بازدید 3247

افزایش ۱۴درصدی پرونده‌های تصادفات ساختگی

کد خبر: ۱۱۸۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ 15 August 2023

مدیرکل معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی کشور از افزایش ۱۴ درصدی پرونده های تصادفات ساختگی در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی زاده در یک برنامه رادیویی درباره افزایش تصادفات ساختگی برای دریافت دیه اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل استفاده مالی خوبی که افراد سودجو نسبت به این قضیه دارند آمار تشکیل پرونده‌های تصادفات ساختگی به صورت روزانه در حال افزایش است کمااینکه در سال گذشته هم ۸۳۱ پرونده تشکیل شد.

وی از افزایش ۱۴ درصدی پرونده های تصادفات ساختگی در سال جاری نسبت به سال قبل خبرداد و افزود: ما بر اساس الگوی تصادف و شرایطی که وجود دارد به ویژه درمورد صدمات شک به این قضیه را داریم و با بررسی و تحقیق بیشتر در اغلب موارد متوجه می شویم که از الگوی تصادف ساختگی تبعیت می کنند.

مدیرکل معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی کشور متذکر شد: البته در تشخیص این موضوع صد درصد موفق نیستیم و ممکن است گاهی اوقات متوجه نشویم چون الگوی آسیب ها به نحوی است که افرادی که به این کار تن می دهند یک سری تغییر و تنوع را در آن اعمال می کنند.

به گفته مهدی زاده ، به طور کلی این تصادفات ساختگی از الگو و شرایطی تبعیت می کنند که برای ما قابل شک کردن است و وقتی هم که به موضوع شک می کنیم موضوع را دقیق تر بررسی می کنیم و بعضاً از مقامات قضایی هم کمک می گیریم تا تحقیقات خود را روی این مدل تصادفات خاص دقیق تر انجام دهند و به نتیجه واقعی و درستی برسیم.

وی یکی از معیارهای تشخیص تصادفات ساختگی از واقعی را نوع صدمه و آسیبی که به فرد وارد می شود عنوان کرد و ادامه داد: کسانی که می خواهند تصادفی را جلوه دهند علاوه بر آسیبی که به خودرو و یا موتورسیکلت وارد می کنند یک آسیب جسمی هم به خودشان وارد می کنند تا مبلغی را بابت خسارت و دیه دریافت کنند.

مدیرکل معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: احتمال اینکه پزشکی قانونی نتواند برخی موارد را تشخیص دهد نیز وجود دارد اما تلاش بر این است که موارد شناسایی و آنگونه که باید برخورد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی