بازدید 12919
با پانصد و بیست و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

پیشروی نیروهای اوکراینی در جبهه جنوبی جنگ/شلیک هشدار روسیه به سمت یک کشتی باری/پاییز سختی در انتظار اوکراین است

پانصد و بیست و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 13 August 2023

پیشروی نیروهای اوکراینی در جبهه جنوبی جنگ

بین الملل تابناک: پانصد و بیست و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نیویورک‌تایمز: اوکراین با اف-۱۶ هم کاری پیش نخواهد برد
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ - ۲۱:۳۵

"آیا جنگنده های اف-۱۶ می‌توانند در روند اجرای ضد حمله اوکراین تحولی به وجود بیاورند؟ اکثر کارشناسان نظامی در چنین چیزی تردید دارند."

 در حالی که چندی پیش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وعده ارسال جنگنده های اف-۱۶ برای کی‌ِیف را داد،‌ نشریه نیویورک تایمز در تحلیلی به نقل از چندین کارشناس نظامی نوشت که بعید است این جنگنده‌ها با توجه به روند فعلی جنگ در اوکراین تحول چندانی در اجرای ضدحمله ارتش این کشور به وجود بیاورند.

این نشریه آمریکایی می‌نویسد: دولت بایدن بیش از یک سال صبر کرد تا به کشورهای ناتو اجازه ارسال جنگنده های اف-۱۶ به اوکراین را بدهد. زمانی که خلبانهای اوکراینی کار با این جنگنده های پیشرفته را فرا گرفته باشند، دیگر برای پشتیبانی از نیروهای زمینی درگیر در مرحله فعلی نبرد و کمک به آنها با این جنگنده ها خیلی دیر است.

ژنرال فیلیپ بریدلاو، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و فرمانده عالی سابق ناتو گفت: نبرد (اوکراینی‌ها) باید بالاجبار بدون جنگنده‌های اف-۱۶ انجام شود اما من معتقدم که آنها می‌توانند (بدون آن جنگنده‌ها) بجنگند.

نیویورک‌تایمز مدعی است نه اوکراین و نه روسیه که قطعا نیروی هوایی قدرتمندتری دارد نتوانسته‌اند از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ به برتری هوایی در این جنگ دست یابند.

در آن زمان تعداد جنگنده های روسیه ۱۰ برابر بیشتر از جنگنده های نیروی هوایی اوکراین - ۷۷۲ در برابر ۶۹ -  بود . بر اساس شاخص جهانی قدرت آتش که توانمندی‌های جنگی متعارف کشورها را رتبه‌بندی می‌کند، بسیاری از جنگنده های روسیه از نظر فناوری بسیار پیشرفته‌تر از جنگنده های اوکراین هستند. با این حال، در مدت ۱۸ ماه گذشته از جنگ در اوکراین هر دو طرف برای حملات به طرف مقابل به توپخانه، پهپادها و موشک‌های دوربرد متکی بوده‌اند.

دلیل این وضعیت این است که هم اوکراین مجهز به موشک‌های ضدهوایی پاتریوت و دیگر تسلیحات ضد هوایی و هم روسیه مجهز به سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ از ظرفیت دفاع هوایی قدرتمندی برخوردار هستند که این امر حد زیادی آنها را از انجام حملات هوایی به نزدیک یا پشت خطوط مقدم نبرد با هواپیماهای جنگی سرنشین دار باز داشته است.

خلبانان اوکراینی که در حال حاضر با جنگنده‌ها میگ و سوخوی متعلق به دوران شوروی پرواز می کنند، عمدتا در نزدیک‌شدن به اهداف خود یا پرواز برای مدتی طولانی در احتیاط می‌کنند تا خودشان هدف حمله قرار نگیرند. آن‌ها تا هر میزان که جرأت می‌کنند به اهدافشان نزدیک می‌شوند و سپس موشک‌هایی، از جمله موشک‌های دوربردی که اخیراً از انگلیس و فرانسه دریافت کردند به سمت اهدافی نظیر انبارهای سوخت و مهمات و دیگر اهداف نظامی شلیک کرده و بعد عقب می‌کشند.

یک مقام دولت بایدن که نامش را فاش نکرد در پس زمینه این محدودیت‌ها هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت، مشخص نیست که آیا نیروهای اوکراینی حتی در صورت برخورداری از جنگنده های اف-۱۶ قادر به پشتیبانی هوایی با آنها از نیروهای زمینی باشند.

اوکراین در مراحله اولیه ضدحمله اخیر خود علیه روسیه تلاش داشت از رویکرد عملیات با ترکیبی از تسلیحات ترکیبی استفاده کند اما در این رویکرد متحمل خسارات سنگین شد. متعاقب آن برخی از فرماندهان اوکراینی تصمیم گرفتند چنین رویکردی را کنار گذاشته و تاکتیک‌هایی که بیشترین تسلط را بر آنها دارند - شلیک توپخانه و موشک برای کاهش توانایی رزمی روسیه در یک جنگ فرسایشی – دوباره به خدمت بگیرند.

از نظر کارشناسان نظامی چنین تصمیمی غافلگیرکننده نبود. این کارشناسان گفتند که مشکلات اوکراینی‌ها فراتر از فقدان یک نیروی هوایی است. استیو بویلن، سرهنگ بازنشسته و از خلبان‌های ارتش ایالات متحده و سخنگوی سابق مرکز تسلیحات ترکیبی این ارتش در پایگاه فورت لیونورث گفت، سال‌ها طول کشید نیروهای آمریکایی یاد بگیرند "چگونه این رویکرد را به طور موثر به دور از میدان جنگ پیاده کنند."

همانطور که از نام رویکرد ترکیب تسلیحات بر می آید، در این رویکرد همزمان سربازان پیاده نظام، تانکهای زرهی، آتش توپخانه و نیروی هوایی به منظور مسلط شدن بر همه حوزه های جنگ زمینی به خدمت گرفته می‌شوند. بویلن اظهار کرد، این تاکتیک بعد از جنگ های خونین سنگر به سنگر در زمان جنگ جهانی دوم، به عنوان راه بهتری برای نبرد توسعه یافت اما سربازان آمریکایی در واحد های رزم با ترکیب تسلیحات در زمان جنگ ۱۹۹۰-۱۹۹۱ خلیج فارس این تاکتیک را پیاده کردند.

بویلن گفت: فقدان هر یک از این عناصر در این رویکرد- نیروی هوایی در مورد ارتش اوکراین – نظامیان را مجبور به تطبیق دادن خود می کند اما فکر می‌کنم آنها مجبورند آموزش‌ها، دستور العمل ها و تاکتیک های ما را به عنوان مبنای کارشان در نظر گرفته و با چیزی که برای خودشان بهتر تشخیص میدهند تطبیق دهند.

وی افزود: با وجود همه ظرفیت‌های که نیروی هوایی می‌تواند در نبرد ایجاد کند، تا زمانی که شما نیروی هوایی را با نیروهای زمینی ترکیب نکرده و عملا با آنها به خدمت نگیرید، صاحب آن نیستید و نمی‌توانید آن را حفظ کنید.»

اوکراین با آمریکا درباره شروط صلح با روسیه مذاکره می‌کند
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ - ۲۱:۳۴

روزنامه پراودای روسیه اعلام کرد که مذاکرات میان اوکراین و آمریکا درباره ضمانت‌های امنیتی آمریکا به کی‌یف احتمالا گامی در جهت صلح و پایان جنگ اوکراین باشد.

به گزارش روزنامه پراودای روسیه، آناتولی ماتویچوک، کارشناس نظامی و سرهنگ بازنشسته نیروهای ویژه روسیه گفت: مذاکرات درباره ضمانت‌های امنیتی احتمالا گامی در جهت صلح باشد. اظهارات یک مسئول اوکراینی مبنی بر اینکه مذاکرات میان اوکراین و آمریکا درباره ضمانت‌های امنیتی اوکراین هفته آینده آغاز خواهد شد، به این معناست که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درک کرده است که زمان امضای معاهده صلح رسیده و به مشخص کردن هزینه این معاهده و خطوط قرمزی که می‌تواند در راستای امتیازهای منطقه‌ای از آن عبور کند، نیاز دارد.

آندری یرماک، مدیر دفتر زلنسکی اعلام کرد که اوکراین مذاکراتی را با آمریکا طی روزهای آتی درباره ضمانت‌های امنیتی آغاز خواهد کرد.

یرماک گفت که بیش از ۱۰ کشور دیگر به بیانیه گروه هفت پیوستند و اوکراین درباره شروط ضمانت‌های آینده با هر کدام از آن‌ها مذاکره خواهد کرد. وی گفت که ضمانت‌های امنیتی اوکراین تعهداتی ملموس و طولانی‌مدت خواهد بود که شامل توانایی اوکراین برای شکست روسیه است.

کارشناس روسی مذکور اعلام کرد، رسانه‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا می‌گویند کاخ سفید از نارضایتی و گله و شکایت زلنسکی ناراضی است و از او می‌خواهد توانایی‌ها و امکانات نیروهای مسلح اوکراین را مشخص کند. مناطقی هستند که نه با ابزارهای نظامی بلکه با ابزارهای دیپلماتیک برای دستیابی به آن، به جنگ ادامه خواهند داد و این شامل شبه جزیره کریمه است.

ایگور گراسیموف، کارشناس امنیتی و تحلیلگر نظامی معتقد است که آنچه مدیر دفتر زلنسکی را وادار کرد تا اظهارات مربوط به مذاکرات کی‌یف و واشنگتن را ایراد کند شکست ضدحمله اوکراین است.

وی گفت: روسیه نیازی به مذاکره با اوکراین از طریق میانجیگری آمریکا ندارد و مذاکرات میان اوکراین و آمریکا درباره ضمانت‌های امنیتی تأثیری بر روند عملیات نظامی روسیه در اوکراین ندارد.

پاییز سختی در انتظار اوکراین است
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ - ۲۱:۳۲

«دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین گفت در حالی که این کشور احتمالاً به سوی مذاکره با روسیه سوق داده می‌شود، به سمت فصل سیاسی بسیار دشواری می‌رود. او قول داد هر کاری برای مقاومت در برابر تلاش‌ها برای وادار کردن اوکراین به یافتن راه‌حل دیپلماتیک در خصوص بحران جاری انجام دهد. 

به گزارش رسانه‌های اوکراینی، وزیر خارجه این کشور گفت: به همه هشدار می‌دهم فصل سیاسی بسیار دشواری خواهد بود. این صداها [درخواست برای گفت‌وگو] بلندتر می‌شود. هر کاری را در چارچوب قوانین بین‌المللی و کیفری انجام خواهیم داد تا اطمینان یابیم این صداها محو می‌شود. 

کی‌یف مکررا هر گونه احتمال گفت‌وگو با روسیه را رد کرده و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین حتی پاییز گذشته قانونی را معرفی کرد که صراحتاً چنین اقدامی را ممنوع می‌کند. در طرف دیگر، مسکو گفته آماده مذاکرات معنادار برای حل‌وفصل بحرانی است که یک سال‌ونیم ادامه داشته است. 

اظهارات کولبا واکنش «سرگئی تسکوف» سناتور روس که کریمه را در مجلس علیای این کشور (شورای فدراسیون) نمایندگی می‌کند، به همراه داشت و برداشت کولبا درباره پاییز پیش‌رورا مورد تمسخر قرار داد و گفت این دیپلمات و رهبری اوکراین به طور کلی در واقع نگران تمام شدن کمک‌های غرب است.

وی به رسانه‌های روس گفت: او (کولبا) معتقد است که پاییز آزمون سختی برای اوکراین به دلیل درخواست‌ها برای مذاکرات خواهد بود زیرا او و نخبگان کی‌یف در گروگان پول راحتی هستند که از غرب می‌رسد.

این سناتور روس افزود: هر چه جنگ بیشتر طول بکشد، آن‌ها پول بیشتری به دست خواهند آورد و بیشتر از آمریکا و انحادیه اروپا مطالبه خواهند کرد. با این حال، مردم اوکراین بیشتر این بودجه را نخواهند دید، زیرا کمک‌ها غارت می‌شود.

شلیک هشدار روسیه به سمت یک کشتی باری
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ - ۲۱:۰۴

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، یک کشتی روسی مسلح به سلاح اتوماتیک امروز (یکشنبه) به سمت یک کشتی باری با پرچم "پالائو" در جنوب غرب دریای سیاه در حالی تیر هشدار شلیک کرد که این کشتی به سمت اوکراین می‌رفت.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد کشتی گشت‌زنی "واسیلی بایکوف" به سمت کشتی باری "سوکرو اوکان" پس از آن با تسلیحات اتوماتیک شلیک کرد که کاپیتان این کشتی باری به درخواست برای توقف به منظور انجام بازرسی‌ها واکنشی نشان نداد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، این کشتی باری به سمت بندر " Izmail" در اوکراین در حرکت بود. داده‌های این کشتی نشان می‌دهد که به سمت شمال و سواحل بلغارستان در حرکت بود.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: کشتی گشت‌زنی روسی برای آنکه این کشتی باری را مجبور به توقف کند اقدام به شلیک تیر هوایی کرده است. پس از آنکه بازرسی‌ها روی عرشه این کشتی باری تمام شد، این کشتی به راه خود به سمت بندر اوکراین ادامه داد.

پیشرفته‌ترین مدل پهپاد شناسایی آلمان در راه اوکراین
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ - ۲۰:۴۰

شرکت آلمانی راین متال قصد دارد پیشرفته‌ترین پهپادهای شناسایی را برای اوکراین ارسال کند.

به گزارش نشریه بیلد آم زونتاگ، نیروهای مسلح اوکراین قرار است تا پایان سال جاری میلادی سامانه‌های پهپادی نسل جدید لونا (لونا ان‌جی) Luna NG را دریافت کنند.

نشریه بیلد آم زونتاگ به نقل از منابعی در شرکت آلمانی راین متال گزارش داد، این "بسته پهپادی" شامل یک پایگاه کنترل زمینی با چندین پهپاد، سکوی پرتاب و کامیون‌های نظامی خواهد بود.

سامانه پهپادی لونا ساخت شرکت راین متال یک سامانه پهپادی جدید است که در تمامی ویژگی‌های مهم از مدل قبلی پیشرفته‌تر است. این سیستم پهپادی می تواند به عنوان یک سیستم شناسایی مورد استفاده قرار گیرد.

لونا NG مخفف نسل جدید، یک سیستم نظامی پیشرفته است که نه تنها قادر به انجام شناسایی، بلکه همچنین حفظ شبکه LTE، رهگیری یا پارازیت ارتباطات دشمن است. حداکثر ارتفاع پرواز این پهپاد ۵۰۰۰ متر (۱۶۴۰۰ فوت) و برد شناسایی چند صد کیلومتر است.

به گفته این پایگاه خبری، نسخه های آینده پهپاد قادر به حمل سلاح خواهند بود، اما واحدهایی که قرار است به اوکراین ارسال شوند فاقد این ویژگی هستند.

پیشروی نیروهای اوکراینی در جبهه جنوبی جنگ

 ژنرال اولکساندر تارنافسکی فرمانده نیروهای اوکراین در جنوب کشور شنبه اعلام کرد: سرزمین‌هایی در مسیر تاوریا آزاد شده است. نیروهای دفاعی در حال فعالیت هستند.

وی به زمان و محل دقیق این پیشروی‌ها اشاره‌ای نکرد. این در حالی است که ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین نیز از «موفقیت جزئی» در روستای روبوتین در منطقه زاپوریژیا خبر داد.

ستاد مشترک ارتش اوکراین همچنین از ادامه عملیات تهاجمی در مسیرهای ملیتوپول و بردیانسک خبر داد.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی بر فراز شبه جزیره کریمه در بامداد روز شنبه خبر داد.

بر اساس این گزارش، ۱۴ پهپاد توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم و ۶ فروند دیگر نیز با سامانه‌های جنگی الکترونیک سرکوب شدند.

از سوی دیگر، آندری کلین سفیر روسیه در انگلیس گفت که اوکراین به دلیل ناکامی در ضدحملات، بر حملات تروریستی علیه اهداف غیرنظامی روسیه متمرکز شده است.

کلین افزود: واضح است که اوکراین در حال حاضر در میدان نبرد با شکست مواجه است و به همین دلیل تا حد زیادی بر بکارگیری تروریست ها متمرکز شده است. آنها هدف قراردادن غیرنظامیان را افزایش داده اند.

سفیر روسیه در انگلیس در عین حال خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح روسیه، بر خلاف ارتش اوکراین، تنها زیرساخت‌های نظامی را هدف قرار می‌دهند، اما نیروهای اوکراینی سیستم‌های دفاع هوایی خود را با وجود منع کنوانسیون لاهه، در شهرها مستقر کرده‌اند.

لهستان چهار هزار نیروی دیگر را عازم مرز بلاروس کرد

وزارت دفاع لهستان در بحبوحه تنش با مینسک اعلام کرد که یک گروه ضربت متشکل از چهار هزار نظامی را به منظور «آموزش و دفاع» به مرز بلاروس گسیل کرده است.

ماریوش بلاشچک وزیر دفاع لهستان روز شنبه در حین بازدید از اردوگاه موقت سربازان کشورش در مرز بلاروس این خبر را اعلام کرد و گفت: تردیدی نیست که مرز لهستان با تهدید مواجه است. ما شاهد فزاینده و تلاش برای عبور دادن غیرقانونی مهاجران از مرز به تشویق رژیم بلاروس و در همکاری با کرملین هستیم تا کشور ما را بی‌ثبات کنند.

وی افزود که اعزام چهار هزار نیروی جدید به مرز با هدف «بازدارندگی» انجام می‌شود و قرار است این نیروها در آموزش سربازان در منطقه مرزی «پودلاسکی» فعالیت کنند.

این در حالی است که سه‌شنبه گذشته پس از درخواست گارد مرزی لهستان، دولت این کشور با اعزام یک هزار نیروی دیگر به مرز بلاروس موافقت کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که حضور گروه شبه‌نظامیان واگنر در بلاروس باعث نگرانی ورشو شده و لهستان، میسنک را متهم کرده که مهاجران را به سمت مرز گسیل داشته و باعث عبور غیرقانونی آنها شده است.

پیشتر ۲ هزار نظامی ارتش لهستان به مرز بلاروس اعزام شدند و اکنون به پنج هزار گارد مرزی این کشور کمک می‌کنند.

ماسی واسیک معاون وزیر کشور لهستان مدعی شد که فشار مهاجران در مرز با بلاروس افزایش یافته است.

وی افزود که نهادهای بلاروس به حصار مرزی آسیب رسانده و به مهاجران اجازه داده‌اند از مرز عبور کنند.

لهستان از سال‌های گذشته برای حفاظت از خاک خود، حصارهای الکتریکی در مرزهای مشترک با بلاروس نصب کرده است.

در هفته‌های اخیر، نظامیان گروه واگنر در نزدیکی مرز دیده شده‌اند که به گفته ماتئوش موراویسکی نخست‌وزیر لهستان هدف این افراد بی‌ثبات کردن اوضاع در جناح شرقی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

نقل مکان یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر و گروهش به کشور بلاروس، این نگرانی را در میان اعضای شرقی ناتو ایجاد کرده است که حضور آنها باعث بی‌ثباتی بیشتر در منطقه شود.

وزارت دفاع روسیه از انهدام یک پهپاد اوکراین در بلگورود خبر داد

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یک پهپاد اوکراین هنگام تجاوز به خاک فدراسیون روسیه بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد.

 وزارت دفاع روسیه افزود، حمله این پهپاد به خاک روسیه خسارت جانی و مالی  نداشته است.

به گزارش این وزارت ، همچنین روز شنبه تلاش اوکراین برای حمله با یک پهپاد به بلگورود بر فراز این منطقه رهگیری و خنثی شد.

شهر بلگورود در منطقه اوبلاست بلگورود روسیه و نزدیک مرز اوکراین واقع شده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی بر فراز شبه جزیره کریمه در بامداد روز شنبه خبر داد.

براساس اعلام این وزارتخانه حمله پهپادی اوکراین، هیچ تلفات جانی و خسارتی به دنبال نداشته است.

بر اساس این گزارش، ۱۴ پهپاد توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم و ۶ فروند دیگر نیز با سامانه‌های جنگ الکترونیک سرکوب شدند.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۸
روسیه، چین، کره شمالی
مرگ بر شما باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
چقدر مزدور منافق آمریکا زیاد شده،بی هویت های سست عنصر
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
اره خیلی زیادیم از غصه دق کن اونای که بهت یاد دادن مارا مزدور امریکا خطاب کنی همشون ارومکی گرین کارت را گرفتن
شکست روسیه در تهاجم وحشیانه به اوکراین آرزوی قلبی همه انسانهای آزاده خواه و با کرامت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ماشین نظامی روسیه با یک جنگ فرسایشی طولانی مدت به زانو در خواهد آمد. اقتصاد روسیه همین الآن هم ورشکسته است.
امیر مولی
| United States of America |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
انسانهای آزاده و باکرامت مثل من و شما باید فقط از جمگهای آمریکا در عراق و افغانستان و لیبی و کشتار کله سیاهان و خاور میانه ای ها حمایت کنند. چه معنی دارد کشوری جز آمریکا سرور جهانیان بخواهد حمله کند؟ آنهم به نژاد چشم آبی و سفید که صد برابر ما کله سیاه ها خونشان رنگین تر است؟ درود بر سرور آمریکا و مرگ بر دشمنانش روسیه و چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
متاسفانه آروزو به گور میشی دوست عزیز
گندی که پوتین به روسیه زده، حتی تزارهای قبل از دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق هم به این کشور نزده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به شما چه،برو به کشور خودت خدمت کن
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
شما هم برو به کارت برس اینجا برای چی پرسه می زنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
آره راست میگی تو باید بری گندشونو درست کنی
امروز اوکراین سمبل استقامت و ایستادگی در برابر نیروهای اهریمنی، جنگ طلب و جهان خوار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
حاجی این جنگ ما نیست .بذار همون چشم ابیا همدیگرو تیکه پاره کنن.به ما چه
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
دنیا بدون اینها بسیار زیباتر و امن تر است.
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.
عاقبت پوتین یا از جنس هیتلر، یعنی خودکشی است یا از جنس صدام، یعنی دستگیری و مجازات است. عافبت تجاوز، کشتار و بمباران کردن زن و بچه و پیر و جوان بی گناه بسیار بسیار سیاه است.
مگر از فردای آغاز ضدحمله اوکراین شکست آن را اعلام نکردید و یکسره پروپاگاندای روسیه مدعی کشتن 10 هزار سرباز و انهدام 500 تانک و 100 هواپیما و 200 پهپاد اوکراین در طی هر روز را بازپخش نکرده اید؟ پس چطور است که مدافعان اوکراین در حال پیشروی هستند و صدها کیلومتر مربع از اراضی اشغالی را از لوث تجاوزگران روسیه پاک کرده اند و روی هم بیش از 50 درصد مساحتی که اشغال شده بود را آزاد کرده اند؟
پاسخ ها
حاج بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
دروغ که کنتور نمی ندازه. اکراینی ها کم کم در حال پس گیری مناطق اشغالی هستند.
آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد. لطفا زود قضاوت نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
کاملا درسته ممکنه روسیه بخواد اول کل اوکراینو بگیره بعد صلح کنه باید دید چقدر طول میکشه و ناتو چقدر میتونه دووم بیاره
به امید خدا پوتین کبیر اروپارو از تروریست های اوکراینی پاک می‌کنه. فراموش نکنیم اوکراین خاک روسیه هست و اصلا اجازه ندارد رئیس جمهور انتخاب کنه چه برسه متحد آمریکا بشه. اوکراین امروز لانه تروریست ها و فواحش است. روس ها اخلاقی عمل کردند و در حال تروریست و فواحش زدایی هستند. بیش از یک‌میلیون فاحشه برای اخلال ازدواج ارسال کردن روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
نه شرقی ونه غربی فقط جمهوری اسلامی،به فکر خودت باش نه نوکر شرق وغرب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
انشاالله- زمستان هم داره میاد روسیه میتونه تا قبل از اون خیلی کارای مفید بکنه
دم پوتین گرم یک تنه حریف کل ناتو شده داره اونارو هم شکست میده هالانمیدونم چطور یک عده میگن روسیه افتاده تو باتلاق نمیدونم کارش تمومه و ازاین حرفا.روسیه خودش خوب میدونه داره چیکار میکنه به خواستش هم رسیده اون فقط میخواد ناتو وغربو تضعیف کنه که داره خوب پیش میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
ناتو نیروهاش حمله کنند داخل روسیه ام جا نمیشند.... مبارزه که دیگه جای خود داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
کل نیروهای ناتو توی یه روستای روسیه جا میشن میشه همه رو با کود خفه کرد

باید دید پوتین چه روشی دوست داره
دوست گرامی بنظرت عاقبت لیدرهای شما چ میشود ک بیست سال عراق رو اشغال کردن و هزاران بمب بر سر کودک زن مرد از پیر و جوان همچنین در افغانستان و جاهای ک مثل کفتار دست دهنشون بخون ملت های ضعیف الوده اند
الانم ک تمام غرب شرق و ناتو ووووو ب اکراین کمک تا ی ملت دیگه رو قربانی زیاده خواهی های خودشون بکنن
اوکراین بدون اف ۱۶ هم ادامه بده کار از پیش میبره ، با اف ۱۶ و آبراهامز و.... که جای خود داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
کاملا درسته حتی با 1000 تا اف 35 هم بزودی دود میشه اوکراین
روسیه یک ببر کاغذی است نابود شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
پس باید ببینیم ناتو رو چی میشه تشبیه کرد که از ببر کاغذی شکست خورد
روسیه دارد مستقیم باامریکا وناتو می جنگند... اگر قرار صلح باشد روسیه باید با امریکا مذاکره کند برای صلح ، چون کشوری مستقل بنام اکراین بنام زلنسکی وجودندارد.
میگه رئیس جمهور لهستان از اینکه گروه واگنر در کنار مرزهایش مستقر شده اند ابراز نگرانی کرده است تقصیر خودته وقتی رجز می خونی و نیروهای ناتو رو در کشورت نیاری و هواپیماهاش رو میاری و نیروی هسته ای میاری انتظار چی داری؟
جالبه که لهستان و اوکراین که هم مرز روسیه هستند باید محتاط باشندريال با کمال بی عقلی و با لحن تند صحبت می کنند اون وقت کشوهایی مثل آلمان و فرانسه که اون سر اروپا هستند این طور صحبت نمی کنند. اگر تسلیحاتی می فرستند بردش رو محدود می کنند اگر پهباد می دهند نوع شناساییش رو می دن نه نوع تهاجمی اش رو که به روسیه بر نخوره.
این رئیس جمهورهای آماتور و بازیگر که سیاست ندارند و بازیچه امریکا هستند، منافع کشورشون رو بر باد می دهند و منافع مریکا رو تامین می کنند. امریکا با مال و جان اینها داره علیه روسیه مبارزه می کنه.
جنگ اکراین و روسیه برنده ای نخواهد داشت.فقط این وسط مردم بیچاره ضربه می خورند.همیشه همین بوده است.
به امید پیروزی مردم مظلوم اکراین بر روس تجاوز گر بلکه انتقام ما هم که قربانی تجاوز روسیه به ایران و جدایی بخشهای ارزشمند بدست روس‌ها بودیم باشد دشمن درجه یک ایران روس است
پوتین کجایی روبل شد 101 به زودی فروپاشی شروع میشه ارش رول تقریبا داره نه نصف قبل از زمان جنگ می رشه.


بوی ارحمان از روسیه داره بلند میشه
پاییز سخت منا یاد زمستان سخت وزیر نفت اقای اوجی می اندازه، ببین خودتون سوژه درست میکنید، بعد نگید خارجی های بی ادب و بی تربیت مسخره میکنن مارا!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی