بازدید 6330

بازگشت ورزشکار ایرانی از آمریکا پس از تماس تلفنی!

شهرام عظیمی، سرپرست فدراسیون شطرنج به بدهی‌های این فدراسیون واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۸۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 16 August 2023

به گزارش  تابناک به نقل از مهر، شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج در نشست خبری امروز در مورد اعزام شطرنج‌بازان به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: خصوص اعزام آقایان به هانگژو چالش زیادی نداریم، مقتدرترین و بهترین‌های شطرنج آسیا و جهان را در تیم ملی شطرنج آقایان را در اختیار داریم، امیدوارم بهترین و خوش رنگ‌ترین مدال را کسب کنیم. اگر اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ ندهد پرچم ایران را در این مسابقات به اهتزاز در می‌آوریم.

وی در مورد وضعیت اعزام بانوان عنوان کرد: در خصوص بانوان یک نماینده به چین اعزام می‌کنیم، مبینا علی نسب در انفرادی شرکت می‌کند، کار بسیار سختی دارد، ما به لحاظ پشتوانه در حوزه بانوان ضعیف هستیم. به دنبال راهکار هستیم تا از این بحران خارج شویم و در بخش بانوان و مربیان پشتوانه‌سازی کنیم.

وی در ادامه درباره سطح سرمربی تیم ملی شطرنج در جام جهانی گفت: ریشه‌ای‌تر باید در انتخاب مربی صحبت کنیم. از خیلی سال‌های پیش در دنیا دانشمندان زیادی روی فاصله بین مربیگری و بازیکن بحث دارند و مقاله چاپ شده است. حوزه مربیگری از حوزه ورزشکار متفاوت است. آیا در کشتی و والیبال رزومه مربی از ورزشکاران بالاتر است؟ علم کاملاً مشخص و مبرهن است. اردشیر ۱۰ سال ورزشکار بوده، در رده‌های سنی سال‌ها مربی بوده است. با تمام قدرت از مربی و کاپیتان تیم ملی حمایت می‌کنیم. به خاطر اقتدار مملکت از همه رسانه‌ها می‌خواهم که حمایت کنند. پوررمضانعلی یکی از بهترین‌هاست اما به دلیل ازدواجش نمی‌توانست ادامه دهد. اینها اتفاقاتی است که از قبل رخ داده و در لانگ‌لیست نام پوررمضانعلی و اردشیر وجود داشت. اردشیر پذیرفت و کار را به دست گرفت.

سرپرست فدراسیون شطرنج درباره جام جهانی باکو و پرداخت هزینه توسط ورزشکاران گفت: جام جهانی بالاترین سطح شطرنج دنیاست. مطلوب ما این بود که بلیت بگیریم و آنها را حمایت کنیم اما تنها هنر ما این بود که موافقت شورای برون‌مرزی را گرفتیم. در جام جهانی با توجه به صعود به دوره‌ها پاداش داده‌ایم و حق فدراسیون است. حمایت فدراسیون چیز دیگری است. به گفته حضرت آقا باید امیدآوری ایجاد کنیم.

عظیمی در مورد بدهی‌های فدراسیون شطرنج اظهارداشت: ۹۰ هزار یورو به فیده بدهکار هستیم. یک میلیارد تومان بدهی داخلی داریم و اگر تأمینی بود حتماً این بدهی را پرداخت می‌کرد اما او استعفا داد و من باید این بدهی را تسویه کنیم. ما به میوه فروش، هتل، رستورانو حتی نصاب پرده هم بدهکاریم. یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون بدهکار برق هستیم. این فدراسیون ۱۷ میلیارد بدهی مالیاتی دارد. فدراسیون به لحاظ مالی امکان حمایت از بازیکنان را ندارد.

سرپرست فدراسیون شطرنج در مورد برنامه برای حضور در انتخابات شطرنج اظهار کرد: من سرباز نظام و ولایت هستم بنابراین هر زمان به من تکلیف شود، آماده خدمت خواهم بود. رفتارهای من شائبه پوپولیستی دارد و در رزمی هم شائبه ایجاد کرد. من ثابت کردم سربازی. من ریش گذاشتم و یقیه‌ام را بسته‌ام و احساسی حرف نمی‌زنم. هیچ جایگاه مدیریتی را به عنوان دستاورد نمی‌بینیم و هر جایی که باشم آن را محلی برای خدمت می‌دانم. این مدل مدیریتی من است. تکلیف من از مرجع مشخص تعیین می‌شود. اینجا محل نوکری است و هر کسی که می‌خواهد نوکری کند بسم‌ا...

وی گفت: شطرنج پخش تلویزیونی ندارد و همین موضوع باعث می‌شود حامیان مالی پای کار نیاید. شطرنج به دلیل اینکه به تجهیزات و فضای سخت افزاری ندارد در هر حال قابل بازی کردن است به همین منظور با سازمان ورزش شهرداری تهران تفاهم‌نامه امضا کردیم. آموزش رایگان شطرنج را در دستور کار قرار دادیم. با سفیر هند دیدار کردیم، هند قطب شطرنج دنیاست و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته قرار بر این شد که ویزای همه ورزشکاران شطرنج برای هند به صورت رایگان باشد.

سرپرست فدراسیون شطرنج تاکید کرد: پرهام مقصودلو عضو صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان نیست. این موضوع را باید به چه کسی اطلاع بدهیم!؟ پرهام و سی‌امین طباطبایی سرمایه این کشور هستند. معمولاً در دنیا در این سطح حامیان مالی دارند، ما در ایران از این موضوع بی‌بهره‌ایم. پرهام به صورت میانگین ماهیانه ۴ هزار دلار هزینه دارد، آنها دیگر بریدند. متأسفانه فدراسیون در این چند سال به خاطر حواشی زیادی که داشته نقش تماشاگر را داشته است. ما در حال رایزنی هستیم تا حامیان مالی برای این ورزشکاران پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که برخی ورزشکاران و از جمله امین طباطبایی را اذیت می‌کند موضوع سربازی است که در حال رایزنی هستیم او پس از امریه به فدراسیون بیاید.

سرپرست فدراسیون شطرنج در مورد حضور پریدر گفت: فدراسیون نیاز مبرم به آرامش داشت. پریدر یکی از نوابغ شطرنج ایران است احترام زیادی برای او قائل هستم. اطلاعات زیادی در مورد فدراسیون دارد و حتی با او تلفنی در ارتباط هستم. اینجا خانه شطرنج‌بازان است. امثال من نمی‌تواند پریدر و امثال او را از فدراسیون بیرون کند ولی عقلانی نیست بی دلیل با بیل و کلنگ به جان فدراسیون بیافتیم. واقعیت این است که اتفاقاتی رقم خورد که ما مجبور به این کار شدیم. حرف‌های پریدر از جنس مهربانی است ولی باید شرایط را فراهم کنیم تا دوباره از ظرفیت او در فدراسیون استفاده کنیم.

عظیمی در مورد احسان قائم مقامی و همکاری‌اش با فدراسیون گفت: مگر می‌شود اسم او را از شطرنج ایران حذف کنیم. به محض اینکه شنیدم با همسر و دخترش در آمریکا حضور دارد، با او ارتباط برقرار کردم. فعلاً با خانوادش در آمریکاست اما قول برگشت داده است. با ارین غلامی هم صحبت کردیم و قرار است هفته آینده به ایران برگردد. فضا برای برگشتن همه کسانی که مشکلی ندارند، فراهم است.

سرپرست فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که آیا هیات رئیسه فدراسیون تقویت می‌شود و برای پریدر جایگزینی انتخاب شده است یا خیر، عنوان کرد: همه اعضای هیات رئیسه سرپرست هستند و این طور نمی‌توان کار کرد. در حال حاضر فقط پریدر رفته اما باید هیات رئیسه تقویت شود. این ظرفیت فعلاً در فدراسیون وجود ندارد. نمی‌شود دروغ گفت. هیات رئیسه باید طبق پروتکل تغییر کند، در حوزه بانوان چالش نداریم ک پروژه‌تی موضوعات را پیش می‌بریم. برای پست سرپرستی نائب‌رئیسی بانوان نه گزینه داریم و نه برنامه!


منبع: مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست