بازدید 7863

واکنش «سلاح ورزی» به نشست مهم هفته آینده در وزارت صمت: نیت خوانی نمی‌کنم؛ دانش حقوقی ندارم که بدانم چه می‌شود!

خبرنگاری درباره شایعات مطرح درباره عدم حضور رئیس اتاق ایران در برخی برنامه‌های رسمی با حضور رئیس‌جمهور پرسید که سلاح‌ورزی گفت: راه ندادن من به جلسات، داستان کذب است. من هرگز به جلسه‌ای نرفتم که من را راه نداده باشند.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹ 24 July 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در واکنش به حواشی چند وقت اخیر در خصوص نتایج انتخابات اتاق ایران گفت: من در جلسه هیات نمایندگان هم اعلام کردم که انتخابات تمام شد و باید سوت پایان رقابت انتخاباتی را بزنند.

وی در واکنش به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه در این دوره بداخلاقی‌هایی را شاهد بودیم نیز گفت: آنچه شما بی‌اخلاقی خواندید، من بی‌تقوایی می‌دانم که برای اعمال فشار و لکه‌دار کردن چهره من و در قالب‌ ترند کردن چهره فاسد تلاش شد که من قاطعانه می‌گویم در تمام مدت فعالیت اقتصادی‌ام از رانتی استفاده نکرده‌ام و محکومیت مالی و اقتصادی نداشته و همه این‌ها کذب است و درباره روز شنبه هم دانش حقوقی ندارم که بدانم چه می‌شود. شورای عالی نظارت وظایفی دارد و این هم یکی از جلسات است.

رئیس اتاق ایران افزود: شورای عالی نظارت بر نتایج انتخابات که انجمن نظارت آن را تأیید کرده، امکان ورود ندارد، اما می‌تواند برای رفع ابهاماتی جلسه برگزار کند و پاسخ دهد. از طرفی در شرایطی که رهبری به‌صراحت درباره بخش خصوصی و ضرورت تقویت اعتماد بخش خصوصی حرف زده بعید می دانم، اگر جایی هم دخالت کند، رئیس‌جمهور چنین اجازه‌ای به‌عنوان حافظ قانون اساسی بدهد.

خبرنگار دیگری درباره شایعات مطرح راجع به عدم حضور رئیس اتاق ایران در برخی برنامه‌های رسمی با حضور رئیس‌جمهور پرسید که سلاح‌ورزی گفت: راه ندادن من به جلسات، داستان کذب است. من هرگز به جلسه‌ای نرفتم که من را راه نداده باشند. این خدمت به دولت و اقتصاد کشور نیست که بخواهیم چنین سخنانی را مطرح کنیم. طرح این مسائل نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی بخش خصوصی ندارد.

او با بیان اینکه فعالیت‌های اتاق ایران طبق روال معمول انجام می‌شود، افزود: برای تک‌تک جلسات مرتبط با اتاق ایران دعوت‌نامه آمده و روزانه هم این دعوت‌نامه‌ها می‌آید. من و همکارانم در جلسات شرکت می‌کنیم. مطلقاً جلسه‌ای نبوده که برویم و ما را راه ندهند. اگر منظور این است که دستگاه‌ها و مراجعی هستند که نمی‌خواهند اتاق را دعوت کنند در این مورد هم باید بگویم که در برخی موارد اتاق به‌ موجب قانون عضو آن شورا یا مجمع و نهاد است و اگر دعوت نشود، ترک فعل است و رئیس‌جمهور چنین اجازه‌ای نخواهد داد؛ اما حتی این مورد هم نبوده است.

سلاح‌ورزی در پاسخ به سؤالی درباره جلسه شورای عالی نظارت که قرار است شنبه برگزار شود و نتیجه و اثرات احتمالی آن بر پیکره اتاق ایران، گفت: ما نیت‌خوانی نمی‌کنیم. افراد حقوقی می‌گویند بندی در آیین‌نامه دیده نشده که برای شورای عالی نظارت در زمینه نظر دادن درباره انتخابات بعد از ۴۰ روز شانی قائل باشد و طبق نامه‌ای که دریافت کردیم، قرار است بررسی‌هایی صورت بگیرد.

او درباره سؤال دیگری مبنی بر گم‌ شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اتاق نهم، تصریح کرد: این موضوع نیز یک دروغ افسانه‌ای است و هیچ پرونده‌ای در این رابطه وجود ندارد. اوایل سال قبل در نشریه‌ای گزارشی نوشته شد که این رقم در اتاق ایران گم شده و اطلاعات خود را هم از سیستم کدال دریافت کرده بود با یک محاسبه که دقیق و بر اساس واقعیت نبوده است.

سلاح ورزی ادامه داد: در همین رابطه وصولی اتاق در نامه‌ای از اتاق تهران با نامه مکتوب ۴۰ شرکت موردنظر و رقم پرداختی آن‌ها به اتاق ایران منتشر شد و این ارقام، همان رقمی بود که در صورت‌های مالی اتاق ایران نیز درج شده و همان نشریه نیز ادعای خود را اصلاح کرد. البته بعدازآن دوباره بحث‌هایی مطرح شد؛ اما درهرحال هیچ‌وجهی گم نشده و این یک دروغ است. علیه این افراد شکایت شد و پرونده بررسی و متهمان این پرونده هم در حال محکوم شدن بودند که آقای شافعی با مهربانی شکایت را پس گرفت و پرونده بسته شد.

رئیس اتاق ایران اظهار کرد: البته باید تصریح کرد، افرادی بودند که علاقه نداشتند من در کرسی ریاست قرار بگیرم؛ پس سعی شد یک چهره سیاسی از من ساخته شود که من را در مقابل نظام نشان دهند. بعدازاین، چون این روش‌ها جواب نداد، تصویر فاسد را دنبال کردند تا خسته شوم و کناره‌گیری کنم؛ اما تا به امروز هیچ محکومیت مالی، اقتصادی و سیاسی ندارم و هر آنچه در رسانه‌های رسمی با عنوان کارخانه‌خوار عنوان شد هم دروغ بود و من هیچ رابطه‌ای با این کارخانه‌ها که نام برده می‌شد، نداشتم و همگی دروغ‌هایی ناشی از بی‌تقوایی است.

سؤال بعدی درباره شرایط اتاق مستقل و رابطه با دولت بود که سلاح ورزی پاسخ داد: اساساً بعد از ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ بود که در برخی مجامع و شورا‌ها کرسی‌هایی برای اتاق دیده شد. هرچند حضور اتاق در این مجامع و شورا‌ها به واسطه رأی حداقلی و غیر مؤثر اثرگذار نبود، ازآنجاکه به‌واسطه حضور در این شورا‌ها و مجامع در جریان سیاست‌ها قرار گرفتیم گام مؤثری بوده است.

به گفته او، مجموعه‌ای از وظایف و مأموریت‌ها برای اتاق تعریف شده که تا اینجا این مأموریت‌ها را دنبال کرده و از این به بعد نیز آن‌ها را دنبال می‌کند.

در ادامه سلاح‌ورزی درباره رابطه دولت و اتاق ایران گفت: اتاق ایران اساسا بعد از ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ بود که در برخی از مجامع و شورای تصمیم‌گیری به موجب قانون صاحب کرسی شد؛ هر چند حضور اتاق در این مجامع و شورا‌ها به واسطه رای حداقلی اثرگذار نبوده، درباره در جریان قرار گرفتن نسبت به سیاست‌گذاری‌ها حتما قدم موثری بوده است.

او ادامه داد: مجموعه‌ای از ماموریت‌ها و اهدافی برای اتاق ایران تعریف شده که از ۱۴۰ سال قبل آن‌ها را دنبال می‌کرد و از این به بعد هم این ماموریت‌ها را دنبال خواهد کرد.

سلاح‌ورزی درباره اینکه آیا اتاق بازرگانی می‌تواند برای تقویت دیپلماسی اقتصادی، رایزن تجاری تربیت کند؟ گفت: چند سالی است که اتاق ایران به دولت پیشنهاد داده در زمینه تعیین رایزن تجاری می‌تواند همکاری و همراهی کند؛ اما این مساله نیاز به اصلاح قانون دارد. البته اتاق ایران ایجاد دفاتر تجاری برای توسعه تجارت را در دستور کار دارد و در این زمینه اقدامات مفیدی انجام داده است.

سلاح‌ورزی در پایان نشست خبری، با هدف پایان دادن به هرگونه اظهارات درباره حواشی انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران به اصحاب رسانه گفت: اگر همه اخبار و انتقاد‌هایی که علیه اتاق منتشر شد را بررسی و منبع و مرجع اخبار را شناسایی کنید، با این کار به ۳ تا ۴ نفر خواهید رسید که در گذشته بار‌ها برای حضور در اتاق نامزد شدند و نتوانستند رأی بگیرند.

او ادامه داد: باید توجه داشت که اتاق ایران مجموعه‌ای از مأموریت‌های قانونی دارد و افتخار هیات رئیسه این است که بر اساس برنامه‌های کشور تلاش کند تا معیشت مردم بهتر شود؛ ازاین‌روی، هرگونه تلاش برای سیاسی کردن اتاق، اقدامی مردود است. این مساله را کنار بگذارید و برنامه‌ها و خواسته‌های بخش خصوصی را پیگیری کنید.

جلسه روز شنبه چیست؟

اشاره رئیس اتاق ایران به جلسه روز شنبه هفته آینده از این جهت مهم است که طبق نامه زیر، وزیر صمت در نامه‌ای به اعضای شورای عالی نظارت، از آن‌ها خواسته است تا در جلسه این شورا ـ که شنبه آینده ۷ مرداد برگزار می‌شود ـ شرکت کنند.  

بر اساس این گزارش، دستور کار این جلسه رسیدگی به ابهامات وارده به انتخابات مورخه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و بررسی برخی گزارش‌ها و اعتراضات پیرامون کیفیت برگزاری انتخابات مزبور و نیز نحوه تأیید صلاحیت اعضای منتخب اعلام شده است.

 

واکنش «سلاح ورزی» به جلسه مهم هفته آینده در وزارت صمت: نیت خوانی نمی‌کنم؛ دانش حقوقی ندارم که بدانم چه می‌شود!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹
۱۵۰۰۰هزار گم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
تو جلسات دعوت نمیشید که دعوتنامه بیاد خب بدیهیه
اصلا هرچی گم میشه در ارتباط با مسوولین دروغ و کار دشمن هست
مثل دکل نفتی و هزاران مورد دیگر البته سریع گزارشگر و گیرنده فیلم رو میگیرن و به مجازات میرسانند
اگر یادتان باشد، روزی که سلاح ورزی کاندید ریاست اتاق بازرگانی شده بود ،آنچنان علیه او مطلب می نوشتند که مثلا صلاحیت او تایید نشده ،کم کم آبها از آسیاب افتاد و شد مشابه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که با آن همه پرونده رئیس شد و فعلا هم ریاست میکند، نتیجه اینکه کسی که قرار است رئیس شود اگر همه مدارک و شواهد علیه او باشد رئیس میشود و اگر هم کسی را نخواهند کافی است بگویند پای فلان نامه را امضا کرده،کلکش کنده است.
یارانه جنبش فواحش چرا قطع نمیشه؟ اینا دشمن ایران هستن و شرم و حیا هستن
من اجازه نمیدم مردم فراموش کنن همین جنبش فواحش کمپین خرید درلار و بی ارزش کردن پول ملی گذاشته بود الان با جیب های پر از دلار تو نیاوران همشون لخت شدن افراد فقیر جامعه دچار زجر اقتصادی شدن مردم نباید فراموش کنن
با فردی که در هنگام اعتراضات فکر کرد کار جمهوری اسلامی تمام است و چهره واقعی خودش را نشان داد و سپس که دید نه سیستم برپاست، دوباره طرفدار آن شد، با چنین فرد چند چهره ای به هیچ وجه نباید مماشات کرد
از نظر جناب سلاح ورزی و دوستانش همه چیز تمام شده اما نظر ایشان به درد خودشان هم نمی‌خورد چه برسد به اینکه مقامات رسمی چشم بر خیانت و فساد ببندند و همه چیز را تمام شده بدانند
من اجازه نمیدم مردم فراموش کنن همین جنبش فواحش کمپین خرید درلار و بی ارزش کردن پول ملی گذاشته بود الان با جیب های پر از دلار تو نیاوران همشون لخت شدن افراد فقیر جامعه دچار زجر اقتصادی شدن مردم نباید فراموش کنن
مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص قانون برنامه پنج ساله هفتم کشور پیشنهادی را به مجلس ارائه کرده است که به موجب آن تجدید ارزیابی تمام طبقات دارایی‌ها برای شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان الزامی شود

اگر مجلس عاقلانه عمل ند و با این طرح موافقت کند یک مقدار به نفع شرکت های بورسی خواهد شد و شرکت های بورسی به شفافیت و درستی مالی نزدیکتر خواهند شد
البته با این تورم افسار گسیخته چنین چیزی باید برای شرکت های بورسی اتفاق بیفتد که هم به نفع شرکت های بورسی و هم به نفع سهامداران آن است تا بهتر و دقیقتر بتوانند صنایع را تحلیل و بررسی و گزارش های آماری دقیقتر ارائه دهند
تاثیرگذارترین قسمت در اقتصاد کشور و مبادلات تجاری اتاق بازرگانی است و جالب است که تا این لحظه در هیچ یک از جلسات دولت در حوزه تصمیم گیری اقتصادی رئیس اتاق بازگانی کشورحضور نداشته و یا به عبارتی دعوت به حضور نشده و آنوقت انتظار داریم گوشت کیلوی500هزار و مرغ کیلوی110هزارتومان بدست مردم نرسد.
مقصر اصلی در این کوتاهی که صورت گرفته شخص رئیس جمهور و بعد وزیر صمت است.
ظاهرا چشمکی به رئیس رد صلاحیت شده و غیر قانونی بازرگانی دارید
آقای سلاح ورزی سالها معاون اتاق بازرگانی بوده و آدم متخصص و با تجربه ای در امور اقتصادیه، بعضی ها با تهمت می خوان که ایشون نباشه متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
معاون نبوده هیچ وقت نایب رئیس چهارم و اول بوده که تقریبا این نایب رئیسها تو اتاق هیچ کاره هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
اگر آدم متخصص و با تجربه ای بود که اوضاع الان این نبود
از این افسانه ها زیاد شنیدیم............
اتاق های بازرگانی در سراسر دنیا و از جمله ایران نهادی غیر دولتی است اصولا ردیف بودجه دولتی ندارد که بخواهد مبلغی در گم یا اختلاس شود ضمن اینکه سازوگار اداری و مالی ان از سالهای دور به گونه ای بوده است اساسا امکان اینجور مسایل در ان وجود ندارد.
فلسفه وجودی اتاق غیر سیاسی غیر جناحی و غیر دولتی بودن ان است تا بتواند مقابل دولت ها که قدرت قانون و پول دارند از تجار و کسبه غیر دولتی حمایت کند و در واقع سازمانی شبیه نظام پزشکی یا اتحادیه تاکسیرانی است که توسط تجار صنعتگران غیر دولتی اداره و مدیریت می شود کاملا مردم نهاد است قدمتی بیش از صد سال دارد انگولگ کردن این نهاد توسط دولتی ها عاقبت خوبی برای اقتصاد ندارد و به دولتی تر شدن امور می انجامد و همه ما فاجعه خودرو سازی باشکاه داری و نهاده های دامی مرغ و گوشت و... که دولتی شده اند و مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرده اند را شاهدیم ! در همه دنیااین موضوع صادق است که دولتی شدن برخی امور حتما فساد و رانت و ناکار امدی می اورد
آقای سلاح ورزی به شما می گویم چه می‌شود...اولا شورایعالی نظارت متشکل از چند وزیر انتخابات اتاق را ابطال می کند و انتخابات بعدی را با قانون جدید اتاق ها که هم اکنون در مجلس منتظر ابلاغ است برگزار خواهد نمود طبق قانون جدید شما و دوستانتان در هیئت رئیسه کنونی جتی حق ثبت نام ندارید زیرا هم شرایط ندارید و هم اینکه طبق نتایج تحقیق و تفحص از اتاق تخلفات بسیاری مرتکب شده اید که همه هیئت رئیسه قبلی با این وصف رد صلاحیت خواهند شد .من الله توفیق
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم