بازدید 10485
شوک ارزی به بازار گوشت؟!

آیا دلار ۲۸۵۰۰ تومانی برای واردات گوشت قرمز حذف شد؟

به گفته یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، این تغییر گروه کالایی که در مکاتبات وزارت صمت صورت گرفته، مربوط به گوشت منجمدی است که در حوزه صنعت و غیر از مصارف خانوار مصرف می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ 13 August 2023

آیا دلار ۲۸۵۰۰ تومانی برای واردات گوشت قرمز حذف شد؟

محمد امیر زاده کمند؛ به گزارش تابناک اقتصادی؛ وزارت صمت در نامه‌ای اعلام کرد که انواع گوشت تازه یا سرد کرده به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم) منتقل شد.

در این نامه آمده است: واردات انواع گوشت قرمز با کد‌های تعرفه (مندرج در تصویر زیر) از گروه کالایی ٢١ (ارز از محل تالار اول) خارج و به گروه کالایی ٢٢ (ارز از محل تالار دوم) تغییر کرد.

گفتنی است، تالار اول نیما شامل کالا‌های اساسی، دارو و مواد غذایی و ... هستند که بر اساس نرخ ۲۸،۵۰۰ تومان ارز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. در تالار دوم کالا‌های غیر اساسی و در واقع مورد نیاز تولید کنندگان صنایع و ... است که تأمین ارز آن‌ها بر اساس فروش حاصل از صادرات است.

آیا دلار ۲۸۵۰۰ تومانی برای واردات گوشت قرمز حذف شد؟

اما ساعتی بعد، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اخباری که در فضای مجازی پیرامون حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی گوشت قرمز منتشر شد، این خبر را تکذیب کرد و گفت: هیچ گونه تغییر گروه کالایی برای گوشت قرمز گوسفندی و گوساله وارداتی اتفاق نیفتاده است.

پیمان‌پاک افزود: به‌ عکس، دولت منابع بسیار خوبی از ارز ۲۸۵۰۰ تومانی برای واردات گسترده گوشت، جهت تنظیم بازار اختصاص داده و هفتگی برنامۀ واردات گوشت گرم گوسفندی و گوشت گرم گوساله برای تنظیم بازار در حال انجام است.

وی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم افزود: ظرفیت مبادی واردات گسترش پیدا کرده است، همچنین محموله‌هایی که به کشور می‌رسند، بانک مرکزی تخصیص‌هایش را بموقع و منظم انجام می‌دهد، هم منظم شده و هم افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین، هیچ نگرانی برای واردات گوشت گوساله و گوسفندی وجود ندارد و پشتیبانی امور دام با همکاری میادین میوه و تره‌بار و قطعه‌بند‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این گوشت‌ها را در سطح گسترده توزیع می‌کند که در هفته‌های آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

اما دلار ۲۸۵۰۰ تومانی برای واردات کدام گوشت حذف شد؟

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: این تغییر گروه کالایی که در مکاتبات وزارت صمت صورت گرفته، مربوط به گوشت منجمدی است که در حوزه صنعت و غیر از مصارف خانوار مصرف می‌شود. این گروه کالایی از طی چند ماه گذشته، ارزی به آن‌ها تخصیص داده نشده، چون در تنظیم بازار نقش مستقیمی نداشت، اما کمبود گوشت منجمد گوساله و صنعتی باعث شده بود که رستوران‌ها و صنایع به این سمت حرکت کنند که از گوشت گرم استفاده کنند.

پیمان‌پاک گفت: با برنامه‌ریزی‌ که با بانک مرکزی صورت گرفت، این گروه کالا‌هایی به تالار دوم و ارز مبادله‌ای منتقل و طی یک ماه گذشته ارز خوبی هم به این گروه تخصیص داده شد، که تقریبی ۸ هزار تن گوشت منجمد به‌سمت ایران آمد و بخش قابل‌توجهی از آن‌ها ترخیص شد و در اختیار اصناف مصرف‌کننده قرار گرفت و همین باعث شد، گوشت منجمد گوساله از کیلویی ۳۵۰ هزار تومان طی یک ماه گذشته به ۲۹۰ هزار تومان هم‌اکنون کاهش پیدا کند.

 

پیش بینی کاهش قیمت گوشت منجمد به ۲۵۰ هزار تومان


وی اضافه کرد: دلیل این موضوع هم این است که ارز از محل تالار دوم تخصیص داده شد و عرضه بسیار گسترش پیدا کرد و همین عرضه باعث کاهش قیمت گوشت منجمد شد. لازم به ذکر است، با توجه به برنامه‌ریزی‌ بانک مرکزی با وزارت جهاد کشاورزی، ارز خوبی برای گوشت منجمد تأمین خواهد شد و حجم ورود آن به کشور افزایش پیدا خواهد کرد و پیش‌بینی وزارت جهاد و اتحادیه واردکنندگان گوشت هم این است که قیمت گوشت منجمد در هفته‌های آتی کاهش پیدا کند و به کیلویی ۲۵۰ هزار تومان برسد.

قائم‌مقام وزیر کشاورزی با اشاره به ادامۀ روند تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی برای واردات گوشت تنظیم‌بازاری گفت: بنابراین هیچ گونه تغییر گروه کالایی ارزی در واردات گوشت تنظیم‌بازاری نخواهیم داشت و کل ارز مربوط به گوشت گوسفند و گوسالۀ وارداتی با همان ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تأمین می‌شود و واردات تا زمانی که قیمت‌ها به قیمت متعادلی برسد، افزایش خواهد داشت و وزارت جهاد برای نیمۀ دوم سال برنامۀ تولید قراردادی را فعال خواهد کرد تا بتواند همان کاری را که در خصوص قیمت مرغ انجام داد، در خصوص قیمت گوشت انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۸
این کار در راستای متناسب سازی قیمت گوشت هست و ان را به گرانی تعبیر نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
متناسب با جیب مردم امارات متحده عربی؟!
پایین ترین سرانه مصرف گوشت در منطقه مال ایرانه
از ملت مظلوم فلسطین و لبنان هم کمتر گوشت میخوریم
حاج بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
از حاج بهروز به بهروز: کمتر حرف بزن تا بیشتر قابل تحمل باشی
ناشناس
| France |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
در نامه امده انواع گوشت نه گوشت منجمد یا گوشت صنعت
توی نامه نوشته موضوع تغییر اولویت ارزی گوشت تازه یا سرد کرده

یعنی گوشت تازه همان گوشت منجمد است یا منجمد همان سرد کرده
اگر فقط گوشت منجمد هست نوشتن گوشت تازه به چه معنی اشت
در ایران هرچه را آقایان تکذیب کردن یعنی صحت دارد
همین ماه پیش کل دولت روحانی قسم جلاله میخوردن که برنامه ای برای گران کردن نان نداریم
الان نان 40 درصد گران شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
مثل اینکه خوابی ؟
الان دولت رئیسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
علامت سوال یادت رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
دوسال گذشته سید محرومان به این بزرگی با دیپلماسی عزتمندانه رو نمیبینی
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اشتباهی به جای رئیسی گفتم روحانی!
از بس اینا هرچی شد انداختن گردن روحانی
ببخشید :)))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اشتباهی تایپی بوده همون رئیسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
خواب اصحاب كهف بودي؟ دولت روحاني!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
در کدام عالم سیر میکنی که فکر میکنی دولت روحانی روی کاره؟
ابر قدرت منطقه سالها است که در بند قیمت گوشت و مرغ است.‌....خنده دار نیست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
گريه دار است
بانک دی رابگو که 19000 هزار کسری با دلار 4200 دارد که میشود 4.5 میلیارد دلار با پول امروز 225000 میلیاردتومان و با ضریب تکاثر 7 میشود 1575000 میلیارد دلار ،اینها باعث تورم و گرانی و بدبختی هستند چرا آدرس غلطی میدهید
سیستم دو نرخی یعنی باز گذاشتن دست دست اندکاران دولتی و غیر دولتی واردات گوشت برای فساد . گوشت با دلار 28500 وارد می شود واقایان همه را با نرخ ازاد می فروشند. مگر مصرف صنعتی سر سفره مردم نمی اید..
بهترین کار است نمیشود تا ابد دلارها را به‌خاطر شکم مردم به باد داد هزار کار مهم تر در مملکت است کسی تاحالا از گوشت نخوردن نمرده است انقلابی گری و انقلابی بودن یعنی تحمل سختی ها نه راحت طلبی و رفاه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
انشالله که سختی که برای مردم میخواهی نصیب خودت و خانواده شود تا قشنگ انقلابی‌گری را حس کنی
جالب است در بازار افزایش قیمت می بینیم. ببخشید من ظاهرا من وارد شبکه کشور فارسی زبان دیگر شده ام که اسامی مدیرانش شبیه کشور ما است. هم زبانان ببخشید که بدون مجوز سر از کشور آبادتان درآوردم. خوش به حالتان. هر روز چیزهایتان ارزان می شود. ولی در کشور ما نمیدانم چگونه است که همیشه در حال گران شدن اجناس هستیم.
هفته قبل گوشت گرم گاو را در شهر بابل کیلویی ۴۰۰ هزار تومان خریدم ، امروز ۲۲مرداد گوشت شده کیلویی ۴۸۰ هزار تومان . دولت بدجوری داره در خصوص مواد غذایی مردم ایران ظالمانه رفتار میکنه
و پشت بند آن یک حادثه تروریستی! همین دیروز گفتید منابع آزاد شد که
جواب گرانی نان ومرغ بسیار ساده دولت قبلی!!!!!!!!!!!!
ریسی متشکرم . در زمان روحانی 7 میلیون حقوق داشتم باگوشت 120 هزار تومانی یعنی در روز میتونستم حدود 2.5 کیلو گوشت بخرم . ولی الان حقوقم شده 9 میلیون و گوشت شده 500 هزار تومان درواقع در روی میتونم نیم کیلو گوشت بخرم . یعنی سفره من یک پنجم شده . این دیگه دلار و کالای خارجی نیست این گوشته که با سیاست های غلت دامدار سال گذشته همه دانهای خودرا به علت عدم تامین علوفه قاچاقی به کشورهای همسایه فروخت . وحالا خانواده ایرانی در خسرت آبگوشت بسر میبره . آقای ریسی این دادگاه یا قوه قضاییه نیست . این اداره یک کشور 87 میلیونی هست که از اداره آن عاجزید
گوشت قرمز چی هست؟
به نظر می رسد یا آمارها ساختگیست یا اینکه گوشت وارداتی از طرف دیگر صادرات می شود و به نام مردم و به کام گروهی خاص است چون نه تنها قیمت گوشت کاهشی پیدا نکرده بلکه بسیار افزایش یافته است فروشگاه رفاه گوشت تنظیم بازاری پاک نشده و با استخوان را کیلویی 530 هزار تومان عرضه می کند که خریداری برای ان نیست
در سراشیبی سقوط قرار گرفتیم با سرعتی بالا،،،،،،،
متاسفانه بانک مرکزی در یک اقدام نگران کننده موجب افزایش قیمت داروهای بیماران سرطانی شده و علت آن را فقط و فقط تغییر یک کد می داند ولی در داروخانه هلال احمر این تغییر کد موجب افزایش 2 برابری قیمت داروهای بیماران سرطانی شده است که هیچ مرجعی هم پاسخگو نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی