بازدید 13666
پس از سال ها خاک خوری در گمرکات؛

جدیدترین خبر از مزایده خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی سی/ چه کسانی می‌توانند در این مزایده شرکت کنند؟

در حالی که کمتر از یک سال قبل، مردم نظاره مزایده لوکس‌های خاک خورده بودند، حالا یک مقام مسئول خبر از  مزایده خودرو‌های راه سازی، سبک، سنگین و خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی سی داده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴ 20 July 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ آن طور که سید عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفته است: مزایده خودروهای راه سازی، سبک، سنگین و خودروهای بالای 2500 سی سی که چندین سال به دلیل ممنوعیت ثبت سفارش در گمرکات متوقف بوده، با تدبیر وزارت اقتصاد و با توجه به بندی که در قانون بودجه 1402 و در جداول متفرقه آن آمده، به زودی برگزار می شود.

وی همچنین از حل مشکلات قضایی عرضه و فروش این خودرو در جلسات متعدد با قوه قضاییه نیز خبر داده است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: در جلسات با سازمان ملی استاندارد، در نهایت مجوز این بخش نیز صادر شد و قرار است در مرداد ماه این خودروها به خصوص سواری ها که متقاضی زیادی نیز دارد، به مزایده گذاشته شود.

اجتهادی تاکید داشته است: ما در حال اجرای تکلیف قانونی هستیم که بودجه برای وزارت اقتصاد و به خصوص سازمان اموال تملیکی در نظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه گفتگو با رسانه وزارت اقتصاد، بر حل مشکلات این خودروها در بخش های پلاک ملی، ترخیص و استاندارد نیز تاکید کرده و گفته است: با حل مشکلات، عرضه این خودروها تسهیل شده و همه مردم می توانند در این مزایده شرکت کنند.

اجتهادی در خصوص حراجی های برخط خرده فروشی نیز بیان کرد: سامانه حراج برخط خرده فروشی سازمان اموال تملیکی رونمایی شده و اکنون نهمین حراجی با این سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به جز تهران در سایر استان‌ها از جمله قم نیز برقرار است و ما هر هفته یک یا دو حراج برخط خرده فروشی داریم که همه واسطه‌ها حذف و خانواده‌ها در بستر قانونی تصویر کالای مورد نظر خود را در این حراجی‌ها دیده و برای خرید آن اقدام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ویژگی اصلی سامانه برخط الکترونیکی حراجی خرده فروشی، این است که مشکلات سامانه برخط تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) را ندارد، افزود: ثبت نام در این سامانه کاملا رایگان است، در حالی که در سامانه ستاد باید برای ثبت نام، متقاضیان باید توکن (امضای الکترونیک) تهیه می‌کردند؛ همچنین پیش پرداخت ها در صورتی که متقاضی برنده نشود، بلافاصله بازگردانده می‌شود در حالی که در سامانه ستاد این مرحله شاید یک ماه طول می‌کشید.

 

بر اساس این گزارش؛ خبر مذکور پیرامون مزایده جدید برای خودروهایی که احتمالا شاسی بلندهای با حجم موتور قابل توجه را نیز شامل می شود، در حالی منتشر شده است که سال گذشته حواشی پیرامون مزایده بیش از هزار خودرو توسط این سازمان به وجود آمده بود. 

به گونه ای که رئیس سازمان اموال تملیکی در آن زمان گفته بود: در تصمیمی که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ابلاغ کرد، تعداد خودرو‌ها ۱۰۶۲ دستگاه بود و اطلاع‌رسانی‌ها هم طبق همین تعداد انجام شد، اما در موقع تحویل با اسنادی مواجه شدیم که ۲۲ دستگاه قانونی ترخیص شده بود، بنابراین مزایده برای ۱۰۴۰ دستگاه خودرو برگزار شد.

خودروهای لوکسی که دقیقه ۹۰ از لیست مزایده خارج شدند

مهرماه سال قبل، سیدعبدالمجید اجتهادی، رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در مراسم رمزگشایی از مزایده بزرگ و سراسری حدود هزار دستگاه خودرو در سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: طبق تقویم مزایده تمام موارد در زمان خاص خودش شروع و بازدید‌ها هم از هفتم مهر ماه آغاز و امکان بازدید راحت مردم و شرکت‌کنندگان در مزایده فراهم شد.

رئیس سازمان اموال تملیکی متذکر شد: ۹ استان شامل استان‌های بوشهر، خوزستان، تهران و ...، جزو استان‌هایی بودند که امکان بازدید را با مساعدت کامل فراهم کردند. همچنین کارشناسی خودرو‌ها توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام و روز شنبه با مساعدت همه دستگاه‌ها و نمایندگان دستگاه قضایی و هیات عالی نظارت قرار بر رمزگشایی شد، اما در طول کارشناسی کارشناسان، ۵۸ دستگاه خودرو به دلیل مغایرتی که در اطلاعات خودرو بود، از لیست مزایده با نظارت مسئولان از مزایده خارج شد.

چه تعداد خودرو در انبارهای اموال تملیکی موجود است؟

به تازگی علیرضا نورنژاد معاون حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان اموال تملیکی در تور رسانه‌ای بازدید از انبار اموال تملیکی استان زنجان گفته بود: بر اساس آخرین آمار پنج هزار و ۵۸۷ خودرو در انبارهای این سازمان موجود است که شامل ۲ هزارو ۶۱۹ دستگاه موتور، ۲ هزارو ۶۲ خودروی سبک و ۹۰۶ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
چرا باید مردم پیش پرداخت بدهند و به. منت بگذارید که بعد از مدتی پس می دهید ؟ با قرعه کشی هر متقاضی که اقدام کرده است ، ماشین بدهید، پولش را می دهد، نداشت نمی دید، نفر بعد، استاد سخت کردن هر کاری هستید ها !!
چه کسانی میتوانند در مزایده خودروهای خارجی شرکت کنند؟؟؟!!!
قدر مسلم قشر حقوق بگیر و بازنشسته ها توان چنین کاری را ندارند و طبق معمول همیشه برنده های نهایی پولدارها وسرمایه دارها هستند
چون ایران بهشت سرمایه داران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
دولت به فکر جیب خودشه نه مردم. حالا ببینید برای واردات خودروی کار کرده چه قوانینی می زارند تا مردم نتونند بیارن و فقط خودشون بیارند سو وحشتناکی به جیب بزنند
تابحال کسی در مورد ممنوعیت خودروهای بالای 2500 تعریف روشنی ارائه نکرده است. این قانون عجیب درسال 91 در دولت احمدنژادتضویب شد ولی در دولت روحانی نه تنها لغو نشد که محدودیتهای جدیدتری هم اعمال شد. الان هم که بعد5 سال واردات خودرو مجددا آزادشده در یک کار متناقض ازیک طرف تعرف خودروها که در آن حتی به بالای 3000 سی سی هم اشاره شده اعلام شده واز طرف دیگر باز تاکید برممنوعیت واردات بالای 2500 است. بهتر است مسئولان وزارت صمت در این مورد توضیح کافی دهند. هرچندبنظر میاید این ممنوعیت در رده های بالاتری گرفته شده چون اززمان اعمال این محدودیت من دراوردی 6-7 بار وزیرصمت عوض شده.
مردم مواظب باشین اینا صاحب داره و فقط با رضایت صاحب ماشین خرید انها شرعی است
مزایده یا جوک. مملکت شده پر از دلال و قاچاقچی و ,,,
اینم یه رانت دیگه برای خودشون و آقازاده هاشون. هزارتا بامبول درمیارن که ماشینا بین خودشون تقسیم بشه
اخ،واقعا نهایت بی وجدانی و سوء مدیریت در نگهداری این خودروها دیده میشه.اخه بی انصافا، یه چادری روی این خودروها می کشیدید.
اول فروش خودرو هاي بي كيفيت تا سه سال . بعد مزايده باقيمانده ها در گمرك و بعد شايد واردات خودرو ! عجب فرمولي ! بيچاره مردم !
۲۰۶ کروز هم هست اینو بدن میرسلیم
لند۲۰۶ هم بدن

۲۰۶ داخلی رو مردم سوارشن می‌دونی چرا؟ چون فرقی ندارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست