بازدید 2985

نرم‌افزار جامع "راهنمای زائر" با ارائه ۳۰ خدمت متنوع

کد خبر: ۱۱۹۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ 28 August 2023

برخی از امکانات نرم‌افزار "راهنمای زائر" مشاهده لیست گمشده‌ها شامل افراد، مدارک و موبایل، نقشه همراه به صورت برخط و آفلاین، قابلیت مشاهده مکان‌های کاربردی روی نقشه از قبیل موکب‌ها، هتل‌ها، عمودها، زیارتگاه‌ها، مراکز درمانی، صرافی‌ها و ... است.

به گزارش تسنیم، کانون فرهنگی تبلیغی جهادی راهنمای زائر تشکلی مردم نهاد و با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد سازندگی سپاه و ستاد مرکزی اربعین هر ساله جهت راهنمایی زائرین اربعین حسینی علیه‌السلام فعالیت‌هایی را ارائه می‌دهد. این ستاد در قالب ساختاری دانش‌بنیان مبتنی بر مأموریت‌های جهادی و راهنمایی زائرین، گمشدگان و ارائه خدمات مرتبط متمرکز بوده و تاکنون سعی داشته با برنامه‌ریزی‌های مستمر، مطلوب‌ترین خدمات را در اختیار مردم قرار دهد که از جمله آن‌ها فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در مناطق محروم کشور تا خدمت به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است. اکنون با در اختیار داشتن نیرو‌های جوان خوش فکر و تحصیل‌کرده که هیچ گونه حق الزحمه و درآمدی از این راه کسب نمی‌کنند، با ارائه ۳۰ خدمت کاربردی در ایام اربعین حسینی علیه‌السلام در چهار محور حوزه فناوری، حوزه راهنمایی زائر، حوزه تحلیل و داده‌کاوی و نیز حوزه رسانه و تبلیغات به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مهرداد نجفی دبیر کمیته رسانه و امور بین الملل ستاد مردمی راهنمای زائر اربعین درباره فعالیت‌های امسال این ستاد مردمی گفت: امسال طی جلساتی که با هلال احمر داشتیم و طی آموزش‌هایی که فعالان ستاد مردمی راهنمای زائر اربعین در آن سازمان داشتند، بسته‌های آموزشی هلال احمر در این نرم‌افزار موبایلی بارگزاری شد. در این نرم‌افزار همچنین کلیه درمانگاه‌های هلال احمر که در عراق مستقر هستند، روی نقشه نمایش داده شده است. زائران می‌توانند از طریق این برنامه نزدیک‌ترین درمانگاه به مکان خود را پیدا کنند.

وی افزود: خدمت دومی که در این نرم‌افزار عرضه شد به این صورت که طی جلسه با ستاد مرکزی اربعین، بنا شد ارزیابی مواکب ایرانی نمایش داده شود.

نرم‌افزار جامعنجفی ادامه داد: خدمت سوم، بحث حمل و نقل است. طی جلسه با اتوبوسرانی مقرر شد محل استقرار اتوبوس‌ها و مسیر پیمایش آن‌ها در مرز تا عراق نشان داده شود.

وی خدمت چهارم به زائران اربعینی را بحث بیمه آن‌ها معرفی کرد و گفت: طی صحبتی که با بیمه میهن داشتیم، مقرر شد زائران را بیمه کنند و اگر در عراق خدایی نکرده مشکلی ایجاد شد، بدانند با نمایندگی بیمه میهن چگونه ارتباط برقرار کنند. در این باره هم نیرو‌هایی از ما در دوره‌های آموزشی بیمه میهن شرکت کردند.

نجفی درباره سیاست کلی این نرم‌افزار گفت: همان گونه رهبر معظم انقلاب بر مردمی شدن اربعین تأکید داشته و دارند، ما این مسئله را در مجموعه خودمان پیاده‌سازی کردیم و این نرم‌افزار موبایلی را به صورت مردمی طراحی کردیم. دوستان ما هر ماه مبلغی را کنار گذاشتند و در کنار آن، با کمک‌های مردمی و خیران توانستیم این نرم‌افزار را با ۶ میلیارد تومان طراحی کنیم.

برخی از امکانات این نرم‌افزار شامل این موارد است:

مشاهده لیست گمشده‌های ثبت‌شده شامل افراد، مدارک و موبایل. نقشه همراه به صورت آنلاین با قابلیت آفلاین شدن (دسترسی آفلاین به نواحی مورد نیاز زائران کربلا در ایام اربعین)، مراکز هلال احمر (امکان نشان کردن و ذخیره اماکن مورد نظر) قابلیت مشاهده مکان‌های کاربردی در محدوده پیاده‌روی اربعین روی نقشه از قبیل: موکب‌ها، هتل‌ها، عمودها، مساجد، زیارتگاه‌ها، مراکز درمانی، داروخانه‌ها، مدارس، پارکینگ، رستوران، مراکز راهنمای زائر، فروشگاه‌ها، آژانس‌های مسافرتی، صرافی‌ها و ...، قابلیت ثبت مکان‌ها روی نقشه توسط کاربران تحت دسته‌بندی‌های گوناگون و انتشار پس از تأیید ادمین و امکان ثبت گمشده و همچنین ارسال پیام به آن‌ها با استفاده از اپلیکیشن توسط کاربران، امکان جستجوی پیشرفته در لیست گمشده‌ها و مشاهده وضعیت آن‌ها در ایام اربعین، محتوای چند رسانه‌ای شامل اخبار، اطلاعیه‌های مهم ایام اربعین، توصیه‌ها، آموزش‌های کاربردی برای زائرین به همراه احکام سفر، معرفی اماکن مقدس کربلا، مشاهده متن کامل قرآن، ادعیه و زیارتنامه‌ها و همچنین مجله صوتی شامل مداحی، سخنرانی و نوا‌های مناسبتی، ثبت و اشتراک‌گذاری خاطرات زائران اربعین، ابزار‌های کاربردی شامل تقویم، دفتریادداشت، چک لیست سفر، مشاهده آب و هوای مناطق مختلف، گام‌شمار، ذکر شمار، تبدیل واحد‌های پولی، مسافت سنج، قبله نما، ترجمه لغات کاربردی در سفر به عراق. علاقه‌مند جهت دریافت اپلیکیشن راهنمای زائر می‌توانند به آدرس https://cafebazaar.ir/app/com.zemtrix.zaer و یا سایت https://rahnamazaer.ir مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست