بازدید 12741

چرا تخلف امثال «خاوری» کم عقوبت‌تر از مسائل رقم خورده در استارتاپ‌هاست؟!

کدام جریان است که به رغم مسائل و مشکلات رقم خورده در یکسال اخیر، مجال نقش آفرینی در این عرصه و التهاب آفرینی در کشور را یافته و در اختیار دارد و می‌تواند کاری کند که شاهد پلمب سریالی چندین کسب‌وکار و شکل گیری بحث و جدل‌های فراوانی باشیم که فضای کسب و کار و اشتغال را بی ثبات نشان می‌دهد؟ آیا این روایت مورد تایید نهاد‌های امنیتی هم هست؟
کد خبر: ۱۱۸۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 03 August 2023

چرا تخلف امثال «خاوری» کم عقوبت‌تر از مسائل رقم خورده در استارتاپ‌هاست؟!درباره تناسب جرم و مجازات چه می‌دانید؟ بیایید از این زاویه، نگاهی تازه به ماجرای داغ این روز‌ها بیاندازیم تا به تفاوتی پی ببریم که شگفت‌آور و ابهام آفرین است!

به گزارش «تابناک»، از جمله اخبار حاشیه‌ساز این روزها، پلمب برخی کسب‌وکار‌های نوپاست که در پی انتشار برخی تصاویر مربوط به پرسنل آن‌ها رقم خورده است. استارتاپ‌هایی که در حوزه‌های مختلف به فعالیت مشغول بوده‌اند و حالا یکی از آن‌ها با پلمب ساختمان اصلی، به مشکلاتی گرفتار آمده، دیگری به عقوبت سخت‌تری دچار شده و مجوزش لغو گردیده و بعدی در وضعیت برزخ قرار دارد و معلوم نیست که تعطیل خواهد شد یا اجازه فعالیت دوباره خواهد یافت.

چرا تخلف امثال «خاوری» کم عقوبت‌تر از مسائل رقم خورده در استارتاپ‌هاست؟!فضای ملتهبی که به نوعی در امتداد التهابات وسیع در کشور از نیمه دوم سال گذشته قرار دارد و از این رو توجه بسیاری را به خود جلب کرده و واکنش‌های بسیاری به دنبال داشته است. واکنش‌هایی که یکی از شاخص‌ترین‌هایش، اظهار نظر روح اله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور است که تاکید دارد: «اخیرا جریانی به دنبال آسیب زدن به اقتصاد دانش‌بنیان و فضای کسب و کار است...»

البته این مقام عالی رتبه نگفته که کدام جریان است که به رغم مسائل و مشکلات رقم خورده در یکسال اخیر، مجال نقش آفرینی در این عرصه و التهاب آفرینی در کشور را یافته و در اختیار دارد و می‌تواند کاری کند که شاهد پلمب سریالی چندین کسب‌وکار و شکل گیری بحث و جدل‌های فراوانی باشیم که فضای کسب و کار و اشتغال را بی ثبات نشان می‌دهد؟ آیا این روایت مورد تایید نهاد‌های امنیتی هم هست؟

پرسش‌های بی پاسخی که صرف نظر از آن‌ها هم با ماجرایی عجیب مواجهیم که گویی نکته قابل تاملش به چشم کسی نیامده است؛ اینکه با تخلف رقم خورده در یک مجموعه، کل مجموعه تعطیل می‌شود و نه کسی نگران کارکنان آن مجموعه می‌شود و نه برای کسی اهمیتی دارد که آن مجموعه بخشی از پازل بزرگ فعالیت‌ها در جامعه است و نبودش، موجب بروز اشکالات در جا‌های دیگری خواهد شد.

درست مانند رویکرد عجیبی که در مواجهه با رسانه‌ها اتخاذ می‌شود و در نتیجه آن گاه شاهدیم که با درج یک کاریکاتور نکته دار یا مطلب حاوی اشکال، فعالیت یک رسانه با انبوهی از خبرنگاران و کارمندان متوقف می‌شود. تصمیمی که به شکلی مشابه برای استارتاپ‌ها هم اتخاذ و اجرا شده، به این صورت که با وقوع تخلفی در بزرگترین پلتفرم فروش کالا، پلمب ساختمانش را در دستور کار قرار داده اند.

واکنشی عجیب که گویی منحصر به این عرصه هاست و در سایر امور دیده نمی‌شود. مثلا اگر گروهی از پرسنل رسانه ملی تخلف کنند، تنها برخورد با این متخلفان در دستور کار قرار می‌گیرد و فعالیت این رسانه متوقف نمی‌شود، اما می‌بینیم که انتشار تصویر مشکل دار از گروهی از پرسنل یک استارتاپ، شدیدترین برخورد را برای کل آن مجموعه به دنبال دارد و حتی ممکن است به تعطیلی آن مجموعه برای همیشه منجر شود!

چرا تخلف امثال «خاوری» کم عقوبت‌تر از مسائل رقم خورده در استارتاپ‌هاست؟!

عجیب بودن این وضعیت زمانی بهتر خودنمایی می‌کند که ببینیم برملاشدن تخلف محمودرضا خاوری در راس هرم مدیریتی بانک ملی، منجر به تعطیلی این بانک با انبوه شعب و مشتری در سراسر کشور شود یا با دستگیری بابک زنجانی، فعالیت شرکت هایش از جمله فلان ایرلاین، متوقف گردد و پرسنل و مسافران به حال خود رها شوند. اتفاقی که نه تنها رخ نداده و نمی‌دهد، که تاکید مسئولان این است که تخلف آن افراد به مجموعه هایشان تعمیم داده نشود.

رویه‌ای که در برخی عرصه‌ها در دستور کار قرار ندارد و در نتیجه، انتشار یک عکس هم می‌تواند به تعطیلی فروشگاه آنلاین منجر شود، انگار نه انگار که همه کسب و کار‌های نوپا، سکوها، پلتفرم ها، استارتاپ ها، کارخانه‌های فناوری و... هم به مانند فلان شرکت، بهمان نهاد و غیره، مالک و حتی سرمایه گذار دارند، مدیرعامل و مسئول دارند، از مراجع و نهاد‌هایی مجوز دریافت کرده و پاسخگو هستند و تحت قوانین کشور فعالیت می‌کنند.

نکاتی که گویی حتی برای مراجع پلمب کننده هم اهمیتی نداشته و ندارد وگرنه به جای برخورد‌های کلی از این دست که حتی مراجعان و مشتریان این کسب و کار‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و نارضایتی را در بخش‌هایی از جامعه به دنبال دارد، به دنبال برخورد قانونی با افراد متخلف و مدیران این مجموعه‌ها می‌رفتند. درست مثل هر پرونده دیگری که برای رسیدگی به تخلف افراد در هرجای دیگری گشوده می‌شود.

نکته‌ای بسیار بدیهی که معلوم نیست چه زمانی در همه امور در دستور کار قرار خواهد گرفت و مانع از آن خواهد شد که تخلف یک راننده تاکسی، اداره تاکسیرانی را تعطیل کند، قیمت گذاری نادرست یک کالا، منجر به خاموشی خطوط تولید کارخانه شود، اختلاس مدیرعامل بانک، تعطیلی آن بانک را به دنبال داشته باشد، اثبات مجرم بودن یک معلم به تعطیلی مدرسه ختم شود و در نهایت رعایت نکردن مقررات پوشش توسط چند کارمند، به تعطیلی یک استارتاپ منجر شود.

اتفاقی که اگر در جایی به شکلی دیگر رقم بخورد، همه به دنبال یافتن پاسخ این سوال خواهند بود که آیا فرد یا افرادی به دنبال ایجاد نارضایتی و القای فضای یاس و نومیدی به جامعه هستند؟ چگونه ممکن است کسی نگران شغل و امرار معاش انبوهی از پرسنل یک شرکت نباشد و برای مشتریان آن کسب و کار هم که شده، در تصمیم گیری‌های حیاتی مانند پلمب و لغو مجوز، تردید نکند و حتی اوضاع ملتهب کشور را هم مدنظر قرار ندهد؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۴
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۱۵
قرائت جدیدی از اسلام که در رأس ان جبهه پایداری قرار دارد در ایران اجرا می شود. خودی هااز مصونیت اهنین برخوردارند و غیر خودی ها حتی برای نفس کشیدن هم‌ باید کسب اجازه کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
واقعا تصور شما از قدرت پایداریها تا این اندازه است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
یک زمانی همین جبهه پایداری خودشان را به دری میزدن
برجام و مذاکره با آمریکا انجام نشه حالا با این دولت مشکلی ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
خاوری نقابی بود که جماعتی پشت آن مخفی شده بودند.آنها خودشان خاوری را به کانادا فرستادند تا از نظرها مخفی بماند!
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
نعمت بازم چرند بافتیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
چه پایداری چه چپ و راست ، وقتی بنام دین و اسلام زندگی مردم رو به بازیچه گرفتند و خود در خلوت هزار جور فساد دارند وضعیت بهتر از این نمیشه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
در اسلام وهمه ادیان وحتی ایدئولوژی ها زمینی قرایت های متفاوتی وجود دارد اما در هر کشوری هستند در چارچوب قانون وبه تناسب نمایده ویا نمایندگانشان در مجلس اعمال نظر میکنند ودر مجموع مجبور به تبعیت از اکثریت هستند .اما در کشور ما روز روشن یک مرکز اداری مجوز دار پلمپ میشود وقوه قضائیه دخالت خود را تکذیب میکند اما هیچکس نمیگوید این قدرت فراقانونی از کجا نشئات میگیرد
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
چون خاودی که به تنهایی سه میلیارد دلار را اختلاس

نکرده بود و اصلا شدنی نبود

و همان شرک و همدستانش برای اینکه لو نروند ، او را

که ممنوع الخروج و ظاهراً گذرنامه اش ضبط شده بود

فراری دادند ( البته از درب پشتی ) !!!!!؟؟

و هنوز هم شاید در سر کار خودشان هستند!!؟؟؟

ولی یک استارت آپ یا خبر نگار که تنهاست و کار حرفه

ای اش را انجام میدهد که پشت و پناهی ندارد!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
از یک منظر دیگر به خاوری نگاه کنید:

چفیه تبدیل شد به تیشرت مکش مرگما!
انگشتر عقیق تبدیل شد به دستبند!
ریش حزب الهی تبدیل شد به ریش بزی!
حضور در راهپیمایی تبدیل شد به حضور در کازینو!
گردنبند صلیبیش هم که در عکس شما مشخص است.

چه تعداد خاوری های دیگر در این مملکت هستند که چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
فساد از در و دیوار این مملکت بالا می رود.
آن قدر تعداد، حجم و میزان فساد بالا است که برای مردم عادی شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
مطمئن باشین ایادی خارجی قصد دارن با این ترفند فعالین این حوضه رو از ایران فراری بدن و برای بیگاری به کشورهای اروپایی و امریکا بکشونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
آنهایی که به این صورت مشاغل مردم را در این اوضاع افتضاح به خطر می اندازند دانسته در خدمت کشورهای بیگانه هستند چرا همه را فراری میدهید شما که هیچ هنر وسوادی ندارید بفرض که اینها هم رفتند چگونه می
خواهید کشور را اداره کنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
آقای عاشق لطفنا خیلی تخفیف نده سه میلیارد نبوده سه هزار میلیارد بوده
سلام من فکر میکنم هر زمانی ما از اب گل آلود بهره می گیریم حالا که شده سال استارت آپ و.... آیا شرکت تولید سوفا برای اولاد شزر آلات یک شبه شد دانش بنیان و.. امثالهم بنابراین ما بعضا فرصت طلب می شویم و یک شبا هزاران شرکت که بطور معمول کار میکردنند شدند دانش بنیان تا هم خوب وام بگیرند و هم خوب مالیات ندهند چند سال صبر کنید بعد وضعیت آنها مشخص خواهد شد که چه ترفندهای برای فرار مالیاتی و دانش بنیان شده اند دست زده اند
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
بابا کدوم وام کدوم معافیت. من تمام وام و معافیت مالیاتی شرکتم رو به شما می بخشم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
آقا حمید شما کل دانش بنیان ها هستی که خود را مخاطب
در نظر گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
جواب سوال ساده هستش.چون امثال خاوری توی مجلس و جاهای حساس کار می کنند و قاعدتا اجازه تصویب هیچ قانون محدود کننده یا مجازاتی را برای خودشون نمیدهند. تنها راهش اینه که وزارت اطلاعات راسا وارد عمل بشه و همه را بازداشت و توسط قوه قضائیه به صورت قانونی محاکمه بشن
ما رو بزور میخواهید به بهشت ببرید که همچین جهنمی برایمان ایجاد کردید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
چه کرده اند با این سرزمین که مردم آن از تعبیر جهنم از آن یاد میکنن!!!
وقتي به بلوغ سياسي و حتي بلوغ اجتماعي و فرهنگي نرسيده باشند ؛ قاعدتاً نبايد از مسئولين مربوطه ، رفتاري جز اين را انتظار داشت .
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
ریشه بسیاری از مشکلات همین است که گفتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
اگر تا این حد باهوش هستی چرا وضع کشور این مدلی است
شاید هم اصلا ایران نیستی
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
ايشان ايراني هستند ولي فكر كنم شما از اعراب مهاجر و غير ايراني هستي
چه تصویر زیبایی
نحوه کسب درآمد در ایران
نحوه خرج کردن درامد حاصله از ایران
عقوبت ؟؟؟؟
یعنی خاوری الان در کانادا در حال کشیدن عقوبته ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
گرفتنش برای ایران کاری ندارد مشکل ارتباط های است که لو خواهند رفت ... وقتی خاوری دستگیر نشده یعنی افراد مرتبط به این فرد هم دستگیر نخواهند شد این یعنی نهادینه شدن جرم ...... نباید ساده از کنارش گذشت این پول های که برد پول مردم ایران بودند چطور جبران شد ... از کجا ... تا اون دستگیر نشود که این پول ها برنمی گردد ... جرمش از یک سیاسی کمتر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
الان امثال خاوری توی مجلس و جاهای مهم خیلی هست و اینها اجازه تصویب قانون های محدود کنند یا مجازات های شدید برای افراد افراد متخلف را نمیدهند. از داخل باید شروع کرد
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
بیایید ببینید چه قصری داره اینجا
البته از اون ثروتمندتر هم تا دلتون بخواد اینجا هستند
علی برکت الله !
اصولا مچ مردم را گرفتن خیلی سریع و مدرن انجام میشود اما هیچ مسئولی خلافکار نیست که مچش را بگیرند! آنها فقط گاهی اشتباه می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
‌آنهم یا میلیاردها باد می‌دهند و یا حیثیت وملت و مملکت را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
بهترین نمونه ناعدالتی برخورد با مردم معترض به آمرین حجاب و برخورد با لباس شخصی ها که مردم را کتک زدن
حلقه خودیها همیشه از اجرای قانون مصون هستند،حتی خودشان قانون نانوشته هستند.ب همین خاطر است که طبری با هزاران میلیارد رشوه برای خودش آزاد میچرخد،اما دو جوانک بزهکار بخاطر سرقت ۷۰۰هزار تومان در جا ....
البته هر استارت آپی هم باید در اولین اقدام یاد بگیره بر قوانین یک کشور تسلط پیدا کنه و به صورت بچه گانه و سطحی رفتار نکنه.
تا دو ریال میفروشن یا کیفیت جنس و خدمات رو پایین میارن یا از خود بی خود میشن
همه این اقدامات از یاس ، سردرگمی و ناامیدی است برای چند صباح بیشتر ماندن والا خود نیز می دانند جوابگو نیست
فکر نکنید یادمون رفته کمپین خرید دلار و کشیدن ریال از بانکها برای افزایش قیمت دلار راه انداخته بودید و دلار از ۳۰ رسوندید به ۵۰؟ این اقدام ترور اقتصادی جنبش فواحش هرگز نباید فراموش بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
التماس یه جو شرف
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
حتما به روانپزشک مراجعه کن
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
الحق که مزخرف گویی امثال تو کنتور نمیندازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
به جای منفی زدن حقیقت رو قبول کنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
ناظر محترم تابناک ...جنبش فواحش از دید شما از مصادیق توهین تلقی نمی شود ..چون اجازه انتشار را دادید ..این نمونه واضح تفاوت تعامل با خودی و غیر خودی است .....پاسخ نگارنده متن بالا و خودتان را همین مثبت و منفی ها داده اند ....اما جماعت متوهم و زور گو را چشم بینا نیست ....بازی ادامه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
از جنبش ارشادیان چه خبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
برم روان پزشک بگم جنبش فواحشی ها کمپین خرید دلار زدن من ناراحتم اونم میگم حق دارخیلی هم عاقلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
داری به خودت توهین می کنی کمی فکر کن که چرا مردم به درخواست کمپین گوش میکنند ولی به شما هیچ اعتمادی ندارند
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
حالا دلیل نمیشه چون همکاری رئیس ارشاد و فرهنگ با رفقا و شما باعث گرونی دلار نمیشه ازش چشم پوشی کرد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
شما که می‌گید جمعیت این افراد کم هست. پس چطور تونستند این بلا رو سرتون بیارن. با جمعیت کمشون چطور تونسند در یک حرکت این قدر تأثیر اجتماعی و اقتصادی بگذارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
مغزتو آکبند نده دست غسال
جالب قضیه اینجاست که در هر امری افراطی گری مذموم است اما چه سری است که با اینکه میدانند افراطیون جامعه را دچار التهاب میکنند اما تصمیم گیران نظام به این قشر اجازه میدان داری میدهند،در حالیکه اکثریت مردم با رویه فکری و عملی آنها مخالفند.
چرا باید اقلیتی خاص و تندرو برای اکثریت جامعه تصمیم گیری کنند و خواست خود را بر مردم تحمیل کنند،افرادی که حتی خود اذعان دارند تفکرات آنها به طالبان نزدیک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
اکثریت جامعه کجا بود؟ به قول خودتون دهه هشتادی های اینستاگرامی اکثریت هستن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
از استقبال صندوق های رای میشه متوجه شد
در انتخابات ریاست جمهوری ، آرای باطله دوم بود!
سیستم فاسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
نود ونه درصد سیستم دچار فساد شده و باند های ذینفع جلو هر گونه اصلاح را گرفته اند
بیخود ادای آزادی بیان را درنیاورید:من رای نمی دهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
اگه دلشو داری یارانه ات قطع بشه رای نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
رای دادنی که با تهدید وارعاب و محروم کردن باشه وای به حال اپن مردم و کشور
چه اندازه محبوبیت در بین مردم دارید که با قطع یارانه
اونها رو میخوان وادار به رای دادن بکنید
یاد حکومت همسایه طالب میفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
! !! پس با این حساب یارانه یه رشوه هست برای کسب رای ومن چون حرام خوار نیستم رای نمیدهم !ی
با سلام

به نظر باید نگاه به این مسائل را کمی فراتر بیرید وسوال کنید .
"چه نهاد وافرادی هستند که میتوانند مانع واردات خودرو ولوازم خانگی بشوند، مجلس را وادارکنند که لایحه حجاب رااز 15 ماده به 70ماده وفشار را بربانوان افزایش دهند،-گشت ارشاد را علیرغم خواست ملت، دوباره به خیابان بیاورند، این چه گروهی است که قادر است لازیجانی وهاشمی را رد صلاحیت کند.ومانع توافق با آمریکا بشود تاتحریم لغو نشود و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
عده ای خدا نشناس دنیا پرست متظاهر وریاکار
راه حل این است که حاکمیت برای اعتماد سازی آمرین و مسببین ایجاد اختلال چند روزه در کسب و کار طاقچه و ازکی را ضمن معرفی به مردم برای رسیدگی قاطع و عبرت آموز به دادگه معرفی و مورد پیگرد قضایی قرارداده و اشد مجازات برای آنها در نظر گربته شود و نیز خسارت مادی و معنوی سکوها از مجرمین اخذ شود. و دسترسی افراد و نهادهای خودسر از ایجاد اختلال و اغتشاش در کسب و کار مردم گرفته شود
لعنت بر بدخواهان و دشمنان ملت ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
بشمار
شورت و صليب گردنش باحالند. عجيبه ريششو نزده! جاى مهر پيشونيشو چطور پاك كرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
وايتكس
نگارنده محترم
شما دقت نکردی که هر جا کل مجموعه پلمب شده، دلیل پلمب تنها بهانه بوده و دلیل واقعی حذف رقیب میباشد و این یکی از رانتهایی است که در اختیار همان گروهی است که شما گفتی معلوم نیست چه کسانی هستند. به طور واضح پلتفرمی حذف میشود چون رقیب پلتفرم وابسته به همان گروه است به همین سادگی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
دقیقا و احتمالا. چون نتیجه همه کاره شدن نظامیان ( در اقتصاد و سیاست) کشور است. چون هیچ جایی برای مردم دیگر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
رقیب را نام ببر
در جمهوري اسلامي يك خودي داريم و يك غير خودي
قانون براي غير خودي ها تهيه و تنظيم شده است و با خودي ها برخورد متفاوت بوده و حتي يك جرم مشهود ممكن است موجب تشويق هم بشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
یه ودی داریم و هزار نا غیر خودی . باور کنید نسبت خودی و غیر خودی از این هم بیشتره
خودی و غیرخودی
آدمهایی مثل شهرام جزایری، بابک زنجانی و محمود خاوری در واقع کارگزار یگ گروه پشت پرده هستند و فقط نقش عروسکی را دارند که نخشان دست آدمهای دیگری است.
از مفسادان اصلی پشت پرده نامی به میان نمی‌آید. همانهایی که کمک کردند یک بچه بانک تاسیس کند، شرکت هواپیمایی راه بیاندازد، نفت بفروشد ...
همانهایی که کمک کردند خاوری پس از اختلاس، به کانادا فرار کند و ...
خاوری تنها نبود ، باهم خوردند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
احسنت
فراموش نکنید در قضییه خاوری همان ابتدای گفتند این قضییه 3هزارمیلیارد را زیاد کشش ندهید .تفاوت را احساس کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
تابی جون چطور سانسور نکردی
چون آقای خاوری به به تنهایی این ۳ میلیارد دلار نخورد ایشون فرستادن کانادا تا دیگرانی که دراین اختلاص شریکش بودن مشخص نشه
تابناک بهتر بود از امثال طبری و دوستان و بابک زنجانی و آنها که در ایران هستند مثال نمی زنی فعلا دسترسی به خاوری ممکن نیست چرا که با اجازه فرار کرد .
چرا وزارت ارشاد به خاطر دسبه گلی که به اب داده پلمپ نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
دسته گل نه دسته گلها
متاسفانه در کشور ما دستگاه قضا عادلانه حکم نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
الان وایسید ببینید حکم مدیر گیلانی چ خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
۱۰:۵۱
عامل فیلمبرداری به حبس ابد متهم خواهد شد
خاوری و امثال خاوری ها در امانت خیانت کردند ولی آمریکا به دلیل خصومتی که با ملت ایران دارد به کانادا این چراغ سبز را داده که استرداد مجرم اقتصادی را انجام ندهند.
امروز از طریق فضای مجازی جنگ فرهنگی ایجاد کرده اند و وقتی با فیلتر کردن سایت های آنها جلوی تبلیغ فرهنگ منحط غربی گرفته می شود، روی به استارتاپ هایی که در حوزه های مختلف فعالیت دارند آورده اند تا تبلیغات غربی خود را از این طریق انجام دهند و باعث تعطیلی این استارتاپ ها در اصل آمریکا و غربی است که به هر طریق ممکن سعی در پیش بردن اهداف شومش دارد و بهتر آن بود که این استارتاپ ها تعطیل نمی شدند و چندین بار تذکر کتبی و شفاهی می گرفتند و اگر به تذکرات عمل نمی کردند بعد پلمپ می شدند تا کسب و کارها به واسطه معدود افرادی که در راستای اهداف آمریکایی - غربی قدم برمی دارند تعطیل نمی شد.
آمریکا چرا به جای ترویج فرهنگ برهنگی، علم و دانش مدرن روز را برای جوان ایرانی و خاور زمین تبلیغ نمی کند که هزاران بار مفیدتر است؟ این سیاست آمریکا است که کشورهای خاورمیانه را در فقر علمی نگاه دارد، برهنگی فرهنگی ایجاد کند تا هویت جوان گرفته شود که اگر هویت جوان گرفته شد دیگر نه کاری به پیشرفت علم دارد نه به اصول و فرهنگ خانواده پایبند خواهد بود.
ای مسئولین، ای خانواده های ایرانی، ای رسانه های وطنی، همگی به هوش باشید که هدف آمریکا و غرب استیلای فرهنگ غرب است (و آن هم نه آن مدل پیشرفت علم و دانش بلکه فقط مدل فرهنگ برهنگی اش)، تا ما را در فقر علمی و فرهنگی نگاه دارند و به اهداف شوم خود که تامین منافع اقتصادی اش با غارت ثروت های خدادادی منطقه است، دست یابند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
این صحبت ها بدرد سال 57 می خورد.ملت خودش هشیار است.شما خودت مواظب باشه به بهانه آمریکا ستیزی به ملت ظلم نکنی وجلوی آزادی های مشروع مردم را نگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
بابا سرتو از برف دربیار آمریکا از امثال روسای شما خیلی با انصاف تر است اینقدر آمریکا هراسی نکنید اون موقع که شماها نبودید 2 تا دشمن دیگر هم بود که الان داداشی شده اند چی شد؟
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
برنده و بازنده دشمنی یکطرفه جمهوری اسلامی با آمریکا(از یک منظر)

مردم ایران خودروهای کادیلاک و شورولت و بیوک (خودروهای آمریکایی)سوار میشدند.
مردم ایران خودروهای بنز و "بی ام و" (خودروهای آلمانی)سوار میشدند.
خودروهای ساخت فرانسه در صحنه رقابت با خودروهای آمریکایی و آلمانی، قطعا در ایران شانس موفقیت نداشتند. لذا از طریق نادرست دیگری رقیب را از میدان به در کردند. دشمن انگاری آمریکا! خوب روشن است که نباید از دشمن خودرو خرید و ...
برنده این بازی "دشمن انگاری" فرانسه و چین و روسیه و ... بودند و بازنده نهایی آن، ملت ایران بودند و هستند.
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
امریکا به کانادا گفت جی گفت خاوری را پس نده, اقا صحبت میکنی مستندات بیار رو هوا ما بارها گول خوردیم بس است,محصولات علمی امریکا که تا کنون در اختیار همه قرار گرفته مثل برق, لوله کشی اب, تلفن, موبایل , ماهواره , ماشین لباس شویی, و....اما این ماهی است که غرب به مردم دنیا داده و شما معتقدید ماهیکیری باید یاد میداد, در این مورد هم پایه های اموزش نوین را در تمام دنیا گذاشته و تا حد دانشگاه بالا برده تا جاییکه دانشگاه ها نخبه های علمی تربیت میکنند نکته اینجاست همین نخبه های علمی حتی جهان سوم که میتوانند زایش علم داشته باشند در سرزمین خود بلااستفاده میمانندو ناجار به غرب میروند مشکل عدم جذب نخبه ها را گردن کشورهای بیگانه انداختن کاری است که شما میکنید, دنیا دنیای سرمایه گذاری است و انتظار اینکه کشوری پیشرفته رایگان تمام داشته هایش را در اختیار کشور ثالث بگذارد انتظار بیهوده ای است , ان کشور در نهایت محصول علم خود را به شما بفروشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
اگر به قول شما امریکا برای عقب ماندگی ما برهنگی را رواج می دهد پس برای جلوگیری از عقب ماندگی خودش باید زنان امریکایی را وادار به حجاب می کرد و اجازه کار به کلوب ها و بارهای شرابخواری و مراکز خوشگذرانی نمی داد در ضمن یکی از مراکز جذب نوابغ دانشگاههای آمریکایی هستند که هر فرد مستعدی را در سراسر دنیا جذب می کنند و دانش خود را در اختیار او می گذارند و محدودیتی هم برای برگشت آن افراد به کشورشان نیست !! شما از همکاری های علمی همین کشورهای عرب خلیج فارس با آمریکا که اخیرا اوج گرفته بی خبری !! خب قدر مسلم کسی که امکانات می دهد حق شناسی هم می خواهد که البته شما آن را سود جویی می نامید !! واما اگر آمریکا را عامل بدبختی می دانید چرا به جای جذب مردم خود آنها را دلزده می کنید وبه آغوش غرب می اندازید؟! کمی با مردم مدارا کنید تا با شما همراهی کنند !!!!!
دستگیر کردن خاوری کاری دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
در خارج نه
چه از طریق اینترپل چه مشابه ریگی و ...
!!!ولی در داخل خیلی کار دارد
آه مردم ایران دامن جاستین تردو نخست وزیر کانادا رو گرفت زنش ازش طلاق می گیره حالا بخاطر سکه های مهریه میکنندش تو حلفدونی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
خوشبحالت که نای تمسخر داری
خاوری خودی بود و هست ولی مردم عادی غیرخودی هستند
تاریخ بشر نشان داده ورود هر نوع ایدئولوژی به سیاست، خسارت زا است. کشورهای بلوک شرقی را نگاه کنید که در مقایسه به همتایان خود، مخروبه ای بیش نبودند.
چون خاوری از بدو تولد خودی بوده و هست
ما هم از بدو تولد غیر خودی بوده و هستیم
یک عده هم که نخودی هستند
ضمنا آبروی مومن را نبرید
خاوری که دزدید و رفت تمام
مشکل اصلی آنهایی هستند که می دزدند و نمی روند
چون خاوری خودی است
خودی باش هرچه خواهی کن!
یک روز در پارک۳۳هاشمیه مشهد دو دختر جوان در حال مشاجره و‌گیس و‌گیس کشی بودند ان طرف جوانی معلوم الحال نظاره گر بود جوانی که اگر تکانش میدادی چند گرمی مواد مخدر از لباسش بیرون میریخت
یکی از دخترا با کشیدن گیس دیگری فریاد میزد اون پسر دوست منه چرا تو‌با اون رل زدی؟!!!!!
بعنوان یک معلم با چهل سال سابقه تدریس به مسیولانی که در خواب غفلتند و تنها کار مهمشان تبادل پستهای مهم بین افراد نالایق است
هسدار میدهم که نسل جوان‌در اکس پارتی های شبانه در حال اضمحلال و نابودی است
از خون شهدا و تذکرات رهبر این نظام و صبوری تهیدستان جامعه شرم کنید و به داد جوانان برسید
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
روی صحبتت با کیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
در پاسخ سعید
روی صحبتش با مسیولانیه که در خواب غفاتند
تابی این چه متنی است نوشتی یعنی آن مجموعه در جریان نبوده یا نمی دانسته چه عواقبی دارد یا رفتار سیستماتیک اتفاق افتاده که دقیقا همین متن شما نشان می دهد هدف چی بوده
خاوری ادامه یک روند است والا خیلی زود تر از او مرتضی رفیقدوست بود که ۱۲۳ میلیارد تومان سی سال پیش را گرفت آنقدر به او عنایت داشتند که شد کارپرداز زندان به خارج هم می رفت بعد هم معلوم نشد چه شد
میدان گازی آرش نیاز به پلمپ دارد زیرا بیگانگان میخواهند آنجا را بچاپند تعلل جایز نیست
اختــــــــــلاس خاوری در مقایسه با اختــــــــــلاس های اخیر ، مثـــــل ســـــــــــوزن در انبـــــار کـــــاه است
تصور تابناک از فرایند مسدود سازی وبسایت ها و استارتاپ ها با واقعیت فاصله زیادی دارد.

اگرچه انتظار ما این است که کارشناسی در چنین موضوعاتی اظهار نظر می کند الزاماً باید شناخت کافی نسبت به برخی مفاهیم شبکه و شناخت کافی از استارتاپ مورد نظر داشته باشد اما در واقعیت این اتفاق خیلی ساده تر از اینها رخ میدهد.

فردی در گوشی موبایشل به کارشناس استارتاپ در نهادهای نظارتی، تصویری را نشان میدهد. ایشان به اتاقش میرود و نامه ای تنظیم می کند و سلسله مراتب او امضا می کنند و فیلترینگ انجام میشود.

ساعاتی بعد یا فردای آن روز سیل عظیم اعتراضات در رسانه ها را پرینت گرفته و با پرینت مطالب رسانه های معاند و اصلاح طلب (=برانداز) صحت تصمیم گیری خود را اثبات می کند. (عمل دشمن سوز بوده ...)
دلیلش اینه که امثال خاوری، جزایری و زنجانی به تنهایی این حجم عظیم ثروتهای ملی رو نبلعیدن و دست اکثر حضرات باهاشون توی یه کاسه بوده. پس مصلحت در اعدام نشدن و دستگیر نشدنشونه.
ظاهر تند روها چیزیست که هر روز میبینیم که در مواجه با چند تار مو چه قشقرقهایی که به پا نمی کنند و باصطلاح طرحهای محله محور و ... می گذارند اما همین افراد فیلم اعمال باطنیشان که بیرون می آید یک چیز 180 درجه متفاوت را نشان میدهد اینها دین و الفبایش که هیچ بلکه به هیچ حدود اخلاقی هم پایبند نیستند ولی در ظاهر کارهایی می کنند که فجایع پارسال را به کشور و نظام تحمیل کردند به نظر من باید در مورد این تندروها با دیده شک و تردید نگریست و در مورد وابستگی و هدف اصلی اینها کاملا تامل کرد
جناب خاوری دیر یا زود بایستی پول هایی که دزدیدی پی بدی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
خودش میخواد پس بده ولی بهش گفتن پس نده
اگر تعصب بخرج ندهید خیلی روشن است، پایداری و دولتی ها
بستن اینترنت، بستن دهان منتقد و ….منتهی با لبخند و عزیزم بازی در ظاهر
این سیاست جدید است
باید این کار بشود، نباید آن کار بشود، دقت به زمان و نوع استفاده از افعال بفرمایید، مثلا به ندرت نباید می شد بکار می رود مگر دولت قبل، فاعل و مسئول هم مشخص نیست
سیاست با پنبه سر بریدن، کاملا مشابه گرانی ها
دولت می گوید نباید الان گران شود، یعنی ما خودمان به نوبت گران می کنیم که در آمار جلوه بزرگ نداشته و در طول سال تورم آماری پخش شود، آخر سال تورم به بالای ۱۰۰ هم در خوراکی ها می رسد منتهی ماهیانه چهل درصد، یا اگر مخرج کسر دستکاری شود ۳۰ درصد.
بعد با لبخند می گویند ….
جناب خاوری ابران چندین میلیون دلار پول مرا مصادره کرده و شما هم پول های ایران دزدیده اید لذا حالا قانونا شما بایستی به بنده جبران خسارت بکنید.
کلا جدیدا افرادی روی کار آمده اند که از نصف ملت انتقام می گیرند.سکوها و استاراپ ها تعطیل می شود و هزاران کارمند بیکار . ویا افرادی که با حزب قبلی کار می کردند پرونده سازی می کنند. بنده مدت دو سال است که به خاطر فعالیت با حزب و دولت قبلی ،با چهار مدل پرونده سیاسی در راهروهای دادگاه وبازداشتگاه بودم و هستم و چند ماه هم از کار معلق شدم وری که خانواده ام از هم پاشیده. انگار حزب و دولت قرلی برای این کشور مشروعیت نیاورد و ما مردم را پای صندوق نکشاندیم. چون مدتی از قدرت دور بودند دارند انتقام می گیرند. صلاح مملکت خویش خسروان دانند.ولی شدید پایداری های و به اصطلاح میانه روها با قوه قهریه انتقام گرفتند و دارند می گیرند.
اسلام از هر چیزی واجب‌تر است . جایی که اسلام در خطر باشد از هیچ کاری دریغ نمیکنم
چون امثال خاوری و طبری دوستانی دارن که کل لواسون رو به نامشون میزنن! نخصیر اونا چیه شما همچین دوستایی ندارین؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست