بازدید 7536
۶
نشست سرپرست وزارت ورزش با سردبیران ورزشی در روز خبرنگار

کیومرث هاشمی: برای گرفتن هیچ پستی لابی و تلاش نکردم

کد خبر: ۱۱۸۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 08 August 2023

کیومرث هاشمی در نشست با سردبیران ورزشی رسانه‌ها در روز خبرنگار گفت: برای انجام وظایف و مسوولیت‌های خودمان در وزارت ورزش و جوانان نیازمند همکاری رسانه‌ها هستیم.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سرپرست جدید وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: از رده های پایینی ورزش در استان ها کارم را شروع کردم و کارمند وزارتخانه هستم و برای گرفتن هیچ پستی تلاش نکردم ولی همیشه برای خدمت به مردم حاضر بودم و هستم.

هاشمی تصریح کرد: دو سال است که مسوول تدوین سیاست های کلان نظام و رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده ام و مسائل کلانی را مدنظر قرار داده‌ایم.

یکی از وظایف اصلی شورای عالی ورزش کشور حرکت و توسعه براساس طرح آمایش سرزمین است که متاسفانه طی سال‌های حضورم در ورزش از آن غافل مانده ایم و درگیر اجرائیات روزمره شده ایم. البته این مسائل حائز اهمیت است اما غفلت از مسائل کلان داشته ایم و نظارت را رها کرده ایم.

کیومرث هاشمی با تاکید بر اخلال در مرجعیت ورزش به دلیل دخالت در امور جزیی گفت: درخواست از وزارت ورزش و جوانان باید مسائل بالادستی و برنامه‌ریزی باشد و اگر این مجموعه درگیر و مشغول مسائل اجرایی خرد شود، از مسوولیت محوله اصلی دور خواهد ماند. در این راستا از رسانه‌ها کمک می‌خواهم.

کیومرث هاشمی: برای گرفتن هیچ پستی لابی و تلاش نکردم

سرپرست وزارت ورزش و جوانان افزود: رسالت اصلی وزارت ورزش سلامت جامعه است و باید ورزش عمومی و همگانی را تقویت و ترمیم کنیم. ۴۸هزار میلیارد تومان هزینه مخارج درمان به توانایی ما در پیشگیری از طریق سلامت و تندرستی وابسته است اما متاسفانه درصدی از آن بودجه درمان را به ورزش نمی‌دهند. بیش از ۵۶درصد دانش آموزان ما دچار معضل چاقی هستند.

در ورزش همگانی دنبال شو و نمایش نیستیم و شهرداری ها باید به میدان بیایند. استعدادیابی از همین محلات و مدارس شکل می‌گیرد.

هاشمی تصریح کرد: حدود دوسوم مخارج ورزش حرفه‌ای در دنیا براساس درآمد حق پخش تلویزیونی تامین می‌شود که ما این مهم را نداریم و برای کسب و احیای آن نیازمند قانون هستیم.

شفافیت در امور مالی و تصمیم گیری و انتصاب‌ها، یکی از اهداف و سر فصل های کار من در وزارت ورزش و جوانان است؛ هاشمی با تاکید بر این امر گفت: دنیا امروز به سمت سرمایه‌گذاری در ساخت ورزشگاه‌های مدرن و پیشبرد دیپلماسی برون مرزی از این طریق رفته است‌. اما در ایران پروژه های نیمه تمام هر ساله و هر دوره افزایش می‌یابد و منابع مالی دولت تلف شده است. متاسفانه طرح های تمام شده هم مشکل نگهداری دارند و بودجه لازم برای اداره و نگهداری اش را نداریم.

وی ادامه داد: قانونگذار به ما این اجازه را داده که پروژه های نیمه تمام را در اختیار ورزشکاران ، قهرمانان ملی و چهره های سرشناس بابت تکمیل و بهره‌برداری قرار دهیم. از این طریق به پیشکسوتان خود نیز بها داده ایم.

هاشمی در پایان گفت: دنیا از بحث سرانه ورزشی عبور کرده است و این آمار دیگر دقیق نیست. عربستان با طراحی کلان از ورزش برای اهداف گردشگری و همچنین ترمیم چهره بین‌المللی خود استفاده کرده است. آنها حتی در سایر کشورها هم ورزشگاه می‌سازند تا بهره برداری سیاسی و دیپلماتیک داشته باشند. ما هم باید به سمت هدفمندسازی سیاست های کلان ورزش در نظام برویم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶
این خدمت اصلا چیه ؟؟ همه دنبالشند...... پول و میز اینها اصلا مهم نیستها ..... فقط خدمت !!!
احسنت
چند سال خدمت صادقانه؟ خسته نباشي دلاور اجازه بده جوان ها هم سهمي در خدمات داشته باشن
تو که راست میگی ...
درود بر کیومرث هاشمی مرد اخلاص وعمل امیدوارم بتوانید انتصابات و سیاسی کاری را درورزش نهادینه کنید. ووذرش را ازدست نمایندگان بی لیاقت نجات دهید. یکی از کارکنان وزارت ورزش با 25سال سابقه کاری وخدمت در پستهای مختلف.
برادر تو گفتی ما هم باور کردیم بیخال وقت بازنشستگی است بیا به جوان ها خدمت کن و بازنشسته شو
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار