بازدید 3532

خطر شیوع بیماری‌های نوپدید در مدارس

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، انواع بیماری‌های نوپدید، از جمله بیماری‌های تنفسی ممکن است بروز پیدا کند.
کد خبر: ۱۱۸۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ 01 August 2023

به گزارش تابناک، مهر نوشت: اعظم گودرزی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش برای سال جدید تحصیلی گفت: در سال تحصیلی جدید به مراقبین سلامت به ویژه در شرایط زیست بوم جدید توصیه کردیم که همیشه در حالت آماده باش باشند و نه فقط برای بیماری‌های قبلی، که برای بیماری‌های نوپدید هم آمادگی خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: از معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم که آموزش‌های لازم را در خصوص بیماری‌های نوپدید و نوظهور به دانشجویان ارائه کنند زیرا با توجه به شرایط اقلیم، گرم شدن هوا و تغییرات اقلیمی موجب پیدایش بیماری‌های نوپدید می‌شود.

گودرزی با اشاره به اینکه مراقبین سلامت باید آموزش‌های بهداشتی را از معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت کنند؛ گفت: در صورت بروز احتمالی بیماری‌های نوپدید، مراقبین سلامت باید بتوانند قدرت مواجهه، مدیریت و مقابله با آن بیماری را داشته باشند. تا در صورت مواجهه با آن بیماری در مدارس به سرعت به دنبال مداوای آن رفته و کارشناسان سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی و مناطق آموزش و پرورش را آگاه کنند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنار بیماری کرونا که به عنوان پاندمی نخست در سطح جهان شایع شده بود؛ با توجه به شرایط اقلیم و تغییرات اقلیمی، انواع بیماری‌های دیگر خصوصاً انواع بیماری‌های تنفسی ممکن است به عنوان بیماری‌های نوپدید بروز پیدا کند. همچنین با تغییرات اقلیمی ممکن است بیماری‌هایی که سال‌ها قبل در سطح جهان کمرنگ شده بودند مجدداً شیوع پیدا کنند.

گودرزی ابراز امیدواری کرد که مراقبین سلامت آموزش و پرورش در مدارس سریعاً بیماری‌ها را شناسایی کرده و با گزارش‌هایی که به مراکز جامع خدمات سلامت و کارشناسان سلامت می‌دهند بتوانند نقش بسیار برجسته‌ای در کنترل و درمان این بیماری‌ها داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست