بازدید 8437
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

شولا کوهن جاسوس‌ موساد‌ که‌ در بیروت‌ به‌ دام افتاد / عکس تاریخی که شوروی دستکاری کرد / کامی کازه به روایت تصاویر متفاوت / چوگان بازی در میدان نقش جهان اصفهان

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵ 27 August 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که دیدنش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


شولا کوهن جاسوس‌ موساد‌ که‌ در بیروت‌ به‌ دام افتاد

مستند جاسوس بیروت در مورد زندگی شولا کوهن، جاسوس موساد با نام رمز مروارید است که اواخر دهه ۱۹۴۰ تا اوایل ۱۹۶۰ در بیروت برای رژیم اسرائیل جاسوسی و امکان مهاجرت غیرقانونی یهودی‌ها به فلسطین را فراهم می‌کرد. او سرانجام در اثر تحقیقات سازمان اطلاعاتی لبنان، موسوم به دفتر دوم شناسایی و بازداشت شد. این مستند الجزیره را برای نخستین بار با ترجمه فارسی در تابناک می‌بینید. 

 

 

عکس تاریخی که شوروی دستکاری کرد

عکس برافراشتن پرچم بر فراز «رایشس‌تاگ» ساختمان پارلمان آلمان، پس از فتح برلین، یکی از نمادهای پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم است. این عکس در واکنش به عکس برافراشتن پرچم در ایوو جیما ـ که خود نماد پیروزی آمریکا در جنگ جهانی دوم است ـ گرفته شد؛ اما بر خلاف نمونه آمریکایی که شکار لحظه‌ای نمادین بوده، این عکس با صحنه سازی و حتی دستکاری بعدی روی نگاتیو ثبت شده است. این ویدیو را با ترجمه فارسی در تابناک می‌بینید و با داستان دستکاری این عکس به دست شوروی آشنا می‌شوید.

 

 

کامی کازه به روایت تصاویر متفاوت

«کامی‌کازه / 神風特別攻撃隊 / Kamikaze» یکی از واژگان شینتو به‌ معنی «باد الهی» است و به حملات انتحاری‌ گفته می‌شد که از سوی نیروی هوایی ارتش امپراتوری ژاپن علیه کشتی‌های جنگیِ نیروهای متفقین انجام می‌شد. کامیکازه برای کشتی‌های جنگی آمریکایی و به خصوص ناوهای هواپیمابر که سطح وسیعی برای هدف‌گیری و برخور داشتند، بسیار ترس آور بود. معمولاً تصور می‌شود، قریب به اتفاق این حملات شکست می خورد، ولی تصاویر متفاوتی که می‌بینید، نشان می‌دهد شمار چشمگیری از این حملات موفق بود؛ هرچند نتوانست به توقف نیروی دریایی آمریکایی منجر شود و تاثیر عمیقی که ژنرال‌های ژاپنی تصور می‌کردند را در پی نداشت. این تصاویر متفاوت را در تابناک می‌بینید. 

 

چوگان بازی در میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش‌ جهان اصفهان، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ایران و جهان است؛ دیدن اسب و گاری در این میدان کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما روزگاری این میدان زمین بازی چوگان بود.در این ویدیو خیلی قدیمی، بخش‌هایی از بازی چوگان در میدان نقش جهان اصفهان را می‌بینید. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تایب " شولا کوهن " قبلا گذاشته بودی . تکراری هست
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی