بازدید 2214

فعالیت‌های هسته‌ای بدون وقفه در جریان است

یک منبع آگاه در پی انتشار گزارشی در خصوص روند غنی سازی گفت: فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بدون وقفه و براساس برنامه‌های قبلی سازمان انرژی اتمی و منطبق بر قانون اقدام راهبردی در همه حوزه‌ها در جریان است.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 12 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها در ارتباط با روند غنی سازی در ایران، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران بدون وقفه و براساس برنامه‌های قبلی سازمان انرژی اتمی در همه حوزه‌ها در جریان است، تصریح کرد: قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی نیز به صورت دقیق در حال اجراست.

به گزارش فارس، روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه (۲۰ مرداد ماه) در گزارشی مدعی شد که میزان ذخایر اورانیوم ۶۰ درصد کاهش یافته و اعلام کرد که ایران سرعت انباشت اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصد را به میزان قابل توجهی کاهش داده و مقداری از ذخایر خود را رقیق کرده است.

در همین خصوص نیز «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه ادعای وال‌ استریت‌ ژورنال در این باره را تأیید نکرد و گفت که نمی‌تواند این گزارش را تایید کند. وی در عین حال یادآور شد: «هر اقدامی که ایران ممکن است برای کاهش سرعت غنی سازی بردارد، قطعاً مورد استقبال قرار خواهد گرفت».

به گزارش فارس، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در سال ۱۳۹۹ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

پیش از این نیز مسؤولان سازمان انرژی اتمی بارها و بارها تأکید کردند که این سازمان فعالیت‌های خود را براساس قانون اقدام راهبردی و در چارچوب‌ پادمان و ان‌.پی‌.تی انجام می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست