اخبار مهم بورس فردا ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲

خبرهای مهمی امروز در فضای رسانه ها منتشر شد که قطعا هر یک می توانند بر روی روند بورس فردا تاثیرگذار باشند. توصیه می شود قبل از معاملات فردا این اخبار را بخوانید.
کد خبر: ۱۱۸۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰ 05 August 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، امروز اخبار زیادی پیرامون مسائل اقتصادی، سیاسی و البته بورسی منتشر شد که قطعا می‌توانستند بر روی روند بورس فردا به هر حال تاثیرگذار باشند، اما به نظر این ده خبر تاثیر بیشتری بر روی روند بورس فردا داشته باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود که قبل از معاملات فردا این اخبار را بخوانید.

۱- نرخ جهانی اوره در این هفته نیز با رشد در تمام مناطق دنیا همراه بود. اوره سازان ایرانی با ۵۰ دلار رشد نسبت به هفته گذشته در نرخ ۳۸۵ دلار به فروش پرداخته اند که رقم قابل قبول و خوبی برای جبران افت نرخ در ماه‌های گذشته است.
۲- بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، ۱.۸۷ درصد از سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو به قیمت پایه هر سهم ۵۷۰۰ ریال و قیمت پایه کل ۲۲۶۲ میلیارد ریال در روز سه شنبه ۳۱ مرداد به صورت عمده عرضه می‌شود.
۳- بانک صادرات ایران اعلام داشت تعداد ۱۶۲.۱۵۰.۰۰۰ سهم معادل ۶۹ درصد از سهام شرکت پتروثمین سپاهان به شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به مبلغ ۳۰۳ ر ۷۲۳ ر ۵ میلیون ریال واگذار گردید.
۴- با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت روز دارو (سهامی عام) به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز یکشنبه مورخ  ۱۵ مردادماه به مدت سه روز کاری در نماد صروز۷۰۵ عرضه عمومی خواهد شد
۵- درج شرکت کشت و صنعت هلال (سهامی عام) در بازار دوم فرابورس ایران با نماد معاملاتی زهلال و گروه زراعت و خدمات وابسته
۶- سخنگوی سازمان بورس: با توجه به اهمیت فروش متری مسکن (اوراق سلف مسکن) و ظرفیت‌های موجود در این اوراق، اقدامات لازم برای راه‌اندازی این اوراق به کار گرفته شده و اکنون این موضوع با دستور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در اولویت فعالیت‌های این سازمان قرار گرفته است.
۷- مهم برای وخارزم و خرید دارایی: تحصیل ۶۹ درصد از سهام شرکت صنایع شیمیایی پتروثمین سپاهان به ارزش ۵.۷۲۳.۳۰۳ میلیون ریال
۸- با اعلام موافقت وزارت صمت مبنی بر تداوم عرضه تمامی کالا‌ها در بورس کالا، حالا خودرو در یک‌قدمی تالار نقره‌ای قرار گرفته است.
۹- با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ ۱۲۰۷.۸ هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
۱۰- با اعلام وزارت اقتصاد از ۱۵ مرداد تخصیص رایگان صندوق‌های سهامی به ارزش ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار‌تومان برای متولدین مهر، آبان و آذر سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. والدین نوزادان می‌توانند سه صندوق سهامی از میان ۳۵ صندوق موجود را برای سرمایه‌گذاری آینده فرزندان خود انتخاب کنند.
۱۱- بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد: نرخ سود بازار بین بانکی با افت ۰.۱ درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی به ۲۳.۴۵ درصد رسید.

  • ده خبر مهم بورس فردا هر روز راس ساعت ۱۷ منتشر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست