بازدید 2385

درباره جزایر سه‌گانه با کسی تعارف نداریم

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه درباره جزایر سه‌گانه ‌‌با کسی تعارف نداریم و این جزایر صددرصد متعلق جمهوری اسلامی است‌‌، گفت:‌ کشورهای منطقه تحت تأثیر جنگ روانی دشمنان قرار نگیرند.
کد خبر: ۱۱۸۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ 16 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برنامه ستاد کل نیروهای مسلح برای تقویت بسیج اظهار داشت: ‌الحمدالله بسیج آماده است و کارهای بسیار اساسی برای تقویت و ارتقای توانشان انجام شده است؛ همین طور توان روحی و معنوی بسیج از قبل آماده بوده و در حال حاضر قوی‌تر از گذشته است؛ بسیج کاملاً آماده است و در میدان حضور دارد و از آنجایی که از بدنه مردمی تشکیل شده ‌همواره با معاندان و منافقان در حال مبارزه است.

اغتشاشات ‌اصلاً به حوزه امنیتی نرسید‌

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان تصریح کرد: در اغتشاشات سال گذشته اصلاً از وضعیت انتظامی عبور نکرد و به عبارتی دیگر اصلاً به حوزه امنیتی نرسید‌؛ در وضعیت انتظامی، فراجا مسئولیت دارد و در صحنه است و خوشبختانه از تجربه و آمادگی خوبی هم نیروهای فراجا برخوردارند و ‌اگر کسی هم تعرضی به امنیت مردم ‌کند بحث دیگری است که سال گذشته چند مورد رخ داد‌‌.

وی با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاشش این است که پشت مردم مخفی شود، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که دشمن پشت مردم مخفی نشود؛ وقتی دشمن پشت مردم مخفی نمی‌شود کار برای نیروهای فراجا بسیار راحت است ولی وقتی مخفی می‌شود کار سخت می‌شود. سال گذشته برای اینکه مردم آسیب نبینند بخشی از اتفاقات افتاد نه اینکه جمهوری اسلامی توان امنیتی پایینی دارد بلکه تمام ملاحظات برای این بود که مردم آسیب نبینند.

بسیج برای دفاع گسترده از جمهوری اسلامی پیش‌بینی شده است

سردار شکارچی با اشاره به اینکه بسیج برای دفاع گسترده از جمهوری اسلامی پیش‌بینی شده و ممکن است گاهی اوقات به نیروهای فراجا کمک کند، مطرح کرد: ولی صحنه‌های کشور تاکنون وارد مرحله امنیتی نشده که بسیج بخواهد به طور مستقیم ورود کند. الحمدالله اینقدر هم وضع کشور حاد نیست که بخواهد شرایط امنیتی پیش بیاید ولی در کل بسیج در هر شرایط از آمادگی بالایی برخوردار است.

درباره جزایر سه‌گانه با کسی تعارف نداریم

وی به رزمایش اخیر نیروی دریایی سپاه در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و گفت: هشدار جمهوری اسلامی را در قالب رزمایش نشان دادیم و ما در زمینه جزایر سه‌گانه (ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) با کسی تعارف نداریم و این جزایر صددرصد متعلق جمهوری اسلامی است‌‌.

سردار شکارچی با بیان اینکه دشمنان بین‌المللی کشورمان همواره تلاش می‌کنند یک آشوبی در این منطقه ایجاد کنند تا حضور خودشان را در واقع مشروع نشان دهند، تاکید کرد: ‌قضیه اینقدر حاد نیست ولی اساس پیام برای دشمنان اصلی ما یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی، فرانسه و انگلیس است که می‌خواهند حضور خودشان را به بهانه‌هایی مشروع نشان و جلوه دهند و در خلیج فارس و دریای عمان و آب‌های منطقه‌ای غرب آسیا باشند ولی حرف ما هم این است که حضور شما نامشروع است و باید منطقه را ترک کنید. پیام اصلی رزمایش برای حضور نامشروع کشورهای غربی است.

کشورهای منطقه تحت تأثیر جنگ روانی دشمنان قرار نگیرند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان تشریح کرد: یک پیامی هم به کشورهای منطقه داریم؛ پیاممان این است که مشاهده کنید جمهوری اسلامی با قدرت و قوت در منطقه حضور داشته و لزومی ندارد که امنیت خود را به کشورهای غربی مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه گره بزنید. از وابستگی خارج شوید و تحت تأثیر جنگ روانی دشمنان قرار نگیرید و مراقب باشید آنان، شما را تحریک به درگیری با جمهوری اسلامی نکنند. 

وی اضافه کرد: الحمدالله به سطحی از قدرت رسیده‌ایم که حتی در مناطق دور می‌توانیم امنیت یک منطقه را برقرار کنیم، پیرامون کشور خودمان که کاری ندارد؛ هم می‌توانیم و هم نشان دادیم.

در امنیت کشورهای اسلامی با هیچ کشوری تعارف نداریم‌

سردار شکارچی تأکید کرد: پس بنابراین پیام رزمایش هم برای کشورهای بیگانه و هم برای کشورهای منطقه است. در امنیت کشورهای اسلامی با هیچ کشوری تعارف نداریم.

وی به امنیت مرزهای شمالغربی اشاره کرد و گفت: هیچ مشکل اساسی در برقراری امنیت مرزها در دور تا دور کشورمان نداریم اگرچه دشمنان ما می‌خواهند با دروغ‌هایی این امنیت را از بین ببرند؛ هیچ مشکلی در مرز شمالغرب نداریم و برای ملت‌های مسلمان در کل دنیا احترام می‌گذاریم.

اجازه ندهید دشمنان جوسازی کنند

این مسئول نظامی در پایان توصیه‌ای به دولت‌های کشورهای مخالف کرد و افزود: به کشورهای سراسر دنیا توصیه می‌کنیم که به جای اتکا به کشورهای استکبار و نظام سلطه به ملت‌های خود تکیه کنید آن وقت قدرتتان چند برابر خواهد شد. اجازه ندهید دشمنان جوسازی کنند و مشکلاتی ایجاد کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار