بازدید 2538

انتخابات شورای المپیک آسیا باطل شد!؛ IOC علیه کویتی‌ها

هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC)، انتخابات شورای المپیک آسیا را بررسی و شیخ احمد کویتی را سه سال از حضور در ورزش محروم کرد. او پیش از این تعلیق بود ولی به تایلند محل اجلاس سفر کرد
کد خبر: ۱۱۸۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 28 July 2023

کمیته بین المللی المپیک به انتخابات شورای المپیک آسیا ورود کرد و علاوه بر محروم کردن شیخ کویتی، این انتخابات را فعلا نپذیرفته است.

 به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از Inside the games، انتخابات شورای المپیک آسیا حدود یک ماه پیش در تایلند برگزار شد و شیخ طلال الفهد آل صباح برادر شیخ احمد از کویت به عنوان رییس شورای المپیک آسیا انتخاب شد.

هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) در نشست خود انتخابات شورای المپیک آسیا را بررسی و شیخ احمد را سه سال از حضور در ورزش محروم کرد. شیخ احمد با وجود اینکه تعلیق بود، در جریان انتخابات شورای المپیک آسیا برخلاف هشدار کمیسیون اخلاق کمیته بین المللی المپیک به تایلند سفر کرد و گفته می شود برای انتخاب برادرش لابی کرده است. 

از این رو کمیته بین المللی المپیک به طور رسمی اعلام کرد به دلیل نقش شیخ احمد در انتخابات جنجالی شورای المپیک آسیا (OCA) از اوایل ماه جاری به مدت سه سال محروم می شود.

همچنین کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد، از به رسمیت شناختن انتخاب برادر شیخ احمد، شیخ طلال الفهد آل صباح به عنوان رییس شورای المپیک آسیا تا زمانی که تحقیقات مناسبی در مورد انتخابات انجام نشود، خودداری می‌کند.

شیخ طلال در مجمع انتخاباتی شورای المپیک آسیا، با 24 رای حسین المسلم رییس فدراسیون جهانی شنا را شکست داد. 

 در جریان انتخابات شورای المپیک آسیا محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک ایران به عنوان عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا انتخاب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی