بازدید 3261

جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان اعلام شد/ حضور پررنگ کشورهای همسایه در نمایشگاه

وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، گفت: امسال تمرکز بر جنبه‌ بین‌المللی نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان بیشتر است و برای حضور کشورهای دوست، همسایه و کشورهایی که صاحب فناوری هستند برنامه‌ریزی کردیم.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 07 August 2023

دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان برگزار می‌شود

به گزارش تابناک، وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، در نشست خبری امروز (16 مرداد 1402) به حمایت‌های صنعت نفت از بخش نوآوری و فناوری اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم تاکنون اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده است. 

او ادامه داد: افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان، برگزاری رویدادهای مختلف همچون پتروتک که سال گذشته برای اولین اجرا شد، ارتباط مثبت و فزاینده با مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور و وزارت علوم از جمله این اقدامات به حساب می‌آید.

زیدی‌فرد توضیح داد: بر اساس آمار سال گذشته، تقریبا ۱۸۰ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه پتروتک شرکت کردند، ۱۸ نشست تخصصی مسئله محور در این زمینه برگزار شده است. همچنین نمایندگان بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان و ۶۰۰ بازیگر فعال زیست بوم فناوری و نوآوری صنعت نفت در این کنفرانس حاضر شدند.

او توضیح داد: همچنین بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به بیش از سه هزار نفر رسید. فضای نمایشگاهی نیز محیطی ۱۵۰۰ متر بود که ۴۰۰ نشست در آن برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از ۵۵ تفاهم‌نامه به امضا رسید که ارزش آن حدود هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و حتی تعدادی از آن‌ها به قرارداد ختم شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در رویداد سال گذشته شاهد حضور معاونان رئیس جمهور بودیم که نشان دهنده اهمیت این کنفرانس بود. حدود ۲۷۰ مقاله در این کنفرانس واصل شد که ۸۰‌  مورد آن پذیرش شد.

زیدی‌فرد گفت: همچنین در این کنفرانس‌ها از سند برنامه توسعه و فناوری به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت نفت رونمایی و با سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع نیز کنفرانس‌های فعالانه‌‌ برگزار شد. 

وی درباره نحوه برگزاری نمایشگاه پتروتک 2 توضیح داد: امسال نیز سعی شد مباحث کمی و کیفی کنفرانس ارتقا یابد. از افزایش فضای نمایشگاهی به بیش از دو هزار 500 مترمربع گرفته تا برنامه‌ریزی برای پذیرش ۱۰۰ استارتاپ با شرایط حمایتی و ویژه از جمله این اقدامات به حساب می‌آید.

زیدی‌فرد افزود: همچنین تمرکز بر جنبه‌ بین‌المللی نمایشگاه نیز نسبت به سال‌های گذشته بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال پذیرش بیش‌ از دوبرابر شرکت‌های داخلی و خارجی که سال‌های گذشته حضور داشتند، برنامه‌ریزی برای حضور در کشورهای دوست، همسایه و کشورهایی که صاحب فناوری در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: به عبارتی سعی شد جنبه بین‌الملل نمایشگاه تا حد زیادی تقویت شود. برنامه‌ریزی برای حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان عملیاتی و شرکت‌های غیردولتی فعال و هولدینگ‌ها در نمایشگاه‌ها، برنامه‌ریزی برای انعقاد قرارداد نیز از اهداف برگزاری کنفرانس پتروتک 2 است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار