگ شش روزه اعراب با رژیم صهیونیستی با جنگ ۳۳ روزه را ببینید. امروز در جنگ‌های ۳۳، ۲۲ و ۸ روزه ابتکار عمل در دست مجاهدین فلسطینی و لبنانی است. مقاومت از همه زمان گذشته قوی‌تر است و رژیم صهیونیستی آسیب‌پذیرتر از گذشته است و این تحرکات هیچ خللی برای مقاومت ایجاد نمی‌کند. وجود حزب‌الله و سید حسن نصرالله وجود با برکتی است که توانسته اعتماد شیعی، سنی و مسیحیان لبنان را جلب کند. حزب الله فقط مساله شیعه و سنی نیست و همه منطقه به حزب الله اعتماد دارد. این تحرکات هم ره به جایی نمی‌برد و نشانه این است که قدرت این رژیم رو به افول است.

وی درباره اشاره خبرنگار لبنانی درباره توسعه پارس جنوبی گفت: خود آمریکایی‌ها گفتند که فشار حداکثری به ایران مفتضحانه شکست خورده است. ملت ایران مقاومت کرد و آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرد.

بنای ما در این است که در شهر‌ها و روستا‌ها تنش آبی حداقلی داشته باشیم

رئیس‌جمهوری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره برنامه‌ها و اقدامات عملی دولت سیزدهم درباره بحران آب اظهار کرد: با کاهش نزولات آسمانی در کشور مواجه هستیم، اما ملتی هستیم که تهدید و مشکل را به فرصت تبدیل کنیم؛ تنش‌های آبی مورد توجه دولت است و برنامه‌های در دست اقدام در حوزه‌های آبرسانی شرب، کشاورزی و صنایع وجود دارد؛ لذا بنای ما در این است که در شهر‌ها و روستا‌ها تنش آبی حداقلی داشته باشیم.

رئیسی با شاره به پیگیری مسائل مربوطه به حقابه ایران از رودخانه‌های مرزی تاکید کرد: با همسایگان ارتباطات خوبی داریم که قرارداد‌های قبلی وجود دارد که تاکید ما بر اجرای این قرارداد‌ها است. مشخصاً درباره آب مناطق اطراف سیستان و بلوچستان در کشور افغانستان مباحث و پیگیری‌هایی که آقای دکتر کاظمی قمی نماینده ویژه ما در افغانستان داشتند، این مذاکرات منجر به اعزام گروه کارشناسی ایرانی به این کشور شد. همچنین با دیگر کشور‌های همجوار که روابط دوستی با آن‌ها داریم، دارای قرارداد‌هایی هستیم که به دنبال اجرایی شدن کامل آن‌ها هستیم. برنامه‌ریزی کردیم که با وجود کاهش بارش باران و مشکلات در این زمینه، با رعایت صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف کشور در حوزه شرب، کشاورزی و صنعت مشکل آبی نداشته باشیم.

قیمت ارز و دلار نباید تاثیری روی زندگی و سفره مردم داشته باشد

در ادامه نشست خبری، خبرنگار روزنامه همشهری از رئیس جمهور پرسید آیا شما در دو سال گذشته در چند اجلاس بین‌المللی شرکت کردید که قطعا آثار و برکات زیادی دارد منتهی سوال این است که کی مردم ایران می‌توانند این آثار را به صورت ملموس در سفره خود حس کنند؟

رئیس جمهور بیان کرد: قبل از این‌که پاسخ سوال شما را بدهم لازم است توضیح دیگری در پاسخ به سوال خبرنگار ژاپنی درباره ارتباطات با ژاپن بدهم که اشاره‌ای به پول‌های بلوکه شده ما کردند. همانطور که قبلا اعلام کردیم پول‌های بلوکه شده و مسدود شده ظالمانه تنها در کره بود اگر در جایگاه‌های دیگری هم بوده در اختیار بانک مرکزی است پول بلوکه و مسدود شده جز آن‌چه در اختیار بانک مرکزی است نداریم جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های دیگر پول دارد، اما بانک مرکزی بر آن اشراف دارد.

رئیسی درباره معیشت مردم اظهار کرد: معیشت مردم دغدغه همه ماست؛ اقدامات دولت همه در راستای تاثیرگذاری در معیشت مردم است. افزایش تولید، تجارت خارجی، صادرات نفتی و غیرنفتی همه در زندگی مردم موثر است. بهبود شاخص‌های اقتصادی در ارتباط با تولید و اقتصاد در تسهیل زندگی مردم تاثیرگذار است. وقتی اقداماتی نسبت به آزاد کردن پول‌های مسدود شده داریم این پول‌ها مثلا تبدیل به نهاده‌های دامی می‌شود و از آن طرف به دام و طیور می‌رسد.

وی گفت: اساس تحریم بر آن است که مردم دچار مشکل شود تمام اقدامات اقتصادی دولت براین است که زندگی مردم تسهیل شود. آن‌ها دنبال آن هستند که همه فرآیند‌ها با مشکل مواجه شوند یعنی پول، نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی دچار مشکل شوند که تمامی تلاش ما این است که چنین مشکلاتی در زندگی مردم اثر نگذارد. اگر هم جایی تاثیر می‌گذارد تلاش می‌کنیم سریعا تاثیر را کم کنیم؛ لذا افزایش تولید، رشد اقتصادی، رشد ذخائر بانک مرکزی و تمامی اقدامات اقتصادی دولت در جهت بهبود معیشت مردم است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: دولت برای مواردی که مستقیم مربوط به کالا‌های معیشتی مردم است برنامه دارد که از دلاریزه بودن خارج کند. این اشتباهی بوده که قبلا انجام شده که به نحوی سفره مردم به دلار مربوط باشد. این باید به نحوی شود که قیمت ارز و دلار تاثیری روی زندگی و سفره مردم نداشته باشد این هدف نیاز به کار و تلاش دارد که دولت آغاز کرده و ان‌شاالله به نتیجه می‌رسد که مردم بیش از پیش نسبت به معیشت‌شان احساس آرامش کنند.

تلاش دولت حضور حداکثری مردم در انتخابات است

در ادامه خبرنگار آرمان امروز از رئیس جمهور پرسید چند ماه دیگر تا برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم باقی مانده است و مقام معظم رهبری بار‌ها به این موضوع اشاره داشتند. برنامه دولت برای افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌روی چیست؟

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال گفت که یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که همه نهاد‌ها با رای مردم شکل می‌گیرد و تاکنون توانسته این افتخار را حفظ کند آن هم برخلاف کسانی که مدعی مردم‌داری هستند ما در عمل توجه به جمهوریت نظام در کنار اسلامیت نظام را نشان دادیم.

وی اظهار کرد: نقش و حضور مردم و توجه به رای مردم را نشان دادیم امام خمینی (ره) فرمود ملاک و میزان رای ملت است. رهبری هم در سخنان اخیرشان در ماه مبارک رمضان فرمودند که باید انتخابات مشارکتی، رقابتی و همراه با سلامت و امنیت باشد. این ملاک واقعی است که باید براساس آن انتخابات چنین خصوصیتی داشته باشد حال باید چه کار کرد که مشارکت مردم افزایش پیدا کند.

رئیسی با تاکید بر این‌که «مشارکت مردم بسیار اهمیت دارد»، اضافه کرد: مردم تعیین کننده هستند که با حضورشان در پای صندوق‌های رای، رای خود را اعلام می‌کنند و باید این حضور حداکثری باشد. هرچه عدد رای‌دهنده بیشتر باشد پشتیبانی محکمی برای تشکیل مجلس قوی است مجلس قوی موجب تشکیل دولت قوی شده و دولت قوی ایران قوی را شکل می‌دهد؛ لذا پشتیبانی همه این‌ها حضور مردم است که مورد تاکید رهبری است.

وی تاکید کرد: دولت تمامی تلاشش را برای مشارکت حداکثری مردم انجام می‌دهد و معتقد است که هرچه تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات حداکثری باشد پشتوانه‌های نهاد‌های برخواسته از رای محکم می‌شود. تلاش ما حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

دولت در مذاکرات برای رفع تحریم‌ها حقوق اساسی ملت ایران را دنبال می‌کند و هیچ کوتاهی نخواهد کرد

در ادامه این نشست، خبرنگار خبر آنلاین از رئیس جمهور پرسید: چرا تاکنون از طرف شما یا مقامات دولت پاسخ دقیقی به این‌که چرا برجام احیا نشد، داده نشده است؟

رئیسی در پاسخ به این سوال با تاکید بر این‌که «از ابتدای کار دولت اعلام کردیم موضوع برجام یکی از پرونده‌هایی است که دنبال می‌کنیم و تنها گزینه ما نیست»، خاطرنشان کرد: مساله سیاست خارجی برای ما تک گزینه‌ای نیست.

وی با طرح این پرسش که آیا با آغاز کار دولت موضوع برجام به درستی در دستور کار قرار گرفته است؟ گفت: پاسخ این سوال مثبت است و ما از ابتدا به دنبال کار‌هایی که از قبل انجام شده بود حرکت‌های لازم را انجام دادیم یعنی کارشناسانی تعیین شدند و متنی را آماده کردند که بنابر اعلام اتحادیه اروپا نیز متنی دقیق و عقلانی بود.

وی با اشاره به این‌که «ما زمانی کار را به دست گرفتیم که قرارداد برجام منعقد شده بود» افزود: اگر آن زمان بودیم حتماً که نگاه دیگری داشتیم و معتقد بودیم که باید نکاتی مهم در این قرارداد رعایت می‌شد که الان وارد این بحث نمی‌شوم.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که «آمریکا و اروپا در مورد برجام پیمان شکستند و تعهد خود را عملی نکردند» تصریح کرد: آن کسی که به تعهدش پابرجا ماند جمهوری اسلامی بود و بیش از ۱۵ بار آژانس اعلام کرد که اقدامات هسته‌ای ایران انحراف ندارد، اما آن‌ها قبول نمی‌کردند، چون به دنبال استفاده از مساله هسته‌ای برای اهداف سیاسی و امیال خود بودند تا به کشور مستقلی مثل جمهوری اسلامی ایران فشار بیاورند.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به این‌که «ما برای اینکه بهانه به دست دشمن ندهیم میز مذاکره را ترک نکردیم»، تصریح کرد: آن‌ها، چون دل به اغتشاشات بسته بودند و فکر کردند از این طریق می‌توانند به اهداف‌شان دست پیدا کنند میز مذاکره را ترک کردند، اما حالا که به نتیجه نرسیدند دوباره اعلام کردند که می‌خواهند مذاکرات را ادامه دهند.

رئیسی تاکید کرد: دولت در مذاکرات برای رفع تحریم‌ها حقوق اساسی ملت ایران را دنبال می‌کند و هیچ کوتاهی نخواهد کرد تا ملت ایران بتواند از آنچه که به عنوان فواید این قرارداد مطرح می‌شود بهره بگیرد.

استفاده از اینترنت باید برای عموم جامعه به سهولت و در دسترس باشد

در ادامه این نشست خبرنگار برنا در مورد وضعیت اینترنت از رئیس‌جمهور سوال کرد و گفت در زمان ناآرامی‌ها محدودیت‌هایی برای برخی پیام رسان‌ها ایجاد شده بود و حالا که این موضوع برطرف شده است برنامه دولت برای این پیام رسان‌ها و به طور کلی وضعیت اینترنت و فضای مجازی چیست؟

رئیسی در پاسخ به این سوال با اشاره به این‌که «امروز اینترنت بخش مهمی از زندگی مردم را تشکیل داده است»، افزود: هیچ ساخته دست بشری اینقدر سریع تمام زوایای زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار نداده بود.

وی با تاکید بر این‌که «استفاده از اینترنت باید برای عموم جامعه به سهولت و در دسترس باشد»، تصریح کرد: در این زمینه کار فیبر نوری از سوری وزارت اطلاعات دنبال می‌شود و اقدامات خوبی برای ایجاد شبکه‌ها در سراسر کشور شکل گرفته است. در مورد شبکه ملی اطلاعات نیز قبل از این دولت تا ۲۴ درصد کار پیشرفت داشت داشته است و در زمان دولت فعلی به ۶۴ درصد رسیده است و تا آخر سال نیز ان شاالله به ۸۰ درصد برسد.

وی بار دیگر تاکید کرد که «دسترسی همه شهروندان به اینترنت باید با سهولت باشد» گفت: حتی افرادی که برای سرگرمی و بچه‌هایی که برای بازی از اینترنت استفاده می‌کنند، باید دسترسی‌شان بدون اخلال باشد.

رئیس جمهور در مورد دسترسی به پلتفرم‌های خارجی هم توضیح داد: فضای شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی کاملاً آمادگی دارد که هر سکویی در کشور وجود داشته باشد و مافقط اعلام کرده‌ایم که همه این پلتفرم‌ها همانطور که باید در آمریکا و اروپا و دیگر کشور‌ها پاسخگو باشند، در ایران هم پاسخگو باشند.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد که فعالیت پلتفرم‌های خارجی در کشور اشکال ندارد فقط باید همراه باشد با پاسخ گویی باشد.

اهانت به قرآن اهانت به آزادی و همه داشته‌های بشری است

رئیس‌جمهور در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ایکنا درباره پشت‌پرده اهانت به قرآن و تکرار آن از سوی اتباع کشور‌های اروپایی از حمله سوئد و واکنش احتمالی ایران به این موضوع با تاکید بر این‌که «مسأله اهانت به مقدسات قرآن کریم که مورد احترام نه تنها بیش از ۲ میلیارد نفر مسلمان بلکه مورد احترام به پیروان همه ادیان ابراهیمی است، اهانت به همه ادیان الهی و آزادی و همه داشته‌های بشریت است»، گفت: اهانت به قرآن و مقدسات، اختلاف افکنی بین مسلمانان، امپراتوری رسانه‌ای و خبری دشمن و تشکیل گروه‌های تکفیری که در جهان اسلام خون بریزند و خانه‌های مردم را نابود کنند و مرتکب حمایت‌های بسیار شوند همه حلقه‌های یک زنجیره است.

رئیسی گفت: نظام سلطه فکر کرده که فقط اسلام است که در دنیا می‌تواند جلوی یکه‌تازی آن‌ها را بگیرد بر همین اساس نیز برای اهانت به اسلام و مقدسات، اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان برنامه ریزی کرده‌اند؛ تاکنون موفق نشدند و بعد از این هم موفق نخواهند شد چراکه این حرکات موجب انسجام و وحدت بیش از پیش مسلمین و توجه به آیات نورانی و نجات بخش قرآن خواهد شد و این اقدام حتما باید از طرف آزادگان جهان و دولتمردان اروپایی محکوم شود، چون اهانت به همه مقدسات علیه بشریت است؛ اهانت به قرآن کریم توطئه‌ای در کنار دیگر توطئه‌هایی است که علیه جهان اسلام برپا شده است که نقش برآب شده و بیشتر نقش بر آب خواهد شد.

رئیس جمهوری در پایان این نشست خبری از اصحاب رسانه تشکر کرد و گفت: امیدوارم به بخشی از دغدغه‌ها و نکاتی که در ذهن خبرنگاران عزیز وجود دارد، پاسخ داده باشم. همچنین آمادگی داریم تا در نشست‌های دیگر نیز از نظرات و دیدگاه‌های خبرنگاران استفاده کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۹۳
یکسری اماری که با مشکلات روزافزون زندگی مردم مطابقت ندارد ارایه خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
فکر می کنید چند درصد مردم به کنفرانس مطبوعاتی رئیسی توجه می کنند؟
سوالات از پیش آماده شده و بی بخار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
انسان مومن و خداشناس اگر توان انجام وظایف سنگین را در خود نمی بیند، از مسئولیت هایش کناره گیری می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
دولت رییسی ضعیفترین دولت تاریخ ایران از بدو تاریخ تا کنون است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
۱۱:۲۵
الان این مومن و خدا شناس کبه از نظر تو ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
لـــوکـــومـــوتـــیر پیشرفت با دنده عقب با سرعت نور در حال حرکت است. فقط کافی است وضعیت مملکت را در این 2 سال با هم مقایسه کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
بیادفقط با یه روزنامه نگار مستقل،مصاحبه کنه،تا عیار حرفاش و آماراش،مشخص بشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
پیش بیینی می شود که با اتمام دوره ریاست جمهوری رئیسی، فشارها از روی محمود احمدی نژاد کاسته شده و رییسی در همه حوزه ها رکورددار شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ادامه کار ریسی وقت تلف کردن از مردم و کشور است
رادمنش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
همه جای دنیا بود هم این نوع باصطلاح اساتید دانشگاه رو اخراجشون می‌کردن
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
دولت رییسی با کوه آواری که تحویل گرفته بیچاره ترین دولت تاریخ ایرانه که البته تا الان هم خوب داره آوار برداری میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
راهیان نور (گل بود) و به سبزه (راهیان پیشرفت) آراسته شد
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
با بورس چیکار کردید اخوی
بی انصاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
آقای رییسی خیلی بهت منتقدم خصوصا چون بورس رو از ۱۳۰۰ رسوندی به ۲میلیون
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
همینکه روحانی متکبر و روی اعصاب دیگه نیست و دیگه نمی بینمش راضی ام با تمام گرونی به هر دلیلی که میخواد باشه هر چن فکر کنم اگه دلار همینجوری ثابت بمونه وضع بهتر میشه
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
انجام نقد منصفانه شامل نقدهای شما نسبت به عملکرد دولت گذشته هم می شود؟ یا اینجا هم مانند همه جاهای دیگه ولو کذب باز هم حق با شماست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
مریم خاانم و آقا حمید!!لطفا در خصوص طعم های ساندیس و خواص آن ،توضیحاتی ارایه فرمایید،با تشکر
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
جناب ۱۴:۲ اگه جواب منطقی به حرف دیگران داری بفرما و الا خوبه کسی به شما بگه طعم سکه و دلار رانتی که گرفتی رو اعلام فرمایید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
بقول فردوسی:
بزرگی سراسر به گفتار نیست
دوصد گفته چون نیم کردار نیست

ما هنوز ماندیم اون همه وعده که قرار بود اقتصاد به برجام گره نخورد یا قیمت ها به شهریور 1400 بر می گردد یا اینترنت فیلتر نمی شود چه شد؟
یا شعارهای بهبود معیشت بعد از جراحی اقتصادی.

آنها که هیچکدام محقق نشد، الان وعده های جدید را باید باور کنیم؟
احتمال می‌دهم سوالات از قبل تعیین و نفرات سوال کننده نیز کاملاً مشخص هستند والا اگر یک مصاحبه درست و اساسی در کار باشد ایشان باید پس از مصاحبه از دولت استعفا و خداحافظی کند. در ضمن تابناک بپرس ناهار خوردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
دولت روحانی با کارهای عجیب و غریب مخربش مردم را ترسانده و شرطی کرد که حتی الان هم با کمترین شایعه اینگونه به پمپ بنزینها و فروشگاه ها و.. هجوم می‌آورند
باید آرام آرام این فضا و‌ جو روانی اصلاح و درمان شود
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ناشناس ۰۸ ۱۲
دو سال گذشته دیگه خجالت اوره اسم دولت قبل رو بیاری روحانی پراید ۱۰۰ تومنی رو کرد ۴۰۰ مرغ ۳۰ تومنی رو کرد ۱۲۰ ؟الان تو اهواز خونه برا اجاره نیست موجر من گفته صد در صد باید به رهن اضافه کنی و حق هم داره با این تورم
روحانی بدترین دولت تو ادوار گذشته بود و بنظر من هیچ فرقی بین رئیسی و روحانی وجود نداره
دولت پر مدعا و تو خالی که هر چی به مردم فشار آورده برای امثال شماها خوب بوده دلم میخواد دو تا آمار از حالت محرمانه در بیاد یکی درآمد امثال شما ها زمان روحانی و زمان رئیسی یکی هم بریز بپاشتون تو اربعین با این وضع بد اقتصادی مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
چه ربطی به دولت روحانی دارد، اصلا تخریب دولت ها درست نیست مشکل آن ترامپ تاجر پیشه بود که هیچ منطقی حالیش
نبود. امروز هم به خاطر همین بی منطقی هایش کلی مشکل برای خودش ایجاد کرده یک روز در زندان است روز دیگر در بازداشت گاه باید جواب دهد.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
|۱۲:۰۸
شما جماعت کبک صفت همیشه خودتون رو به خواب زدین و نمیشه بیدارتون کرد
بحث با شما بی فایده است
لیاقت شما همین دولت فعلی است حیف ک شماها رانت دارید و از این وضعیت بهره میبرید و سر ملت بی کلاه مونده
ناشناس
| France |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
جواب :۱۲۰۸
روحانی اقتصاد را شرطی کرد یا دلواپسان؟دولت روحانی چون شعارش مذاکره بود باید دوره او مخصوصا ۴ سال دومش رکود امور خارجه اش بی نظیر باشد و این دولت چون شعارش ضد آمریکایی بودن بوده الان با بایدن مذاکرات مخفی بعد اقای رییسی می آیند میگویند ما سرنوشت اقتصاد کشور را به لبخند خارجی ها و امریکا وابسته نکردیم
حمیدیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ناشناس ۱۲:۸ بدم نگفته
چرا بجای جواب منطقی تخریبش میکنن بعضیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
کدوم بریز و‌بپاش؟
دینار دولتی که با بازار هم قیمته تقریبا
کدوم مردم؟
همشون که دلشون میخواد برن اربعین
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ناشناس ۱۴ ۱۴
اون ۴ هزار کامیون ۱۵ تن پر ارزاق رو از جیب شما فرستادن
عراق؟ یا از پول مالیات من زیر خط فقر؟ شهرداری تهران تو کربلا چیکار میکنه؟ سطل زباله هایی که برای بوم هن ساخته شده چرا تو خیابون های کربلا هستن،ویدئوش هست
مردم تفریح ندارن که میرن عراق شما موکب ها و جمع کن حمل و نقل رایگان رو جمع کن اگه هزار نفر رفتن عراق
من خودم شاهد بودم تو پمپ بنزین تو اهواز یارو با پلاک پایتخت اومده بنزین زده میگه پول ندارم! چرا؟ میگه مگه نباید تو اربعین برای زوار همه چی مجانی باشه!!
مهسا غلامیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
شما رضا اهوازی هستی یا رضا آبودانی؟
یا فیلم زیاد میبینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
فقط احتمال میدی؟
مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
تا جایی که من از مصاحبه خبرنگاران دیدم،بجای سوال تعریف و تمجید از دولت میشد
درباره گرونی گوشت سوال بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
هروقت نیسانهای آبی به کنیا رسید مسله گوشت شاید حل شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
سید تلاش کن آثار کارهای خوبت تو بین الملل و ثبات دلار به سفره مردم برسه زودتر
وعده ها و آمارهای ساختگی!!! سفره های مردم عیان است. نیاز به هیچ مصاحبه ساختگی و فرمایشی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ثابت موندن ۸ماهه دلار یا کاهش ملک و آهن اینا که دیگه آمار نیستش
من خودم تو ضررم ولی راضیم ثابت بمونه یا ارزون بشه برای مردم خیر باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
۱۵:۳۶
دلار 8 ماهه ثابته؟
تو کدوم کشور زمدگی میکنی؟
همین 3 ماه پیش دلار تا 60 تومن رفت
خوابی یا خودت رو ب خواب زدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
مجید جون اون مال حدود ۷ماه پیش بود دلار چندروز ۶۰شد برگشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
15:36
تو هم آقازاده هستی رفتی اون ور آب؟
اگر اینجایی که خیلی تعطیلی.
دلار 8 ماهه ثابته؟ دلار که مدام در حال نوسانات شدیده.
گوشت و لبنیات هم که پدر ملت را در آورده.
کاهش قیمت ملک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حماسه ۲۸ خرداد
رسانه های گزینشی...

سوالها و جوابهای مشخص شده...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
۲۵۰ خبرنگار و عکاس فرمایشی
با سلام واحترام

-مسئولین عالی نظام هیچگاه در مقابل سوالات خبرنگاران ونخبگان مستقل قرار نگرفته اند.

--همواره یکسویه، تنها صحبت کرده اند .(آنهم اغلب تنها با صدا وسیما)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
آفرین بر شما
خدا شانس بده و رانت .
کجای دنیا با ۲۳ درصد رئیس جمهور میشن ؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
توی نیجریه با 0% رعیث جمحور میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
بعد از اینکه رییس جمهور هم شد عملا خیلی اختیاری نداره.
به شما ناهار دادن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
شما چطور؟ ناهار خوردین؟
مشخصه سوال کنندگان همشون گزینشی هستند
رئیسی هم دارد کارش را انجام می دهد بدم کار نکرده روابط با عربستان بهتر شده و چون عربستان به خاطر دو شهر مکه و مدینه نفوذ زیادی در کشورهای عربی و بین مسلمانان دارد بهبودی روابط با عربستان از هر طرف که می بینی به نفع ما است با چین هم روابط مان گسترده تر شده.
عضویت در بریکس هم گرفتیم که اگر با هوشیاری عمل کنیم در آینده نقش مهمی در گشایش اقتصادی کشور خواهد داشت.
دولت ها دوست دارند که به مردم کشورشان خدمت رسانی کنند از دولت روحانی گرفته تا بقیه دولت ها، حال برخی دولت ها با توجه به مقتضیات زمانی خدمت رسانی شان بیشتر است و برخی کمتر، مهم این است که برای رفع مشکلات مردم قدم بردارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
یکم بهتر عمل کنیم دلار میشه 5 هزار تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
بعله در تورم پنجمین کشور جهان هستیم متشکرم از این حجم از تلاش خدا را شکر اول نشدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
یوقت بهتون فشار نیاد
مردم هم راضی
دنیا هم راضی
!!
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
سوال مهم:
چه کسانی باعث شدن ارتباط ارایران با عربستان بهم بخوره؟
افرادی که در مشهد و تهران از دیوار سفارت و کنسولگری عربستان بالا رفتن الان کجا هستن؟
چرا همه لیدرهای حمله به سفارت عربستان الان دارای پست و مقام مدیریتی در دولت فعلی هستن و متصل به قدرت
چرا ارتباط با عربستان رو بهم زدین که مجبور شدین با التماس برگردین سر خونه اول و کلی امتیاز بدین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ما قبلا رابطه با عربستان داشتیم اگر شما حضرات نمی رفتید سفارت آتش بزنید و حالا بیایید دم از تعامل با عربستان بزنید و به عنوان افتخار از آن یاد کنید.
خودتان را مسخره کرده اید یا ما را؟
در انتخابات از ایشانحمایت کردم و همچنان محکم تر از قبل از حمایت خواهم کرد. فکر میکنم رئیس جمهور خوب و دلسوزیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
نوش جونت ساندیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
اصلا فکر هم داری ؟؟؟؟؟؟؟؟
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
فرضا که ایشان خوب و دلسوز باشد ولی کاربلد و مسئولیت پذیر نیست . وفعلا که با آمار دروغ و دبه کردن درخصوص وعده هایی که داده مملکت را اداره می کند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
با حمایت اقلیت،ایشان رئیس جمهور اکثریت شدند!مگه میشه؟؟مگه داریم؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
آقای رئیسی در مقام تولیت مشهد مقدس بسیار عالی بودند
ایشان انسان شریفی هستند یا بودند

ولی آیا هرکسی انشان مومن و با خدایی باشد یعنی رئیس جمهوری خوبی هم خواهد بود ؟ قطعنا خیر
یک کارمند خوب وقتی بشود مدیرعامل شرکت برشکست خواهد شد چون ایشان کارمند خوب است نه مدیر خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ناشناس ۱۱:۴۴
مگر تولیت آستان قدس مدیریت نمی خواهد؟ وقتی کار ایشان در تولیت آستان قدس خوب بوده پس معلوم می شود که مدیرتش خوب بوده.
در حال حاضر هم در ارتباط با کشورهای همسایه، کشورهای اسلامی و سایر کشورهای مستقل که اقتصاد نوظهوری دارند همچون هند و برزیل و عضویت در پیمان شانگها
و بریکس و ... دولت موفق عمل کرده و اثر آنها در میان مدت ظاهر خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
آن کس ک نداند و نداند که نداند!!! در جهل مرکب تا ابد الدهر بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
۱۱:۴۴
در آستان قدس هم کار خاصی نکرد. ولی چون آستان قدس منابع نامحدود مالی داره هر طور مدیریت بشه ضعفاش دیده نمیشه چون هر ضعفی رو میتونه با پول پوشش بده و به هیچ نهاد و سازمانی پاسخگو نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
مشکل اینه فکرت اشتباه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
این دلسوزی هاش را تو این دو ساله کامل دیدیم.
هم تو جریان فیلترینگ اینترنت خیلی دلسوزی کرد و هم در قیمت کالاهای اساسی و معیشتی.
یکم دیگه رییس جمهور بمونه انقدر دلسوزه که دیگه قیمت نان را بقدری بالا ببره که حتی نان هم نشه خرید.
حالا باز بگو سید محرومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
به این آقا ابراهیم دلسوز بگو تنهایی تو اینستاگرام واسه خودش تیک آبی نگیره، یکمم شیر اینترنت را باز کنه ما هم بتونیم بریم اینستاگرام.
۸۰ درصد مردم از فیلتر شکن استفاده میکنن .
اینجوری عزت و استقلال سایبری ایجاد کردی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
۷۰ درصد مردم رو هل دادی زیر خط فقر
خبرنگاران و مطبوعات گزینشی ، سوالات مدیریت شده، آمارها ساختگی و پاسخهای گنگ و نامفهوم .در آخر هم باز کردن نوشابه به هم دیگه و تشکر و صرف ناهار .و همه چی گل و بلبله ....شما راست میگین و فک کنید که ما هم همچنان داریم باور میکنیم .
حماسه 28 خرداد!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پاسخ گویی!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جریان ازاد خبری!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
فیلم تخیلی !!!!!!؟؟؟؟
این حماسه ها دیگه انقدر زیاد شده حسابش از دستمون در رفته. 28 خرداد چی بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
فکر کنم روز آزادی خرمشهر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
بیرانوند بود. دیگه. که پنالتی رو گرفت
از موقوفات آستان چه خبر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
استغفرالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
از شفافیت همین بس که کامنت علم الهدی و موقوفات سانسور می گردد .

جمع کنید این رفتارهای پوپولیستی را
تابناک منتشر کن
آقای رئیس جمهور ، در مورد اخراج اساتید دانشگاه توضیح دهد .
آیا هر کس مثل شما نمی اندیشد ، محکوم به حذف است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
نگران نباش
مهران رجبی میخواد بشه استاد دانشگاه شریف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
دبیر هم با حفظ سمت فدراسیون کشتی میخواد بشه رئیس دانشگاه علم و صنعت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
دبیر دنبال شهادته . ریاست رو نمیخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
دبیر اگه دنبال شهادت بود با حججی میرفت سوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
یوسف سلامی هم استاد دانشگاه تهران
علی رضوانی هم رئیس دانشگاه شهید بهشتی
هم مردم و هم خودتان بهتر می دانید که ایشان چگونه انتخاب شد و عملکرد او چه بود .
حماسه رو از کجا آوردی؟؟؟؟؟؟
این صحبت ها که مسئولین و رئسای جمهور و غیره میزنند برای همه تکراری شده و سفره های مردم خالی
بعد از گذشت ۲ سال مقبولیت رئیسی به زیر 1/5 % رسیده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
رییس جمهور 10 درصدی در بین همان 10 درصد یک و نیم درصد شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
۱۲:۱۶
اون ۱۰ درصد برا ۲ سال پیش بود که باهاش شد ریّس جمهور .
الان ۲ سال گذشته
مثل خود من که بهش رای دادم ولب الان دارم خودم رو سرزنش میکنم
من دعوت میکنم از راهیان پیشرفت یکسری به منزل من وامثال من بزنند
وگزارش پیشرفتشون درخانه وسفره ویخچال ما ببینند وگزارش بفرمایند وانوقت پز پیشرفت دربرابر جیبوتی واتیثپی ویمن بدهند
با تو باید به فکر راه اندازی راهیان پسرفت بود
برای من فقط قیمت مایحتاج زندگی مهمه
از این همه اسم و ستاد و نمایش خسته نشدید؟؟؟؟؟ چرا در کشور آلمان راهیان پیشرفت نداریم؟ چرا می خواهید همه چیز را امتحان کنید؟ یعنی بعد از 46 سال یک استراتژی مدون و بررسی شده ندارید؟
به خدا علم آنقدر پیشرفت کرده که حتی آینده ی خانواده خودت هم می توانی با روش های علمی پیش بینی کنی!!! اما خوب شما قبولش ندارید!! راهیان پیشرفت بهتره...
پاسخ ها
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
با این ستادها و کمیته ها چیزی عاید کشور نمی شود ولی برای برخی حسابی آب و نون میشه
بنظ میرسه این دولت در ایران زندگی نمیکند و هفته ای یکی دوبار با هواپیما میان پاستور و میرن کشور خودشون و آما ر هم از کشور خودشون میدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
ببخشید دسنم خورد به منف
انصاف دربعضی ها نسیت این مشکلات زائده دولت ها قبل با یکسال ودو سال قابل نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
عزیز دل برادر، دولت قبلی با فعلی و بعدی و... چه فرقی دارد. مگه همه تایید شده همین آرمان و انقلاب نبودند. من بعد از انقلاب به دنیا آمدم. در همین مدارس درس خواندم بعد کار کردم و بزرگ شدم و الان 40 ساله هستم. در این چهل سال دیدم که یم سناریو تکرار می شود، یک نفر را بزرگ می کنند رای می آورد، تقصیر ها به گردن مدیران قبلی می اندازد، 8 سالش تمام می شود و بعد همه ی هجمه ها به سمت اوست و مقصر برای اتفاقات در دولت بعدی.... بعد هم یا سر فتنه است یا ریشه فتنه است یا جریان انحرافی است یا هر چیز دیگه.....
آماری که آقای رئیسی اعلام می‌کند حتی با آمارهای رسمی مرکز آمار تفاوت دارد .لااقل قبل از مصاحبه یک نگاهی به این آمار می انداختید.ضمننا دولت روحانی را با تحریم های ترامپ و نفت ۴۰ دلاری و کرونا را با وضعیت موجود مقایسه نکنید .والله آنموقع وضه بهتر بود.
من می خواهم یک نقد منصفانه به رئیس جمهور کنم و بگویم همه چیز را از دریچه دشمنی نبینید و بروید سراغ منطق و تفکر
الان اگر به شما بگویند ما یک پولی به شما می دهیم که فقط بعد از ده سال می توانید از آن استفاده کنید و دو گزینه دارید اول سپرده گذاری ریالی و دوم سپرده گذاری دلاری
منطق به شما کدام را پیشنهاد می کند؟

کشور را چه چیزی دلار زده کرده است؟ همان چیزی که پول ما بهره ای از آن ندارد
حتما پشت دلار یک اطمینان و یک صداقتی وجود دارد که جهان به سمت آن می رود اما حتی مردم ما به سراغ ریال نمی روند

نگویید کشور دلار زده شده است کشور طلا زده هم شده است کشور خودرو زده و مسکن زده و یورو زده هم شده است

حکایت شورای نگهبان است که می گوید ما رد صلاحیت نکردیم بلکه برای ما احراز صلاحیت نشد

کشور دلار زده نشده است کشور از ریال بیزار زده شده است
چه عاملی مردم را از ریال بیزار کرده است
بی سوادی و ریخت و پاش
همه چیز را به دشمنی ربط ندهید
آیا این انتقاد منصفانه نیست

مردم دارند با چشم خودشان لحظه به لحظه پایین آمدن ارزش ریال را می بینند آنوقت شما صحبت از آمار توسعه و ... می کنید
آمار خوب وقتی است که شیب ارزش ریال معکوس و بالارونده باشد آنوقت معلوم است که آمارها درست است
یعنی واقعا کسی نیست به این بابا بگه این لوکومتیو پیشرفت که در حال حرکت هست که بقول خودش با سرعت در حال حرکت میباشد بگه بهش که حاجی لوکومتیو در حال حرکت هست اما نه به جلو به عقب با سرعت نور دارد حرکت میکند مملکت داره به عصر ححر پارینه سنگی میرسونه
بسه دیگه
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
از رو نمی رودند !!!
رئیسی: در کنار راهیان نور راهیان پیشرفت فعال شود.

راهیان پیشرفت فعال شود؟؟؟؟؟؟؟؟ هنوز که ۴۵ سال گذشته یک خورده زود نیست؟
ضعیف‌ترین، بی‌برنامه‌ترین و در عین حال بی‌خیال‌ترین دولتی که سرکار اومده با آمارهای ساختگی و حرف‌های صد من یه غاز.
آواری که این دولت سر مردم خراب کرد قرن‌ها زمان لازم داره تا برداشته بشه. اقتصاد، محیط زیست، معاش، خودرو، بورس، مسکن، ارز و هزار مورد دیگه رو از بین بردند بازهم حرف می‌زنند.
" با انصاف نسبت به دیگران نقد کردن خیلی مهم است "
درست مثل خودتان که دیگران را با انصاف نقد میکنید ؟
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
دقیقا !!!!
فقط نیسان آبی
همه شاخص‌ها نشان دهنده رشد، تلاش و پیشرفت است
خدا را شکر که کشور در حال پیشرفت است و مردم با آرامش بیشتر زندگی میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
درست است ولی ما تازه عضو شانگها و بریکس و ... شده ایم تا این شاخص ها اثر کند مدتی زمان می برد ولی قطعا در آینده اثر
مثبت خواهد داشت و با گشایش های اقتصادی تاثیر آن در بهتر شدن زندگی مردم نمایان می شود.
" ما آمده‌ایم که مشکل جامعه را به گردن بگیریم و حل کنیم "
والله شما دو سال هست که تشریف آوردید ، هنوز به جز اینکه همه مشکلات حال و گذشته را به گردن دولت قبل می اندازید ، حرف دیگری ازتان نشنیدیم .
با خرابه ای که برحای گذاشت آن دولت خوب جمع کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
خوب جمع کردی کلا اون سفره حداقلی معیشت مردم رک که از دولت قبل باقی مونده بود برا مردم
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
خیلی پرت هستی . معلوم می شه ساده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
انصافا خوب سفره رو جمع کرد
رئیسی همون مقدار کم سفره ملت رو هم جمع کرد رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
اینقدر پرت که نمی دانی وقتی ارز 4200 به ارث گذاشته شود و باید خود ان بانی بر می داشت و نکرد واگر به همان شیوه عمل می شد الان وقت آمدن به اینترنت نمی کردید و باید چند شیفت کار می جدید برای تامین هزینه زندگی سر سفره وقتی تورم دوبرابر الان می بود یا بدهی بسیار کلان که به ارث گذاشت که هیچ کدام سابقه نداشته در بین دولت ها یعنی چی آره خیلی پرت هست!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
هیچ خرابه ای خرابه تر از اون چه که احمدی نژاد به جا گذاشت بدتر نیست و نخواهد بود
رییس جمهور محترم دکتر آیت الله رییسی فرمودند:
دشمن فهمید مردم با دولت همراهی ندارند و بنای دولت هم بر شعار کار است و شعار دولت «ما نمی‌توانیم» است؛ اعتقاد دولت این است همچنان که ایران در حوزه‌های مختلف، دفاع مقدس و دفاع از حریم حرم و حوزه علم و فناوری و صنایع هسته‌ای و نظامی موفق نشد، حتما در حوزه‌های دیگر هم موفق نمی‌شود
هیج هیج هیج .
مشکل آمریکا و تروئیکای اروپایی اش است که چشم طمع به ثروت های خدادادی منطقه خاورمیانه دوخته اند و چشم دیدن کشوری مستقل، خودکفا و مقتدر در منطقه را ندارند و چون می بینند کشور ما در برابر این سیاست غلط آن ها ایستاده با رذالت سیاسی روی به ابزار تحریم آورده اند تا به خیال خودشان حرکت پیشرفتی کشور را کند کنند و وقتی می بینند تحریم اثر خودش را از دست داده روی به جنگ فرهنگی می آورند و ...آخر نمی شود که کشورهای خاورمیانه به دلیل ثروت خدادادی شان در فقر علمی و فرهنگی بسر ببرند تا اسباب خام خری نفت و گازشان توسط شما فراهم شود. مگر ترامپ به صراحت یکی از کشورهای منطقه را "گاو شیرده" خطاب نکرد این اهانتی است به کل ملت های منطقه و اگر واقعا ملت های منطقه می خواهند خود پیشرفت کنند البته پیشرفت واقعی و آن هم بدست متخصصان داخلی و نخبگان وطنی نه پیشرفت ظاهری که از قاشق غذاخوری ات تا آب شیرین کن هایت غربی باشد، باید از آمریکایی که چنین سیاستی را در پیش گرفته که خاورمیانه را برای شیردوشی می خواهد فاصله بگیرند چون سیاست شیردوشی برابر است با عقب نگاه داشتن علمی و فرهنگی.
هر چه هم دلت می خواهد منفی بده باکی نیست ولی بدان تا آگاه باشی که آمریکا چه کشوری است و چه سیاست های غلطی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
:)))))
خدا وکیلی ایشان دست تمام رییس جمهور های جهان را از پشت بسته اند در کار و فعالیت و خدمت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
بعد از پوتین
آقای رئیسی به خدا مردم ماییم که له شده ایم ، اگر پیشرفتی هست اگر تولیدی هست چرا هر روزمان بدتر از دیروز است ،مگر شوخی است گوشت کیلویی ۵۰۰ هزارتومان ، اجاره و خرید مسکن خدا تومان ،مگر میشه ما پیشرفت کنیم اما رفاهیت برای سایر کشورها باشه.
اگر دشمن نداشتیم این مصاحبه را ایشان چطوری جواب می داد خدا را شکر که یک دشمن هست که روی سرش خراب کنیم همه چیز را
اغلب مطالب نادرست بود
یک طرفه و گزینشی سوال و جواب نتیجه ندارد
هرچقدر احمدی نژاد با تحریف واقعیتها موفق بود شما هم موفق خواهی شد .
اصلاح امور بخصوص در بخش اقتصاد در توان شما نیست
وقت کشور و مردم را تلف نکن
دولت خود را موفق تر از دولت قبل می دانی که بکلی غلط است به تورم نگاه کن
پنجهزار کارخانه راه اندازی کرد ی پنجاه تا از آنها را اعلام کن .
دانشگاه مهد آزادی خواهی و علم است نه پادگان است نه جای مداحان .
چرا این حجم از نخبگان باید مهاجرت کنند اگر ادعا داری که شرایط خوب است .
نه میلیون بی سواد مطلق چرا این یعنی بیش از ده درصد کشور
سی میلیون نفر زیر خط فقر چه معنایی دارد .
این سطح از سرکوب برای چیست مگر قرار نشد به مردم اجازه اعتراض صادرشود
مردم از نظر شما چه کسانی هستند معیار استخدامها چیست .
چرا مردم را خودی و غیر خودی می کنید .
آن اینتر نتی که در دوران انتخابات وعده دادی همین بود .
اوضاع بازار بورس بسیار خراب است این از وعدههای شما بود .
کشور به سرعت بسوی طبقاتی شدن می رود .
.
.
.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
آفرین ، جامع و کامل بود
عالی
فهم اقتصاد که نباشه ، چه ها که بر ملت و مملکت آوار نمیشه !!!!!!
ناهار خوردند؟؟؟
لطفا حرف نزنید بهتره ، هضم مطالب برای اکثریت مردم سخته برای همینه که روز به روز آمار فشار خون ، سکته ، بیماریهای اعصاب و نفرت در کشور داره بالا میره . مردم باید واقعیتها رو ببینند یا شعارهای شما را ، اکثریت جوانها بغیر از اقلیت منصوب بدلیل فقر دیگر نمیتوانند تشکیل خانواده بدهند و بعضا در خانه های پدری با چندرقاز حقوق بازنشستگی زندگی که نه با سرافگندگی زنده بمانند .
پسر وزیر کار ؛ شد شهردار نمونه تهران !!!!!
خدایا
اینهمه جا
چرا ما رو توی ایران به دنیا اووردی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
دکتر سهمیه ای تکماده ای صلاح دیده پسر وزیر رو شهردار نمونه اعلام کنه
در قضیه نافرجام ماندن برجام که اکثر سیاست مداران دنیا حتی خود آمریکا می گویند که مشکل دولت قبلی آمریکا بود که در حالی که بازرسان از سایت های هسته ای ایران بازدید می کردند و هیچ تخلفی از ایران سر نزده بود و تمام اقدامات سایت های هسته ای ما منطبق بر ان پی تی بود در اردیبهشت ۹۷ به صورت یکجانبه و با این استدلال که برجام هیچ منفعتی برای آمریکا ندارد، ترامپ آن را بدترین توافق قرن آمریکا نامید و با خروج غیرقانونی به یک دهه گفتگوهای دیپلماتیک پایان داد.
بی منطقی و خود برتر بینی هم حدی دارد و اگر از حد خود خارج شود این شک بوجود می آید که فرد در سلامت روانی نیست و این که امروز پای ترامپ به دادگاه های آمریکا باز شده خود گویای همه چیز است.
اینجا ایران است
کشور مستعان
فقط شب روز تابناک به تو سردبیر کارکناند دعا می کنم که مشکل مردم را منعکس می کنی برای مسولین صد رحمت به تو و چی بگوی یم برای صدا و سیما انگار بودجه ان از جیپ ملت نیست اصلا پشتبانی از مشکلات ملت نمی کند
آقای رئیسی در حالیکه ملت ایران در رنج هستند و هر روز فقیر تر می شوند مسائل حزب الله. لبنان. سوریه. عراق یمن هیچ ربطی به ملت ایران ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
حرف حساب
آقای رئیسی گرانی فقر بیکاری از یک طرف و رانت و اختلاس و صرف هزینه های بی حساب و کتاب بی نتیجه در کشورهای دیگر وتصدی امور توسط عده ای بی سواد غیر متخصص بیداد می کند
آقای رئیسی بجای کاروانها و نمایش ها از جیب ملت کارخانه بسازید بیمارستان بسازید مدرسه و دانشگاه بسازید وبحران آب را حل کنید .و...
آقای رئیسی تا کی باید بشود،تا کی دستور یکبار بجای باید بشود بگوئید شد،
حالا که تنور دستور داغ است اگر ممکن است دستور دهید گوشت قرمز ارزان شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
تربتی جان مگر ایران عضو بریکس و شانگها نشده؟
مگر سفارت عربستان در ایران بازگشایی نشده و روابط بین دو کشور در حال بهبودی نیست؟
و .....
اتوبوس هم باید مجانی بکنید !!!!!!!!!!!!!!!
عرفا و شرعا هیچ مسئولی حق ندارد از بیت المال برای حداکثر ۵درصد مردم کشور هزینه کند
کاش حداقل به یکی از وعده های که داد و عمل کرد اشاره میکرد که قبول میکردیم آدم راستگوییه
بازم پیشرفت.قطار پیشرفت که مردمو له کرد
فرمودند: کسری بودجه می‌توانست قریب به ۴۸۰ هزار میلیارد در کشور مشکل ایجاد کند، با ایجاد منابع در کشور جبران شد. ولی نفرمودند اگر جبران شده به چه دلیل یکسال است پاداش بازنشستگی ما را نداده اند. ما که راضی نیستیم و آن دنیا این سوال را باید جواب دهند.
سلام تابی جون
ولش کن این حرفها رو . انشاء الله مملکت درست میشه .
خودت چطوری ؟ چند روز که کامنت نمیذارم حس میکنم حالت خراب میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
حسین جان
خودت خوبی، از وقتی کامنت نمی گذاری حال ما بیشتر از تابی خراب می شه، پس کامنت بگذار ای عزیز برادر.
از سالی یک میلیون مسکن چه خبر
وفاداری یک چیز است عمل به وعده ها چیز دیگر. فعلا که اکثر کارها نتیجه خیلی مثبتی نداشته
یک سال برا مسکن پول گرفتند و هیچ خبری نیست و همچنین برا پیگری هم معلوم نیست چطوری پیگری کنیم و در ضمن شنیدیم زمین و خونه ای که می خواند تحویل بدهند بحث فرو‌ نشیت زمین مطرح هست . حالا تکلیف ما برا ازدواج جوانان چیه و چه کار کنیم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
سریع دست به کار ازدواج شو خداوند مشکل مسکن را حل می‌کنه
۱) برقراری روابط سیاسی - تجاری با عربستان و به تبع آن بهبودی روابط با سایر کشورهای عربی.
۲) تعمق روابط تجاری - مالی با چین که ابر قدرت اقتصادی دنیا است.
۳) تلاش دولت برای برقراری روابط با کشورهای آفریقایی که الان بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به دنبال بازاریابی در این کشورها هستند.
۴) گسترش روابط با قدرت های نوظهور اقتصادی چون برزیل و هند و ...
۵) عضویت در پیمان شانگهای، اوراسیا، بریکس
و.....
همه این موارد پیش آگهی خوبی برای اقتصاد کشور در آینده خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
صادرات وانت نيسان ابي را بگو
آخرین روز روحانی یک بطری دوغ آلیس خریدم ۹هزار تومان .امروز در حکومت ریئسی خریدم ۳۶هزار تومان . مشت نمونه خروار
برای پدر بازنشسته ی من در ایران که 9 میلیون حقوق می گیرد و توان خرید گوشت ندارد از چی صحبت می کنید.....
این همه پیشرفت و موفقیت چرا دیده نمی وشد. چرا این همه نارضایتی را نمی بینید.
شما که ما را از کشور راندید و جا براتون باز شده
سرمایه گذاران خارجی بشتابید برای سرمایه گذاری در ایران با نیروی کار بسیار ارزان
۲۰ کیلو گوشت به هر کارگر بدهید تا یک ماه برای شما کار کند
اگر کار تخصصی دارید می توانید آنرا تا ۴۰ کیلو افزایش دهید
می توانید حتی آنرا نقدی حساب کنید

این فرصت استثنایی را از دست ندهید
جناب رئيسي ، پيشرفت توسط افراد متخصص و داراي دانش اتفاق مي افتد كه عليرغم ميل باطني مجبور به جلاي وطن شدند. تربيت متخصص هم توسط اساتيدي انجام مي شود كه اين روزها به بهانه هاي واهي از دانشگاه اخراج مي شوند.و.....
یه سوال دارم. توو کشورهای پیشرفته هم مسوولین میان هرروز از این حرفهای الکی میزنن و شعار بیخود میدن؟
کدام وفاداری ای مرد: فقط بورس را ببینید ذلیل کردی ای مرد. تورم را ببینید و .............................
حرفهای الکی و تکراری بدون پاسخگویی و مسئولیت پذیری
راهیان پیشرفت با اخراج، خانه نشینی، و مهاجرت اساتید کار بلد و جایگزینی مجریان صدا و سیما در دانشگاه ها. حتما پیشرفت خواهیم کرد با این مدیریت و طرز تفکر!
احمدی نژاد خدا بگم چکارت کند بلایی بر سر سیاست خارجی آوردی که دو دولت بعد از تو و بعد از ۱۰ سال نتوانستند کشور را از نادانی های تو بیرون بکشند

آخه چکار به هولوکاست داشتی چکار به قطعنامه دان مردم داشتی می نشستی اقتصاد کشورت را درست می کردی چوب داخل سوراخ زنبور نمی کردی
رئیسی: به وعده‌های داده شده وفادارم
یا وعده ها یادش نیست، یا معنی وفاداری را نمی‌داند. جناب رئیس جمهور الان دیگر زمان وفاداری نیست. الان موقع عمل است و اعلام نتیجه!!!! متوجه می شید چه میگویم؟
زبان به راحتی میچرخد هنر عمل کردن است که شما توانایی دولت راندارید فقط یکسری افراد بی تجربه سرکار گذاشتی که کشور را به فلاکت ببرنند دوسال از وعده های شما میگذرد کاری نکردی
میشه یسه ؟
هر گاه وضعیت معیشتی مردم ، کسب و کارها و شاخص های اقتصادی ، به میزان مرداد ماه سال 1400 رسید ، آنگاه میتوان حرف شما را تایید کرد . در غیر اینصورت لطفا" سکوت را پیشه و نمک بر زخم مردم نپاشید که دل مردم خون است .
آقای رئیسی فقط استعفا بده و برو برای همیشه خودتو گم و گور کن
چه آدم خوبی ای کاش ایشون رییس جمهور می شد.
ملتو به زور واکسن زدن اتباع افغان جایگزین کنن و نخبه ها رو هم فراری بدن
سال به سال دریغ از پارسال
چوب لای چرخ دولت گذشته گذاشتن و بی رحمانه به آنها تاختن خیلی خوب نبود.
وعده 4 میلیون مسکن در سال که قطعا با زمان باقی مانده اجرا نمیشه مهار تورم هم که تمام مردم دیدن که چطور افسار ول کرده فقط قیمت گوشت و برنج300 درصد افزایش داشته نسبت به سال 1400 قیمت خونه و اجاره خونه هم 170 درصد اقای رئیسی فقط معنی وعده و وفا رو برای مردم بگید
رئئسی این کامنت ها را بخونه حتما استعفا میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
چه ساده ای شما....
فقط یک خبرنگار رییسی را به چالش کشید و دیدیم رییسی چطور از کوره در رفت ،
جناب رئیسی گفتند به وعده هائی که داده اند وفادارند!!!
خواستم خدمت رئیس جمهور عرض کنم که
1-وفادار بودن به عهد تا اقدام عملی به عهد دو مقوله جدا است
2-وارد سومین سال از دوره 4ساله دولت خود شده اید چطور وعده ای را که طی سه سال نتوانسته اید جامه عمل بپوشانید طی یک سال باقی مانهده عملی می شود؟
3-فکر کنم جناب رئیس جمهور وظائف دولت داری را با واعظ منبر بودن اشتباه گرفته است.
در روی منبر وظیفه واعظ بشارت دادن و بیم دادن به مردم و جامعه است و نتیجه کار بعهده مردم است .ولی صندلی دولت صحنه عمل است و به عمل کار برآید به سخندانی نیست.
دولت رئیسی طی این 3سال فقط حرف های قشنگ زده و دریق از یک نمونه عمل.
حرفهای قشنگدر در و دیوار شهر زیاد نوشته شده ولی آنچه که دنبالش هستیم عمل به عهد است نه وعده دادن.
جناب رئیسی :
صد راه نشان دادم و صد نامه فرستادم یا راه نمی دانی و یا نامه نمی خوانی
۱) برقراری روابط سیاسی - تجاری با عربستان و به تبع آن بهبودی روابط با سایر کشورهای عربی.
۲) تعمق روابط تجاری - مالی با چین که ابر قدرت اقتصادی دنیا است.
۳) تلاش دولت برای برقراری روابط با کشورهای آفریقایی که الان بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به دنبال بازاریابی در این کشورها هستند.
۴) گسترش روابط با قدرت های نوظهور اقتصادی چون برزیل و هند و ...
۵) عضویت در پیمان شانگهای، اوراسیا، بریکس
و.....
همه این موارد پیش آگهی خوبی برای اقتصاد کشور در آینده خواهد بود.

هم وطن عزیزی که به موارد فوق اشاره کرداید فقط یادتان باشد که همه موارد فوق فعلا" روی کاغذ است و هیچکدامش برای ایران تا این ساعت نه آب شده و نه نون و مراودات مالی هم کسی با ایران با وجود تحریمهای سنگین بانکی انجام نداده و نمی دهد .
بهتر است واقع بین باشیم و با این گونه مجامع کشور را گول نزنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
بریکس و پیمان شانگهای اگر خوب بود روسیه الان درد خودش رو دوا میکرد.افغانستان هم عضو شانگهای است.برزیل هم عضو بریکس است وضع اقتصادیشون رو
ببینید. حال ایران تازه عضو شده وفکر میکنه توسعه یافته
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی . خود شما به وعدهات عمل کردی چرا اینقدر دروغ میگوید خدایا ما را از شر دروغگویان برهان شما اصلا خدا را قبول دارید که این آمارها را میدهید یا واقعا سواد علم اقتصاد را کابینه شما ندارد مملکت را نمیشه هیتی اداره کرد . اگر پیرو علی هستید فقط یک روز تغییر چهره بدهید و بیاید در سطح جامعه ببینید که چه محصولی کاشته اید أقای ریییس جمهور فقط در این دوسال حضرت علی شبانه به در خانه مردم میرفت شما چی أیا پیرو علی هستید یا ......
اقای رئیس جمهور خیلی نگاه تان قشنگ هست

ای کاش مردم هم نگاه شما را داشتند

اما افسوس که مردم نگاه دیگری دارند
. کدام پیشرفت، ! پیشرفت باید سر سفره مردم خودش رو نشان بده. وقتی تورم برخی از اقلام در دو سال دولت شما بیش از سیصد درصد رشد کرده. چطور رو تون میشه از پیشرفت صحبت میکنید. کدام کارگر و کارمند و کشاورز درآمدش در این دو سال سه برابر شده… خواهشا اینقدر هذیان نگید
دیگر چیزی برای نقد و تحلیل نمونده و البته موضوع از گله و شکایت عوام هم گذشته....
ما ورشکست شده ایم فقط اعلام ورشکستگی نمی کنیم....اگر همین امروز هم ساختارهای سیاسی اقتصادی را اصلاح و بحران های اجتماعی ناشی از آن را شروع به برطرف کردن کنیم تازه سال ها طول می کشد که برگردیم به حالت نرمال...پیشرفت پیشکش...
به وعده ها صرفا وفادارم و هیچ کدومشو انجام نمیدم!
رئیسی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی مطرح گفت: من هم آن وعده‌ها را به یاد دارم، هم سخن‌ها را به ذهن دارم و هم وفادار به آن‌ها هستم، اما شرمنده از انجام آنها چون قادر به انجام وعده ها نیستیم و انجام انرا به دولت بعدی می سپاریم.
حتما در تولید کاغذ می‌توانیم خودکفا شویم
با کدام‌چوب و کدام خمیر کاغذ
تا چند سال دیگر نیاز به کاغذ و مدرسه نخواهد بود و با کار گذاشتن یک چیپس در مغز کار تحصیل انجام میشود.
خدا وکیلی ایشان دست تمام رییس جمهور های جهان را از پشت بسته اند در کار و فعالیت و خدمت .
ایشان علاقه مند به خدمت است اما فقط به خودی ها و پدر خانم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی