بازدید 4925
۳

۲۲ شهر استان تهران در حریم پایتخت قرار دارند

معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه۲۲ شهر و شهرستان استان تهران در حریم پایتخت وجود دارد گفت: استانداری تهران با برگزاری جلسات و پیگیری موضوع درصدد رفع و رجوع این مشکل است.
کد خبر: ۱۱۸۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶ 12 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، میر محمدغراوی ظهر شنبه در نشست صمیمی علیرضا فخاری، استاندار تهران با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یک سری تداخلاتی در حریم شهر تهران با حریم و محدوده‌های شهرهای همجوار وجود دارد اظهار داشت: متأسفانه این مشکلات تاکنون رفع و رجوع نشده و این اختلافات سبب شده بر اساس قانون و اختلافی که هر شهرداری در حوزه حریم خود دارد، ایفای وظیفه کند.

غراوی با بیان اینکه در برخی موارد شهرداری‌های مناطق تهران آن مناطق را حریم شهر تهران قلمداد می‌کنند و در برخی نقاط هم به واسطه اینکه شهر جدید شکل گرفته مثل بهارستان، چهاردانگه و قیامدشت هر کدام دارای محدوده و حریم خاص خودشان هستند گفت: به استناد ماده ۵۵ قانون، شهرداری‌ها در محدوده و حریم خودشان مکلف به صدور پروانه ساختمانی و مقررات و قوانین خودشان می‌باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بیان داشت: چون این اختلافات رفع نشده و از زمان تصویب طرح جامع شهر تهران در سال ۱۳۸۶ و ابلاغ آن متأسفانه ۲۲ شهر و شهرستان در حریم شهر تهران واقع شده و این حریم به دلیل اینکه با قانون تعاریف محدوده حریم‌ها و با قانون تقسیمات کشوری مغایرت دارد، مشکل رفع مغایرت قانونی حریم شهر تهران به عنوان حریم پایتخت با شهرهای همجوار رفع نشده است.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه اخیراً با دستور استاندار محترم تهران و معاونت عمرانی وزیر کشور جلساتی را با شهرداری‌های مناطق و شهرداری تهران برای رفع این مشکلات به وجود آمده داشته ایم افزود: امیدوار هستیم که به زودی موضوع تعیین تکلیف شود تا همه مراجع صدور پروانه به وظایف قانونی خود به درستی عمل کنند و در نتیجه اختلافات کمتر شود.

وی عنوان داشت: تاکید ما این است که تا پایان سال جلسات ادامه پیدا کنند تا بتوانیم به یک نتیجه معقول برسیم که دستگاه‌ها به خصوص شهرداری تهران و شهرداری‌هایی که مرز مشترک با شهرداری تهران دارند بتوانند وظایفشان را به درستی انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
خیلی خوبه همه کوهها به پول تبدیل بشه و یعدش که زلزله اومد باز هم نمیفهمن که کوهها نباید بشه تمام کوهها و آتشفشانهای زمین بعد از برخورد ستاره دنباله دار در وسط دریای قدیم و منتهاالیه شمال شرقی که الان ایران شکل داده و کوهها همان امواج دریا بعد از برخورد بودن و مسیر باد در همان مسیر آبها بوده که امروز سرعت باد با نابودی کوهها در قلب ایران زمین شازند محل برخورد دنباله دار بوده و باعث نابودی سیاره خواهد شد
دور تهران بايد دوباره ديوار و دوازده دروازه كشيده شود
سر هر دروازه هم گيت ورود بگذاريد
باور كنيد كل مشكلات عمراني تهران حل ميشود
مشكل دود و شلوغي هم
نتیجه معقول؟ تهران ویران شد و روستاهای اطراف تهران با هجوم مهاجر از کل کشور شهر شدند. بزرگترین خدمتی که می توانید بکنید این است که کاری نکنید. ترافیک آلودگی هوا قیمت سرسام آور واحد مسکونی تعداد زیاد واحدهای تجاری کمبود حمل و نقل عمومی و ... بزرگترین دستاورد شما است.
حالا نوبت این است که پایتخت را عوض کنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی