بازدید 1882

احضار سفیر سوئد به وزارت خارجه ایران

در واکنش به هتک حرمت مجدد به قرآن کریم در سوئد، سفیر این کشور در تهران امشب به وزارت امور خارجه احضار شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 21 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به سفیر سوئد گفت: تکرار بی‌حرمتی به قرآن کریم و مقدسات اسلامی در سوئد را به شدت محکوم می‌کنیم و مسؤولیت کامل پیامدهای تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه دولت سوئد می‌دانیم.
 
پلیس سوئد روز چهارشنبه (۲۸ تیر ماه) از صدور مجوز برای برگزاری تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم خبر داد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند که سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی قصد سوزاندن مجدد کتاب مقدس مسلمانان را دارند. 
 
کنعانی در احضار سفیر سوئد به وزارت امور خارجه ادامه بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی و نفرت پراکنی از این راه را مصداق کامل خشونت سازمان یافته و اقدامی خصمانه علیه دو میلیارد جمعیت مسلمان جهان، انسان‌های خداباور و پیروان ادیان آسمانی خواند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: کشوری که مدعی حقوق بشر و حقوق شهروندی است، چگونه اجازه می‌دهد که اینگونه حقوق بیش از دو میلیارد مسلمانان جهان و حدود یک‌ میلیون شهروند مسلمان سوئدی نقض و مورد بی‌حرمتی قرار گیرد؟
 
سخنگوی وزارت امور خارجه قطعنامه اخیر تصویب شده در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو علیه اهانت به قرآن کریم را مورد اشاره قرار داد و مجوز مجدد دولت سوئد در هتک حرمت به قرآن کریم را بی‌توجهی‌ دولت این کشور به مصوبات نهادها و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری برشمرد.
 
وی همچنین از دولت سوئد خواست به مسؤولیت‌های بین‌المللی خود در ممانعت از تکرار چنین اقدامات تأسف‌بار، ناقض حقوق بشر و مغایر با ارزش‌های دینی و انسانی عمل کند.
 
کنعانی با بیان اینکه از منظر جمهوری اسلامی ایران هرگونه اهانت به مقدسات دینی و کتب آسمانی در هر کجا و توسط هر کس که باشد، محکوم است، اظهار داشت: آزادی بیانی که هدف آن تعرض به کرامت، ارزش‌ها و مقدسات دینی انسان‌های اصیل و خداجو باشد، آزادی بیان نیست و فاقد ارزش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی