بازدید 2999

هشدار نارنجی بارش‌ برای تهران و ۷ استان دیگر

سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز تا اوایل شب در تهران، البرز و ۶ استان دیگر خبر داد و اعلام‌کرد: بارش‌های رگباری با شدت کمتر در سایر استان‌ها تا فردا ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ 08 August 2023

به گزارش «تابناک» و بر اساس اعلام هواشناسی، امروز سه شنبه بارش‌ها در تهران، البرز، دامنه و ارتفاعات مازندران، غرب اصفهان، نیمه شرقی قزوین، ارتفاعات سمنان، جنوب شرق فارس، دامنه و ارتفاعات شمال و شرق و غرب هرمزگان شدت می‌یابد.

هواشناسی برای این شرایط هشدار نارنجی صادر کرده و خواستار آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی شده است.

بارش‌ها هم چنین امروز در قم، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، زنجان، ارتفاعات غربی یزد، نیمه جنوبی کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس با شدت کمتری مجددا در ساعت عصر ادامه خواهد داشت.

فردا چهارشنبه نیز در اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، ارتفاعات تهران، البرز، سمنان، ارتفاعات غربی یزد، شمال هرمزگان، غرب گلستان، ارتفاعات جنوبی کرمان بارش باران همراه با باد شدید ادامه خواهد داشت.

فعالیت سامانه بارشی امروز موجب اختلال در تردد بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال خواهد شد.

هواشناسی برای این شرایط به اجتناب از تردد بویژه در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی