چرا خرید بلوک خودرو توسط خبهمن مهم است؟

بارها بلوک خودرو توسط بانک صادرات عرضه شد اما هر بار این بلوک به دلیل قیمت گذاری نامناسب مشتری نداشت تا اینکه روز گذشته گروه بهمن این بلوک را خریداری کرد. حالا زمزمه هایی مبنی بر عرضه یک بلوک خودرو دیگر توسط بانک تجارت مطرح شده است. چرا خرید بلوک خودرو توسط خبهمن مهم است؟
کد خبر: ۱۱۸۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ 21 August 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بانک صادرات ایران صاحب سهام ایران خودرو بود و بار‌ها تلاش کرد تا این سهام را به صورت بلوک عرضه کند، اما هر بار بنا به دلایلی از جمله قیمت گذاری نامناسب در این عرضه ناموفق بود.

سرانجام روز گذشته این بلوک ۳.۳۶ درصدی توسط وبصادر عرضه شد و در نقطه مقابل هم گروه بهمن با نماد خبهمن خریدار این بلوک در قیمت ۳۲۰۰ ریال شد.

سهامداران خبهمن، خودرو، وتجارت، وبصادر بخوانند | چرا خرید بلوک خودرو توسط خبهمن مهم است؟

هر چند بعد از انجام معامله شایعاتی مبنی بر ابطال این معامله مطرح شد، اما مهدی زمانی سبزی، معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران این شایعات را تکذیب کرد و گفت: به دلیل اینکه معامله شرایطی است، معامله از سیستم معاملات حذف می‌شود تا طرفین شرایط انجام معامله را انجام دهند، ۱۴ روز هم برای این موضوع مهلت دارند.  

امروز ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ تو هم گروه بهمن با انتشار اطلاعیه‌ای بر روی کدال خرید بلوک خودرو از وبصادر را رسما تایید کرد و افشای الف زد.

سهامداران خبهمن، خودرو، وتجارت، وبصادر بخوانند | چرا خرید بلوک خودرو توسط خبهمن مهم است؟

 

حالا، اما زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه یک بلوک خودرو دیگر این بار توسط بانک تجارت با نماد وتجارت مطرح شده است. با توجه به اینکه بانک‌ها در حال فروش دارایی‌های خود هستند به نظر می‌رسد که این بار نیز این معامله نیز انجام شود.


احتمالا این بار هم گروه بهمن خریدار این بلوک باشد.

چرا خرید بلوک خودرو توسط خبهمن مهم است؟

دلیل اهمیت این معامله این است که شرکت قطعه سازی کروز و گروه بهمن به واسطه سهامی که از ایران خودرو داشتند صاحب دو کرسی در هیات مدیره این شرکت بودند و حالا با افزایش سهم این دو مجموعه، قدرت آن‌ها در روند مدیریتی ایران خودرو بیشتر می‌شود و روال تصمیم گیری‌ها می‌تواند تغییر کند.

عصر خودرو در این باره نوشت: در صورتی که سازمان بورس این معامله را تایید کند سهم گروه بهمن و کروز از ایران خودرو ۶ درصد افزایش می‌یابد. این یعنی یک قطعه ساز بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین سهامدار مجموعه ایران خودرو خواهد بود.

گفتنی است که روز ۲۸ مرداد ماه مجمع فوق العاده خودرو به منظور تصمیم گیری درباره خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت برگزار شد که در آن سهامداران رای به ادامه کار ایران خودرو دادند و قرار شد که راهکار‌ها برای خروج از وضعیت کنونی ایران خودرو پیگیری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار