بازدید 3725
۵

توصیه‌ها برای پیشگیری از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به زائران اربعین توصیه کرد، برای جلوگیری از گرمازدگی نوشیدن آب را جدی بگیرند.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ 12 August 2023

به گزارش تابناک، دکتر ابراهیم شکیبا با بیان اینکه گرمازدگی شدیدترین شکل بیماری‌های ناشی از افزایش دما است، اظهار کرد: در صورت ابتلا به گرمازدگی، زندگی و سلامت فرد مبتلا به شدت به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه امسال مراسم عظیم پیاده روی اربعین حسینی(ع) در روزهای تابستان برگزار می‌شود و گرمسیر بودن مسیر راهپیمایی زوار شرایط را برای گرمازدگی آنها فراهم می‌کند، توجه به برخی نکات برای حفظ سلامت و جلوگیری از گرمازدگی زائران را ضروری دانست.

وی ادامه داد: توصیه می شود زائران برای جلوگیری از گرمازدگی نوشیدن آب را جدی بگیرند و در مسیر  پیاده روی حتما از آب آشامیدنی به مقدار لازم استفاده کنند.

شکیبا توصیه کرد، زائران تا حد امکان نوشیدنی‌های گازدار و کافئین‌دار مصرف نکنند، چرا که بدن را کم آب و خشک می‌کند و به جای آن از شربت‌های سنتی همچون سکنجبین، خاکشیر و تخم شربتی استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مصرف یخ و آب بسیار خنک نیز دمای بدن را بالا برده و موجب ایجاد عطش می‌شود، عنوان کرد: به همین دلیل توصیه می‌شود زوار مصرف آب سرد را به حداقل برسانند.

شکیبا با بیان اینکه زوار باید غذاهایی استفاده کنند که بدن آب کم‌تری از دست می‌دهد، گفت: به جای استفاده از شیرینی، غذاهای شور، کنسروها، غذاهای سرخ کرده و ادویه‌ها که باعث تشدید تشنگی می‌شود، مصرف میوه‌ها به ویژه هندوانه و طالبی توصیه می شود. همچنین پیشنهاد می شود زوار از غذاهایی با طبع گرم کم‌تر استفاده کرده و در مسیر، بی‌رویه غذا نخورند.

وی همچنین توصیه کرد، زوار تا حد ممکن از لباس‌های گشاد، نخی و خنک استفاده کرده و از همراه داشتن بار اضافه بپرهیزند.

وی استفاده از چفیه، کلاه و عینک در طول مسیر حرکت را نیز توصیه کرد و گفت: بهتر است زوار هر از گاهی چفیه خود را با آب مرطوب کنند.

 شکیبا ادامه داد: بهتر است زوار برای جلوگیری از گرمازدگی در طول روز در موکب‌ها استراحت کرده و عصر یا شب‌ها به پیاده‌روی پرداخته و به مسیر خود ادامه دهند.

وی خاطر نشان کرد:  زوار باید در صورت بروز خستگی یا کوفتگی، حرکت در مسیر زیارت را برای ساعاتی متوقف کرده و پس از بهبودی نسبی به ادامه مسیر بپردازند.

 شکیبا در پایان توصیه کرد، زوار تا قبل از رفتن به زیارت اربعین و به منظور آمادگی برای تشرف به راهپیمایی اربعین، صبح‌ها آب ولرم، آبلیمو و عسل بنوشند و تعدادی لیموترش تازه به همراه داشته باشند تا در صورت عطش یا گرمازدگی از آن استفاده کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
جاده پلیس ندارد زوار در جاده حرکت می کنند خیلی خطرناک است پیگیری کنید
راه بهتر ، پول خرج کردن و استفاده از وسیله ای بنام هواپیما ست
نه اقا جان!
راهپیمایان اربعین در مسیری حرکت می کنند که ماشین حرکت نمی کند فقط در بعضی قسمت ها تعدادی از ماشین ها که از ترافیک وسط جاده خسته می شوند وارد مسیر راهپیمایان می شوند که از مسئولین خواستاریم با انتظامات عراقی هماهنگ شود تا ازین کار انها جلوگیری شود.
الحمد لله مسیر امن است و مردم با عشق در آن حرکت می کنند
خدا از همه قبول فرماید انشاءالله
پلیس نیاز نیست
درود بر شما
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی