بازدید 13654

ابطال بخش‌نامه محرمانه برای استخدام هزاران نیروی خودی و یک تامل!

سال گذشته، سازمان اداری و استخدامی کشور با تدوین بخشنامه از نوع محرمانه، به آموزش و پرورش مجوز داد که ۶۳۸۲ نیرو‌ی مراکز خاص را جذب کند. بخشنامه‌ای که با شکایت یک شهروند در دیوان عدالت اداری، رسیدگی به آن در دستور کار این مرجع عالی قضایی قرار گرفت و در نهایت به صدور رای قابل توجهی منجر شد؛ ابطال بخشنامه کذایی.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 08 August 2023

ابطال بخش‌نامه محرمانه برای استخدام هزاران نیروی خودی و یک تامل!با حکم ستودنی دیوان عدالت اداری، بخشنامه‌ای تبعیض آمیز که مهر «محرمانه» داشت، باطل شد تا این سوال به وجود آید که تکلیف مرجع صادرکننده این بخشنامه چیست؟

به گزارش «تابناک»؛ سازمان اداری و استخدامی کشور سال گذشته با تدوین بخشنامه از نوع محرمانه، به آموزش و پرورش مجوز داد که ۶۳۸۲ تن از نیرو‌های مراکز خاص را جذب نماید. بخشنامه‌ای که با شکایت یک شهروند در دیوان عدالت اداری، رسیدگی به آن در دستور کار این مرجع عالی قضایی قرار گرفت و در نهایت به صدور رای قابل توجهی منجر شد؛ ابطال بخشنامه کذایی.

این رای با این استدلال صادر شده که آن بخشنامه موجب محرومیت بقیه شهروندان ایرانی از دستیابی به این فرصت‌های شغلی می‌شود. تبعیضی آشکار آن هم در زمانی که بیکاری به شدت فزونی یافته و بحرانی شده و همه نهاد‌ها و مجموعه‌ها از جمله دولت می‌کوشند در مسیر رفع آن گام‌هایی بردارند، غافل از آنکه در زیرمجموعه هایشان، اتفاقاتی در جهت عکس در جریان است!

موضوعی قابل تامل که جا دارد مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد، به ویژه آنکه می‌بینیم صادرکنندگان بخشنامه با علم به وضعیت کشور و بغرنج بودن مساله اشتغال و آگاهی از حساسیت عمومی، کوشیده اند با محرمانه کردن بخشنامه، همه چیز را در خفا رقم بزنند؛ نکته‌ای که می‌تواند و باید تبعات حقوقی برای ایشان داشته باشد و حتی به شکل گیری جریانی منجر شود که مانع از تکرار این تخلف آشکار در دیگر عرصه‌ها شود.

فرجامی که شایسته است در خصوص این پرونده رقم بخورد و در سایه برخورد شدید با عوامل رقم زدن این تخلف عجیب، درس عبرتی پدید آورد که دل مردم را قرص خواهد کرد و این امیدواری را به دنبال خواهد داشت که دولتمردان و مسئولان با ایشان صادق هستند و تمام تلاششان را برای حل مشکلات ایشان به کار می‌برند، نه اینکه در خفا به حل مشکل گروه‌های خودی مشغول شوند و از امکاناتی مانند محرمانه کردن اسناد برای پیشبرد اهداف گعده‌ای بهره بگیرند.

جزئیات و گردش کار این پرونده به نقل از پایگاه تخصصی «اختبار» مرور کنید:

شماره دادنامه: ۱۴۰۲۳۱۳۹۰۰۰۰۹۸۹۷۷۳
تاریخ دادنامه: ۱۴۰۲/۴/۲۰
شماره پرونده‌ها: ۱۴۰۱۳۱۹۲۰۰۰۱۳۶۵۹۷۲
مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

شاکی: آقای سجاد کریمی پاشاکی

طرف شکایت: سازمان اداری و استخدامی کشور

موضوع شکایت و خواسته: ابطال مجوز شماره /۱۱۰/۳۴۰۸۱دم- ۱۴۰۱/۶/۲۳ سازمان اداری و استخدامی کشور

گردش کار

شاکی به موجب دادخواستی ابطال مجوز شماره ۱۱۰/۳۴۰۸۱دم- ۱۴۰۱/۶/۲۳ سازمان اداری و استخدامی کشور را خواستار شده و در جهت تبیین خواسته اعلام کرده است:

طرف شکایت طی صدور مجوز معترض عنه که به طور محرمانه صادر شده است به وزارت آموزش و پرورش اجازه جذب ۶۳۸۲ نفر را به صورت قراردادکار معین آن هم بدون الزام به رعایت سقف تبصره ذیل ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز الزام به برگزاری آزمون عمومی با نشر آگهی عمومی داده لذا این مکاتبه به شرح ذیل برخلاف قوانین می‌باشد.

۱ - محرمانه بودن مجوز جذب نیرو، خود در معنای امر غیر قابل آشکار سازی است و این امر با توجه به اینکه جذب و به کارگیری امری محرمانه تلقی نمی‌شود، عملاً در راستای پنهان و مخفی کاری می‌باشد که با اصل شفافیت و نیز تبصره ذیل ماده ۵ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مغایرت دارد.

۲ - مستفاد از فراز دوم بخش ثالثاً دادنامه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳- ۳۱۰۷ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، رعایت اصل برابری فرصت‌ها و شرایط مندرج در ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری در انعقاد قرارداد نیرو‌های موضوع تبصره ذیل ماده ۳۲ این قانون الزامی است.

۳- وفق اصل ۲۸ قانون اساسی و لزوم تبعیت از بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی، هرگونه جذب و به کارگیری مستلزم رعایت شرایط عادلانه و برابر است.

۴ - وفق بند ۲ سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و استلزام به تبعیت از آن مستفاد از ماده ۱۲۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، عدالت محوری در جذب مورد تأکید و اجتناب ناپذیر دانسته شده است

۵ - مستفاد از تبصره ذیل ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، نیروی قراردادی تا ده درصد از پست‌های سازمانی مصوب امکان جذب دارد.

۶ - بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در هر جذبی توسط دستگاه‌های موضوع ماده ۲ این قانون سهمیه پیش‌بینی شده برای مشمولین ایثارگران می‌بایست لحاظ گردد؛ لذا ابطال مصوبه از بدو صدور مورد تقاضا می‌باشد. ”

متن مقرره مورد شکایت به شرح زیر است:

مجوز شماره /۱۱۰/۳۴۰۸۱دم- ۱۴۰۱/۶/۲۳

برادر ارجمند جناب آقای دکتر نوری
وزیر محترم آموزش و پرورش
موضوع: صدور مجوز قرارداد کار معین جدید

بازگشت به جلسات کارشناسی متعدد و توافق صورت گرفته طی جلسه مشترک در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳، با درخواست آن دستگاه مبنی بر صدور مجوز به کارگیری شش هزار و سیصد و هشتاد و دو (۶۳۸۲) نفر به صورت قرارداد کار معین برای تصدی صرفاً پست آموزگاری دوره ابتدایی در مناطق آموزشی دارای کلاس‌های با تراکم چهل و پنج نفر و بیشتر و یا دارای کلاس‌های متعدد فاقد معلم، به مدت یک سال به شرح جدول شماره (۱) مشروط به رعایت فرآیند‌ها و ملاحظات ذیل الذکر موافقت می‌شود.

۱) اخذ تأییدیه تأمین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور

۲) نظر به حساسیت شغل آموزگاری و فرصت کوتاه تا آغاز سال تحصیلی جدید و خلأ ناشی از کمبود نیروی انسانی درمناطق مذکور در جدول شماره (۱) فراخوان افراد به کارگیری شده از محل این مجوز، باید از طریق مخازن سرمایه انسانی مراکز حاکمیتی ذیل الذکر، با ارائه سوابق آموزشی و تربیتی مرتبط و مؤثر، از بین برترین ارزیابی شدگان در این مرکز و بر اساس فرآیند‌های اجرایی متناسب و مورد تأیید سازمان صورت پذیرد:

الف) «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان»

ب) «سازمان مدارس صدرا» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی

ج) «مؤسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر»

د) «طرح شهید بهنام محمدی» وابسته به بسیج دانش آموزی کشور

هـ) سایر طرح‌های آموزشی- تربیتی هم، چون طرح مدارس امین و … با نظر «ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش»

۳) پس از بررسی سوابق و صلاحیت‌های اولیه افراد فراخوان شده طی (۱۰) روز ضمن آموزش مقدماتی، دانش، مهارت و نگرش تربیتی ایشان در فضای رقابتی سنجیده شده و برگزیدگان در صورت کسب حداقل رتبه مربی معلم وارد دوره (۱۰) روزه دوم آموزش‌های مقدماتی خواهند شد، پس از طی این فرآیند و طی مراحل گزینش و بارگذاری مدارک و مستندات الزم در سامانه کارمند ایران شماره شناسه افراد صادر می‌گردد. فرآیند‌های اجرایی و تعیین محتوای سنجشی و آموزشی این بند با همکاری مشترک دانشگاه فرهنگیان، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، مجموعه‌های مذکور در بند (۲) و با تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور انجام خواهد شد.

۴) افراد منتخب می‌بایست به مدت یک سال ضمن همکاری در محیط آموزشی، طبق قوانین و مقررات تحت پوشش دوره‌های آموزشی و مهارتی دانشگاه فرهنگیان قرار گیرند.

۵) تداوم همکاری این افراد پس از یک سال، منوط به موفقیت در آزمون‌های استخدامی فراگیر با فرآیند‌های جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان است. شماره شناسه افرادی که مشمول این بند نشوند در پایان یک سال به تشخیص سازمان ابطال خواهد شد.

۶) با توجه به تأخیر بیش از هشت سال در ارائه سند برنامه نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، جذب هرگونه نیروی آموزشی، تربیتی، اداری و کیفیت بخشی جدید منوط به ارائه و تأیید سند برنامه نیروی انسانی خواهد بود.

معاون رئیس جمهور/ رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور “

در پاسخ به شکایت مذکور، سرپرست امور حقوقی سازمان اداری و استخدامی کشور به موجب لایحه شماره ۱۴۰۱/۱۲/۶ -۱۰۰۲۵۲ اعلام کرده است:

“بازگشت به شماره پرونده ۱۴۰۱/۱۱/۴-۱۴۰۱۳۱۹۲۰۰۰۱۳۶۵۹۷۲ در خصوص شکایت آقای سجاد کریمی پاشاکی با موضوع درخواست ابطال کل مجوز شماره ۱۴۰۱/۶/۲۳-۱۱۰/۳۴۰۸۱ این سازمان از تاریخ تصویب، ضمن هماهنگی با معاونت تخصصی این سازمان اعلام می‌دارد:

۱- منظور از مقررات اداری و نظامات دولتی بند ۱ ماده ۱۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری آن دسته از مقرراتی است که جنبه ایقاعی داشته و مقامات صالحیت دار اداری با شرایط خاص صادر می‌نمایند و قواعد حقوق و یا به عبارت دیگر، روابط حق و تکالیف را به طور کلی و نوعی مقرر می‌دارد؛ بنابراین ابطال مقررات و نظامات اداری در صورتی در صالحیت هیأت عمومی دیوان عدالت اداری می‌باشد که دارای ویژگی الزام آور باشد. زیرا مقررات اداری به دلیل قابلیت کاربست عمومی که دارند اصولاً برای اجرا و تکمیل قوانین و انجام وظایف اداری وضع می‌شوند. بار الزام مقررات اداری، متکی بر قانون اساسی و در موارد وضع مقررات اجرایی قوانین، پشتوانه الزام آن علاوه بر قانون اساسی، قانون عادی است. برای تأمین اهداف مقررات اداری، اجرای آن باید مانند دیگر قواعد حقوقی الزامی باشد و تضمین شود در تبیین خصلت الزام آور بودن مقررات اداری باید توجه داشت اعلام‌هایی آگهی همراه با هیچ تکلیفی نیستند، قاعده حقوقی به شمار نمی‌روند.

۲- مجوز مذکور طی نامه شماره ۱۴۰۱/۱۲/۳-۹۹۶۶۵ این سازمان ابطال شده است.

۳- مطابق ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری جذب باید از طریق انتشار آگهی عمومی باشد و نه صدور مجوز، بنابراین الزامی به استفاده از نامه محرمانه یا غیرمحرمانه در مکاتبه بین دستگاهی برای سازمان اداری و استخدامی کشور با سایر دستگاه‌های اجرایی ذکر شده وجود ندارد بر همین اساس مورد شماره ۱ بلاوجه می‌باشد.

۴- در خصوص بند ۲ و ۲ مکرر و ۳ دادخواست مزبور ذکر نام مؤسسات و نهاد‌ها صرفاً به منظور تأکید بوده است و محلی از اعراب برای اختصاص سهمیه ندارد.

۵- مجوز صادره با رعایت تبصره ذیل ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و در سقف ده درصد پست‌های مصوب سازمانی وزارت آموزش و پرورش بوده است.

۶- علاوه‌بر این مکاتبات مورد استناد شاکی صرفاً مکاتبات بین دو سازمان می‌باشد و متضمن وضع قاعده آمره و لازم‌الاجرا نیست و جنبه اخباری و ارشادی دارد و شکایت شاکی از مصادیق نظامات و مقررات دولتی مذکور در بند ۱ ماده ۱۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری نمی‌باشد لذا به استناد آرای هیأت عمومی به شماره ۱۸۱۵، ۱۸۱۴ و ۱۸۱۳ – ۱۳۹۷/۹/۱۳ رسیدگی به آن خارج از صلاحیت هیأت تخصصی و عمومی دیوان عدالت اداری می‌باشد؛ لذا رد شکایت شاکی را استدعا دارد. ”

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۲۰ با حضور رئیس و معاونین دیوان عدالت اداری و رؤسا و مستشاران شعب دیوان تشکیل شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء به شرح زیر به صدور رأی مبادرت کرده است.

رأی هیأت عمومی

اولاً به موجب تبصره ذیل ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶، سازمان اداری و استخدامی کشور صرفاً می‌تواند به کارگیری افراد را با رعایت شرایط مندرج در تبصره مذکور تأیید نماید و این سازمان اختیاری درخصوص تصریح به جذب نیرو از مراجع خاص در مجوز‌های صادره خود ندارد و بر همین اساس مجوز شماره ۱۱۰/۳۴۰۸۱/د م- ۱۴۰۱/۶/۲۳ سازمان اداری و استخدامی کشور که براساس آن به کارگیری نیرو در وزارت آموزش و پرورش محدود به جذب آن از مخازن سرمایه انسانی مراکز مشخصی شده و به محرومیت افراد دیگر از امکان بهره‌مندی از فرصت به کارگیری در آموزش و پرورش منجر گردیده، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار است و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.

این رأی براساس ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب ۱۴۰۲/۲/۱۰) در رسیدگی و تصمیم گیری مراجع قضایی و اداری معتبر و مالک عمل است. با اعمال ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری و تسری اثر ابطال مقرره مورد شکایت به زمان صدور آن موافقت نشد.

حکمتعلی مظفری
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹۸
تمام مسولدن با پارتی می آبند و کار خودش انجام می دهتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
با توجه به زمان طولانی بین دادخواست تا صدور حکم، احتمالا ابطال بخشنامه زمانی صورت گرفته که دیگه کار از کار گذشته و اون نیروهای خاص استخدام شدند
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
کاملا مشخصه عده‌ای مملکت را فقط برای گروهی خاص می‌بینند و بقیه مردم بطور عامیانه باید برن کشک بسابند
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
با اعمال ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری و تسری اثر ابطال مقرره مورد شکایت به زمان صدور آن موافقت نشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
اگر زاکانی که ۴۰۰ مامور حجاب بان !!!!! ؟ را برای مترو

با ماهی ۱۲میلیون تومان استخدام کرده که فقط به

زنان که حجاب اختیاری را انتخاب کردند زور بگویند

و ان هزار دانشجویی که با تقلب و پدران پولدارشان

وارد دانشگاه شدند
و ان چند هرار روحانی که بعنوان معلم تربیتی وارد
مدارس شدند

و ان دیپلمه های با معدل های پایین که بدون کنکور و صلاحیت علمی سهمیه رشته پزشکی شدند

را گرفتند و بیرون کردند و مسولانش را توبیخ و مجازات کردند ، این هم خواهد شد !!!!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
همه که نه ... ولی خیلی زیاد است و افرادی در آن نقش دارند
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
دلیل اصلی مشکلات کشور استخدام و دادن پست های کلیدی کشور به عده ای کم سواد و بی سواد که به دلیل عدم شایستگی علمی راه راحت تر را انتخاب میکنند که همه بلدند ولی انسان های با وجدان انجام نمیدهند
اگر این کار نامش رانت و.. نیست، پس چیست؟
خوشحالم که ابطال شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
روش جداسازی ژن خوب!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
یه جور دیگه وارد میشن
در شرکت نفت نزدیک به سه هزار نفر یعنی به اندازه 20 سال قبل از خود و در عرض همین دو سال نیروهای خودی استخدام شدند که بسیاری از انها اصلا تخصصی ندارند و بخش اعظم مشکلات توزیع گاز در زمستان هم به همین غیر متخصص ها برمیگردد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
حتماً نخبه بسيجي هستند
دولت مدعی مبارزه با فساد و مردمی بودن و شفافیت خودش مصوبه کرده، یه عده خودی رو با رانت استخدام کرده حالا بعد از یک سال گندش درومده،
واقعا به عنوان یک شهروند ایرانی چطور خودمو قانع کنم که ادعای مبارزه با فساد و مردمی بودن مدعیان رو بپذیرم؟؟؟
پاسخ ها
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
متاسفانه فساد و رانت و پارتی بازی هیچگاه در این مملکت برچیده نخواهدشد.چون همه آقایان در ایجاد آن سهیم هستند. اگر کسی بخواهد مفسدی را لو بدهد ویا اینکه به تذکر بدهد؛ مانند دوره احمدی نژاد کلی بگم بگم در آستین دارد. به همین خاطر برای اینکه کسی به او گیر ندهد خود نیز مجبور است از فساد و تبعیض دیگری چسم بپوشد.
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
اکه دوست نداربی برو
البته این امر مسبوق به سابقه است،کما این که سالها قبل نیز اموزش و پرورش از دانش اموزان معصوم کشور جهت استخدام در اموزش و پرورش یک ازمون کذایی برقرار کرد بعد بدون استثناء نیروهای خودی را از قبیل خانواده شهدا و جانبازان و سپاه استخدام کرد و بقیه شهروندان درجه دو به امان خدا رها شد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
بله درسته زمان احمدی نژاد بود !! !یادمه دونفر از این نیروها که به مدرسه ما امده بودند یکی از آنها ۷ ماهه بار دار بود و یکی دیگه هم یک سالی بود که در بانک‌کار می کرد. جالبه که این افراد از برگزاری آزمونی که برای جذب نیرو گرفته شده بود کوچکترین خبری نداشتند و می گفتند از آموزش وپرورش به ما زنگ زدن وگفتن باید بروید سر کلاس ومشغول به کار شوید جالبتر اینکه در بدو ورود هم استخدام رسمی هم شدند د !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
آخه یه چیزی بگوقابل قبول باشه کسی پیدا میشه بانک رو
ول کنه بیاد آموزش وپرورش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
این نوع استخدام های بی حساب کتاب و کیلویی سیستم اداری کشور را فلج کرده است
ببخشید دوباره نظر میدم. الان تیتر اول تابناک رو خوندم جناب رئیسی فرمودن آزادی های مشروع در کشور وجود دارد. مگر تو همین مصوبه ی ابطال شده ی استخدام هزاران نفر از مراکز خاص آزادی دسترسی به اطلاعات شهروندان نقض نشده و یک عده صاحب رانت نشده اند؟؟ احتمالا جناب رئیسی که لباس قضا رو سالها برتن داشتن آزادی دسترسی شفاف به اطلاعات رو به رسمیت نمیشناسن
اونی هم که رفته درس خونده بدون سهمیه و چیزی رفته دانشگاهو با هزار مصیبت تمومش کرده و بعدم رفته سربازی هیچ
طرف هم توی پایگاه مقاومت محله پنج شنبه تا پنج شنبه ایست بازرسی میگذاشتن حالا بیاد بشه معلم بچه های ابتدایی
لطفا به همین روش فانون حجاب رو هم لغو بفرمایید.
با سپاس فراوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
چی میگید شما حجاب اصل هست حجاب همه چیز است حجاب مهمترین است هیچ‌چیز نباشد ولی همه باید حجاب داشته باشند جامعه بیحجاب وجود ندارد گرسنگی فقر مهم نیست گرسنه بیخانمان تا کنر در سطل زباله معتاد بیکار باشید ولی باحجاب باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
ان شاءالله به زودی
رییسی که خودش رییس قوه قضاییه بوده و قاعدتا باید به قوانین کشور آشنا باشه چرا اینقدر دولتش خلاف قانون کار می کنه ؟؟؟ مثل اینکه این قوانین فقط برای مردم عادی نوشته شده و با کوچکترین خطایی از طرف مردم با شدت باهاش برخورد می شه . خودشون هرکاری دلشون می خواد می کنند ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
ببخشيد اشتباهي منفي زدم
استخدام 400 نیروی حزب الهی در وزارت ارشاد

استخدام 400 حجاب بان در متروی تهران با حقوق ماهی 12 میلیونی

استخدام هزاران هزار نفر از خودی ها در تمام ادارات و نهادها


تنها بخشی از نا عدالتی های اجتماعی در این مملکت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
حاج اقا رییسی می فرمودند ما باید حول محور اسلام با هم متحد باشم شما به اتحاد ایمان ندارید شما به خودی و غیر خودی ایمان دارید و بقیه امور فریبکاری است
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
مطمئن باش برای این کارشان یک توجیح اسلامی دارند.
با دین یا بدون دین؛ آدمهای خوب، کارهای خوب انجام میدهند و آدمهای بد، کارهای بد انجام میدهند.
اما برای اینکه قیافه آدمهای خوب را بگیری و کارهای بد انجام دهی، باید پشت دین مخفی شوی.
سهمیه و سهمیه بازی عین آپارتاید، تبعیض و بی عدالتی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اپارتاید را خوب امدی
ناشناس
| Japan |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
آپارتاید ارزشی
وقتی یک پسر بچه را یک پست گنده یهش میدهید بنام میثم لطیفی نتیجه همین است .حالا هی ازش دفاع کنید که ای انگشتنر گنده است
انقلاب ما اکنون در مرحله تمدن سازی قرار دارد و باید گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش محکمتر برداشته شود و نیروهای این وزارتخانه باید از غربال عبور کنند و نقش حوزه هاا و نیروهای حوزه در این وزارتخانه پررنگتر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اگر نيروهاي حوزه وارد مدارس شوند كه هيچكس براي امنيت بچه خود او را به مدرسه نمي فرستد. يا فيلم نگاه نمي كني يا خودت دوست داري بروي كنار بچه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
همین طوری هم پر رنگ هست
طرف با مدرک حوزه بدون سواد در روانشناسی میاد معلم ابتدایی میشه
دفترچه را ببینید...
مثل اینکه با مدرک کامپیوتر بری مهندسی عمران کار ساختمان انجام بدی
حالا تکلیف اونهایی که با این بخشنامه محرمانه استخدام شدن چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
هیچی آنها دیگر کارمندان مثل دانشجویان که با تقلب وارد شدن
دیگه زاکانی و امثال زاکانی نمیتونن فک و فامیلاشون رو یواشکی استخدام کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
باز هم خواهند كرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
تو چه دلت خوشه ! فکر کردی امثال زاکانی فک و فامیلشون رو میفرستن آموزش و پرورش با چندرغاز حقوق !!!!! این مصوبه محرمانه برای خودی های درجه 2 بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
شهرداری ربطی به ارگان های دولتی نداره
اون هرکاری بخواد میکنه
ضمنا معاون شهردار و وزیر و استاندار نیاز به مجوز اداری استخدامی نداره
اون شهروند چطوری از بخشنامه محرمانه اطلاع داشته؟!!
احتمالا ایشون رو بازداشت و به سزای عملش میرسونن!!
چنین بخشنامه هایی واقعا جا تاسف دارد
در عمل کلاس بندی شهروندان را به دنبال دارد
کسانی که این بخشنامه را امضا و پیشنهاد دادند باید محاکمه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
آپارتاید، یک کلام!
سید محرومان وعده داده بودن که رئیس جمهور بشن از فرداش فساد رو ریشه کن میکنن.
این یک نمونه از دستورات محرمانه ست
برید ببینید چه دستورات و بخشنامه های محرمانه ای وجود داره که بازگو نشده
معنی شفافیت هم فهمیدیم
تابناک سانسور نکن خواهشا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
این لغو شده چون چیز دندون گیری نبوده و استقبال نشده
آخه حقوق معلمی کمه برای برادران...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
من میخاستم دقیقا همین رو بنویسم که شما ذکر کردید
هزاران هزار ازین بخشنامه ها در این مملکت وجود داره که کسی خبردار هم نمیشود متاسفانه
ما که از آنچه اتفاق افتاده بی خبریم اما با یک گل هم بهار نمیشه فساد بسیار بسیار گسترده تر اینهاست .تقریبا تمام استخدامها از دایره باندهای خودی بیرون نمی رود .
چخ خبره تو این مملکت
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
خبری نیست بخواب
این که چیزی نیست .
خدا می دونه چند نفر در کشور طی یکی دو سال گذشته فقط به خاطر ایثار گری پدرشون افراد لایق را کنار زدند و استخدام شدند.
واقعا جای تاسف داره. کجای این کار اسلامی هست.
پاسخ ها
Mahyar
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
در شرکت آب و فاضلاب گلستان که در این چند ساله هر چه گرفتند با رانت و پارتی و سهمیه و ایثارگری بوده و بیش از ۱۲ سال است که هیچ آزمون عمومی نداشته اند و البته بخش قابل توجهی از سوی نماینده ها بصورت مستقیم و یا با قوانینی مثل ایثارگری در مجلس بطور غیر مستقیم به شرکت تحمیل می شوند.
با توجه به این که اثر ابطال را به زمان صدور مجوز تعمیم نداده، چندان هم ستودنی نیست، یعنی اگر پیش از ابطال اجرا شده است موارد اجزا شده به اعتبار خود باقی است و تنها از این پس قابل اجرا نیست.
دولت در فرایند قانون احراز صلاحیت افراد رو قرار داده پس پذیرفته نیست حتی با تایید متعهد بودن افراد مذکور این استخدام انجام بشه. متاسفیم از اینکه قوانین حتی پیش رییس جمهورش هم ارزشی نداره
اینم فیلم جدید.همه جا اقوام را مازاد استخدام کرده‌اید
به این شهروند چه ربطی داشت که شکایت کرده؟
دولت و کشور خودش مدعی العموم داره لازم بود ورود میکرد
مسخرس واقعا
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
یکی هم که میاد بره دنبال حق بهش میگن به تو چه. همینه دیگه مملکت به قهقرا میره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
از همونایی هستی که با رانت استخدام شدی کلک ؟؟؟!!!!
استخدام میشن خیالتون راحت باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
تو یه ارگان بهتر
نه تو آموزش پرورش...
با تشکر از این شهروند خوب خدا امثال ایشان را حفظ کند
نمونه ای از کج روی هائی که باعث مشکلات عدیده در کشور شده است.
نزدیک به یک سال این بخشنامه فعال بوده و دیوان عدالت با تسری حکم به زمان صدور موافقت نکرده. یعنی افرادی که در این مدت از سازمان های خاص استخدام شدن میتونن سر کار بمونن. چه تعداد نیرو از این مسیر استخدام شده؟
یک بررسی کنید که چرا وزارت نیرو و مخابرات چندین سال است که استخدامی نداشته اند. هر کس توانسته دست فک و فامیل بی سواد خود را گرفته و به این ادارات آورده. در حالی که نخبه های این رشته ها که در بهترین دانشگاه ها درس خوانده اند با مدارک بالا آرزو به دل یک آزمون استخدامی برای این ادارات مانده اند. قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان و اینترنت بی کیفیت مخابرات همه به علت نا متخصص های گردن کلفت و بی سوادی است که جای افراد لایق را گرفته اند.
دمت گرم سجاد. این مملکت هزار نفر مثل سجاد داشت که پیگیر این حق کشی ها بشن اوضاع بهتر از الان بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
این هم ویترینی است.
پس چرا با متقلبان کنکور برخوردی نشد؟ چون اونجا متولی رسیدگیش نهاد دیگری بود، یا اینکه خاطیان زورشان بیشتر بود، و یا اینکه عدالت گاهی لازم الاجرا و گاهی لازم الانکاره!؟
چه معلوم تا وقتی بخشنامه ابطال شد اینها استخدام نشدن؟ وقتی هم که استخدام شدن که قرار نیست یه بار دیگه اخراج بشن...مگه فرزندان مسئولین که از دامپزشکی اومدن پزشکی خوندن با رتبه ۱۷۵ هزار اخراج شدن که الان اینا اخراج بشن
احیانا اسلام در این موارد حکمی دارد؟ یا در چنین مواردی اسلام به خطر نمی افتد؟
البته بی توجهی به مسایل اخلاقی در جذب معلمین باعث نگرش منفی جامعه نسبت به برخی از آنان شده است
متاسفانه پارسال در وزارت بهداشت هم هزاران نفر نیروی خودی بدون برگزاری آزمون و طی مراحل استخدامی به شکل رسمی قطعی استخدام شدند. این ظلم عمومی است.
دلیل حمایت بیش از حد دولت از میثم لطیفی چی هست؟ چه سابقه اجرایی داشته؟ آدمی گذاشتند اونجا که فرامین خوشون رو به نحو احسن اجرا کنه. اگر شرافت خبری دارید و واقعا پیگیرید برید عملکرد موسسه رسا قبل از این دولت و در این دولت ببینید. موسسه ای که لطیفی و دوستان هیأت مدیره اونند.
وای مملکت داره میپکه از درون
آموزش و پرورش برنامه ای برای جذب حجاب بانان ندارد؟ آخه شهرداری تهران تعداد زیادی حجاب بان استخدام کرده.
این فقط مربوط به آموزش و پرورش است ،دیوان محترم برود دنبال مشابه این بخشنامه در سایر دستگاه ها باشد
یک مشکل کشور مطالبه نکردن مردم از مسئولین هست. مثل این آقا اگر همه مطالبه گر باشیم شاید اوضاع اندکی بهتر شود.
ولی مدیر تابناک عزیز این کشور در همه جاش پر از رانت و فساده و تبعیض و بی عدالتی یه. حالا خدا پدرو مادر این شهروند بیامرزه که این شکایت مطرح کرد و باز خداروشکر دیوان رای درست داد وگرنه اگه اونجا هم نفوذ می کردن حرف این شهروند هیج اعتباری نداشت. ولی این دولت هم اکنون تونسته با انتخاب مدیران جدید که بعضی شون اصلا سابقه کاری ندارن و در حد سرباز صفر هستن که به دنبال نیروهای خودی خودشون وارد سازمان می کنن و نیروهای قدیمی رو پس میزنن. جالبه این افراد اول خودشون قراردادمعین میشن و بعد افراد دیگرو یواش یواش در قالب شرکتی و معرفی نیرو برای استخدام پیمانی خیلی هارو وارد یه سازمان می کنن که نه ازمونی دادن و نه درست و حسابی مصاحبه شدن و چن پست بهشون میدن. بدبختی اینه که اینگونه نیروها خودشون امامزاده می دونن و از پس نوشتن یه نامه ساده هم عاجزن. نمونه های زیادی هست. حالا فک کن که ایران خودرو و سایپا چقد نیروهای سفارشی دارن یا سپاه که اصلا نیروهاشو از خود بسیج و ..میگیره و یا رئیس صدا و سیما که مدیر عامل پتروشیمی میشه. اینجا همش بی عدالتی . وقتی افراد تحصیلکرده دکتر و ارشد و قدیمی یه سازمان رو زیرست یه سرباز صفر و نوجوان تازه به دوران رسیده میزارن.
از جذب و استخدام رسمی هزاران نفر در مجموعه های مختلف وزارت نیرو به عنوان قانون جذب ایثارگران هم اگر خیر ندارید پس مطلع باشید که از یک سال قبل هزاران نفر به اسم این موضوع جذب و استخدام رسمی شده اند.
از مرحله خدا به مردم رحم کند به مرحله خدا به مسوولین رحم کند وارد می شویم.
وقتی نمیرسد رای بدید نتیجه همین میشه. اعتراض نکنید. رای ندادید آقایون خوشحال شدند بار خودشون رو تا سالها بستن‌
رییس قوه قضاییه گفت: تحقق عدالت که از جمله مأموریت‌های قوه قضاییه است خوب عدالت اینه که شما توی هر شهری که کارمیکنی مزایای مربوط به همان شهر روهم دریافت کنی متاسفانه در زمان دولت جناب آقای روحانی با یک نامه به شماره 15/262007مورخ 1395/11/19 که توسط جناب آقای عبدالرضا باقری مشاور وزیر علوم وفناوری ورییس هیاتهای امناء وهیات های ممیزه به جناب آقای اسکندر زند معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی ارسال شد تعضای محترم هیات علمی که از شهر های مختلف به ستاد سازمان در ولنجک تهرات مامور می شوند از همان مزایای شهر مبدا بهره مند می گردند(شامل حق جذب , فوق العاده بدی آب و هوا ,فوق العاده محرومیت از تسهیلات زندگی , فوق العاده مناطق مرزی ) که اختلاف شهر مبدا با تهران در برخی موارد به 5 ملیون تومان وبیشتر هم میرسد واین در صورتی است که فرد مامور متاسفانه در پست اجرا مامور ومدیریت پست اجرا را نیز دریافت می نماید حالا چه کسی باید جلوی این تخلف را بخیرد خدا عالم است سازمان بازرسی یا دادستان یا ....ضمنا یادآورمی گردد جناب آقای عبدالرضا باقری از دانشگاه فردوسی مشهد مامور به تهران بودند که در طول مدت ماموریت فوق العاده جذب شهر مشهد را دریافت می کردند ودر ستاد وزارت علوم مشغول مدیریت بودند الی برکت ال.... لطفا این مطلب رو منعکس فرمایید شاید یه با وجدانی پیدا بشه پیگیری کنه و این رویه غلط رو اصلاح کنه مثل این میمونه که آقای قاضی رو از جابهار به تهران مامور کنند بگن چون استخدام شما در آنجابوده مزایای همان شر رو دریافت کن ومدیریت پست شهر تهران رو بگیر خدا بده برکت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
طرف شماره نامه ومشخصات کلی روهم داده متاسفانه سازمان بازرسی و دیوان محاسبات هم در این سازمان که اشاره شده مستقر هستند ولی ظاهرا خواب تشریف دارند.
اگر چه فقط این مورد نیست . اما همین مورد کافی است که بفهمیم رانت ، اختلاس ، پارتی سالاری ، فرقه گرایی، خودی و ناخودی چه بلایی سرمملکت آورده است . باهوش ها مهاجرت می کنند و عده ای با رانت و پارتی مملکت را تصاحب می کنند و نتیجه اش هم مشخص است!
پرچم پاشاكي بالاست زنده باد گيلان لاهيجان پاشاكي
نیروهای شرکتی و قراردادی خیلی هاش ''''شده محل استخدام افراد سفارشی' که اول بصورت شرکتی بدون هیچگونه ضابطه ای وجهت کار ظاهرا نظافت جذب میشن سپیس بعد از چندماه یه مدرک ایثارگری ارایه میدن و تبدیل به رسمی قطعی میشن به همین سادگی'' بعدش آسانسوی میرن بالا'' ''''
صادر کننده این بخشنامه محرمانه با بدیهیات قوانین کشوری آشنایی ندارد و لیاقت این جایگاه را نیز ایضا. بهتر است فردی که او را منصوب کرده توبیخ کرد که چرا یک ناشی را به سمت مدیریتی می گمارد ؟ گزینش پس کجاست ؟
و مجلس مدعی راس امور که هیچ محلی از اعراب در امور مملکت ندارد جز رانت (مثل شاس بلندها و احتمالا سهمیه های برای استخدام نزدیکان و ....)تازه ادعای انقلابی گری هم دارند ...سیسمونی از ترکیه مخرند دومقابل تخلفات هم حزبی ها در دولت(مثل بهزیستی بوشهر مثل خراب کردن ساختمانه در شهرداری و ....)خود را به ندیدن و نفهمیدن می زنند و برای تایید دوباره توسط شورای نکبان در مقابل هر خلافی در کشور سکوت می کنند ...حداقل آزاده باشی و از خدا بترسید....
آوردن میثم لطیفی واسه همین بود خب!!
تسریع در روند استخدام خودی ها
خداوندا ! امثال آقای سجاد کریمی پاشاکی را سلامت و مصون بدار .
ای بابا آبرام جون توکه تو شعار های انتخاباتیت یه صلوات شمار آورده بودی یبند میگفتی مبارزه با فَساد مبارزه با فَساد.... پس چی شد؟
این تبصره چی میگه؟
اون 400 تای وزارت ارشاد چی میگه؟
اون 400 تای زاکانی چی میگه؟
اون آوردن میثم لطیفی چی میگه؟
دقیقا منظورت مبارزه با کدوم فَساده ابی جون؟؟؟
الانم خیلی خوش به این مقدار نباشید...نهایت بخشنامه ابطال شده...اصل کار که همون استخداما بود احتمالا انجام شده رفته تا الان...
واقعا این موضوع تخلف استخدام هااصلا زیبنده سازمان های اسلامی نبود. ماباید روز به روزبه طرف شفایت بریم... نه اینکه تشکیک ایجاد بشه
من با فوق لیسانس از شهید بهشتی دارم غاز میچرونم
اونوقت ادم های بیسواد رو میبرید استخدام رسمی میکنید
استخدامی های قراردادی ، پیمانی ، تبدیل وضعیت بدون آزمون سراسری و گزینش علمی و اخلاقی با عناوین مختلف و سهمیه های مانند نیروهای ارزشی ،فرزندان ایثارگر... ظلم و ستم به مردم و خروج نیروهای نخبه از کشور و ترویج بی انگیزگی و ناامیدی در جامعه است
دیوان عدالت اداری در خصوص قوانین ناعادلانه خواهشا ورودکند برقراری کمک هزینه عائله مندی برای زنان مطلقه ویا شوهر مرده که هیچ فرد تحت تکفلی نیز ندارند عین بی عدالتی می باشد .متاسفانه مرد بیچاره که کمک هزینه عائله مندی میگرفته به محز اینکه متارکه کنه ویا همسرش فوت کند با داشتن چند فرزند کمک هزینه عائله مندیش قطع میشه خوب یه مرجعی باید این قوانین رو اصلاح کنه حتما باید یه نفر بره دیوان عدالت اداری شکایت کنه تا یه اتفاقی بی افته ؟؟؟!!!
یه سر به خود سازمان اداری و استخدامی بزنید تا کامل درک کنید جذب رانتی و سفارشی یعنی چی و البتتتتتتتتتتتتتتته موسسه رساااااااا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست