بازدید 3065

ریشه مشکلات اقتصادی و اجتماعی از نگاه حداد عادل

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در شرایط امروز مهترین وظیفه تشکل‌های سیاسی، کادرسازی و فراهم کردن بستر مناسب برای تربیت و رشد جوانان است تا آنها را برای پذیرش مسئولیت‌ها آموزش دهیم.
کد خبر: ۱۱۸۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲ 19 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در نشست انتخاباتی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ، با اشاره به اهمیت و نقش احزاب و تشکل‌های سیاسی در یاری  رساندن به دولت، گفت: وظیفه ما باید تقویت ایمان و امید در بین مردم  و بویژه جوانان باشد و از هر کاری که به تضعیف این مفاهیم بینجامد پرهیز کنیم.

وی مقدمه اظهارات خود را به تفسیر واژه "وفاداران"،  برگرفته از نامگذاری تشکل سیاسی (جمعیت  وفاداران انقلاب اسلامی) آغاز و خاطرنشان کرد:  وفاداران یک‌‌ کلمه زیبا، اما پر معنایی است که هم در اخلاق جای دارد و هم در عرفان مفهوم مهمی  بشمار می‌رود، چرا که این انقلاب را همان وفادارانِ به عهد که همان شهدا بودند به پیروزی رساندند. حالا نیز در نام مدافع حرم به دفاع از آرمانهای انقلاب و ایران پای کار هستند.

حدادعادل، با اشاره به زاویه پیدا کردن برخی از چهره‌های سیاسی با انقلاب اسلامی در طول4 دهه گذشته گفت: معنی و اهمیت "وفا" را می‌شود از بُعد دیگری شناخت، آدمهایی که البته صادق بودند و پای کار، اما  تا آخر همراهی نکردند و به هر دلیلی از قطار انقلاب پیاده شدند. نقطه مقابل این وفاداری ثباتِ قدم نداشتن است و امیدوارم این جمعیت همچنان وفاداری خود را به رهبری و انقلاب ادامه دهد.

محور دیگر سخنان حداد عادل، انتقاد از رفتار خصومت آمیز  کشورهای غربی و آمریکا در قبال  ایران بود،. وی در این‌باره عنوان کرد: دلیلی وجود  ندارد استکبار جهانی با این انقلاب کنار بیاید، زیرا  به گفته آنها جمهوری اسلامی نظم‌‌جهانی را به هم زده است، اما کدام نظم جهانی؟ نظمی که مدنظر کشورهای غربی است و در واقع همان تاریخ استعمارگری را تکرار می‌کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این  طرح دروغین، کشورها به ظاهر مستقل و دارای  پرچم  هستند و در سازمان ملل نیز کرسی دارند، اما باطناً اختیار آنها دست همان چند کشور در دو قرن گذشته است. 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به شکست‌های پی در پی آمریکا مقابل ایران در منطقه و دخالت‌های  این کشور در  امور  داخلی دیگر  کشورها اشاره و تصریح کرد: با مقایسه اوضاع ایالات متحده در پنجاه سال گذشته تاکنون، در می یابیم  این دولت هر عملی که انجام داده، عکس آن به وقوع پیوسته و مثال آن را می‌توان در جنگ‌ سوریه یافت. آمریکایی‌ها در آسیای مرکزی از ایجاد اسرائیل و حمایت از رژیم  صهیونیستی و کودتاهای ساختگی توسط خود آنها در امور ملتها کوتاهی نکردند.

وی با بیان اینکه ریشه مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از  تحریف و تبلیغ رسانه‌ای دشمن است، اظهار داشت: تحریم همانند یک تیغه قیچی و تیغه دوم نیز تحریف است، که بدین وسیله واقعیت‌ها را برعکس جلوه می‌دهند تا بتوانند به کمک آن ذهن جوانان ما را تغییر دهند. آمریکایی‌ها علیه ایران صدها عمل خصومت آمیز  از جنگ رسانه تا جنگ نرم و همچنین جنگ فرهنگی-اقتصادی انجام دادند. این در حالی است که تحریم منجر به مشکلات اقتصادی، پدید آمدن کمبودها، آسیب‌های اجتماعی و عدم ازدواج جوانان می‌شود،  بعد  این  مسائل  را  به حساب  انقلاب می‌گذارند، اما  غافل از اینکه  اصل موضوع ناشی از فشار بیگانه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در شرایط امروز مهترین وظیفه تشکل‌های سیاسی، کادر سازی، یعنی فراهم کردن بستر مناسب برای تربیت و رشد جوانان است، که آنها را برای پذیرش مسئولیت‌ها آموزش دهیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بین اینکه "با انتقاد از مسئولان، نمی توان انقلاب را حفظ کرد"، خطاب به احزاب سیاسی گفت: وظایف تشکل‌ها مشارکت در موضوعات کلان  کشور و کمک فکری به دولت و مجلس است. به طور مثال در  لایحه حجاب و عفاف دغدغه  دارند که  این امر الهی در کشور به نحو احسنت  اجرا شود و کار پیچیده‌ای است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست