بازدید 17730

نوع بررسی لایحه عفاف و حجاب از متن آن مهم‌تر است!

چند ماه پیش، لایحه حمایت از عفاف و حجاب از سوی قوه قضائیه تهیه و در قالب ۹ ماده به دولت ارائه شد. در دولت با بحث و بررسی پیرامون این لایحه، تبصره‌ها و موادی به آن افزوده شد و دولت این لایحه را با حدود ۱۴ ماده مجلس ارائه کرد. در مجلس هم این لایحه به ۷۰ ماده افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۸۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 11 August 2023

نوع بررسی لایحه عفاف و حجاب از متن آن مهم تر است!

 

تابناک/حسین بشیری _ چند ماه پیش، لایحه حمایت از عفاف و حجاب از سوی قوه قضائیه تهیه و در قالب ۹ ماده به دولت ارائه شد. در دولت با بحث و بررسی پیرامون این لایحه، تبصره‌ها و موادی به آن افزوده شد و دولت این لایحه را با حدود ۱۴ ماده مجلس ارائه کرد. در مجلس هم این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ارجاع شد و این لایحه با حضور کارشناسان این حوزه به خصوص کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نام آن به «لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» تغییر کرد و تعداد مواد این لایحه هم به ۷۰ ماده افزایش یافت.

گفته می شود از زمانی که لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سامانه مجلس بارگذاری شده، نمایندگان نزدیک به ۱۵۰۰ پیشنهاد را ثبت کرده اند تا هنگام بررسی این لایحه مورد توجه قرار گیرد. برخی نمایندگان بر این باورند که بررسی این تعداد پیشنهاد موجب خواهد شد تا بررسی این لایحه، مدتها وقت مجلس را مصروف خود کند؛ بنابراین، باید دنبال راهکارهای دیگری از جمله استفاده از ظرفیت اصل ۸۵ قانون اساسی بود.

کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در این باره می گوید: چون تعداد پیشنهادهای این لایحه زیاد است، جمعی از نمایندگان پیشنهاد دادند که برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر پیشنهادها و مفاد لایحه، بر اساس اصل ۸۵ بررسی شود. البته این تقاضا باید در صحن مجلس تصویب شود و در صورتی که نمایندگان به این تقاضا رأی مثبت دهند، این لایحه برای بررسی به کمیسیون قضائی و حقوقی ارجاع می‌شود و کمیسیون فرعی نیز کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد بود و این لایحه با تشکیل کمیسیونی مشترک بررسی می‌شود.

لایحه ای هفتاد ماده ای پر از تشویق و تکلیف و جریمه!

با نگاهی به مواد این لایحه مشخص می شود، تکالیف و قواعد بسیاری مورد توجه قرار گرفته است؛ مثلا وزارت صنعت، معدن، تجارت باید تمهیدات لازم برای ارزان سازی پوشاک اسلامی - ایرانی و چادر در نظر بگیرد. وزارت اقتصاد مکلف شده هزینه‌های تولید و عرضه محصولات فرهنگی را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب کند و کاهش مالیات برای مراکز تجاری، تولیدی و خدماتی مروج پوشش و حجاب و اولویت دهی به بخش‌های فعال در تبلیغ حجاب برای دریافت تسهیلات بانکی را در دستورکار قرار دهد.


همچنین خزانه داری کل کشور باید ۵۰ درصد درآمد حاصل از این قانون را جهت ساماندهی مد و لباس صرف کند. سازمان صداوسیما هم مکلف به تشویق هنرمندان به تولید آثار فاخر حجاب، پخش رایگان محتوای تهیه شده در حمایت از حجاب و روشنگری درباره جریان‌های هرزه‌نگاری شده است.

وزارت آموزش و پرورش باید سبک زندگی اسلامی و فرهنگ حجاب را در همه مقاطع تحصیلی ترویج کند و وزارت علوم هم مکلف به اولویت‌بخشی به طرح‌هایی برای پژوهش در حوزه عفاف و حجاب و در نظر گرفتن امتیاز ویژه برای آنان و اختصاص بخشی از دروس عمومی به اصول فرهنگ عفاف و حجاب شده است. وزارت ارتباطات باید توسعه فضای ایمن برای خانواده‌ها و کودکان و افراد در فضای مجازی بر اساس معیار عفاف و حجاب را در دستورکار خود قرار دهد و وزارت کشور هم باید در فرآیند صدور مجوز برای تشکل‌هایی با موضوع عفاف و حجاب و حمایت از آن‌ها تسریع کند و راهکار‌هایی برای ارتقای فرهنگ عفاف و رعایت حجاب متناسب با آداب و رسوم هر منطقه از کشور ارائه دهد.

همچنین وزارت ارشاد باید اعطای یارانه و حمایت مادی و معنوی از محصولات و تولیدات فرهنگی را مشروط به حمایت از حجاب کند و وزارت بهداشت هم مکلف به مناسب‌سازی محیط‌های درمانی برای حضور بانوان و اصلاح دستورالعمل‌های رعایت حجاب در دانشگاه‌ها و مراکز درمانی شده است. سازمان تبلیغات اسلامی باید از تولید فیلم و کتاب در زمینه حجاب حمایت و برای استفاده از ظرفیت مساجد، هیأت‌ها و تشکل‌های مذهبی و هیأت‌های اندیشه‌ورزی نخبگان حوزوی و دانشگاهی در امر سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و فرهنگ عفاف و حجاب برنامه‌ریزی کند. علاوه بر این، وزارت امور خارجه موظف شده با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مقدمات انعقاد پیمان‌ها و تأسیس و تقویت جنبش‌های جهانی برای حفظ و دفاع از کیان خانواده در برابر جریان انحرافات جنسی و اخلاقی در میان کشور‌های جهان را فراهم کند.

اما در این بخش، تکالیف دستگاه ها ضمانت اجراهای مشخص و از همه مهمتر بازدارنده ای در نظر گرفته نشده است که اگر این دستگاه ها به این تکالیف و مشوق ها عمل نکرده اند، چه برخوردی با آنان خواهد شد؛ اما در جای دیگری ضمات اجراهای شدیدتری در نظر گرفته شده است 

مثلا در ماده ۶۱ آمده است: «اشخاص حقوقی و حقیقی متولی ارائه خدمات به مردم از قبیل بانک‌های غیردولتی یا شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر یا فروشگاه‌ها و صاحبان حِرف و مشاغل و مسئولان محوطه شهرک‌ها یا مجتمع‌ها موظف‌اند تصاویر دوربین‌های خود را برای شناسایی افراد ناقض این قانون در اختیار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) قرار دهند. در صورت امتناع از اجرای این حکم، درباره کارکنان دستگاه‌های اجرائی مسئول مربوطه به شش ماه تا پنج سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی و صاحبان مشاغل و حِرف و کسب‌و‌کار‌ها به جزای نقدی معادل دو تا شش ماه سود ناشی از درآمد شغل و سایر افراد به جزای نقدی درجه چهار محکوم می‌شوند. اشخاص مذکور موظف‌اند حداقل ۲۰ روز تصاویر دوربین‌های خود را نگهداری کنند.» 

وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رعایت ملاحظات حفاظتی و امنیتی موظف به اجرای مفاد این ماده هستند. در این ماده تأکید شده است، به منظور گسترش پوشش سامانه‌های الکترونیکی و رسیدن به هویت قطعی مرتکبان و احصای شناسه ملی آنان، همه دستگاه‌های موضوع این ماده موظف‌اند شرایط اتصال برخط فرماندهی انتظامی را به همه بانک‌های اطلاعاتی از قبیل سامانه ثبت احوال کشور، بانک شاهکار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک رمزینه یا QRcod واحد‌های صنفی وزارت صمت، بانک مستخدمان رسمی و غیررسمی کشوری، بانک دانش‌آموزان و دانشجویان و حساب‌های مالی و سامانه‌های بانک مرکزی و اطلاعات کارکنان مؤسسات غیردولتی از طریق سامانه‌های سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر را فراهم کنند.

اما در موادی دیگر به موضوع جرایم و مجازات‌ پرداخته شده است؛ از جمله اینکه در ماده ۳۸ تاکید می‌شود، هر شخص با همکاری دولت ها، شبکه‌ها، رسانه‌ها، گروه‌ها یا سازمان‌های خارجی یا معاند و یا سازمان‌یافته مرتکب ترویج برهنگی، بی عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی گردد، به حبس و جزای نقدی درجه چهار (جزای نقدی بیش از ۱۸۰ میلیون ریال تا ۳۶۰ میلیون ریال) محکوم می‌شود، مگر جرم او مشمول ماده (۲۸۶) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱/ ۲/ ۱۳۹۲ گردد. در صورت شمول مقررات تخفیف، مجازات تعزیری فوق صرفاً یک درجه قابل تخفیف است.

در ماده ۳۹ تاکید می‌شود، هر شخص در فضای مجازی یا غیر مجازی به اصل حجاب توهین کند یا برهنگی، بی عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی را ترویج کند یا هر رفتاری انجام دهد که نوعاً ترویج آن‌ها محسوب شود، مرتکب در مرتبه اول به جزای نقدی درجه چهار و به تشخیص مقام قضائی ممنوعیت از خروج از کشور و ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال و حذف محتوا‌های سابقِ ناقض قانون محکوم می‌شود و در صورت تکرار، جزای نقدی یک درجه تشدید و سایر مجازات‌های مرتبه اول نیز اعمال می‌شود.

ماده ۴۱ این لایحه کسب‌وکار‌های مجازی و غیرمجازی را خطاب قرار داده و می‌گوید: «صاحبان حِرف، مشاغل و کسب‌وکار‌های مجازی و غیرمجازی، در صورتی ‌که در محل کسب یا حرفه یا شغل، به هر ترتیب برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی را ترویج کنند، بار نخست به جزای نقدی درجه سه یا پرداخت سه ماه سود ناشی از درآمد آن شغل (هر یک بیشتر باشد) و به تشخیص قاضی ممنوعیت از خروج از کشور شش ماه تا دو سال و ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال و حذف محتوا‌های سابقِ ناقض قانون و در مراتب بعدی به جزای نقدی درجه دو یا پرداخت شش ماه سود ناشی از درآمد آن شغل (هر یک بیشتر باشد) و ممنوعیت از خروج از کشور دو تا پنج سال و ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال و حذف محتوا‌های سابقِ ناقض قانون محکوم می‌شود.» 

در ماده ۴۳ گفته می‌شود، هرگاه شخصی که دارای شهرت یا تأثیرگذاری اجتماعی است، در فضای مجازی یا غیرمجازی مرتکب جرایم موضوع این قانون شود، علاوه بر محکومیت به مجازات مقرر درخصوص جرم ارتکابی، به جزای نقدی درجه دو (جزای نقدی بیشتر از ۵۵۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال) یا ۱۰درصد از کل دارایی (به جز مستثنیات دِین) هر یک که بیشتر باشد و محرومیت از فعالیت‌های شغلی یا حرفه‌ای به مدت شش ماه تا پنج سال و به تشخیص قاضی به ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال و ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال و حذف محتوا‌های سابقِ ناقض قانون و لغو کلیه امتیازات، تخفیفات و معافیت‌های اعطایی و در مراتب بعدی جزای نقدی درجه یک (جریمه نقدی بیش از یک میلیارد ریال) یا ۱۰درصد از کل دارایی (به جز مستثنیات دِین) هر کدام که بیشتر باشد و محرومیت از فعالیت‌های شغلی یا حرفه‌ای به مدت پنج تا پانزده سال و ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال و ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال و حذف محتوا‌های سابقِ ناقض قانون و لغو کلیه امتیازات، تخفیفات و معافیت‌های اعطایی محکوم می‌شود.

ماده ۴۵ واردات، تولید یا توزیع یا فروش البسه ممنوعه که توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس تعیین می‌شود، ممنوع دانسته و می‌گوید مرتکب در مرتبه اول به حداکثر جزای نقدی درجه چهار (جزای نقدی بیش از ۱۸۰ میلیون ریال تا ۳۶۰ میلیون ریال) یا دو برابر ارزش عرفی مال هر کدام که بیشتر باشد و در مراتب بعدی به حداکثر جزای نقدی درجه سه یا چهار برابر ارزش عرفی مال هر کدام که بیشتر باشد، محکوم می‌شود.

در ماده ۵۱ تاکید می‌شود، هر زنی در انظار یا اماکن عمومی یا معابر کشف حجاب کند، به نحوی که چادر یا مقنعه یا روسری یا شال بر سر نداشته باشد، بار نخست معادل جزای نقدی درجه شش (جزای نقدی بیش از ۲۰ تا ۸۰ میلیون ریال) و در مراتب بعدی به جزای نقدی درجه پنج (جریمه نقدی بیش از ۸۰ میلیون ریال تا ۱۸۰ میلیون ریال) محکوم می‌شود. در صورت تکرار بیش از چهار بار، مرتکب به مجازات تکرار جرم موضوع ماده (۳۹) این قانون محکوم می‌گردد.

ماده ۵۴ خاطر نشان می‌کند، هرکس در حال رانندگی با وسایل نقلیه موتوری مرتکب بی عفتی، کشف حجاب، بی‌حجابی یا بدپوششی شود یا فردی سوار کرده که مرتکب جرایم مذکور شود، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی پنج میلیون ریال جریمه می‌شود. همچنین صدور برگ جریمه برای وسیله نقلیه مذکور نافی اعمال مجازات‌ مقرر برای مرتکب نیست. حکم این ماده در خصوص تاکسی‌ها و مسافربر‌های اینترنتی نیز جاری می‌شود. در خصوص موتورسیکلت در صورت ارتکاب در مرتبه دوم، وسیله نقلیه سه ماه توقیف می‌گردد. ثبت اولین تخلف موجب عدم ثبت تخلفات بعدی از لحاظ زمانی نبوده و جریمه‌ها جمع می‌شود؛ و در تبصره آن گفته می‌شود درصورتی که راکب یا سرنشین موتورسیکلت برهنه یا نیمه برهنه باشد، وسیله نقلیه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی بلافاصله، سه ماه توقیف و به مبلغ دویست میلیون ریال جریمه و حکم ماده (۵۰) این قانون درخصوص راکب یا سرنشین برهنه یا نیمه برهنه اعمال می‌شود.

مساله این است؛ اصل هشتاد و پنجی شدن یا نشدن؟!

موافقان بررسی این لایحه در قالب اصل هشتاد و پنج قانون اساسی بر این باور هستند که این لایحه به خاطر این باید در کمیسیون‌های داخلی بررسی شود که دقت بیشتری بر آن صورت بگیرد و نیز آزمایشی‌بودن آن هم برای بررسی اثربخشی قانونی است که تصویب می‌شود تا جامعه با قانونی ناکارآمد و بدون ضمانت اجرا مواجه نشود. همچنین بررسی ۱۵۰۰ پیشنهاد نمایندگان برای این لایحه بسیار زمانبر بوده و وقت زیادی را مصروف خود می‌نماید؛ اما از طرف دیگر مخالفان هم بر این باورند که بررسی این لایحه در کمیسیون‌ها موجب مخفیانه شدن روند بررسی و تصویب آن خواهد شد و دیگر شفافیتی نسبت به آن وجود نداشته و همین موجب می‌شود تا گمانه‌هایی که درباره حکومت نگاه غیر اجتماعی و غیر فرهنگی بر این لایحه وجود دارد تقویت شود؛ لذا برای پرهیز از دامن زدن به این شایعات، باید این لایحه شفاف در صحن علنی بررسی شود.

اما فارغ از نحوه بررسی این لایحه، آنچه باید مورد توجه نمایندگان قرار گیرد، این که این لایحه قرار است یک هدف و امر دینی و فرهنگی را مورد توجه قرار دهد لذا بررسی این لایحه ـ چه در صحن و چه در کمیسیون ـ باید لوازم و تبعات این اصل را مورد توجه قرار دهد و از هر اقدام شبهه آفرینی در این زمینه پرهیز نماید. همراهی و همدلی عموم مردم به خصوص نسل جوان با یک امر قانونی، نیاز مبرم به آگاهی بخشی، تعامل و شفافیت دارد که اگر این امر مغفول بماند قطعا یک قانون را هرچه قدر هم کامل باشد، در برهه اجرا و یا اثربخشی با مشکلات زیادی روبه رو خواهد کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۶۵
واقعا تاسف داره
اینهمه هزینه !
یعنی اینکه چهل سال که بر مسند قدرتند هیچ نکردند
یعنی حتی کاری که براش درس خوندند هم نتوانستند
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
اینکه مشکل اصلی مردم که گرانی و تورم و مسکن و اجاره بها و خشک سالی،و آلودگی هوا و برق و گاز و دارو و‌.... را رها کنید و فقط به حجاب گیر بدین از همه جالب تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
كارنامه اي بسيار ضعيف و از آن بدتر اصرار و پافشاري بر ادامه همان روش هاي سابق.

نسل عوض شده، دنيا عوض شده، مملكت داري هم بايد عوض بشه. دركش سخته يا به صلاح نيست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
کجا درس خواندند درس در حوزها اولویت چندم است این را با اطلاع کامل می گویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
هزینه میکنن یه درآمد برسن اونم درآمد حروم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
واقعیت این است که برای جماعتی، حجاب آخرین سنگر است که نباید آن را از دست داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
حجاب تنها یک نوع مد لباس است که نمی توان آن را به زور به تن کسی کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
حجاب و در بوق کردن آن، فقط و فقط برای پوشاندن اشتباهات، بی سوادی ها، ندانم کاری ها، خرابکاری ها، نا لایقی ها و سوء استفاده ها است. حجاب اهرمی است برای فشار بر مردم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
حجاب یعنی اهمیت دادن به ظاهر.

در طی چند ده برقراری حجاب اجباری در این مملکت، مردم از باطن و معنویان به دور شده اند. مردم ظاهر بین و دورو شده اند، چون ملاک برای ارزیابی انسانها ظاهر آنها تعیین شده است.
بوده اند افرادی چون مهوش شیخ الاسلامی ها که ملبس به حجاب برتر بوده اند که در زیر حجاب چهره پلید خودشان را مخفی کرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
آقایان پیش خودشان فکر می کنند که حجاب «دیوار برلین» است!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
فساد سیستماتیک گسترده که به طور روزانه یک روز در گیلان یک روز در خراسان یک روز در زنجان...... مردم شاهد آن هستند با تاکید مقامات بر کشیدن حجاب اجباری بر سر زنها و دختران منافات دارد.
yavari
| Poland |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
پیشنهاد می کنم مسئولین را با یک تور ببرند استانبول ترکیه تا ببینند مردم ملل مختلف از عرب گرفته تا ترک و آفریقائی و آسیایی و حتی برخی ایرانیان چطور حجاب خود را حفظ کرده و آگاهانه آن را انتخاب کردند و به آن افتخار می کنند.
نه از روی ترس و جریمه .
بلکه در کنار یکدیگر راه می روند، خرید می کنند ، در رستوران و قطار و ماشین و هواپیما در کنار هم هستند و از مناطق دیدنی از مسجد سلطان احمد گرفته تا بازار محمود پاشا و غیره دیدن می کنند البته بدون اذیت و آزار یکدیگر و از همه اینها که بگذریم شما معنی توریست و ایجاد اشتغال و توسعه را نه فقط در فرودگاه استانبول که ما با این روند مسئولین فعلی ما 100 سال دیگر هم چنین
فرودگاهی نمی توانند بسازند
۹۹ درصد مردم با این لایحه مخالفند .
نمونه اش آن مامور خدوم فراجا در ماجرای باغ نارنجستان شیراز بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
قدردان خدمت آن مامور عزیز به ایران و ایرانی هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
در ماجرای باغ نارنجستان شیراز : فرد تعدی کننده به حریم خصوصی آن مامور غیور فرجا ؛ به طور مفصل توسط خودمامور و در همان محل مورد تنبیه قرار گرفت به این میگن مامور ضابط قانون ت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
من به اتفاق خانواده که به مسایل دینی اعتقاد داریم و رعایت هم می کنیم با اجبار به حجاب با این روش که ظلم به اسلام است صد در صد مخالفیم
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
درود بر شرف آن مامور فراجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
رادان باید از آن مامور وظیفه شناس باشرف تجلیل و قدردانی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
یک عده ای 100 سال دیر به دنیا آمده اند.
وقتی اکثر کسانی که دارند لایحه و قانون برای حجاب می نویسند توانایی فرهنگ سازی در خانواده خود را نداشته اند و بچه ها و نوه های آنها هم با آنها مخالف هستند چطور می خواهند برای یک مملکت قانون حجاب را تصویب کنند.
این لایحه تصویب نشده شکست خورده
و فقط تنش ها و درگیری ها تلفات و خسارات را برای همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
در هر کشوری،
قوانین برآمده از اراده اکثریت مردم هستند. قانونی که تنها نظر اقلیتی کوچک را تامین می کند، در عمل قابل اجرا نبوده و محکوم به شکست است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
فعلا که داره اب خنک میخوره تو زندان صفا میکنه ما هم لز این بابت خوشحالیم کسایی هم که مثل این مردک عمل میکنن عاقبتشون همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
حدود ۹۸ درصد لایک گرفتید یعنی آمارتان درست است
ebi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
!!!!الان. این ۹۹درصد رو از کجا درآوردی
قرآن برای حجاب مردم عادی هیچ اجباری قرار نداده است. فقط برای زنان شوهردار توصیه به حجاب شده است و گفته که این برای شما بهتر است.
در قرآن خطاب وعتاب حجاب اجباری برای نوامیس پیامبر و اهل بیت علیهم السلام است.
البته مردم عادی در این زمینه اختیار دارند که به تأسی از آنها حجاب را بر خودشان اجبار کنند، یا همان توصیه قرآن را اختیار کنند.
در قرآن برای مردم مسلمان (زن و مرد)رعایت عفاف (حجاب باطنی) امر شده است . و این دیگر توصیه نیست بلکه یک امر هست.
در شرایط کنونی حجاب اختیاری برای مردم عادی بیشتر جوابگو هست و دیگر نیازی هم به مبارزه با آن نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
کجای قرآن برای نوامیس پیامبر و امامان حجاب رو اجبار کرده؟؟؟!!! شما اول معنی واجب و اجبار رو بدونین بعد نطق کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
آیه 54 سوره احزاب : برای اینکه از مسلمان از کنیز و برده ها متمایز بشوند به مسلمان توصیه به حجاب کرده نه اجبار. حتی زمان پیامبر هم حجاب اجباری نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
در قرآن ۲۴ آیه برای حجاب آمده است. مجلس انقلابی برای آن می خواهد ۷۰ ماده قانونی درست کند. حالا شما که فرق بین واجب و اجبار را خوب می دانید بفرمایید کجای دنیا از یک واجب دینی این همه قانون اجباری در آورده‌اند ؟؟؟؟؟
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
من علاقه ای به حجاب اجباری ندارم ولی اینکه یک سری حرفها رو بی رفرنس مطرح کنی جالب نیست ، مخصوصا در مورد کتاب مقدس چند میلیارد آدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
قرآن ، کتاب مقدس مسلمانان جهان دارای ۶۲۳۶ آیه است که ۲۴ آیه آن برای حجاب نازل شده است.
خواندن آنها حتی با تفسیر مراجع طراز اول وقت زیادی نمگیرد.
رفرنس از این بالاتر داریم ؟
ای کاش میفهمیدید نسل عوض بشه یعنی چی یک ساعت وقت صرف کنید فیلم های صدا و سیما از اول انقلاب تا الان عدم حضور زن در مجری گری عدم پخش موسیقی چند سال بعد حضور زن در مجری گری با چادر پخش موسیقی چند سال بعد پخش موسیقی انواع آن و حضور زن با مانتو گشاد چند سال بعد با مانتو رنگی چند سال بعد نشان دادن ورزش زنان و ..... تو این ۴۴ سال هم مسوولین در فرهنگ سازی کوتاهی نکردن دلیل تغییر نسل هست
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
آیا کسانی که در حال تصویب این قانون هستن و در حال تیشه زدن به ریشه کشور و باقیمانده اعتقادات مردم هستن یک بار اومدن همین خبر و نظر کاربران رو مطالعه کنن؟
از نظرات و تعداد منفی و مثبت ها به خوبی میشه نظر عموم مردم رو در مورد حجاب اجباری فهمید. آیا مردم در این کشور حق ندارن و نظرشون مهم نیست؟
به گمانم بند های لایحه حجاب وعفاف از بندهای قانون اساسی بیشتر شود.:):)
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
چرا ده تا مرد براي ٤٠ ميليون زن قانون مي گذارند.
هیجکس حاضر نیست مسئولیت تصویب این لایحه غیرمنطقی و جنجالی رو به عهده بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
چرا فقط به خاطر انتخابات قصد دارند دولا دولا شترسواری کنند!!نمایندگان این دوره از مجلس نامشان در تاریخ خواهد ماند چون هم خدا را میخواهند هم خرما را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
فقط خرما
خرمااااا
ابن لایحه در اصل لایحه " کمک به جبران کسری بودجه دولت " است و هیچ ارتباطی با اصل عفاف ندارد
در قرآن ۲۴ آیه برای حجاب آمده است. در قرآن خطاب وعتاب حجاب اجباری برای نوامیس پیامبر و اهل بیت علیهم السلام است.
البته مردم عادی در این زمینه اختیار دارند که به تأسی از آنها حجاب را بر خودشان اجبار کنند.
در قرآن برای مردم مسلمان (زن و مرد)رعایت عفاف (حجاب باطنی) امر شده است . و این دیگر توصیه نیست بلکه یک امر هست.
در شرایط کنونی حجاب اختیاری برای مردم عادی بیشتر جوابگو هست و دیگر نیازی هم به مبارزه با آن نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
بسیاردرست گفتید تنهاگناهانی که خداوندازآنها هرگز نخواهدگذشت حق الناس است که بوفور پایمال میشود ودیگری شرک است اکنون بدون انکه خدای نخواسته نظر دفاع ازشل حجابی باشدعرض میشودکه میگویند حضرت رسول اکرم (ص) فرموده اند پیروان‌ ایشان بازمانه بجلو بروند نه مثل بسیاری ادیان دیگر که دردو ویاسه هزارسال پیش مانده اند حالا اینکه کدام گناه‌سنگین تراست . خوردن مال مردم یاشل حجابی این چیزیست که واجب است علمای طرازاول ما تکلیف انراروشن کنند ونه مجلس ویا فرمانده محترم نیروی انتظامی چون انسان خودبخودحق طلب است وازتبعیض خوشش نمیآید وحق راراحتترقبول میکند
مردم نون توی سفره شون ندارند و غرق در مسکلات معیشتی و اقتصادی هستند و اینا دنبال ۴ تا شوید مو .
تازه اگر همین ۴ تا شوید مو بیرون باشه توی تظاهرات و صف انتخابات هیچ اشکالی ندتره و مباح محسوب میشه
خداوند در قرآن فرموده :
در اصل پذیرفتن دین هم اجباری نیست .
چه رسد به بحث نوع پوشش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد
مهم ایجاد حاشیه و سرگرم کردن ملت هست نه نفس کار. پس اینجوری ملت بیشتر سرگرم مبشن و منظور و مقصود همین هست. سفره کوچک میشه باید فراموش بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
سر گرم کردن مردم به حجاب و گرفتن ازادی های مشروع باعث میشه مردم اولویت اولشون حجاب و آزادی باشه نه اقتصاد
در این لایحه تنها برای اداره آب .. تکلیف مشخص نکردند و حمومی محله ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
چرا گفتن با آقای میثاقی همکاری کنه
نمایندگان غیر مردمی، مصوبه اش هم غیر مردمی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
نمایندگان حداقلی ، بله قربان گو
عملکرد بسیار ضعیف دولت در مسائل اقتصادی را ریشه این مسئله میدانم و تا اقتصاد درست نشود این قوانین بگیر و ببند به هیچ دردی نمیخورد.ایکاش مسئولان مرفه که از بیت المال حقوق مکفی میگیرند از حال و روز مردم خبر داستند و یا اگر هم خبر داشتند کمی دلسوز بودند.توصیه من مسئولان اینست که وقتشون رو صرف ظواهر نکنند و به امور آبادی مملکت بپردازند.
متاسفم مملکت دست چه کسانی است
آب در هاون کوبیدن است ..مردم را به جان یکدیگر انداختن است
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
احسنت. واقعا میخواهند مردم را به جان همدیگر بیندازند.
۷۰ سال پیش مردم از کشف حجاب فراری بودند و امروز به استقبال کشف حجاب می روند .
واقعا چه بر سر دین و اعتقادات مردم آوردند ؟
گوش شنوایی نیست پس بریم برای دیدن نتایجش در جامعه
شعری نوشته اند که صد در صد در قافیه آن درخواهند ماند .
این خط این هم نشان .
اجبار نتیجه عکس خواهد داد حجاب اختیاری ش زیبا است حتی برای اون که نمی گذارد یا می گذارد دیدن تفاوت ها در بین ادمیان زیبا است خدا اگر اجبار دوست داشت همه را ربات خلق می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
این آقایون با اون ریش و محاسن متوجه نیستن که تندروی و‌جبر و زور نتیجه عکس میده نمونش همون گشت ارشادها و و بگیر و ببندهای تابستان سال قبل که شروع کردن نتیجه این شد
شرم نمی کنید خود را نماینده مردم تلقی می کنید و در مقابل آنها قرار می گیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
این نمایندگان اقلیت همانها هستند که نامه نوشتند به ق ق که معترضان را اعدام کنند
خون باید گریست به این وطن با این مجلس!!
بی حجابی وبی حجابان را ریشه کن کنید به هر طریق وراهی که دوست دارین،ملت خواهان نابودی بی حجابان واراذل لختی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
ايشان از عربستان امده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
ملت خواهان حجاب اختیاری هست که داره انجام میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
لوله شان كنيم خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
ملت شما هستی با 8 رای مثبت یا 160 نفری که بهت منفی دادن؟
مشکل اصلی شما همینه ک توان تشخیص ملت واقعی رو ندارید
ما از خانواده ای هستیم با پوشش چادر
ولی به هیچوجه از نوع پوشش حجاب اجباری حمایت نمیکنیم
در این لایحه زن مثل یک موتورسیکلت یا خودرو قابل جریمه کردن میباشد؟...
با زبان بی زبانی
تنظیم کنندگان این لایحه و مفاد ها با طرح این مفاد خواستند همه سازمانها رو درگیر حجاب کنن تا با زبان بی زبانی بگن نمیشه حجاب رو اجباری کرد اگر اجباری باشه همه باید اجبارا با اجرای این مفاد و وظایفشان به نوعی حجاب را رعایت کنن ب
به زبان خودمونی بگم با این لایحه به بقیه بگن دیدی نمیشه تو هم نتوانستی پس الکی حرف نزن
این همه تلاش نکنید اگه قصدتون رعایت عفاف هست مهریه رو حذف کنید تمام مسائل مربوط به بی بندوباری حل میشه
والا خود مردم با هم مشکل ندارن، بی حجاب و باحجاب دارن کنار هم زندگی می‌کنن
نمیدونم آقایون چه علاقه‌ای دارم ملتو بندازن به جون هم و وقتی درگیری بشه قطعا عده‌ای هستن که به مال و جان و ناموس مردم دست درازی کنن و هزینه تراشی کنن برای مردم و مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
منافع عده اي در بلبشو و شلوغي ست
زن زندگی آزادی بیحیایی و برهنه شدن رو برای زنان به ارمغان آورد......اکثر جامعه بااین بی حیایی مخالفن......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
نظرسنجی کردی ابی جون؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
فعلا که فحشا رو دارن یه سری از مدیران ارشاد انجام میدن
جواب ایبی
| Germany |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
سایت تابناک خواهشا منتشر کند نظر مدافعین حجاب اجباری بابت بی حجاب زن و دختر بشار اسد چیست
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
برهنگی رو که دختران وزیران انقلابی دارن تو آمریکا و غرب انجام میدن
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
یعنی همه مردم کشورهای اسلامی از جمله عراق و ترکیه و عربستان و فلسطین هم که حجاب اختیاری دارن دچار برهنگی شدن ؟ خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
شما ذهنت بیمار است که خانمها در خیابان را به صورت لخت مادر زادو برهنه می بینی
واقعا نیاز به یک روانپزشک داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
اللهم اشفي كل مريض
ebi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
ناشناس اول اون زنایی که تو اینستا با لباس زیر میان بیرون و خودشون رو طرفدار جنبش معرفی میکنند و در نطر بگیر بعد حرف بزن.....تو بیشتر به روان پزشک احتیاج داری
ازجامعه خیلی عقبید چون خیلی وقته دیگه موضوع حجاب و پوشش واسه مردم حل شده و حجاب اختیاری داره انجام میشه
کاهش مسئله اقتصاد تورم و گرانی را با این جدیت پیگیری می گردند
لطفا ip کامنت ها را چک کنید و کامتهایی که از آلبانی و عربسته و باکو ارسال میشود را تایید نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
ساندیس خون ات زده بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
دیگه امری ندارید ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
مریم رجوی تروریست که خودش با اینکه در کشورهای اروپایی هست ولی همیشه حجاب اسلامی و روسری پوشیده
حتی افراد مذهبی جامعه هم حجاب اختیاری رو قبول کردن و مردم با آرامش دارن زندگی میکنن کنار هم و هرکس به مردم تعرض بکنه و ارامش مردم به هم بزنه باعث شروع دوباره اعتراضات میشه
از این لوایح برای فحشای مدیران ارشاد نمی‌نویسند؟!
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
هیچ کس حتی رییسی هم با اظهار نظرات خودشان در مرد حجاب حق ندارد آرامش فکری مردم را به هم بریزند و مردم را در مقابل همدیگر قرار دهند.
به جای لایحه عفاف و حجاب برای مردم یک کم بر نورچشمیهاتون در خارج کنترل داشته باشید تا همه چیز حل شود
خیالتون راحت هم حجابمون اختیاری هست و هم جریمه نخواهیم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
با کشته شدن یک خانم قیامت سال گذشته اتفاق افتاد ، ببینید با این قانون چه اتفاقی خواهد افتاد
هر کسی که توی ایران به قدرت میرسه خدا رو بنده نیست
کسی که با خواست مردم مخالفه مجبوره با شرایط کنار بیاد چون مردم و شرایط به عقب برنمیگرده
این چه مجلسیه یک عده دورهمی برگزار میکنند ، یک عده دائما دور رییس حلقه میزنند ، تعدادی با تلفن صحبت میکنند انهم در زمان برگزاری جلسات . خروجی این جلسات هم همینها میشود که خوانده و نخوانده یک چیزی را تائید میکنند . اگر تعداد نماینده ها زیاد است چرا کم نمیشوند اگر زیاد نیست شاید سوادش را ندارند و اگر بدرد نمیخورد یک فکری برای این مجلس و مردمی که به انتظار تصمیمات نشسته اند بکنند.
همه مجریان زن صداوسیما حتی آشپزها رو از بین چادری ها انتخاب کردید و نتیجش این شد که از یه جایی کلا نود درصد مردم دیگه صداوسیما رو نگاه نکردن ، جامعه تغییر کرده
خوشبختانه نسل های جدید ایران با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کاملا از نظر فرهنگی دارن براساس فرهنگ بدور از افراط‌گرایی پرورش پیدا میکنن و خوشبختانه دارن براساس فرهنگ غربی بزرگ میشن و شرایط فرهنگی جامعه داره تغییر میکنه
سر نوشت حجاب مثل سرنوشت ماهواره ، ویدیو ، تلوزیون، رادیو ، دوش حمام و صدها مورد حرام دیگر روند منطقی خود را طی خواهد کرد فقط و فقط هزاران میلیاردها تومان و چندین حبس و .... در این راه هزینه می شود که باید نشود.
اشکالی نداره مردم عزیز پای صندوق رای برای نماینده ه جبران میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
البته اگه برن و رای بدن
بس کنید به مشکلات مردم برسبد که زیر بار فشار اقتصادی نابود شدند. لا اکراه فی الدین= در دین اجباری نیست، آیه قرآنه
بزودی در این لوایح بجای بی حجابی می نویسند “با حجابی” و اجرا می کنند.‌
وقتی بیماران می خواهند برای افراد سالم نسخه بدهند.
من ۴۶ سال پیش چشم به جهان گشودم .
تمام خانم های خانواده من و تیر و طائفه من همه چادی هستن.
ولی امروز همشون با طرح و مسئله حجاب اجباری که اینا مطرح میکنن ۱۰۰ ٪ مخالفند

نباید سر مردم رو با این موضوع پیش پا افتاده گرم کرد .
اولویت باید معیشت و اقتصاد مردم و اشتغالزایی و ازدواج برای جوانان مملکت باشد
مردم نسبت به طرح لایحه عفاف و حجاب بی تفاوت هستند ولی نمایندگان مجلس از مقامات بالاتر دستور میگیرند و همانند یک کارمند دولت فرمانبر هستند
در گام دوم انقلاب که به مرحله تمدن سازی رسیده ایم لایحه عفاف و حجاب می تواند فصلی نو در زندگی عفیفانه را آغاز کند ما در گام دوم باید بسیاری از میراث شوم پهلوی در عفت زدایی از جامعه را خذف کنیم و به زندگی عفیفانه سابق برگردیم در این مرحله شجاعت زیادی لازم است و قطعا ریزشها و رویشهای زیادی خواهیم داشت لایحه حجاب نباید مجدود به حجاب بماند و اساسا باید حضور زنان در جامعه و دانشگاه و.. کم شود و وظیفه اصلی زنان در خانه و فرزندآوری باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
برو تو صحرا و بیابان زندگی کن و یک عمر راحت باش و برو به بهشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
برو پیش برادرای غارنشین تو افغانستان.
کسی مثل تو نباید نزدیک صد کیلومتری ایران شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
گام دوم انقلاب چیه جمع کنید این توجیه کاری ها را
بروید اقتصاد کشور را درست کنید بروید پول کشور را درست کنید بروید آب و برق و گاز کشور را درست کنید
دیگه صحبت از معنویت مردم نکنید که آنرا به فنا دادید بازار را به حرام کشاندید
مگر نتیجه گام اول چی بود که بخواهیم نتیجه گام دوم را ببینیم
از کوزه آن تراود که در درونش است
با این روش ته گام دوم هم مثل گام اول است
تا وقتی مردم عملکرد خوبی بخصوص در اقتصاد نبینند همه اینها باد هوا است و نباید فریب آنرا خورد
نقد را بچسب که نسیه آدم بد قول و نا مطمئن فریب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
باشه داداش رفراندوم بذارید واسه همین پیشنهاد
بگذارید هرجور هرچیز می خواهند را تصویب کنند. مهم اینه که اکثریت مردم قبول داشته باشند که ندارند. با این کار معلوم می شه وقتی مجلسی ها از مردم دم می زنند منظورشان چیست.
وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رعایت ملاحظات حفاظتی و امنیتی موظف به اجرای مفاد این ماده هستند!!!
ما که هرگز موافق بی حجابی و بی بندوباری که نیستیم ،اما موردی که به شدت تامل برانگیزه ، حکومت اونقدری که در مسله حجاب و عفاف، التزام عملی، جدیت و تکاپو داره به خرج می‌ ده چرا در باقی مسائل و مشکلات و معضلات کشور تا الان تا این حد اهتمام عملی نشون ندادند ،خود همین امر در حرف شنوی مردم جهت رعایت حجاب و عفاف تاثیر منفی گذاشته ،ولی اینم بگم که این طرح بعید به نظر میرسه در مقام عمل توفیق کسب کنه و مثل همین قضیه جمع آوری دیش ماهواره ها ناقص و نیمه تمام رها خواهد شد به احتمال قریب به یقین ، ،،حالا خدا بهتر میدونه چه تبعاتی این طرح در پی خواهد داشت ،امیدوارم که بنده اشتباه کرده باشم ،هرچند تصویب کنندگان این طرح خودشون بهتر واقف هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
نونی که میبرن خونه باید حلال باشه، براش زحمت کشیده باشن،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
موضوع حجاب حیثیتی و ناموسی واسه همین ول نمیکن
یه دفعه حکومت نظامی اعلام کنین وبس
تنها چیزی که از اسلام اینها مانده همین حجاب من در آوردی هست که اگر آن هم از بین برود دیگر چیزی برای گفتن ندارند.
این لایحه دو بخش عفاف و حجاب دارد حجاب در مورد زنان حضوریافته در جامعه است اما بخش مهمترش که نباید مورد غفلت فرار گیرد بخش عفاف است در بخش عفاف باید حضور زنان در جامعه کم شود تا زنان به وظایف اصلیشان در داخل خانه ها بپردازند این کار باید با فرهنگساری و از مدارس شروع شود و سن ازدواج به راهنماییو دبیرستان برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
این نگاه جنسیت زده شما از کجا میاد؟
زنان باید در جامعه حضور داشته باشد.جامعه ای که زن درش حضور اجتماعی نداشته باشد محکوم به فناست.
بعدشم شما وظیفه زنان رو تایین نمیکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
استاد ارجمند، از اينكه لايحه جديد را براي بنده كم هوش و دبل تفسير نموديد ممنونم
این لایحه را به رفراندوم بگذارید.
رفراندوم
تنها راه نجات کشور
اگر ذره ای از حقیقت دین در وجود مجریان و دست اندرکاران بود از طرح چنین بندهای تاسف آور احساس و اظهار شرمساری میکردند.
بر اساس آیات شریفه قرآن امر بمعرو و نهی از منکر بیشتر سهم خردمندان وارسته و آراسته به اعمال صالح است نه آنانی که خود بخشی از منکر بزرگ همچون بیعدالتی و نابسامانی معیشت در جامعه هستند.
کجای دنیا تا حالا دیدی که به مردم سر پوشش گیر بدن و قانون بسازن...پوشش جزئی از فرهنگ و عرف جامعه است...در بهترین حالت میشه جامعه را به اراستگی توصیه کرد اونم نه توسط حاکمیت....
باید از ميان شما طايفه اى باشند كه مردم را به سوى خير دعوت نموده، امر به معروف و نهى از منكر كنند. و اين طايفه همانا رستگارانند. (104) آل عمران
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
و صد البته نه فقط در مورد حجاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
اشتباه مثبت دادم
حل این مسئله باید توسط چند تن جامعه شناس متعهد و تعدادی از حوزویان دانشگاهی بررسی گردد و نه چند تن سرباز و بله قربان گو بنام مجلس
وقتی برای راه رفتن در مجلس پیاده رو‌متحرک‌ میسازین و استفاده میکنین که ناراحت نشین و به زحمت نیفتید ، چه زحمتیه که میخواین به هر شکلی بشینین رو موکت و مثلا بشین آدمای خاکی.
جمع کنین ترا به ابوالفضل..
حضرات مجلسی اگر معیشت مردم، اقتصاد، محیط زیست، مبارزه با فساد و روابط بین الملل نباشه مملکتی باقی نخواهد ماند تا شما قانون حمایت از خانوادش رو نصویت کنین!!!!
معیشتمون هیچ مسکن که سر به فلک کشیده هیچ خودرو که ۱۰ برابر کشور های دیگه شده هیچ
ای کاش هین تعداد ماده هم تصویب میکردین برای لواط کاران کا قرآن گفته باید سنگسار بشن و راست راست میچرخن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
اينطوري خيلي ها را بايد مجازات كنند. امور مملكت مي خوابه
1 سال همه مردم با حجاب عربی بیان بیرون. خودشونو بکنن تو گونی اصلا چشم چشمو نبینه,مردا هم چادر سر کنن ببینیم اینا میخوان بعد از این معضل حجاب چه کنن
حجاب و بقیه چیزها رو براساس قانون اساسی به رفراندوم بگذارید تا نظر مردم مشخص بشه
ای کاش یه طرح مبارزه با اختلاس و رشوه و دزدیهای کلان و پول شویی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
اینایی که گفتی کارشونه.برایه کارهایه خودشون
!!! که طرح مبارزه نمیدن
از هنرهاي مديران اين جامعه اين است كه:

حامي را به منتقد
منتقد را به مخالف
و مخالف را به معاند تبديل مي كنند.

سؤال اينجاست كه چرا و چگونه؟
خداییش اینایی که بیشتر کامنت مثبت گرفتنو بزارن جای نمانیده های مجلس کلی از مشکلات کشور حل میشه
مجلس جمهوری اسلامی کی کار درست انجام داده است که این دفعه دومش باشد؟ناکارامدترین ترین مجلس تاریخ ایران،دارند حسابی مردم را از دین فراری می دهند؟
من که به این نتیجه رسیدم که دولت برای انحراف افکار عمومی از ورشکستگی اقتصادی و گرانی بیش از حد، عمدا به مسئله حجاب گیر داده و چنین لایحه های خشونت باری را به مجلس میبرد تا نهایتا در کشور شورش و اعتراض ( صرفا برای مقابله با حجاب اجباری) ایجاد گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
گرفتن ازادی و‌حجاب باعث میشه مردم اولویت اولشون حجاب باشه واز اقتصاد و ورشکستی اوضاع قمر در عقرب مملکت حواسشون پرت بشه پس این خودش یک سیاست است دلشون به حال خانه وخانواده نسوخته اگه می‌سوخت بساط اعتیاد و‌مواد مخدر جمع میکردند
اشد مجازات برای ماموری که هم خانواده اش وخودش قانون شکنی کردن از مردم عادی چه انتظاری باید داشته باشیم ماموری که خانواده اش عفت وحجاب ندارد چطورمی خواهد ازناموس مردم دفاع کند
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
بی عفت خودت و خانوده ات هست که برای زن مردم این کلمات را بکار میبری
رهبری فرمودند اولویت اول کشور اقتصاد و اشتغاله! برای اون چیکار کردید! برای اون هم ۱۵۰۰تا لایحه بررسی کردید !
خجالت بکشید مردم دیگه توان خرید تخم مرغ دانه ای 4500 تومان را ندارند خود مرغ که بماند اونوقت یه عده بی خبر برای گمراه کردن افکار عمومب از بی کفایت دولت یکدست و بی خبر از وضع مردم در پی لایحه حجاب و این قصه ها هستند خجالت بکشید
حجاب اگر مانند نماز واجب است و جزای بی نماز را اگر خدا تعیین می کند پس این را هم به خدا واگذار کنید
این مجلس ناکارامد ترین ادوار بوده است
هیهات من الذله
همه ی اینا برای پرت کردن هواس مردمه
هرچقدر گرونی بیشتر میشه ، فشار برای حجاب هم بیشتر میشه
كاش مجلس انقلابي ما به اندازه يك دهم حساسيت كه برا حجاب داشت برا اقتصاد ورشكسته برا بحران اب برا بخران محيط زيست برا بحران برق برا بحران ارزش ريال برا بحران مهاجرت. نخبگان و جوانان برا بحران سرمايه گذاري خارجي ……داشت
از تو خیابون چند نفر را به طور اتفاقی انتخاب می‌کردند قانون بهتری می‌نوشت
باسلام خدمت مسئولین محترم کشور خدمتتون عرض کنم که ریش و قیچی دست شماست قدرت و دولت و ثروت همراه شماست اما مراقب باشید به یک دیکتاتور در تاریخ تبدیل نشوید مثل خیلی از حاکمان گذشته تاریخ شما دارید به زور قانونی را به مردم ایران تحمیل می‌کنید که خلاف میل خود مردم، خلاف دموکراسی و خلاف حقوق بشر و آزادی میباشد خانمی که بدونه حجاب توی خیابون میاد به میل خودش آمده اما شما به زور و تهدید و اجبار دارید آن‌ها را از حقشان محروم می‌کنید و این یعنی ظلم شما چه بخواهید و چه نخواهید یکروز مجبور هستید به خواسته به حق مردم شریف ایران تن بدهید ممکنه الان باشه یا در دوره های بعدی، مردم ایران فقط خانواده های مذهبی نیستند که دغدغه هاشون بی حجابی دیگر مردم با عقاید و تفکر متفاوت باشه مردم ایران متشکل از ۸۵ میلیون انسان که به گروه ها با خواسته ها و عقاید و تفکر متفاوت است تقسیم میشه که ممکنه بزرگترین گروه شان را افراد انقلابی و مذهبی تشکیل بده اما دلیل نمیشه خواسته ها و عقایدشون به دیگر گروه های اجتماعی کوچکتر تحمیل کنند لطفا کمی منصفانه تر تصمیم گیری کنید
از آنجایی که اجرای این لایحه به اتحاد کل وزارت خانه ها و سازمانها نیاز داره و کار یکپارچه می خواد پس هیچ وقت در جمهوری اسلامی اجرا نخواهد شد
شما در جمهوری اسلامی دو نفر نمی تونید پیدا کنید که تصمیم به اجرای کاری بگیرند و طبق برنامه و سر وقت انجام بدن و با هم اختلاف پیدا نکنند .
اینهمه هزینه با کدوم بودجه نکنه پول هست نمیخواهید خرج ملت کنید سنگ بزرگ علامت نزدن وقتی مامور فراجا زنش با اون شکل و شمایل بیرون میره کی قراره اجرا کنه اینکه دیگهه گشت نیست چند تا ماشین بز
جنگ تمام عیار علیه بی حجابی.
بهتر است نگاهی به وضعیت شبه جزیره عربستان در صدر اسلام بیندازیم:
گروهی از عرب‌ها در هنگام طواف کعبه کاملاً برهنه می‌شدند و در مورد دیگران نیز رسم لختی اجباری را برقرار می‌ساختند، و اجازه نمی‌دادند هیچ زن و مردی، عورت خود را با زینت (جامه) بپوشاند. معمولاً به جای ردا و حتی اِزار از پیراهن استفاده می‌کردند، اما پیراهنی کاملاً ابتدایی و نادوخته که بسیاری از اندام را هرگز در بر نمی‌گرفت و اطمینانی نیز به استتارِ دائمش در قبالِ مواضعِ تحتِ پوشش نبود. ................
اسلام که آمد از زنان خواست نواحی خصوصی خود را بپوشانند. حال چی شده که برخی در قرن 21 آن را به چادر و برقع (در افغانستان) توسعه دادند، الله العلم
به جای لایحه حجاب و عفاف ،لایحه صیانت از اموال موقوفه را به مجلس ببرید که پول بچه یتیم را عده ای نخورند و نبرند
همه ما آن مامور عزیز نیروی انتظامی در باغ نارنجستان هستیم. #قهرمان آزادی
تاریخ شناسان و کسانی که تسلط بر شرح نزول آیات دارند بیایند در تلویزیون توضیح بدهند که علت نزول آیه حجاب برای چیست
البته کسانی که مستقل و علمی بررسی می کنند نه سیاسی

ما در صدر اسلام زنان آزاد و زنان کنیز داشتیم که برای تفکیک زنان آزاد که مومنه بودند از زنان آزاد آیه حجاب نازل شده است
زنان کنیز حتی در امور جنسی هم بما کسبت بیمینهم هستند حالا ممکن است برخی ها بخصوص خانم ها به غیرتشان بر بخورد اما واقعیت دارد یعنی با خرید و فروش آنها مالکیت جنسی هم منتقل و بدون صیغه دائم و یا موقت صاحبان و مالکان آنها می توانستند با آنها ارتباط جنسی برقرار کنند و مشمول حرام هم نبودند و حتی امامان معصوم هم این را قبول و انجام می دانند تا جایی که امام موسی کاظم بسیاری از فرزندان آنها از کنیزان هستند

حتی در زمان خلیفه اول هم در کوتاه زمانی کنیزان اجازه روسری به سر کردن نداشتند تا قابل تشخیص باشند و اگر کسی چشم‌داشت به آنها داشت بتواند از صاحبش خریداری کند

در زمان امامان هم روایت های است که کنیزان مختار بودند که روسری سر کنند یا نکنند
اگر لایحه حجاب در زمان امامان بود امامان معصوم (ع) هم باید جریمه می دادند
چرا افراط در دین چرا افراط در سیاست خارجی همه اینها باعث ضرر به دین و کشور می شود
اگر کسی دین اسلام رو قبول نداشته باشه با کدام قانون میخواهید بهش بگید حجاب اجباری هست
الان مشکل مملکت با این مصوبه حل شد
مشکل اقتصادی
نرخ بالای هزینه مسکن
نزخ ارز
یه مصوبه بزارین تو خونه هم حجاب الزامی شه شاید مشکل خشکسالی هم حل شد
آیا نماز واجب است یا حجاب!؟
آیااگر شخصی نماز نخواند مجازات می شود!؟ حال چطور به خودتون اجازه
میدین که خانم بی حجاب رو مجازات کنید!؟
ما ازخانواده مذهبی هستیم ولی صددرصد با حجاب زوری مخالفیم
حجاب اجباری خواست اقلیت 10 درصدی هست، چرا به خواست اکثریت 90 درصدی که حجاب اختیاری هست توجه نمیکنید!؟
ازنمایندگان اقلیت جامعه بیش ازاین انتظار نیست، اینها نمایندگانی هستند که تقاضای اعدام معترضین را خواستار شدند
آمار مهاجرت پزشکان وحشتناک است. غیر از این‌که به مرکز پژوهش‌های مجلس سپرده شده تا دلایل موضوع را مشخص کنند، بسیاری از حرف‌های جامعه تخصصی باید جدی گرفته شود. وقتی بحث تعرفه‌ها را داریم و یکی از دلایل مهم جامعه پزشکی نیز همین واقعی نبودن تعرفه‌هاست، باید به آن توجه کرد. دستگاه اجرایی برای این موضوع چه کاری کرده که تعرفه‌ها واقعی شود؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست