نتایج برگزاری مجمع شپنا ۱۴۰۲

در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده و عادی شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور بیش از ۸۵ درصد سهامداران برگزار شد. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ 22 July 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده و عادی شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور بیش از ۸۵ درصد سهامداران برگزار شد. در این مجمع صورت‌های مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ و نیز گزارش حسابرس و بازرس قانونی و تقسیم سود مورد بررسی و تصویب قرار گرفت:

معرفی و جایگاه شرکت

شرکت پالایش نفت اصفهان تولیداتی مانند بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع، روغن خام، حلال‌های ویژه، گوگرد، انواع سوخت هواپیما و سایر فرآورده‌های نفتی دارد که از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و پنج شرکت بزرگ تولیدی و نیز از طریق بورس کالا و انرژی توزیع می‌شود. این شرکت در صنعت «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته ای» فعالیت می‌کند که از نظر دریافت خوراک نفت خام و میعانات گازی در جایگاه سوم و از منظر تولید محصولات نفت گاز مقام نخست، گاز مایع مقام دوم، نفت کوره مقام سوم و بنزین مقام چهارم و نفت سفید مقام پنجم را داراست. این شرکت در تاریخ ۱۳۸۷/۴/۹ در بورس اوراق و بهادار درج و در همین تاریخ معامله شد.

مروری بر عملکرد مالی شرکت در سال جاری-ارقام به میلیون ریال

مجمع شپنا ۱۴۰۲ | چه میزان سود تصویب شد؟

مهمترین برنامه‌های آینده و پروژه‌های در دست انجام

•    تصفیه گازوئیل، یوتیلیتی آفسایت و مخازن
•    احداث سیستم بازیابی گاز LPG از گاز‌های خروجی واحد آیزومریزاسیون
•    احداث خط انتقال آب درچه
•    احداث ساختمان مهندسی پروژه‌ها
•    احداث اکونومایزر بر روی ۵ عدد بویلر و دی سوپر هیتر بر روی ۴ عدد بویلر
•    احداث پکیج PSA
•    احداث واحد بازیابی آب‌های فوق شور با استفاده از سیستم HERO
•    احداث ایستگاه تلمبه خانه آتش نشانی و خطوط جدید به صورت EpC
•    احداث مخازن آب استراتژیک ۳۰۰ هزار متر مکعب
•    احداث پیش تصفیه پساب فاضلاب شاهین شهر
•    کولینگ هیبریدی پالایشگاه شمالی
•    برج خنک کننده هیبرید پالایشگاه جنوبی به روش EPC
•    احداث واحد ZLD

با بیان گزارش حسابرس و بازرس قانونی رویدادی مالی که شامل ۵ همت سود بوده به موقع در سال ۱۴۰۱ افشا نشده و در نتیجه در سود سال ۱۴۰۱ منظور نمی‌گردد؛ در این خصوص آقای محمدی ناظر مجمع شپنا و به عنوان سهامدار عمده بیان کردند: عدم ثبت به موقع این رویداد مالی عملا ۵ همت سود شرکت نادیده گرفته شده و در واقع از طرفی ۱۳ تومان سود از هر سهم کسر شده و نیز ریسک مالیاتی بالایی بر شرکت تحمیل می‌شود که خواستار تغییر در رویه ثبت رویداد‌های مالی هستیم.
شرکت در پاسخ اعلام نمود که شرکت ملی پخش به موقع اعلام نکرد و بنابراین این اشتباه اتفاق افتاد و در سال مالی ۱۴۰۲ لحاظ می‌شود.

سوالات مطرح شده در مجمع

آیا صندوق سرمایه گذاری خبرگان اهداف به عنوان بازارگردان شپنا ضعیف عمل کرده؟ بیش از ۱.۱ همت در اختیار بازارگردان است و ۲۲۷ میلیارد سهم داریم و شاید از کنترل بازارگردان خارج می‌شود و تکلیف شد که نحوه‌ی عملکرد بازارگردان در ۲ تا ۳ سال گذشته مورد بررسی قرار گیرد.

بالاترین ریسک و نااطمینانی که برای شرکت وجود دارد چیست؟ بزرگترین موضوع مطالبات زیاد شرکت از شرکت ملی پالایش پخش می‌باشد که شپنا ۱۹ همت و شبندر ۲۲ همت طلبکارند. البته اگر تخفیفات ۵ درصد و خوراک و نیز دیگر تخفیفات حذف شود تمامی پالایشگاه‌ها زیان ده خواهند بود.

نرخ تسعیر ارز در سال ۱۴۰۱ به چه میزان بود؟ نرخ تسعیر ۲۸,۵۰۰ تومان و با اعلام انجمن صنفی ۳۸,۵۰۰ شد که دوباره به ۲۸,۵۰۰ برگشت و امکان تغییر در امسال مبهم است.

آیا ۴۰ درصد از سود به اندوخته طرح و توسعه اختصاص می‌یابد؟ بله، اگر ۴۰ درصد از سود به اندوخته اختصاص یابد، می‌توانیم ۵ درصد تخفیف برای اجرای پروژه‌ها را بگیریم.
برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارید؟ تا شهریور ماه عملی می‌شود.

کاهش سود در سه ماه اول ۱۴۰۲ به چه دلیل است؟ به دلیل کاهش کرک اسپرد
آیا تاثیر تحریم‌ها بر شرکت واقعی است؟ بله واقعیت است، برای انتقال پول و خرید تجهیزات با مشکل مواجه می‌شویم، ولی موفق به دور زدن تحریم‌ها در مواقعی شده ایم.

در مورد پرداخت ۵ درصد تخفیفات و منوط شدن آن توضیح دهید؟ نماینده پالایش و پخش توضیح دادند: فرآیندی برای تخفیفات در نظر گرفته شده و بررسی و ارزیابی‌های لازم انجام می‌شود اگر بدین نتیجه برسیم کم کاری از طرف مدیریت و عدم اراده و تمایل به انجام پروژه دخیل بوده است تصمیم گیری می‌شود.

محمدی ناظر مجمع بیان نمود: ۴۰ درصد از سود برابر با ۱۴.۴ همت است که باید وارد پروژه‌ها شود و، اما ۱۹ همت طلب شرکت از شرکت پالایش ملی پخش است اگر پروژه‌ها به نتیجه نرسد جریمه‌ای نمی‌پذیریم مگر مطالبات پرداخت شود؟ پیگیری مطالبات از طرف شرکت انجام شده و، اما پول وارد خزانه می‌شود و پول در دسترس شرکت پالایش ملی نیست.

کل سود قابل تقسیم ۲۰.۴ همت بود که به هر سهم ۹۰ تومان سود تقسیم و تصویب شد.

در این مجمع بازرس و حسابرس قانونی شرکت هوشیار ممیز و بازرس علی البدل شرکت حافظ گام انتخاب و تصویب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست