بازدید 6534
سخنرانی سید حسن نصرالله

لبنان مورد تجاوز اسرائیل قرار گرفته است/ در برابر هیچ حماقتی سکوت نخواهیم کرد/تعرض و اهانت به مقدساتمان را برنمی تابیم

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، امروز (شنبه)، در راهپیمایی عاشورایی در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد و گفت: «کشورهای اسلامی و وزرای خارجه آن‌ها باید تصمیماتی در سطح این نوع بی‌حرمتی‌ها و تعرض‌های صورت‌گرفته در سوئد و دانمارک اتخاذ کنند و پیام قاطعی مبنی بر اینکه هجمه مجدد با قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی همراه خواهد شد، مخابره کنند.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 29 July 2023

لبنان مورد تجاوز اسرائیل قرار گرفته است/ در برابر هیچ حماقتی سکوت نخواهیم کرد/تعرض و اهانت به مقدساتمان را برنمی تابیم

بین الملل تابناک: سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، امروز (شنبه)، در راهپیمایی عاشورایی در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را با تسلیت این روز به رسول‌الله الاعظم (ص)، امیر المومنین (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع)، امام زمان (عج)، امام خامنه‌ای و... آغاز کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: «ما با حضور پرشور در این مراسم، وفاداری و پایبندی خود را اعلام می‌داریم. حضور مستقیم شما و مشت‌های گره‌کرده بیانگر صبر، ثبات و پایداری در میدان، تاب‌آوری و عزم راسخ برای ادامه این راه است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به مسئله هتک حرمت قرآن کریم پرداخت و تاکید کرد: «دولت‌های سوئد، دانمارک و کل دنیا باید بدانند ما امتی هستیم که تعرض و اهانت به سمبل‌ها و مقدساتمان، پیامبرمان و قرآن کریم را بر نمی‌تابیم. اگر در دنیا امت‌هایی هستند که اهانت به سمبل‌هایشان برایشان مهم نیست و در دفاع از آن تکان نمی‌خورند و تعرضات برایشان اهمیتی ندارد، امت میلیاردی مسلمانان این طور نیست.»

سید حسن نصرالله ادامه داد: «کشورهای اسلامی و وزرای خارجه آن‌ها باید تصمیماتی در سطح این نوع بی‌حرمتی‌ها و تعرض‌های صورت‌گرفته در سوئد و دانمارک اتخاذ کنند و پیام قاطعی مبنی بر اینکه هجمه مجدد با قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی همراه خواهد شد، مخابره کنند. اگر کشورها در روز نفی ذلت این کار را انجام ندادند، جوانان غیرتمند و شجاع مسلمان باید آن وقت مسئولیت خودشان را ایفا کنند و  برای دفاع از دینشان هتاکان را مجازات نمایند.»

دبیرکل حزب‌‌الله همچنین تاکید کرد: «با اصرار صهیونیست‌ها به هتک حرمت مسجد الاقصی، در نشست شورای همکاری اسلامی باید در قبال این هجمه‌ها موضع‌گیری شود. رژیم صهیونیستی رژیمی باطل، ویروس فساد در منطقه ما و غده سرطانی است. تا این غده سرطانی ریشه‌کن نشود، منطقه آرام نخواهد گرفت. افراد آزاده در سراسر جهان باید ملت ستم‌دیده و صبور فلسطین را حمایت و یاری کنند. مردم فلسطین امروز بیش از پیش به مقاومت ایمان دارند و به آن تکیه کرده‌اند. آن‌ها شهید می‌دهند و با سلاح سرد، بمب، تفنگ و سنگ جهاد می‌کنند.»

سید حسن نصرالله اضافه کرد: «ما در حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان  با تمام قدرت ایستادگی خود در کنار ملت فلسطین را تاکید می‌کنیم و نبردمان را یک نبرد و آینده‌مان را یک چیز می‌دانیم. مردم یمن همچنان در حال پایداری و مقاومت هستند. آتش‌بس غیررسمی برای ملت عزیز یمن کافی نیست. مردم یمن این حق را دارند که تجاوازت علیه‌شان به طور کامل متوقف شود. مردم یمن رهبری شجاع دارند. بعد از شکست سیاسی و نظامی آمریکا در سوریه، واشنگتن همچنان تحریم این کشور با قانون ظالمانه سزار را پیش می‌برد. هر فرد آزاده و شرافتمندی باید تحریم‌های سزار علیه سوریه را بشکند. ما در کنار ملت سوریه ایستاده‌ایم. در بحرین مردم به دنبال احقاق حقوق طبیعی خود در مقابل استبداد هستند و حکومت بحرین در پی تغییر بافت جمعیتی است.»

دبیرکل حزب‌الله در عین حال بیان کرد: «این لبنان است که مورد تجاوز قرار گرفته و اسرائیل همچنان بخشی از خاک ما را تحت اشغال دارد. آن‌ها بخشی از منطقه الغجر را اشغال کرده‌اند و با وقاحت از اقدامات تحریک‌آمیز سخن می‌گویند. من به صهیونیست‌ها می‌گویم که حواستان به حماقت‌هایتان باشد. مقاومت در انجام وظایف، بازدارندگی و آزادسازی خاک کوتاهی نخواهد کرد. مقاومت آماده هر گزینه‌ای است و در برابر هیچ حماقتی سکوت نخواهد کرد.این اسرائیل است که حریم هوایی ما را نقض می‌کند و همچنان خاک لبنان را تحت اشغال دارد.»

دبیرکل حزب‌الله در پایان به مسائل داخلی لبنان پرداخت و گفت: «مشخص است که همه منتظر ماه سپتامبر هستند و ما هم بر این باوریم که گفت‌وگوهای جدی می‌تواند در مسئله ریاست جمهوری روزنه امیدی ایجاد کند. دولت پیشبرد امور لبنان باید به وظایف خود عمل کند به‌ویژه در خصوص معیشت مردم و پارلمان نباید تعطیل شود. برخی گروه‌ها به خطر انحراف فرهنگی دامن می‌زنند و ما از دولت لبنان می‌خواهیم که حواسش باشد و از نسل آینده مراقبت کند. در برابر تمام چالش‌های موجود، وظیفه ما ایجاب می‌کند که همیشه در میدان حضور داشته باشیم. زمانی که دشمن ما در برابر دو گزینه یعنی جنگ و ذلت‌پذیری قرار دهد، ما نیز انتخاب می‌کنیم و می‌گوییم هیهات منا الذله. در دفاع از قرآن که حسین (ع) در راهش به شهادت رسید، می‌گوییم لبیک یا قرآن، لبیک یا حسین، لبیک یا مهدی.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست