بازدید 1330
۲

ضرورت اقدام دولت‌های اسلامی درباره اهانت‌کنندگان

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری های اسلامی با بیان این که یکی از دلایل اصلی اهانت به قرآن در این کشورهای اروپایی اسلام هراسی است، گفت: ضرورت دارد تا دولت های اسلامی تصمیمات جدی و خاصی را اتخاذ کنند مانند تحریم کالا و مبادلات تجاری که می تواند اثرگذار باشد.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 23 July 2023

به گزارش «تابناک»، صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از اهانت به قرآن کریم در برخی از کشورهای اروپایی و مواضع کشورهای اسلامی در این زمینه گفت: کشورهای اسلامی هر کدام به تناسب جایگاه و موقعیت خود واکنش نشان دادند، برخی از کشورها مواضع ملایمی داشته، برخی واکنشی نداشتند و کشوری مانند عراق واکنش تندتری داشته و به سفارت سوئد در این کشور حمله کردند.

وی افزود: در این مساله تعدادی از کشورهای اسلامی خواستار اخراج سفیر سوئد از کشور خود یا حتی تعطیلی دائم و یا موقت سفارت خانه خود در سوئد شدند، ضمن این که درخواست ها برای تشکیل جلسه سازمان همکاری های اسلامی نیز مطرح شده تا مواضع هماهنگ تری داشته باشند.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری های اسلامی همچنین بیان کرد: مهمترین مساله ای که در این جریان وجود دارد این که دولت سوئد تسهیلاتی را برای چنین اقداماتی مانند صدور مجوز یا صدور درخواست ها در نظر گرفته که خود نوعی همکاری با اهانت کنندگان به قرآن تلقی می شود.

زنگنه خاطرنشان کرد: با این شرایط ضرورت دارد تا دولت های اسلامی تصمیمات جدی و خاصی را اتخاذ کنند مانند تحریم کالا و مبادلات تجاری که می تواند اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد باید عمیق تر به دلایل پشت پرده این اقدامات نگاه و برخورد کرد؛ یکی از این موارد اسلام هراسی در کشورهای اسلامی یا اروپایی است، با توجه به افزایش رشد مسلمانان که می تواند در تغییر بافت اجتماعی و فرهنگی این کشورها موثر باشد، آن ها نیز از افراد افراطی حمایت می کنند تا فضا برای مسلمانان سخت‌تر شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که کشورهای اسلامی باید نسبت به فهم ابعاد عمیق این نوع رفتارها بررسی جدی‌تری انجام دهند، گفت: لازم است تا نسبت به رسانه‌ها و سیاست‌های تعاملی با کشورهایی که در آن چنین رفتارهایی صورت می‌گیرد تجدید نظر شود تا آینده شاهد چنین اقداماتی نباشیم.

زنگنه به نقش سازمان ملل در تصویب کنوانسیون های مربوط با حقوق بشر و احترام به ارزش ها اشاره کرد و گفت: در صورتی که این کنوانسیون ها فعال تر عمل کنند می‌توان از طریق ساز و کار اجرایی آن‌ها اقداماتی را ترتیب داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
به عربستان و امارات و کویت و قطر حتما میگم !!!!!!
چنان میگید دولتهای اسلامی انگار همشون با هم خوبن عربستان و امارات و قطر و لبنان و عراق و سوریه و ... چنان به خون هم تشنه اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار