بازدید 1399

ظروف یکبار مصرف چند؟

کد خبر: ۱۱۸۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 26 July 2023

بازار ظروف یکبار مصرف در ماه محرم پررونق شده که به گفته فروشندگانش در این ایام سال بیشترین تقاضا را دارد و قیمت این محصولات نیز معمولا در این روزها متغیر است.

به گزارش ایسنا، هر ساله در ماه محرم و صفر، مصرف ظروف یکبار مصرف نیز افزایش می‌یابد. اما معمولا این نگرانی و شائبه در بین مردم وجود دارد که ظروف یکبار مصرف، به ویژه برای نگهداری غذاهای گرم برای سلامتی مضر است.

در این رابطه مهدی صمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این موضوع که گفته می‌شود ریختن غذای داغ در ظروف یک بار مصرف سرطان زا است درست نیست، اظهار کرد: اگر این ظروف سرطان زا بودند،  وزارت بهداشت برای آن‌ها مجوز صادر نمی‌کرد.

وی همچنین با بیان اینکه وزارت بهداشت هم در این رابطه تحقیقاتی داشته، تصریح کرد: دمای غذایی که در ظرف ریخته می‌شود، کمتر از دمایی است که مواد اولیه آن ظروف در آن‌ها ذوب  می‌شوند.

صمدی در ادامه گفت که نگهداری غذا در این ظروف در یخچال مشکلی ندارد، اما اگر در جای گرم بماند داخل ظرف عرق می‌کند که برای غذا خوب نیست.

قیمت‌ها در بازار ظروف یکبار مصرف

بررسی قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد که هر عدد ظروف غذای فومی تک پرس ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان قیمت دارد. اما ظروف آلومینیومی قیمت‌های بالاتری دارد و قیمت هر ظرف یک بار مصرف آلومینیومی به حدود ۷۰۰۰ تومان هم می‌رسد و حداقل قیمت این ظروف حدود ۳۰۰۰ تومان است.

لیوان یکبار مصرف پلاستیکی که پرمصرف‌ترین ظرف یکبار مصرف در این ایام است در بسته‌های ۴۰ تایی به قیمت حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی در بسته‌های ۵۰۰ تایی حدود ۴۷۰ تا ۵۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت هر بسته ۲۰ عددی قاشق و چنگال یکبار مصرف نیز حدود ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

لازم به یادآوری است این قیمت ها در صورت خرید عمده پایین‌تر از قیمت‌های فوق الذکر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی