بازدید 6506
۶

پوتین: به ۶ کشور آفریقایی غلات رایگان می‌دهیم

 رئیس‌جمهور روسیه گفت این کشور در چند ماه آینده غلات رایگان به شش کشور آفریقایی ارسال خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 28 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت مسکو می‌تواند عرضه غلات اوکراین به آفریقا را جایگزین کند و اعلام کرد روسیه در چند ماه آینده غلات را به صورت رایگان به شش کشور آفریقایی ارسال خواهد کرد. 

پوتین در جریان نشست عمومی در مجمع اقتصادی و بشردوستانه در سن پترزبورگ گفت: قبلاً گفته‌ام اقتصاد ما قادر است هم به لحاظ تجاری و هم به صورت کمک بلاعوض به نیازمندترین کشورهای آفریقایی، جای غلات اوکراین را پر کند. به‌علاوه امسال ما باز هم انتظار برداشت بی‌سابقه را داریم. 

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، وی به رهبران آفریقایی که با تشویق آن‌ها همراه شد، افزود: به طور مشخص، اضافه می‌کنم که در سه تا چهار ماه آینده آماده خواهیم بود ۲۵ تا ۵۰ هزار تن غلات را به صورت رایگان در اختیار هر یک از کشورهای بورکینافاسو، زیمباوه، مالی، سومالی، جمهوری آفریقای مرکزی و اریتره قرار دهیم. ما این محصولات را به صورت رایگان تحویل خواهیم داد.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت این کشور و کشورهای آفریقایی همکاری خود را در زمینه کشاورزی، انرژی، علوم و آموزش افزایش خواهند داد. 

به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان ملل و ترکیه، توافق غلات که سال گذشته میان روسیه و اوکراین برای صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه به بازارهای جهانی امضا شده بود ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) به پایان رسید و خبری از تمدید آن نیست. کشورهای غربی روسیه را به ایجاد بحران و ناامنی غذایی در بحبوحه جنگ متهم می‌کنند. روسیه با رد این اتهامات می‌گوید بلافاصله پس از برآورده شدن خواسته‌هایش ذیل این توافقنامه، به آن باز خواهد گشت.

رئیس‌جمهور روسیه گفته هیچ یک از بندهای توافق غلات در زمینه صادرات کودهای شیمیایی و غلات روسیه به بازارهای جهانی محقق نشده و فروش دوباره غلات صادراتی اوکراین، باعث تقویت آمریکا و اروپا شده است. به گفته وی، موانع موجود در توافق غلات حتی مانع از ابتکار روسیه برای ارسال رایگان کود به کشورهای فقیر شد.

پوتین همچنین سه‌شنبه درباره روابط مسکو با کشورهای آفریقایی گفت روسیه اهمیت زیادی به نشست مسکو و آفریقا در سن پترزبورگ می‌دهد. وی تاکید کرد مسکو فعالانه در حال توسعه روابط خود با آفریقا و کشورهای دیگر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
باسلام و احترام متاسفانه جناب آقای پوتین اعتماد شما درحد صفر است.
مرگ بر متجاوز و حمله پیشگیرانه
برو خودت رو جمع کن مردک دروغگو
اگر پوتین به جهانیان جواهرات هم خیرات کنه،بازهم متجاوزگر هست و دیگه فایده ای نداره
??
به کشور رفیقت هم غله رایگان بده ارباب
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی