تحلیل عضو کمیسیون امنیت ملی از آینده مذاکرات

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: انسان عاقل باید بنشیند فکر می‌کند همه گزینه‌ها را داریم؛ ما گزینه توسعه برنامه هسته‌ای و همچنین گزینه مذاکرات برای اعتمادسازی را داریم و هیچ کدام از این دو گزینه به ما خسارت وارد نمی‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ 27 July 2023

به گزارش «تابناک»، عباس گلرو در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تحلیل خود از آینده مذاکرات، گفت: در رابطه با مذاکرات هسته‌ای آنچه مشخص است این است که طرف ایرانی هم به تعهد خودش و هم به وظایف حوزه دیپلماسی و مذاکراتی عمل کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: تلاش‌هایی چه با واسطه از طریق کشورهای منطقه و چه مذاکرات مستقیم با اروپایی‌ها به ویژه سه کشورهای اروپایی صورت گرفته است که نشان می‌دهد ما به مذاکرات برای به نتیجه رسیدن و برای اجتناب از پیامدهای سختی که برای اروپایی‌ها در پی خواهد داشت، متعهد هستیم.

وی با بیان این‌که خروج آمریکا از برجام و بدعهدی و یا بی‌عهدی اروپایی‌ها به مذاکرات چیزی را نصیب‌شان نمی‌کند بلکه ما را در بحث اصلی توانمندتر می‌کند، اظهار داشت: انسان عاقل باید بنشیند فکر می‌کند همه گزینه‌ها را داریم؛ ما گزینه توسعه برنامه هسته‌ای و همچنین گزینه مذاکرات برای اعتماد سازی را هم داریم و هیچ کدام از این دو گزینه به ما خسارت وارد نمی‌کند. قانون راهبردی لغو تحریم‌ها مصوب است که مقام معظم رهبری هم طی ماه‌های اخیر چندبار این قانون را تائید کردند و این قانون را  به نوعی خروج کشور از سردرگمی موضوع هسته‌ای تلقی کردند.

گلرو تاکید کرد: دست ما پر است و در خصوص وضعیت اقتصادی  الحمدالله تنوع بخشی در سیاست خارجی و رفتن به سمت بلوک‌بندی جدید از جلمه بریکس، شانگهای، حوزه جغرافیای آفریقا و آمریکای لاتین و همچنین توسعه دو و چندجانبه همه نشان می‌دهد ما می‌توانیم فرصت‌های اقتصادی را برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها، شناسایی و عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: ما از مذاکرات دولت، وزارت خارجه و مذاکره‌کنندگان حمایت می‌کنیم و امیدواریم در چارچوب منافع ملی ما اهداف محقق شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
تنها راه نجات کشور ونجات اقتصاد فقط دوستی بادنیاست سرزمین ما ایران طلاست ولی استفاده نکردیم وضعیف ترین کشور دنیا هستیم تا فرصت باقیست باید قدرت ازدست رفته را برگردانند وایرانمان ومردم با اصالتمان را ازبدبختی نجات دهند فقط دلسوز وطن وملت میخواهد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی