رشیدی: ایران چاره‌ای جز شکایت از کره جنوبی ندارد

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که راه‌های دیپلماتیک برای باز پس گیری طلب ایران از کره جنوبی به نتیجه نرسیده است ما چاره‌ای جز پیگیری مطالبات از طریق داوری نداریم لذا دولت لایحه‌ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که به تصویب مجلس هم خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۸۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 01 August 2023

به گزارش «تابناک»، محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت جمهوری کره به داوری گفت: جمهوری اسلامی ایران حقوقی دارد که تضییع شده و کره جنوبی هم به آن بی‌توجهی می‌کند، رایزنی‌هایی از طریق دیپلماتیک برای بازپس گیری حقوق‌مان از کره صورت گرفته اما به آن توجهی نشده است.

وی اضافه کرد: وقتی راه‌های دیپلماتیک و رایزنی‌ها و تعاملات به نتیجه نرسد طبیعتا باید به سمت اقدامات بین‌المللی رفت البته که بهتر بود کار از طریق دیپلماتیک پیش می‌رفت ولی در نهایت چنین اتفاقی رخ نداد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما ناچار به پیگیری مطالبات مردم هستیم پس چاره‌ای نیست برای پیگیری حقوق کشور از کره جنوبی از طرق بین‌المللی استفاده کنیم، در همین راستا دولت لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی و دولت کره به داوری را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد تا در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

رشیدی در پایان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی این لایحه را تصویب می‌کند تا موضوع به مجامع بین‌المللی ارجاع شده تا ما بتوانیم طلبمان از کره را پس گیریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی