بازدید 2517

غیرنظامیان سودان در وحشت زندگی می‌کنند

سازمان عفو بین الملل در گزارشی درباره وضعیت مردم سودان در بحبوحه درگیری‌ها در این کشور اعلام کرد که غیرنظامیان سودانی در وحشت غیرقابل تصوری زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۸۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 04 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عفو بین‌الملل اعلام کرد که غیرنظامیان در سراسر سودان در جریان درگیری بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در وحشت غیرقابل تصوری زندگی می‌کنند.

این سازمان حقوق بشری در گزارشی که جزئیات آن را در وب سایت خود منتشر کرده است، افزود: جنایات جنگی در مقیاس بزرگ در سودان انجام می‌شود.

در این گزارش، جنایات جنگی و رنج غیرنظامیان در سودان، تلفات گسترده غیرنظامیان در حملات عمدی توسط طرف‌های متخاصم مستند سازی شده است.

«اگنس کالامار» دبیرکل سازمان عفو بین الملل، گفت: غیر نظامیان در سراسر سودان هر روز در وحشت غیرقابل تصوری زندگی می‌کنند در حالی که نیروهای پشتیبانی سریع و نیروهای مسلح سودان برای کنترل قلمرو با یکدیگر در ستیز هستند.

وی افزود: مردم در خانه‌های خود یا در حالی که ناامیدانه به دنبال غذا، آب و دارو هستند کشته می‌شوند.

پیش تر سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل "فائو" اعلام کرده بود بیش از ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که بیش از ۴۲ درصد از جمعیت سودان را تشکیل می‌دهند، با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند.

آخرین آمار سازمان بین المللی مهاجرت نشان می‌دهد که بیش از سه میلیون نفر در داخل سودان آواره شده‌اند و تقریباً یک میلیون نفر دیگر از مرزهای آن به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت عربستان و آمریکا آتش‌بس اعلام شده است اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست