علت امضای استیضاح وحیدی ازسوی بانوی نماینده

نماینده مردم شهررضا در خصوص اینکه آیا ارتباطی بین استیضاح وزیر کشور با برکناری غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور دارد یا نه؟ گفت: ما این استیضاح را حدود ۵ یا ۶ ماه قبل از آن اتفاق امضاء کردیم که آقای شجاعی محور آن بودند
کد خبر: ۱۱۸۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹ 21 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، با وجود برکناری معاون سیاسی وزیر کشور، پرونده استیضاح وحیدی همچنان باز است و عملکرد برخی از استانداران سبب شده است که برخی نمایندگان همچنان پیگیر عملیاتی کردن استیضاح وحیدی باشند.

در این‌باره سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس گفت: روز قبل جلسه‌ای در دفتر رئیس مجلس برگزار شد. تعدادی از نمایندگان حضور پیدا کردند و فکر می‌کنم حدود ۴۰ نفر از نمایندگان استیضاح وزیر کشور را امضا کردند و در آن جلسه صحبت کردند، ولی به خاطر کمبود وقت صحبت‌های وزیر کشور نیمه تمام ماند و جلسه‌ای امروز ساعت ۶ برگزار می‌شود. برخی صحبت می‌کنند که این استیضاح مربوط به غلامرضا معاون وزیر کشور است، اما این استیضاح هیچ ارتباطی به ایشان ندارد. شخصا این استیضاح را امضاء کردم اما کاری به ایشان نداشته زیرا نیازی به همراهی فرماندار، استاندار و بخشدار ندارم بلکه آنها نیاز به ما دارند، چون سطح ارتباطات ما ملی است و سطح ارتباط آن‌ها به استان یا شهر ختم می‌شود. اگر دولت خدمتگزار است و می‌خواهد به مردم خدمت کند باید این همراهی وجود داشته باشد تا مردم لمس کنند. اگر مدیری با نماینده همکاری نمی‌کند مشکل از نماینده نیست بلکه مشکل از دولتی است که نمی‌خواهد به مردم خدمت کند. در هیچ کدام از محورهای استیضاح گفته نشده است که غلامرضا را بردارید.

بعید می‌دانم موضوع استیضاح وزیر کشور منتفی شود

نماینده مردم شهررضا در خصوص اینکه آیا ارتباطی بین استیضاح وزیر کشور با برکناری غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور دارد یا نه؟ گفت: ما این استیضاح را حدود ۵ یا ۶ ماه قبل از آن اتفاق امضاء کردیم که آقای شجاعی محور آن بودند، اما امروز و فردا شد. شاید آن بخش نامه‌ای که غلامرضا نوشت موضوع را تشدید کرد. من سال گذشته یک سوال از وزیر کشور پرسیدم و هیچ ارتباطی به غلامرضا نداشت و به این مسائل مطرح نبود. اما امروز سوال من را نیز به غلامرضا ربط می‌دهند، در حالی که هیچ ارتباطی ندارد. وزیر کشور باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد. ایشان نقش اصلی را در موضوع امنیت کشور و موضوعات مختلف دارد. وزیر کشور باید فرد قوی باشد، اما ما فکر می‌کنیم وحیدی یک فرد قوی برای این کار نیست. با فضایی که دیروز صبح دیدم بعید می‌دانم موضوع استیضاح وزیر کشور منتفی شود.

استیضاح وزیر کشور ارتباطی با انتخابات ندارد

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر کشور ارتباطی با انتخابات ندارد، تصریح کرد: سریعا می‌توانند فرد دیگری را معرفی کنند. ما همیشه در شرایط خاص هستیم؛ یک بار درگیر انتخابات، یک بارزلزله و بار درگیر سیل هستیم. نمی‌توانیم دائما بگوییم در شرایط خاص هستیم. از الان تا اسفند ماه فکر می‌کنم فرصت داریم. امروز معاون سیاسی حضور دارد و بیشترین کار را انجام می‌دهد و ما خلایی در بحث انتخابات نمی‌بینیم که بگوییم دچار مشکل می‌شویم. استیضاح مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

محمودی درباره اختلاف پیش آمد بین مجلس و دولت، گفت: من در حال حاضر به اختلاف بین دولت و مجلس کاری ندارم و بر اساس اعتقادی که دارم و ضعفی که دیده می‌شود سخن می گویم؛ من بیش از ۷ سال نماینده بودم و در وزارت کشور حضور داشتم. از این بابت وزارت کشور را خوب می‌شناسم و عملکرد ضعیف وحیدی را می‌بینم و بر همین اساس این استیضاح را امضاء کردم. اما اختلافات کاملاً طبیعی است و حتی در خانواده‌ها هم دیده می‌شود. اینکه این اختلافات را چطور بتوان حل کرد، هنر است و مجلس و دولت باید با همراهی هم آن را حل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست